תפריט עמוד

פרו עם ילדים

חשבתם שפרו מתאימה רק לתרמילאים? ממש לא! משפחות עם ילדים ייהנו משלל פעילויות מלהיבות: גלישה באומגות מעל העמק הקדוש, רכיבה על סוסים, טיולי הליכה, הרפתקאות בג'ונגל, גלישה על דיונות מדבריות. הנה כמה מהמקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ עם הילדים בפרו

צעירים רבים שמטיילים בפרו בתקופת התרמילאות שלהם מתאהבים במדינה היפהפייה והמרתקת הזאת ומבטיחים לעצמם שיחזרו. אבל אז החיים מתפתחים לכל מיני כיוונים, הצד המקצועי גוזל זמן ואז מגיעים הילדים והחלום על פרו נראה רחוק מתמיד. אבל זה ממש לא צריך להיות ככה: לפרו אפשר להגיע בכל הרכב, גם עם הילדים, וליהנות מטיול משפחתי לא שגרתי, מלא הרפתקאות ועניין, כזה שכל אחד מהמשתתפים ייהנה. ואם עוד לא טיילתם בפרו, על אחת כמה וכמה – קחו את המשפחה וצאו לדרך. אבל לפני שאתם מתחילים לארוז, חשוב לבנות נכון את המסלול של הטיול בפרו על מנת למזער תופעות של מחלת גבהים.

ילדות מקומיות בעמק הקדוש | צילום:  Kertu / Shutterstock

פרו היא מדינה מגוונת להפליא, עם הרים גבוהים ומושלגים, מדבריות, ג'ונגלים עבותים, כפרים מסורתיים ותרבויות עתיקות. טיול עם ילדים מספק שלל הרפתקאות מהסוג שלא יישכח במהרה: טיולים רגליים בלב הטבע היפהפה עם לינת שטח באוהלים, רפטינג, אומגות, טיולי אופניים, מפגש עם לאמות, וזאת רק ההתחלה… הנה כמה מהמקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ כשמטיילים עם ילדים בפרו:

נסקה: גלישת חולות וטיסה מעל קווים מסתוריים
אחד האזורים המרתקים ביותר בפרו הוא אזור מישורי נסקה (Nasca) המדברי, המפורסם במגון צורות שסותתו בקרקע המדברית בידי בני הנסקה (200 לפנה"ס עד 600 לפנה"ס). בין קווי נסקה אפשר למצוא קווים ישרים ארוכים להפליא, עד 20 ק"מ, צורות מורכבות של בעלי חיים, דמויות אנושיות ועוד. כנמצאים על הקרקע אי אפשר להבחין בפרטי הציורים העצומים הללו, הדרך היחידה לראות אותם בשלמותם היא מהאוויר. הדבר מעורר שאלות רבות לגבי יצירת הקווים, שכן לבני הנסקה לא היו כמובן כלי טיס. אבל בתקופתנו יש, וכשאתם מגיעים לכאן עם הילדים, אל תוותרו על טיסה במטוס קל מעל השטח. הילדים (והמבוגרים) יזהו את הצורות השונות, חוויה מרגשת ומלהיבה.  


קווי נסקה. ניתן להבחין במגוון הצורות רק מהאוויר | צילום: שאטרסטוק

מלבד קווי נסקה, האזור מציע עוד מוקדי עניין רבים, בהם אתר הקבורה צ'אוצ'ילה (Chauchilla), שם ניתן להתרשם ממומיות ועצמות של בני הנאסקה שהשתמרו היטב באקלים המדברי היבש. חולות המדבר מספקים שלל אפשרויות מלהיבות שמעלות את האדרנלין, כמו נסיעה במרחבי החולות ברכב באגי וגלישת חולות בדיונות העצומות.

קוסקו והעמק הקדוש: אומגות, רפטינג וטרק בטבע 
קוסקו (Cusco), עיר הבירה של אימפריית האינקה, היא אחד ממוקדי התיירות המרכזיים בפרו. זוהי עיר מקסימה עם רחובות צרים ומרוצפי אבן וכיכרות שוקקות. הילדים יתפעמו מהשווקים הססגוניים של קוסקו והסביבה, כשאחד השווקים המיוחדים באזור הוא השוק של הכפר פיסאק (Pisac) המרוחק כשעה נסיעה מקוסקו ובו מוכרים, לצד תוצרת חקלאית טרייה, גם עבודות יד, תכשיטים, אריגים מצמר אלפקות ועוד. גם המפגש עם התושבים המקומיים, כולל ילדים, הלבושים בתלבושות מסורתיות צבעוניות, מרתק ומשמח. 


