תפריט עמוד

חופשה באיי סיישל – חופשה בגן עדן

איי סיישל, קבוצת האיים האקזוטיים בלב האוקיינוס ההודי, מציעים שילוב מנצח של חופים לבנים עטורי צמחייה טרופית שופעת ומי טורקיז צלולים, עם שפע של פעילויות ימיות וטיולי יבשה הרפתקניים. כל מה שצריך לחופשה מושלמת

חושבים על חופשה באיי סיישל? אם יש מקום בעולם שעונה על התיאור גן עדן עלי אדמות, איי סיישל בלב האוקיינוס ההודי, שנחשבים לזירת החיים הטובים ומציעים הנאות ופינוקים שלא מן העולם הזה, לוקחים בגדול. רומנטית, הרפתקנית, חלומית וכובשת – במרחק שש שעות טיסה מהבית מחכה לכם החופשה המושלמת, שמשלבת תפאורה מהפנטת של חופים לבנים על רקע סלעי גרניט דרמתיים וצמחייה טרופית שופעת, מי טורקיז צלולים ומפרצונים מסתוריים, עם שלל פעילויות ימיות והרפתקאות יבשתיות ומטבח צרפתי-קריאולי משובח.


אחד מאיי סיישל. הארכיפלג כולל 115 איים, מתוכם רק 33 מאוכלסים | צילומים: שאטרסטוק

הארכיפלג של איי סיישל כולל כ-115 איים מתוכם רק 33 מאוכלסים. בין האיים הפופולריים נמצאים האי הגדול והמרכזי מאהה, האי המקסים לה דיג והאי הפראי קוזין. אבל היפה ביותר בעינינו הוא האי פרלין, שמציע שילוב מושלם בין הכחול של הים לצמחייה הטרופית הפראית, ומעל הכל שלווה מבורכת שאין בשום מקום אחר בעולם. מלבד אתרי נופש יוקרתיים, טבע עשיר ומגוון אטרקציות מענניינות תמצאו באיים את החופים היפים בתבל, כמו חוף אנסה סורס ד'ארג'נט (Anse Source d'Argent) באי לה-דיג, שנראה כאילו יצא מתוך גלויה ואף נבחר לחוף היפה בעולם, חוף אנסה סוליי (Anse Soleil) השקט והרומנטי שבאי מאהה, וכמובן חוף אנסה לאזיו (Anse Lazio) המרהיב באי פרלין, שהוא החביב עלינו מכולם ואסור לפספס אם טסים לחופשה באיי סיישל. הנה הצעות למה עוד אפשר לראות ולעשות באיים האקזוטיים.


חוף אנסה לאזיו באי פרלין

ויקטוריה – שוק צבעוני וגנים בוטניים
ויקטוריה (Victoria), עיר הבירה המיניאטורית של האי מאהה (Mahé), הגדול באיי סיישל, מספקת הצצה מרתקת להווי ולחיי היומיום של המקומיים ולא מעט אתרים מעניינים. אחד מהם הוא השוק המקומי שאסור לכם לפספס אם אתם נוסעים אל חופשה באיי סיישל – שוק צבעוני ותוסס להפליא עם ערימות של תבלינים ריחניים, דוכנים עמוסי פירות טרופיים, דגים ופירות ים, לצד תכשיטי צדפים, שמנים ארומטיים, פריטי במבוק, ודוכנים המציגים עבודות אמנות אותנטיות. אחרי המולת השוק תוכלו לבחור בין סיור בגנים הבוטניים, שמציעים חוויה מסחררת לכל החושים עם שפע נדיר של צמחים, עצי תבלין וזני סחלבים יפהפיים, או ביקור מאלף במוזיאון הלאומי להיסטוריה של סיישל.


פירות אקזוטיים בשוק של ויקטוריה

אם נותר לכם זמן כדאי לבקר גם במיסיון (Mission Lodge), ששימש כבית ספר לילדי העבדים ששוחררו על ידי הבריטים וכיום ניתן להתרשם משרידיו, שהם למעשה גם שרידי העיר שהקימו המיסיונרים. המיסיון חולש על נוף משגע, מהיפים באיי סיישל, אבל אם אתם כבר בסביבה אל תוותרו על נקודת התצפית היפה ביותר באי, שנמצאת על גבעה מול מלון רוז גארדן, ונשקף ממנה נוף פנורמי עוצר נשימה של ויקטוריה, החופים והאיים שמסביב.

