תפריט עמוד

בלב היער – חופשה במלון בוטיק בית בגליל

עיצוב פנים ייחודי, יחס אישי ואווירה אינטימית, אוכל גלילי משובח וספא מפנק, הם רק חלק מהתענוגות שקיבלו את פנינו במלון בוטיק בית בגליל, השוכן בתוך יער קסום ומשקיף אל נופי הגליל והגולן. מצאנו את "חדר הבריחה" המושלם

יש רגעים שאנחנו מרגישים ששיחקנו אותה, באמת. אמצע השבוע בשיאו של חורף קר וגשום במיוחד. השמש שבימים האחרונים הסתתרה מאחורי מסך כבד של עננים שחורים, יצאה ממחבואה ושיגרה לעברנו קרניים מלטפות שעטפו אותנו בחמימות נעימה ומפנקת. השגרה יכולה לחכות, שכנענו את עצמנו בנחישות של מי שהדחקה עבורם היא גם דרך להתמודד עם החיים, ארזנו בקטנה ונסענו לצפון. כאן המקום לספר שהיעד לחופשתנו הקצרה הוא מלון בוטיק בית בגליל, השוכן בליבו של יער ביריה, בין ראש פינה למצפה עמוקה. הדרך למלון, שהיא חוויה מהנה בפני עצמה, עוברת בין עצי חורש טבעי, צמחייה גלילית שופעת ומדרונות מוריקים, שמשקיפים אל הרי הגליל והגולן. ממש באמצע היער ניצב מבנה אבן מרהיב, עטור קשתות ומוקף גינות של צמחי תבלין ועצי פרי מלבלבים.


הכניסה לבית בגליל. מבנה אבן מרהיב, עטור קשתות ומוקף בגינות של צמחי תבלין ועצי פרי | צילום: אסף פינצ'וק

אנחנו נוסעים הרבה בעולם וראינו לא מעט מקומות מדהימים, שהעתיקו את נשמתנו ונחרתו לעד בזכרוננו. אבל השילוב של המלון הציורי עם יופיו המכשף של היער, הצליח להפתיע אותנו ברמה שלא ידענו על קיומה. והפעם, לשם שינוי, אנחנו לא ציניים.

בית בגליל משתרע על פני שתי קומות המאכלסות 32 סוויטות אלגנטיות וחדרי גן מרווחים עם יציאה למרפסת דק. בנוסף, יש במלון סוויטה נשיאותית מפוארת ורחבת ידיים, "וילה רויאל', שמציעה שני חדרי שינה, סלון מרווח, פינת אוכל וגולת הכותרת – ג'קוזי ובריכת שחייה פרטיים הממוקמים תחת כיפת השמיים על שיפולי יער ביריה וצופים אל הכנרת.

עיצוב ייחודי המשתלב בהרמוניה בנוף המקומי
מרגע שכף רגלנו דרכה בלובי המעוצב של המלון, שחלונותיו הגדולים משקיפים אל הנוף הגלילי והוא נראה כמו סלון ביתי עם פינות ישיבה מזמינות, אח בוערת במרכזו ואספקה שוטפת של חליטות צמחים ומאפים ביתיים, הרגשנו שהגענו למקום שמספק חוויה אחרת מכל מה שאנחנו מכירים. בכל פינה במלון ניכר שהשקיעו מחשבה והרבה אהבה בכל פרט ופרט, החל מעיצוב הפנים הייחודי שמשתלב בהרמוניה בסביבה הטבעית, דרך השירות האישי והאווירה האינטימית ועד האוכל המצוין המוגש במסעדת המלון (ועוד נגיע אליו). האזורים הציבוריים כוללים חדר כושר, בריכת שחייה מחוממת הממוקמת באמצע היער ומשקיפה לנוף ומתחם ספא מרשים שמציע מבחר טיפולים לגוף ולנפש.


קו אפס: בריכה פרטית בסוויטה הנשיאותית עם נוף ליער ולכנרת | צילום: ליהי רון

הגענו לבית בגליל באמצע השבוע לחופשה קצרה בלי שום סיבה מיוחדת. אבל גילינו שמלבד נופש רגוע הרחק מההמון הסואן, ניתן לחגוג במלון אירועים פרטיים כמו חתונות, בר מצוות וימי הולדת, לערוך אירועים עסקיים (יש כאן גם חדר ישיבות מאובזר), ימי גיבוש ואפילו מסיבות בריכה וסדנאות ביער.

