תפריט עמוד

הגליל התחתון הוא אחד האזורים היפים והנעימים בארץ. במרחק שעה וחצי מתל אביב הנוף האורבני מתחלף בגבעות ירוקות, יערות אלונים, שדות חרושים, כרמים ומושבות היסטוריות עם בתי אבן עתיקים. בחורף ובאביב, כשהכל ירוק ופורח, יפה פה במיוחד. האזור גדוש בצימרים, מסעדות, אטרקציות ומסלולי טיול, מתוכם בחרנו כמה שמתאימים במיוחד לחופשה עצלה עם המשפחה, כזו שלא רוצים להתאמץ בה יותר מדי ומורכבת בעיקר מפינוקים, אוכל טוב ונופים יפים.

טיול: דרך נוף יער בית קשת
דרכי הנוף של קק"ל מהוות יופי של טיול לעצלנים, למוגבלים בתנועה שעדיין רוצים לספוג את האווירה והנוף וגם לימים גשומים, או לחלופים חמים מאוד, שבהם רוצים לראות נוף יפה בלי לצאת מהאוטו. דרך יפה ומהנה במיוחד היא דרך נוף יער בית קשת בגליל התחתון, קרוב לצומת גולני. הדרך, שנמתחת לאורך 18 ק"מ, עוברת ביער בית קשת, יער של עצי אלון תבור עתיקים שבו עצים נוספים כמו אורנים, ברושים, ארזים ועוד. יפה כאן כל השנה, אבל בחורף ובאביב יפה במיוחד, כי אז היער מתכסה בפריחה משגעת של רקפות. כלניות, נוריות ועוד. לאורך הדרך, אשר בחלקה היא דרך אספלט ובחלקה דרך עפר, יש חניונים ומצפורים, כך שניתן לצאת מהאוטו, לנשום את אוויר היער, ליהנות מהנוף, לטייל ברגל אם רוצים ולהמשיך הלאה.


מצפור הר תבור, אחד המצפורים היפים בדרך נוף יער בית קשת | צילום:  Hanay, cc-by-sa 3.0

אחד המצפורים היפים הוא מצפור תרען, שנמצא בגובה 327 מטר ומשקיף על בקעת תורען ועל רכס תורען. מהחניה יוצא שביל אספלט בשיפוע מתון שמוביל לרחבה ממנה נשקף נוף גלילי יפהפה, כשבימים יפים אפשר לראות גם את הר כנען, הר מירון, הכרמל ואפילו החרמון. המשך הנסיעה מוביל לחניון בית היערן, חניון גדול ונגיש עם הרבה שולחנות פיקניק. מן החניון יוצא שביל טיול מעגלי בורך 750 מטר, נגיש גם הוא, שמוביל למצפור היערן, ממנו נשקפת תצפית נהדרת של הר יבנאל. בהמשך הדרך יש עוד כמה נקודות ששווה לעצור בהן, כמו מצפור אלוני בית קשת שמציע תצפית יפה על יער אלוני התבור וכן על גבעת המורה, הגלבוע ורמת פורייה; ומצפור התבור, שממנו נשקפת תצפית נפלאה על הר תבור.


יער אלוני התבור בבית קשת | צילום: אורן פלס, אתר פיקיוויקי


צימר: פינה בסג'רה, אילניה
כשנוסעים לצימר בהרכב משפחתי (במקרה שלנו- שלוש משפחות, שלושה דורות), צריך למצוא מקום שייענה על הצרכים השונים של כולם: אטרקציות לילדים, מרחבים משותפים שאפשר להתכנס בהם ביחד, פרטיות ושקט למבוגרים שבחבורה ואם אפשר גם אבזור מפנק. מתחם הצימרים פינה בסג'רה שבמושבה אילניה עומד במשימה המאתגרת הזו בהצלחה מרובה. המתחם של נוגה ומושון זיו לור כולל וילה אחת גדולה למשפחות גדולות, עם ארבעה חדרי שינה, סלון, חדר אוכל, מטבח מאובזר ושני ג'קוזי ספא גדולי ממדים, וילה נוספת, קטנה יותר, המתאימה לעשרה אורחים, וגם שלוש בקתות עץ מרווחות להפליא שמתאימות לזוגות אך יכולות לארח בקלות זוג ושלושה ילדים.


 הבקתות של פינה בסג'רה. מיטת אפריון וג'קוזי ענק | צילום: אלברט אדוט

אנחנו לנו בבקתות, שבכולן מיטת אפריון, ג'קוזי ענק השקוע ברצפה מטבחון, והמון פינוקים שמעידים על תשומת לב לפרטים הקטנים: מתנות מותאמות גיל שחיכו לכל ילד על המיטה, סידור בלונים לסבא ולסבתא שחגגו יום נישואין, בקבוק יין, עוגה ביתית נהדרת, תועפות של שוקולדים וסוכריות וגם עיתון סופשבוע. מחוץ לבקתה יש מרפסת עץ עם פינת ישיבה מול הנופים הירוקים של הגליל התחתון, ולכל בקתה היתה חצר פרטית עם שולחן אוכל, ערסל ונדנדה. השטחים המשותפים המטופחים הבטיחו שהילדים לא ישתעממו לרגע: מדשאות רחבות ידיים עם נדנדות וערסלים, גן שעשועים, שולחן פינג פונג, שולחן ביליארד והכי כיף: בריכה גדולה, מקורה ומחוממת בחורף ל-33 מעלות, כך שגם ביום קר וגשום הילדים סירבו לצאת ממנה.


