תפריט עמוד

טיול חורף באוסטרליה

אוסטרליה היא מדינה עצומה ומגוונת, שמציעה שלל נופים, אתרי טבע ואטרקציות כל השנה, לא רק בקיץ. בחורף האוסטרלי, שהוא הקיץ שלנו, תוכלו לטייל במדבריות, לשוט בנהרות, לנוח או לצלול בחופים קסומים, לטייל ברגל ביערות, לפגוש בעלי חיים ייחודיים. והכל, במזג אוויר נעים ונוח

רבים סבורים שבגלל מיקומה של אוסטרליה בחצי הכדור הדרומי, העונה הטובה לטיול בה היא החורף שלנו, כאשר שם קיץ. למעשה, בשל גודלה העצום ומיקומה הגיאוגרפי, יש אזורים, בעיקר במרכז המדינה ובצפונה, שבהם נעים ומומלץ במיוחד לטייל דווקא בחורף. ואפילו על דרום אוסטרליה אין הכרח לוותר בחורף. יש אזורי טבע שמזג האוויר הסוער מעניק להם מראה דרמטי במיוחד, והערים הגדולות, כמו סידני ומלבורן, נשארות תוססות ומלאות חיים גם כשבחוץ קר וגשום. הנה כמה אזורים שכדאי להגיע אליהם דווקא בחורף האוסטרלי:


קואלה, מחיות הבר האופייניות לאוסטרליה | צילומים: שאטרסטוק

המרכז האדום: טיול במדבר האוסטרלי

המרכז האדום של אוסטרליה, ממערב לעיר אליס ספרינגס, מזמין לטיול בחורף יותר מבכל עונה אחרת. זהו אזור מדברי, ואם בקיץ חם ולוהט פה, הרי שבחורף מזג האוויר מושלם לטיולים. למזג האוויר הנעים יש יתרון גם בנסיעות הארוכות: המדבר האוסטרלי הוא לא הנגב ואפשר לנסוע מאות קילומטרים בלי להיתקל במקום יישוב ואפילו במכוניות נוספות על הכביש. למרות הנסיעות הארוכות, שווה מאוד לעשות את המאמץ – במהלך הטיול תראו נופים מדבריים עוצרי נשימה, תטיילו בקניונים דרמטיים, תתרעננו בבורות מים טבעיים, תחזו בשקיעות אדומות ובשמיים זרועי כוכבים ותכירו מקרוב את התרבות האבוריג'ינית.


אולורו, אחד המונוליתים הגדולים בעולם

היישוב העירוני הגדול ביותר באזור הוא אליס ספרינגס (Alice Springs), עיר מנומנמת שבה ניתן לנוח מהדרך ולהצטייד להמשך הטיול. כדאי להקדיש לעיר ולסביבתה הקרובה כמה ימים, לבקר במוזיאון Araluen Arts Center שמציג אמנות אבוריג'ינית, ולטייל באתרי הטבע הסמוכים לעיר.

במרחק 450 ק"מ מאליס ספרינגס נמצא האתר המתוייר ביותר באזור – איירס רוק או בשמו האבוריג'יני אולורו (Uluru). זהו אחד המונוליתים הגדולים בעולם – גובהו 350 מטר והיקפו תשעה קילומטרים. הסלע, שצבעו כתום-אדום, נראה למרחוק, והמראה שלו מהפנט במיוחד בשעת השקיעה והזריחה, אז צבעו משתנה בהתאם לזווית השמש. מומלץ לטייל מסביב לסלע ולבקר במרכז המבקרים המוצלח.

טיול רגלי לאורך הגדה של קניון המלכים

אולורו הוא אמנם האתר המוכר ביותר במרכז האדום, אבל יש פה עוד הרבה מאוד אתרי טבע מרשימים. אחד הבולטים שבהם הוא קניון המלכים (Kings Canyon) שנמצא בפארק הלאומי וואטרקה (Watarrka). זהו קניון גבוה ותלול עם צמחייה ירוקה, מפלים ובריכות טבעיות שהמראה שלהם מרשים במיוחד על רקע הנופים המדבריים שמסביב. הפארק מרוחק כשלוש שעות נסיעה מאיירס רוק וכחמש שעות נסיעה מאליס ספרינגס.


קניון המלכים שופע מים

הטופ אנד: מפלים, תנינים ותרבות אבוריג'ינית
המשך הנסיעה מהמרכז האדום צפונה מוביל לקצה הצפוני של הטריטוריה הצפונית – אזור המכונה Top End ונחשב לאחד מאזורי הטבע המרשימים באוסטרליה. בקיץ יורדים פה גשמי מונסון עזים, אבל בחורף האזור פורח ואפשר ליהנות מכל מה שיש לו להציע: מקווי מים ומפלים, יערות איקליפטוס ויערות גשם, מפגש עם בעלי חיים רבים ובראשם התנין האוסטרלי הלבן והיכרות עם האבוריג'ינים שמשלבים אורח חיים מסורתי עם טכנולוגיה מודרנית.


מפלים בשמורת ליצ'פילד

בירת האזור היא דרווין (Darwin), עיר רב תרבותית שרבע מאוכלוסייתה אבוריג'ינית. העיר אמנם מהווה בסיס לטיולים בפארק הלאומי קקאדו (Kakadu) ובפארק הלאומי ליצ'פילד (Litchfield National Park), אבל יש לה הרבה מה להציע גם בזכות עצמה. אחד האטרקציות הבולטות היא Crocosaurus Cove, מעין אקווריום ענק שבו תוכלו לפגוש מקרוב תנינים, להחזיק תנינים קטנים ואפילו לרדת (מוגנים היטב, אל חשש) לקרקעית בריכה בה ימתין לכם תנינן חושף שיניים. אם זה לא מספיק לכם ואתם רוצים לפגוש את התנינים בסביבת המחיה הטבעית שלהם, תוכלו לצאת מהעיר לשייט בנהר המארי השורץ תנינים. לבילוי מסוג אחר אל תחמיצו את שוק השקיעה שבחוף מינדיל (Mindil Beach Market) שמתקיים בימי ראשון וחמישי בשעות אחר הצהריים והערב וכולל עשרות דוכני מזון אתני לצד דוכנים שמוכרים עבודות יד.