בימים יפים כדאי לצאת לטיול באחד ממסלולי ההליכה הנהדרים שבסביבה. וזה בדיוק מה שעשינו. החלטנו להפגין קצת רוח הרפתקנית ולצעוד על שביל החלמוניות שביער ביריה לעבר ראש פינה הסמוכה. לתפקיד מורה הדרך נבחר ג', שבימים כתיקונם הוא בחור רציני ואחראי, אבל היער המכושף סחרר אותו כהוגן ובמקום להוביל אותנו בבטחה ליעדנו הלכנו לאיבוד במעבה היער. לא נורא, זרמנו עם ההרפתקה הכייפית, גילינו פינות חמד נסתרות ונהנינו מכל רגע. כשהערב החל לרדת ויללות התנים נשמעו מאי-שם נתקפנו בהלה קלה, אך למזלנו הטוב נדלקו לפתע האורות במלון והאירו לנו מרחוק את הדרך חזרה, היישר ללובי החמים ולמגשי הבקלאוות ומיני המתיקה המוגשים בו מדי ערב.

יער ביריה. אפשר לצעוד בשביל החלמוניות עד ראש פינה | צילום: ליהי רון

הלובי המעוצב | צילום: אסף פינצ'וק

מטבח גלילי משובח וחדר אוכל של אבירים
אומרים שלא עושים דיאטה בשבת. אנחנו משאירים את היום הזה למומחים ומתמקדים במה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב – להפיק את המקסימום מהחופשה שלנו, גם בסתם יום של חול, ואם זה כולל אוכל טוב והרבה אנחנו לגמרי שם. גם בעניין הזה בית בגליל התגלה כהפתעה נעימה וטעימה במיוחד. המלון מציע מסעדת שף גלילית, בניצוחו של השף המוכשר מרואן חליחל, שמגישה ארוחות בוקר וערב עשירות, שעשויות ממיטב התוצרת המקומית של הגליל והגולן.

שני אולמות מרכיבים את המסעדה המרווחת הצופה אל הנופים היפים של יער ביריה, עמק החולה והרי הגולן. באולם האבירים, שבמרכזו ניצב שולחן ארוך כיאה לשולחנות אבירים, נהנינו מארוחת ערב מצוינת שבחרנו מתוך תפריט מודפס ומגולגל, ממש כמו בימי הביניים. כמות האוכל שזרמה לעברנו היתה בלתי נתפסת. נציין רק שעל השולחן הונחו בזה אחר זה לחם תוצרת בית עם מטבל עגבניות מיובשות ושמן זית, סלט טבולה בנוסח לבנוני עם עלי נענע טריים ולימון סחוט, קבב טלה בתיבול גלילי על מקל קינמון וטחינה גולמית ועלי כרוב נפלאים במילוי אורז וצנוברים ברוטב פיקנטי. את כל הטוב הזה ליוו יינות לבנים ואדומים מובחרים של גמלא.


הבריכה של הסוויטה הנשיאותית | צילום: אסף פינצ'וק

כשהגענו למנות העיקריות היינו כבר שבעים, אבל לא היה סיכוי שנעליב את מארחינו האדיבים ונוותר על הפיתויים שקרצו לנו מהתפריט. הקרניבורים שבינינו התעלפו על נתח אנטריקוט מיושן ברוטב פלפלת עם תפוח אדמה בניחוח רוזמרין, ועל אוסובוקו טלה וירקות שורש שהגיעו על מצע פריקי וחמוציות. אנחנו התמוגגנו מפילה סלמון מפתיע בטעמו, שנצלה על הפלנצ'ה ברוטב חלב קוקוס והוגש לנו על מצע של פירה תפוחי אדמה במרקם מושלם. למרות שהיינו באפיסת כוחות מוחלטת הצצנו בתפריט, רק כדי להתרשם מהמנות האחרונות. כמובן שלא עמדנו בפיתוי (מחר זה נגמר) וירדנו על עוגת שוקולד חמה עם גלידת וניל משובחת, ששטפנו בעזרת ספל ענק של חליטת צמחים ריחניים מגינת המלון.


הלובי המעוצב | צילום: אסף פינצ'וק

שמיים בהירים ושמש נעימה קיבלו את פנינו למחרת בבוקר. ארוחת הבוקר מוגשת בחדר האוכל הצמוד לאולם האבירים, כאשר השולחן הארוך משמש כמזנון עשיר ומלא כל טוב. טעמנו גבינות גליליות מצוינות עשויות מחלב בקר, עזים וכבשים. נשנשנו לחמים ומאפים חמים שזה עתה יצאו מהתנור בניחוח זעתר, סומק וגבינות עזים, יחד עם סלטים טריים, חביתות עסיסיות מביצי שטח ועג'ה ערבית משגעת בטעמה. המכורים למתוק על הבוקר (אנחנו יותר טיפוסים של ערב), חגגו על מגוון מסחרר של ריבות תוצרת בית וסוגים שונים של חלווה, שלטענתם לא טעמו כמותה בשום מקום בעולם. אחרי ארוחת הבוקר התפזרנו בין חדרי הטיפולים של הספא ונהנינו מעיסוי שמנים ארומטיים ומטיפול פנים מפנק, בזמן שחברינו התענגו על סאונה יבשה ורטובה והשתכשכו להנאתם בג'קוזי החיצוני והמחומם.