שמורות טבע ומפגש עם צבי ענק
שחייה ורביצה על החוף ופעילויות ימיות כמו צלילה, שנירקול, גלישת רוח, סקי מים ושייט, נחשבים בעיני נופשים רבים לגולת הכותרת של חופשה באיי סיישל. אבל גם חובבי הטיולים יבואו על סיפוקם בסיורים המתקיימים באטרקציות המובילות באיים. שמורת הטבע האגדתית ואל דה מאי (Vallée de Mai), שהוכרזה כאתר מורשת עולמית, מאכלסת את אחד מסמליה המובהקים של סיישל: Coco De Mer (קוקוס הים). מדובר בעץ קוקוס ייחודי, שפירותיו מתחלקים לשני סוגים – זכר ונקבה, והוא גדל רק באי פרלין. בשמורה יש כ-4,000 עצי קוקוס הים, ולצדם עצים נדירים נוספים (כמו עץ הלחם) ועופות מכל הסוגים והמינים.


צמחייה שופעת בשמורת הטבע ואל דה מאי

עוד שמורה מעניינת היא שמורת האלמוגים סנט אן (Sainte Anne Marine National Park) ממזרח לויקטוריה, המתפרשת בין שישה איים וניתן להגיע אליה בשייט בסירה עם קרקעית זכוכית. אחרונה חביבה ואחת מפלאי הטבע המדהימים ביקום, היא אטול האלמוגים אלדברה (Aldabra). השמורה המרהיבה ביופיה, שזכתה אף היא להיכנס לרשימת אתרי המורשת של אונסק"ו, התגלתה לראשונה במאה התשיעית לספירה, והיא מורכבת מארבעה איים המוקפים בשמורת אלמוגים. השמורה אינה מיושבת והדיירים היחידים בה הם צבי ענק – האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם במקום אחד. אין דרך אחרת לתאר את מראה החיות האדירות על רקע הנופים החלומיים, אלא כיוצא דופן ובלתי נשכח שחייבים לחוות עם חופשה באיי סיישל.


צב ענק בשמורת אלדברה

טעם גן עדן – אוכל שמח, צבעוני וחושני
המטבח של סיישל ידוע במראות, בטעמים, בריחות המסחררים של תבלינים אקזוטיים, ובשילובים המיוחדים בין מטבחים וסגנונות בישול ממקומות שונים בעולם. האוכל שתפגשו באיי סיישל הוא צבעוני, שמח, סקסי, מלא חיים ומשלב טעמים מהמטבחים הרחוקים של אפריקה, צרפת, הודו וסין. מלבד פירות טרופיים משגעים בטעמם, תמצאו כאן הרבה מאד דגים ופירות ים, אורז צבעוני מתובל בתבלינים פיקנטיים הגדלים בחצרות הבתים ובחוות התבלינים, ומנות מעוררות התפעלות שמככב בהן הקוקו דה מר, הלא הוא אגוז הקוקוס החושני ועשיר הטעם.


מסעדה על החוף בסיישל

עוד פרי אהוב על המקומיים הוא הבננה, המוגשת כאן בשילובים מופלאים שטרם הכרתם, כמו למשל עם מלח או בבישול בחלב קוקוס שהופך אותה למעדן אמיתי. חופשה באיי סיישל תציג לכם עושר קולינרי העולה על כל דמיון, ויש כאן שפע של אפשרויות קולינריות שיספקו לכם חגיגת טעמים בלתי פוסקת. מדוכני אוכל עמוסי כל טוב בחופים ובשווקים המקומיים, ועד מסעדות גורמה שמגישות מטעמים מהמטבח המקומי בגרסה יוקרתית של השף. האוכל מהווה חלק בלתי נפרד מחוויית הנופש באיי סיישל ואנחנו יכולים להבטיח לכם שרעבים לא תצאו מכאן. בעצם, אולי רק רעבים לעוד.

 

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.