הבריכה במתחם הצימרים פינה בסג'רה. בחורף היא מקורה ומחוממת | צילום: אלברט אדוט

בתשלום נוסף אפשר ומומלץ ליהנות מארוחת בוקר בחדר האוכל של המתחם, השוכן במבנה אבן ומעוטר בפסליה של נוגה. הארוחה מורכבת כולה ממוצרים מעשה בית – מהלחמניות הנפלאות, דרך הריבות ועד העוגית לקינוח. יש גם סלטים, גבינות ופשטידות נהדרות. כשמוסיפים לאלה את הידידותיות ורוחב הלב של נוגה ומושון מתקבל מקום מושלם לחופשה משפחתית.


ערסלים בין העצים בפינה בסג'רה | צילום: אלברט אדוט

מסעדה: אילוש, רמת צבי
בכניסה למושב רצת צבי הסמוך לגלבוע נמצאת מסעדה מופלאה שהיתה יכולה להיות ממוקמת בלב תל אביב ולזכות להצלחה מסחררת. התפריט תל אביבי (וכך גם המחירים), אבל העיצוב הכפרי, האווירה הנעימה והשירות הידידותי והמשתדל הם לגמרי גליליים. את אילוש הקימו לפני כשש שנים בני הזוג שלומי אקוקה ומיכל פרלמוטר, הוא שף והיא קונדיטורית. הזוגיות הזו יוצרת ארוחה מנצחת שבה הקינוחים הנפלאים לא נופלים מהעיקריות המוקפדות.


מסעדת אילוש ברמת צבי. עיצוב כפרי

התפריט הוא ים תיכוני, עם קריצות למטבח האיטלקי והצרפתי, וכולם – קרניבורים וצמחונים כאחד, ימצאו פה משהו לטעמם. תפריט הראשונות כולל סלטים המתאימים לחלוקה כמו סלט אילוש שמורכב מעגבניות שרי, רצועות גזר וסלק, בצל סגול, פטריות, חסה אייסברג, שקדים קלויים וגבינת פטה ברוטב טריאקי. לצד הסלטים יש מגוון מנות יצירתיות כמו ריזוטו פטריות, ארטישוק בחמאת לימון, בעיקריות יש דגים, בשרים ופסטות, כשהסינטה, שמגיעה עם רוטב יין אדום ובצלצלי שאלוט ומלווה בירקות שורש אפויים עוררה קריאות התפעלות, וכמותה גם הדוקסל פטריות – מעין רביולי ממולא בפטריות המבושל בציר פטריות יער עם שום, טימין, יין לבן וקרם ערמונים. גם הילדים הבררנים חיסלו עד תום את המנות (הגדולות) שלהם, בין אם מדובר בפיצה או בפסטה בעבודת יד.


קשה לסרב לתפריט הקינוחים של אילוש

המנות אמנם גדולות ומשביעות אבל קשה לסרב לתפריט הקינוחים שבמקום שכולל קינוחים מורכבים וטעימים להפליא. כל הקינוחים שהוזמנו, מפחזניות בקראמבל פקאן עם קרם פטיסייר ורוטב פטל ועד למילפיי עם קרם פטיסייר ותותים התגלו כהצלחה גדולה. על הכל התעלתה צנצנת ההפתעות, המנה המושלמת למי שלא יכול להחליט בין שוקולד לפירות, שכוללת שכבות של קרם פטיסייר, תותים, גנאש שוקולד לבן, פירות יער, קראמבל קקאו, שברי מרנג, גלידת תות ומעל הכל – מקרון. סיום הולם לארוחה נפלאה. 
כתובת: מושב רמת צבי, טלפון: 072-3921567

בתמונה הפותחת: נופי הגליל התחתון והר תבור | צילום: שאטרסטוק


 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל התחתון

מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים
מבוא לנדודים 47: ערבים רוקדים

צעדים ספורים מובילים מבית הקרוואן שלי בחצרה של עדינה אל המצפור של הר כמון, הגבוה בהרי הגליל התחתון. במבט דרומה אני צופה אל בקעת סכנין. נוף ירוק של חורש ים תיכוני עוטף את הבקעה ואת הגבעות התמירות שבה. ...

מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון
מבוא לנדודים 46: גליל תחתון – חלק ראשון

בשלהי האביב הגיע רונן רז עם הג'יפ והקרוואן אל היישוב כמון השוכן על הפסגה הגבוהה ביותר של רכסי הגליל התחתון. "הגעתי עם כוונה להכיר את הגליל התחתון על הרכסים והבקעות שביניהם", הוא מספר. בדרך בין הנופים והכפרים חיפש ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...