תפריט עמוד

סרדיניה עם ילדים

האי סרדיניה, אשר שוכן ממערב לחופי איטליה, הוא יעד נהדר לחופשה משפחתית. לצד החופים הנפלאים מציע האי פארקי מים, אקווריומים, טיולים בטבע, פעילויות אתגר ואוכל איטלקי משובח

לרשימת היעדים הארוכה אליהם ניתן להגיע בטיסה ישירה מישראל הצטרף לאחרונה האי סרדיניה, הנמצא ממערב לחופי איטליה. האי האופנתי והיוקרתי, החביב על הרבה סלבריטאים, מתגלה כיעד נהדר גם לחופשה משפחתית. החופים החוליים הארוכים מהווים את אחד ממוקדי המשיכה למשפחות, אבל לסרדיניה יש עוד הרבה מה להציע לצעירים שבחבורה. האיטלקים, ותושבי סרדיניה אינם יוצאי דופן בכך, אוהבים ילדים ואלה מתקבלים בברכה בכל מקום. מזג האוויר הנעים והשמשי והאוכל המשובח מהווים גם הם סיבות טובות לבלות את החופשה המשפחתית בסרדיניה. בנוסף, יש פה הרבה אטרקציות לכל המשפחה לצד אפשרויות רבות לחופשה פעילה בטבע. הנה כמה המלצות לבילוי עם הילדים בסרדיניה:

החופים
החופים החוליים היפים הם ממוקדי המשיכה הבולטים של סרדיניה, והם גם מהווים את אחת הסיבות המרכזיות לכך שסרדיניה הופכת ליותר ויותר פופולרית בקרב משפחות. סרדיניה מתהדרת בחופי דגל כחול רבים, תואר אשר מוענק על ידי האיחוד האירופי לחופים נקיים במיוחד. בנוסף, רופאי הילדים באיטליה בוחרים מדי שנה חופי דגל ירוק, אשר מתאימים במיוחד לילדים. תואר הדגל הירוק מוענק רק לחופים חוליים, שבהם הילדים יכולים להתרוצץ בחופשיות כשהם יחפים ולבנות ארמונות בחול; חופים בהם המים צלולים במיוחד, חופים בהם המים בקרבת החוף רדודים ולא הופכים לעמוקים בפתאומיות וחופים בהם יש שירותי הצלה לצד מתקנים שהופכים את השהות עם הילדים לנוחה יותר כמו שירותים ומקלחות ומזנון או מסעדה. בסרדיניה יש, נכון לעכשיו, לא פחות מ-16 חופי דגל ירוק. החופים הם La Maddalena-Punta Tegge-Spalmatore, Santa Teresa Gallura ו-Capo Coda Cavallo באולביה- טמפיו, San Teodoro באולביה, Castelsardo-Ampurias ו-Alghero בסאססארי, Marina di Orosei-Berchida-Bidderosa בנואורו, Bari Sardo ו-Tortolì באוגליאסטרה, Oristano – Torre Grande, Is Aruttas-Mari Ermi ו-Santa Giusta באוריסטאנו, Cala Domestica ו-Carloforte-Isola di San Pietro בקרבוניה-איגלסיאס, ו-Poetto ו-Quartu Sant’Elena בקליארי.


ילדה משתעשעת בחוף בסרדיניה | הצילומים בכתבה: שאטרסטוק

פארקי מים
כיאה לאי ים תיכוני עם מזג אוויר שמשי, סרדיניה מציעה הרבה פארקי מים לכל המשפחה. אחד מהפארקים המוצלחים הוא Aquafantasy שבאזור אולביה טמפיו. בפארק המטופח יש בריכות לגדולים ולקטנים, מגלשות מים מסוגים שונים, מסלולי אבובים וגם נוף יפה לים. אתר אינטרנט (באיטלקית). פארקים נוספים הם Aquadream בבאיה סרדיניה (גם הוא באזור אולביה טמפיו) ו-Water Paradise שבפורטו טורס באזור סאסארי.

הרכבת הירוקה הקטנה
אחת מהאטרקציות האהובות על ילדים (וגם על מבוגרים) היא הרכבת הירוקה הקטנה (Trenino Verde), רכבת תיירים עתיקה שנוסעת בנופים של מרכז האי, שהתיירים לא תמיד מגיעים אליהם, במיוחד אלה שלא שוכרים רכב. לרכבת יש ארבעה מסלולים ברחבי סרדיניה, והיא מתפתלת בין גבעות ועמקים, יערות וכפרים ציוריים, נוסעת על גשרי ברזל דרמטיים ומציעה תצפית פנורמיות נהדרות על האי.