בשוק של פיסאק. המפגש עם ילדים מקומיים בתלבושות מסורתיות מרתק | צילום: Aurora Angeles / Shutterstock

קוסקו מהווה בסיס מעולה לטיולים והרפתקאות בעמק הקדוש, הוא עמק אורובמבה (Urubamba), הגדוש במקדשים, אתרי אינקה ואתרי טבע יפהפיים. העמק מהווה את גולת הכותרת של פרו למשפחות, ומספק המון חוויות ייחודיות. הנה כמה מהדברים שתוכלו לחוות פה עם הילדים:

גלישת אומגות. אחת האטרקציות הייחודיות בעמק הקדוש היא מערכת של שש אומגות (zip lines) באורך מצטבר של כשני קילומטרים, שמאפשרת לגלוש מעל העמק, חוויה עוצרת נשימה.

• שייט בקיאק באגם הואיפו. אגם הואיפו  (Huaypo) נהנה ממיקום מושלם בין הפסגות המושלגות של הרי האנדים, ומימיו השקטים הופכים אותו לאידיאלי לחתירה רגועה בקיאק.

• רפטינג. לאורך נהר האורובמבה אפשר לצאת לרפטינג בדרגות שונות – מקטע קוסיפטה (Cusipata) מתאים במיוחד למשפחות, עם רפטינג בדרגה 3-2. הרפטינג, שנמשך כשעתיים וחצי, מתאים לילדים מגיל 10 ומעלה.


רפטינג משפחתי בנהר האורובמבה | צילום: natalie, flickr

• פיקניק עם לאמה. מפגש עם לאמות ישמח כל ילד חובב חיות. ב-Lama Pack Project מציעים טיול רגלי עם לאמה, שסוחבת את ציוד הפיקניק שלכם, ומארחת לכם לחברה בפיקניק באחו ירוק מול נופים קסומים. 

• רכיבה על סוסים. בעמק הקדוש פועלות חוות סוסים רבות שמציעות לילדים להיות גאוצ'ו ליום אחד ולרכוב על סוס פרואני. טיולי הסוסים נמשכים משעתיים ועד יום שלם, ואם אתם מטיילים עם ילדים צעירים, תוכלו להסתפק בסיור קצר בשטח החווה.

• מוזיאון האינקה. מוזיאון חדיש שממוקם בין אורובמבה ופיסאק ומציע תצוגות אינטראקטיביות המוקדשות לתרבויות הפרה קולומביאניות של פרו, כולל בובות תצוגה בגודל אנושי.


משפחת מטיילים משקיפה על המאצ'ו פיצ'ו | צילום:
 Christian Vinces / Shutterstock

• טרק משפחתי. בעמק הקדוש יש מסלולי טרקים רבים, בהם כאלה שיכולים להתאים למשפחות. זוהי הזדמנות מצוינת לבלות עם הילדים בטבע, רחוק מהציוויליזציה והמסכים, פשוט להיות ביחד בלי הפרעות. טרקים שמתאימים למשפחות שונים מאלו של תרמילאים, כמובן. צוות מקומי דואג לסחוב את הציוד, להקים את האוהלים ולבשל את הארוחות, ויש גם סוס שהמתקשים בהליכה יכולים לרכוב עליו. אחד הטרקים המומלצים הוא Huchuy Qosqo, טרק של יומיים (עם לילה אחד של לינה בשטח), שכולל הליכה באזור מעל העמק הקדוש על רקע הפסגות המושלגות של הרי האנדים.

העיר האבודה מאצ'ו פיצ'ו מרתקת גם ילדים המטיילים בה | צילום: kongkieat suraka / Shutterstock

• סיור במאצ'ו פיצ'ו. הביקור בעיר האבודה מאצ'ו פיצ'ו (Machu Pichu) נחשב בעיני רבים לגולת הכותרת של הטיול בפרו, וגם ילדים יתלהבו מאוד. עיר האינקה, אשר נבנתה במאה ה-15, ננטשה וכוסתה בצמחיית הג'ונגל. היא נותרה חבויה עד שהתגלתה בראשית המאה העשרים. מרתק לטייל בין שרידי המקדשים, אתרי הפולחן והמבנים הנוספים שבמקום. על אף שמומלץ ביותר להגיע לפה בטרק, עם הילדים עדיף להגיע למקום באוטובוס או בשאטל.