אנפה לבנית גדולה בפארק הלאומי קקאדו

במרחק נסיעה קצרה מדרווין תוכלו ליהנות מהטבע המדהים של האזור. פארק ליצ'פילד, המרוחק כשעה וחצי מדארווין, שבו מפלים שוצפים ובריכות טבעיות שניתן לשחות בהן. במרחק כ-170 ק"מ ממזרח לדרווין נמצא הפארק הלאומי קקאדו שמהווה את שיאו של הטיול באזור. הפארק משתרע על שטח עצום ובו יערות איקליפטוס, יערות גשם, מפלים, בריכות צלולות ובעלי חיים רבים, בהם עופות מים, תנינים וחיות כיס כמו ולאבי ועוד.

קיירנס ושונית המחסום הגדולה
עיר הנמל התוססת קיירנס (Cairns) בצפון החוף המזרחי מהווה בסיס מצוין לטיולים בשונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef) וביערות הגשם הטרופיים של צפון מחוז קוויסלנד. לפני שיוצאים מחוץ לעיר כדאי להקדיש זמן לעיר עצמה ולסביבה הקרובה. אפשר לבקר במרכז התרבות האבוריג'ינית, לעשות קניות בשווקים המקומיים (אל תוותרו על שוק הלילה של ערב שישי ועל שווקי החוף השונים) וליהנות מסצנת אוכל מפותחת. קיירנס גם נחשבת לבירת הספורט האתגרי של אוסטרליה ובקרבת העיר תוכלו ליהנות מרפטינג, מצנחי רחיפה, רכיבה על סוסים ועוד.

חוף בקיירנס

במרחק נסיעה קצרה מהעיר נמצאת שמורת דיינטרי (Daintree) ובה יער גשם קדום ומלא קסם, שמזמין לצאת לטיולי הליכה, לשוט בנהר בין עופות מים ותנינים, לגלוש באומגות בין עצי היער ולפגוש בעלי חיים כמו קנגרו וקזוארי. בקרבת מקום נמצאת קייפ טריבוליישן (Cape Tribulation), לשון יבשה במקום המפגש של יער הגשם עם הים, עם חופים לבנים ומי טורקיז צלולים.


יער הגשם דיינטרי, הנושק לחוף

כדאי מאוד גם לבקר בכפר קורנדה (Kuranda), כפר אמנים מלא אווירה עם גלריות, בוטיקים מיוחדים וגולת הכותרת – נסיעה ברכבל נופי בין צמרות העצים ביער הגשם. את הדרך חזרה לקיירנס תוכלו לעשות בנסיעה של שעתיים ברכבת קיטור היסטורית בין הרים, יערות ומפלים.

גולת הכותרת של אזור קיירנס היא שונית המחסום הגדולה, מערכת שונית האלמוגים הגדולה ביותר בכדור הארץ. ניתן לצאת לטיול יום באזור שכולל שייט בין השוניות הססגוניות ושנירקול או צלילה באזור שנחשב לאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם. ניתן גם לבלות כמה ימים של נופש רגוע באזור השונית. אם התקציב לא מהווה בעיה, אל תוותרו על טיסה נופית בהליקופטר מעל השונית.

מראה שונית המחסום הגדולה מהאוויר

צלילה אל מעמקי שונית המחסום מאפשרת לפגוש יצוריים ימיים מופלאים

בריזביין והאי פרייז'ר
בירת מדינת קווינסלנד היא בריזביין (Brisbane), העיר השלישית בגודלה באוסטרליה, שגם בה אפשר ליהנות בחורף ממזג אוויר נעים ויבש. בריזביין היא עיר מודרנית, עם מרכז עירוני תוסס, חיי תרבות עשירים, מוזיאונים, מרכזי בילוי וחיי לילה ועוד. בין האטרקציות המקומיות תמצאו את מרכז התרבות של קווינסלנד וגנים בוטניים יפהפיים. בסמוך לעיר יש כמה שמורות טבע יפות שבהן ניתן לפגוש את בעלי החיים האופייניים לאוסטרליה, כמו קנגורו, קואלות, אמו ועוד.


דיונות חול ואגם באי פרייזר, האי החולי הגדול בעולם

בריסביין מהווה נקודת מוצא לטיולים ונופש באזור, למשל, באזור חוף הזהב (Gold Coast), רצועת חוף פופולרית בקרב גולשים וגם בקרב משפחות, הודות לריכוז גבוה של פארקי שעשועים, כמו פארק הסרטים של האחים וורנר, פארק עולם הים ופארק המים Wet & Wild.

במרחק כ-300 ק"מ מצפון לבריסביין אפשר להגיע אל האי פרייזר (Fraser), אי החול הגדול ביותר בעולם. האי הייחודי מכוסה ביערות גשם, צמחייה טרופית ושרכים, והוא משובץ באגמים מוקפים דיונות ובאגמי מים מתוקים מהצלולים בעולם. מלבד החופים החוליים היפהפיים שאפשר לרבוץ עליהם בנחת, אפשר לצאת כאן לטיולים ברגל או ברכב שטח ומומלץ בחום לא לוותר על שייט צפייה בלווייתנים.

בתמונה הפותחת: חוף ויער גשם באזור קיירנס

חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.