חופשה אקטיבית
סרדיניה מציעה אינספור אפשרויות לחופשה אקטיבית בלב הטבע. תוכלו, למשל, לשכור אופני הרים ולצאת לטיול בשבילים ההרריים היפים. אחד המקומות היפים לטיול באופני הרים הוא יער אוסינבה (Usinavà) ששוכן בגובה 800 מטר ובו עצי אלון, סלעי גרניט, נהר והרבה בעלי חיים, ובהם חזירי בר, ארנבות, חתולי בר, נמיות, סמורים, כבשי בר ומינים רבים של ציפורים. ביער ניתן להשתתף גם בטיולי רכיבה על סוסים. מי שמעדיף ספורט ימי יכול לשנרקל במים הצלולים של חופי סרדיניה, למשל, בשמורה הימית טבולרה (Tavolara). ילדים גדולים יותר (מגיל 12) יכולים ליהנות מסאפ ומקיט סרפינג בחופי סרדיניה.


טיול אופניים בשבילים ההרריים של סרדיניה, פעילות מהנה למשפחות אקטיביות 


פארק סרדיניה המיניאטורית
כמו יעדי תיירות רבים, גם סרדיניה מתהדרת בפארק מיניאטורי משלה, שבו אפשר להתרשם מדגמים מיניאטוריים של אתרי התיירות הבולטים באי. Parco Sardegna in Miniatura הקטן אמנם לא משתווה ברמתו לפארקים דומים מסוגו, כמו מדורודם ההולנדי, למשל, אבל זוהי אטרקציה חביבה לחובבי הז'אנר. לצד הדגמים יש במתחם הפארק עוד הרבה אטרקציות לכל המשפחה: פארק דינוזאורים, דגם של כפר נוראגי עם בתי האבן החרוטיים הטיפוסיים, מוזיאון אסטרונומיה, פלנטריום, שביל בוטני עם צמחים האופייניים לסרדיניה וביוספרה עם יער טרופי. הפארק נמצא ב-Tuili, אתר אינטרנט

מערות
בסרדיניה יש הרבה מערות נטיפים יפות, אך אם צריך לבחור את המיוחדות מכולן הרי שאלו הן מערות נפטון (Grotta di Nettuno) שבצפון-מערב סרדיניה. במערות, הסמוכות לים, יש לא רק נטיפים וזקיפים בשלל תצורות אלא גם בריכות מים מלוחים. מפתחי המערה חודרות קרני אור אשר גורמות לצבעים משתנים בפנים המראה, וכשאלה משתקפי במי הבריכות נותר מראה מפהנט ממש. ניתן להגיע למערות בשיט או בהליכה בשביל נופי עם 656 מדרגות לאורך המצוק.


מערות נפטון, בהן נטיפים וזקיפים ובריכות מים מלוחים

מפגשים עם בעלי חיים
ברחבי האי יש כמה אקווריומים חביבים, אחד המוצלחים שבהם הוא Acquario Cala Gonone שבדורגלי (Dorgali) באזור נואורו. באקווריום יש 26 מכלי תצוגה שמוקדשים למערכות אקולוגיות שונות בים התיכון. בין היתר אפשר לראות פה פיראנות, כרישוניים, צבי ים, תמנונים, דגים טרופיים וגם בריכת ליטוף. כתובת: La Favorita, Dorgali, אתר אינטרנטבפארק הציפורים il parco degli uccelli יש שפע של צמחייה לצד מינים רבים של ציפורים – תוכים, פלמינגו, טווסים, אווזים ועוד. כתובת: Case Sparse Codiles 1, Scano di Montiferro, אתר אינטרנט

אוכל וגלידה
האוכל בסרדיניה הוא אחד התענוגות הגדולים לגדולים ולקטנים. מסעדות רבות מגישות תפריט ילדים וגם כשאין תפריט כזה, לרוב לא יהססו להגיש לכם חצי מנה במחיר מוזל. המטבח בסרדיניה אמנם כולל הרבה דגים ופירות ים שלרוב אינם פופולריים בקרב הילדים, אבל יש פה גם שפע של מנות פסטה, בהן ניוקי נהדר ורביולי במילוי של גבינת ריקוטה או תפוחי אדמה, פיצות מצוינות ומאפים עשירים בטעמים, ולקינוח תוכלו להתענג על גלידה נפלאה.

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.