הרפתקאות בג'ונגל של האמזונס
פרו, כאמור, מציעה מגוון נופי עצום, ולצד נופים מדבריים והרים מושלגים, נמצא ג'ונגל האמזונס הרוחש חיים. הג'ונגל נחשב לאחת מהריאות הירוקות החשובות בעולם ויש בו מגוון עצום של צמחים ובעלי חיים. העיירה פוארטו מלדונדו (Puerto Maldonado) מהווה בסיס טוב לטיולים.

קוף טמרין ביער הגשם ליד פוארטו מלדונדו. עולם עשיר של צמחים ובעלי חיים | צילום: שאטרסטוק

באזור יש כמה לודג'ים אקולוגיים שבהם תוכלו ללון, לאכול ולהשתתף במגוון פעילויות מסעירות בלב הג'ונגל. בין היתר, תוכלו להצטרף לסיורים רגליים במעבה היער, לצפות בתוכים ובקופים, לשוט בנהר ביום או בלילה ועוד.


שייט בג'ונגל של האמזונס בפוארטו מלדונדו | צילום: Christian Vinces / Shutterstock

לימה: אופניים, מזרקות וחופים
לימה (Lima), בירת פרו, אולי לא נראית לכם מקום אידיאלי לילדים, אבל כדאי בהחלט להקדיש לפחות יום אחד בתחילתו או בסיומו של הטיול לעיר הזו, שיש בה הרבה מוקדי עניין. לימה היא עיר קולוניאלית עם ארכיטקטורה ספרדית קלאסית מהמאות ה-16 וה-17, עם כיכרות גדולות וכנסיות מרשימות. ילדים יוקסמו ממוזיאון הזהב שבו מוצגים עשרות אלפי פריטים העשויים מזהב – תכשיטים, מסכות, כלי פולחן ועוד.


מופע מזרקות הקסם בלימה | צילום: שאטרסטוק

אחת הדרכים הטובות לטייל בעיר היא באופניים. יש בלימה שכונות נעימות ובטוחות לרכיבה, כמו Miraflores, שגולת הכותרת שלה היא El Malecón, טיילת באורך 9.5 קילומטרים שמשובצת בפארקים ירוקים ומציעה תצפיות מרהיבות לאוקיינוס השקט. בשעות הערב אל תוותרו על פארק המזרקות של לימה, Circuito Magico del Aqua. בקרבת העיר יש חופים יפים בהם אפשר לצפות בגולשים המתמרנים במיומנות על הגלים הגבוהים.

צילום תמונה פותחת:  Dr.Pan / Shutterstock

 

 

פרו: קונדורים מעל קניון קולקה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפרו

פרו מחוץ למסלול
פרו מחוץ למסלול

פרו היא גן עדן למטיילים. מלבד אתריה המוכרים והמתויירים, כמו מאצ'ו פיצ'ו, אגם טיטיקקה וקווי נאסקה, יש לה עוד המון אתרין מרתקים להציע, הרחק מהמוני התיירים: עיר אינקה אבודה ולא מתויירת, ג'ונגלים סבוכים, תצורות גאולוגיות ייחודיות, קניונים ומפלים. ...

מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי
מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי

מנקורה היא עיירת חוף הנמצאת בצפון פרו, כשעתיים דרומית לגבול אקוודור. מוקדי העניין המרכזיים בעיירה הם חוף הים לאוהבי גלישת הגלים וקייטסרפינג. טרוחיו היא עיר גדולה שקרוב אליה נמצאת צ'אן צ'אן, עיר הבוץ

טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי
טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

העיר הוארז היא המקום המושלם לאוהבי טרקים, טיפוס הרים, טיולי יום וספורט אתגרי. היא שוכנת בצפון פרו לרגלי "קורדיליירה בלנקה" - הרכס הלבן, וסביבה יש אינספור הרים מושלגים, קירות טיפוס טבעיים, לגונות, שבילי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים ...