תפריט עמוד

טיול באזור האגמים בארגנטינה וצ'ילה

אזור האגמים, המשתרע משני צדי הגבול בארגנטינה ובצ'ילה, מציע נופים נפלאים של אגמים תכולים, יערות והרים, והדרך הנעימה ביותר ליהנות ממנו היא בטיול עצמאי ברכב שכור. כך תוכלו לטייל בקצב שלכם, לעצור לפיקניק בחיק הטבע או לצאת לטיולי הליכה מתי שרק תרצו. הנה כמה המלצות לטיול

אזור האגמים, המשתרע משני צדי הגבול בצ'ילה ובארגנטינה, הוא אחד מאזורי הנוף היפים ביותר בדרום אמריקה. האזור מנוקד באגמים בכל גווני הכחול שאפשר לדמיין, ולצדם הנוף מורכב מגבעות מיוערות, הרי געש, קרחונים, נהרות ומפלים. בקיצור, כל מה שצריך לטיול טבע נפלא.

מטיילים רבים, בעיקר אם אינם תרמילאים, בוחרים לטייל באזור בטיול מאורגן. לטיול מאורגן יש את היתרונות שלו, כמובן, אבל דווקא באזור האגמים מומלץ לטייל באופן עצמאי, עם רכב שכור, בקצב נינוח שמאפשר ליהנות מאינספור פינות החמד שלאורך הדרך.


הנהיגה באזור האגמים נוחה ובטוחה והנופים מרהיבים להפליא  | צילומים: שאטרסטוק

לנסוע בקצב שלכם
הנופים של אזור האמים מזמינים לעצור לעיתים תכופות לתצפית יפה או לטיול רגלי בחיק הטבע, ואין תחליף לנסיעה סביב אגם עם כמה עצירות שרק תחפצו, בלי להיות תלויים בקצב ובלוח הזמנים של טיול מאורגן.
אפשר לשבת על ספסל בנקודת תצפית יפה מול נוף של הרים ואגמים בלי להסתכל על השעון, להחליט באופן ספונטני שעכשיו יוצאים לטיול הליכה ביער, לסטות מהמסלול כשמתחשק, לעצור לארוחה טובה במסעדה מפתה שנקרתה בדרככם. אפשר גם להצטייד בבוקר בלחם, גבינות או נקניקים, ירקות, בקבוק יין ושוקולד לקינוח (אחרי הכל, ברילוצ'ה נחשבת לממלכת השוקולד של ארגנטינה) ולעצור לפיקניק בלב יער, ליד מפל או על גדת אחד האגמים הפזורים פה.


מעיינות חמים ומפלים  ליד פוקון

רבים חוששים מהנהיגה בארץ זרה, במיוחד בדרום אמריקה, אבל אזור האגמים הוא יעד קל ונוח לנהיגה, הוא בטוח וקל מאוד לנווט בו – אין כאן הרבה כבישים וקשה ללכת לאיבוד. בטבע של ארגנטינה וצ'ילה אין פקקים ואין בעיות חניה, ודאי עוד תתגעגעו למרחבים הפתוחים כשתשבו בפקקים בכבישי הארץ ותיזכרו בטיול לדרום אמריקה… כדי להפוך את החוויה למוצלחת, מומלץ לשכור את הרכב בארגנטינה, שם מצב הרכבים טוב יותר וניתן גם, בחלק מהחברות, להוסיף ביטוח החזר השתתפות עצמית, מה שלא קיים בצ'ילה.
מנופי הטיול. בטיול עצמאי ברכב שכור אפשר לעצור שוב ושוב כדי ליהנות מהנוף

יוצאים לדרך
העיר היפה ברילוצ'ה (Bariloche) היא מקום טוב להתחיל בו את הטיול, בין אם בוחרים להישאר בעיר כמה ימים ולצאת ממנה כל יום לטיול אחר, או שמקדישים לאזור האגמים טיול ארוך ומעמיק יותר, שברילוצ'ה היא נקודת המוצא שלו.

לצד ברילוצ'ה, יש באזור האגמים עוד כמה עיירות מקסימות, מוקפות בנופים משגעים, וחלק גדול מהכיף כשמטיילים באופן עצמאי עם רכב שכור הוא לגלות את העיירות הללו. כך אפשר לטייל רחובות הציוריים, לשבת בבית קפה או בגלידריה, לעצור בכל חנויות השוקולד והמזכרות שבדרך ולספוג את האווירה התוססת.


שוקולד בברילוצ'ה, עוד אחד מתענוגות האזור | צילום: lenisecalleja.photography / Shutterstock

הנה כמה מקומות ומסלולים מומלצים למטיילים עצמאיים באזור האגמים:

הסיבוב הקטן (Circuito Chico). נסיעה נופית סביב ברילוצ'ה ולאורך חופי אגם נאוול וואפי (Nahuel Huapi), שכוללת כמה עצירות עם תצפיות עוצרות נשימה כמו התצפית מהר קמפניירו (Cerro Campanario) בגובה 1,050 מטר על האגמים והיערות שמסביב. זהו אחד מטיולי היום האהובים באזור ברילוצ'ה.

דרך שבעת האגמים.
דרך נופית יפהפייה המקשרת בין ברילוצ'ה לסן מרטין (San Martin) ועוברת גם בעיירה היפה ווילה לה אנגוסטורה (Villa La Angostura). מרבית המטיילים מקדישים למסלול יומיים עם עצירה ללילה אחד בסן מרטין. הנסיעה ברכב שכור מאפשרת ליהנות מכל תענוגות הדרך: נופים של יערות ואגמים, כפרים קטנים, המון נקודות תצפית שכדאי לעצור בהן ומסלולי הליכה קצרים, כמו הסיור הרגלי ב-Parque Nacional las Arrayanes בין העצים שגזעם אדמדם.


לאורך דרך שבעת האגמים יש הרבה מקומות שכדאי לעצור בהם, כמו הפארק הלאומי Arrayanes

סן מרטין (San Martin). עיירה שלווה הממוקמת סמוך לפארק הלאומי לאנין (Parque Nacional Lanín), אשר מציע לא רק נופי אגמים ויערות, אלא גם נופים געשיים, הודות להר הגעש לאנין שבמרכז הפארק. גם כאן, כמו בברילוצ'ה, יש  רחובות גדושים בחנויות שוקולד ובמסעדות משובחות. מכאן ניתן לצאת לנקודות תצפית יפות כמו Mirador Bandurrias.


כחול ולבן: אגם ומעליו מתנשאת פסגתו המושלגת של הר הגעש לנין, ליד העיירה סן מרטין

פוקון. העיירה התוססת פוקון (Pucon) היא אחת הפנינים של אזור האגמים בצ'ילה. היא שוכנת על שפת אגם עם חוף חולי בצבע שחור, תוצאה של פעילות וולקנית. סביב העיירה יש אגמים, מעיינות חמים ומפלים.

צ'ילואה. סטייה מהמסלול תוביל את אלה שזמנם בידם לאי צ'ילואה (Chiloe), שמציע חוויה קצת אחרת. האי הפסטורלי משובץ בכפרי דייגים מסורתיים, שבהם בתים הבנויים על כלונסאות מעל המים. יש כאן שוק של עבודות יד מסורתיות ומסעדות דגים מצוינות. בצפון-מערב האי, בשמורת צ'ילואה, תוכלו להתרשם ממגוון גדול של בעלי חיים ימיים, בהם לווייתנים, דולפינים, אריות ים, לוטרות ימיות ועוד. בנוסף, יש בשמורה מושבת פינגווינים, ואם תשאלו אותנו – זו סיבה מצוינת להרחיב את הטיול ולהגיע גם לכאן.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. שלום, אם הייתי רוצה לעשות את המסלול הנ"ל כמה ימים זה לוקח והאם יש אופצייה אחרת חוץ מהשכרת רכב? תודה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.