תפריט עמוד

שרת התיירות היוונית: יוון לאורך כל השנה

יוון היא יעד תיירות מוביל 365 ימים בשנה, לא רק בקיץ, אומרת שרת התיירות היוונית בראיון מיוחד למסע אחר אונליין. היא רוצה שתכירו איים חדשים, מעבר לכרתים, רודוס ומיקונוס, ומזמינה את הישראלים לקפוץ לחופשת סוף שבוע באתונה או סלוניקי

חצי מיליון ישראלים המגיעים כל שנה ליוון מוכיחים שקשה להביס את המדינה הים תיכונית הקרובה לנו בכל הנוגע לתחום התיירות. טיסה של כשעה וחצי לאתונה, עוד פחות מזה לכרתים או רודוס, ויש לכם כל מה שצריך לחופשה מושלמת: חופים נפלאים, ים כחול, מוזיקה טובה, אוכל מצוין. והישראלים לא לבד: לא פחות מ-28 מיליון תיירים הגיעו בשנת 2016 ליוון, שיא של כל הזמנים, כך מספרת שרת התיירות היוונית, אלנה קונטורה (Elena Kountoura), בראיון בלעדי למסע אחר אונליין. השרה הגיעה לישראל על מנת להשתתף ביריד התיירות השנתי IMTM ואנחנו נפגשות לראיון בביתן היווני רחב הידיים, שבוהק בצבעי תכלת-לבן.


שרת התיירות של יוון, אלנה קונטורה (במרכז), עם מיכיליס טרזימפאסיסמשגרירות יוון בישראל ורותם בר כהן, עורכת מסע אחר אונליין | צילום: אלה אל עמי

מהו סוד קסמה של יוון, אני שואלת את השרה והיא עונה בהתלהבות: "זאת ארץ יפהפייה, יש לנו 16,000 ק"מ של חופים, מאות איים, שרבים מהם לא מוכרים לתייר הישראלי, אתרים היסטוריים, ערים נהדרות. והכל במרחק של פחות משעתיים טיסה מתל אביב. ואני לא צריכה לספר לך על המוזיקה והאוכל", היא צוחקת. בנוסף, היא אומרת, יוון מאוד בטוחה ומסבירת פנים לכל סוגי התיירים, מצעירים שמחפשים חופשה הרפתקנית ועד משפחות עם ילדים צעירים.

"יש חיבור מאוד חזק בין יוון לישראל, בין האנשים בשתי המדינות. אני מרגישה את החום הזה כשאני מבקרת בארץ ואני יודעת שהישראלים מרגישים אותו כשהם באים ליוון. בנוסף לדברים המשותפים שיש בינינו, הקרבה הפיזית היא יתרון בולט מבחינת הישראלים. קל לכם לקפוץ ליוון במשך כל השנה. בחורף, במקום לאיים ולחופים, אפשר להגיע לאתונה או סלוניקי ליומיים-שלושה".


"יש חיבור חזק מאוד בין ישראל ליוון", שרת התיירות היוונית בראיון למסע אחר אונליין | צילום: אלה אל עמי

מה הישראלים המגיעים לאחת הערים האלו ימצאו שם בחורף?
"קודם כל, שופינג נהדר – ההיצע רחב מאוד והמחירים נמוכים, כך שגם מי שלא תכנן לצאת למסע קניות לא יעמוד בפיתוי… חוץ מזה, הערים הגדולות שלנו מציעות אירועי תרבות, מוזיקה ואוכל – בדיוק מה שצריך לחופשת סוף שבוע עירונית מוצלחת".


הפלקה באתונה. הקרבה לישראל מאפשרת לקפוץ לחופשת סוף שבוע עירונית | צילום: Milan Gonda / Shutterstock

אמרת שביוון יש מאות איים. רוב הישראלים מכירים היטב את כרתים, רודוס ומיקונוס, מה מחכה להם באיים הפחות מוכרים?
"יש איים יפהפיים שהייתי שמחה שהישראלים יכירו, כמו נקסוס, פארוס, קלימנוס ורבים נוספים. כל אחד מהם מציע נופים ואתרים ייחודיים, פסטיבלים מקומיים ואוכל אותנטי. אחד היעדים של המשרד שלי ל-2017 הוא לפתוח יעדים חדשים".


סאמוס. הגיע הזמן להכיר איים יווניים חדשים | צילום: שאטרסטוק

אילו עוד תכניות יש לכם לשנת 2017?
"אחד הפרויקטים החשובים לשנה הקרובה הוא להפוך את יוון ליעד תיירותי פעיל 365 ימים בשנה. עד לפני שנים אחדות יוון נתפסה כיעד המתאים רק לחופשת קיץ, בשנה החולפת הצלחנו להאריך את העונה – ממרץ עד נובמבר. עכשיו אנחנו עובדים על כך שתיירים יגיעו לאורך כל השנה, וזה אומר שצריך להבטיח שגם בינואר ופברואר תייר שיגיע ימצא בתי מלון פועלים, מסעדות פתוחות ואטרקציות שונות שאינן נסגרות בסוף העונה. יש היענות יפה של בעלי עסקים מקומיים, שישמחו לארח תיירים בתקופה הזאת. בד בבד עם הארכת עונת התיירות, אנחנו פועלים גם לפתח שווקים חדשים, כמו סין והודו, ולחזק שווקים קיימים, כמו ישראל, ארצות הברית ורוסיה".

גם חובבי השלג לא מקופחים ביוון… העיירה מצובו בחורף | צילום: שטארסטוק

אילו סוגי תיירים אתם מקווים למשוך ליוון בשנה הקרובה ומעבר לה?
"אנחנו מפתחים תיירות נישתית, כמו תיירות קולינרית, תיירות דתית, תיירות מרפא וכן הלאה. אחד התחומים שאנחנו מקדמים השנה הוא התחום האקטיבי: טרקים בהרים, רפטינג, טיולי טבע. בכל אחד מהתחומים האלה יש ליוון הרבה מה להציע".

לפני שאנחנו נפרדות, השרה מספרת שבקרוב מאוד יעלה קמפיין חדש מטעם משרד התיירות היווני שיקרא לתיירים לבוא ליוון "שלהם". "עוד לא החלטנו על הניסוח הסופי של הסלוגן, אבל הרעיון הוא לקרב את התייר ליוון שלו, זאת שיכולה להעניק לו בדיוק מה שהוא מחפש".  

מעל הדוכן של יוון בתערוכת התיירות בתל אביב מתנוסס שלט גדול: Greece, welcome home. מה שלא יהיה הנוסח הסופי של הקמפיין החדש, עם 28 מיליון תיירים בשנה – אין ספק שיוון יודעת לעשות את העבודה בתחום התיירות.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.