עוד פינת ישיבה מקסימה | צילום: ליהי רון

הטיפול בספא היווה את אקורד הסיום של חופשתנו הקצרה. הודינו לאנשי המלון על המקום המקסים והאירוח הנפלא והבטחנו לשוב בקרוב לחופשה ארוכה יותר. לפני שנפרדנו לשלום קיבלנו צרור של עלי מרווה ריחניים (שאם מבעירים אותם בקערה הם טובים לטיהור הבית), העפנו מבט אחרון על מבנה האבן המרשים והנוף המשגע שמקיף אותו מכל עבר, לקחנו נשימה ארוכה של אוויר גלילי והפלגנו בדרך חזרה לשגרה.

סוויטה דלקס בבית בגליל | צילום: אסף פינצ'וק

מידע שימושי
איך מגיעים: נוסעים עד צומת חצור הגלילית ופונים לתוך היישוב, ממשיכים ישר בכביש הראשי, עוברים שלוש כיכרות ופונים ימינה אל רחוב הפלמ"ח. כעבור כ-500 מטר פונים שמאלה אל דרך נוף יער, ממשיכים במעלה יער ביריה לפי השילוט כקילומטר וחצי.

אוכלים שותים: מסעדת המלון מגישה ארוחות בוקר וערב. ארוחת הבוקר מוגשת בימים ראשון-שישי בין השעות 7:30-10:00 וביום שבת כארוחת בראנץ' בין השעות 11:00-14:00. ארוחת ערב מוגשת מדי יום בין השעות 19:00-22:00. בכל שעות היום עומדים לרשות האורחים בלובי של המלון קפה, תה וחליטות צמחים, עוגות ועוגיות תוצרת בית.

מה בסביבה: מלבד אפשרויות הבילוי בבריכה, בג'קוזי ובספא, ניתן לשאול אופניים מהמלון ולצאת לרכיבה ביער, לשחק טניס במגרש הצמוד למלון, להצטרף לסיורים מודרכים ביקבי הגולן והגליל, לקפוץ לחרמון ולמצפה נמרוד ולצאת לטיולים בסביבה.

בקרוב: מלון בוטיק-ספא בית בגליל נמנה על בתי המלון היוקרתיים של רשת מלונות אורכידאה, שבבעלות קבוצת נקש. בחודש מאי 2017 צפוי להיפתח מלון ריזורט חדש של הרשת, סטאי כנרת, שיציע חווית אירוח מושלמת לאורכו של חוף כוזרי בכנרת.

פרטים נוספים באתר האינטרנט של מלון בוטיק-ספא בית בגליל.

בתמונה הפותחת: מלון בוטיק בית בגליל מוקף בעצי היער ובעצי פרי | צילום: ליהי רון

_____

הכותבת היתה אורחת המלון

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגליל עליון ועמק החולה

צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות
צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות

הסמטאות של צפת מתמלאות בימים אלה בנגנים חדשים וותיקים, נגנים אשר גומעים קילומטרים רבים בסמטאות העיר ועושים שמח. אולם פסטיבל הכלייזמרים, לדברי המדריך, "הוא לא רק קשור לנגינה. יש בו מסר של פשטות. כולנו מוזמנים להגיע, לפשוט מעלינו ...

מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה
מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה

סמטה מוצלת מובילה אל הבית המוקף בבוסתן המשתלב בגינת ירק ועשבי תיבול שהשף קוטף ומלקט מהם היישר למטבח. נוף פנורמי גלילי והחרמון באופק. בבית שני חדרי אוכל מרווחים. החללים והקירות משמשים רקע לאוסף חפצי אמנות וטעם משובח. השף ...

מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין
מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין

"בעיצומו של קיץ, בחום יולי אוגוסט עליתי מהגליל התחתון אל הגליל העליון. הובלתי את הקרוואן בכביש הצר המטפס דרך הכפר ראמה, חלפתי על פני בית ג'אן וחרשים, ונכנסתי אל פקיעין". רונן רז חונה בגליל העליון, מכיר שכנים יהודים ...