תפריט עמוד

מגמות, טכנולוגיות וחידושים בעולם הטיולים

מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו מסתובב בעיר זרה עם מפה? הדרך בה אנחנו מטיילים משתנה ומתעדכנת ללא הרף. מההחלטה לאן לטייל ותכנון המסלול, דרך חוויות ייחודיות בחברת מקומיים ועד לגיבוי התמונות שצילמתם במצלמה - הנה כמה טכנולוגיות וחידושים שיהפכו כל טיול למוצלח ומהנה יותר

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחויות מהירות מאוד בעולם הטכנולוגיה, אשר להם השפעה ניכרת ומשמעותית על עולם הטיולים. המהפכה, שחוד החנית שלה הינו קישוריות אינסופית מכמעט כל מקום ושפע של אפליקציות שימושיות, הופכת את חוויית הטיול למסקרנת ומעניינת יותר, חברתית ואותנטית. שלל החידושים, האפליקציות והגדג'טים השונים גם הופכים את חווית הטיול ליעילה ובטוחה יותר.


"אתה לא יכול ללכת לאיבוד אם לא אכפת לך איפה אתה נמצא". צולם בתאילנד | צילום: טל דרומי

בכתבה זו נביא סקירה של מגוון חידושים ורעיונות כיצד לשדרג את הטיול הבא:

איך מחליטים איפה לטייל?
היום, הרבה טיילים כבר לא ננעלים על יעד אחד, אלא מחליטים שיוצאים להרפתקה ונותנים לאתרי האינטרנט להחליט מה היעד.

אופציות בחירה חדשות באתרי ההזמנות של Anywhere / Flexible מאפשרת למערכת להציע את האפשרויות השוות על פי התקציב או על פי סגנון הטיול: טיול משפחות, טיול רומנטי, שבעת פלאי תבל, טיולי אקסטרים, מפלים, טרקים משוגעים ועוד. כשרואים את כל היעדים על מפה, לצד המחיר, זה מקל משמעותית על ההחלטה הספונטנית, מה יהיה היעד הבא.

מפת מחירים לדוגמה באתר Kayak



מפת מחירים מתוך אתר kayak

חברה ישראלית חדשה בשם Alice גם היא הצטרפה לטרנד ומציעה חיפוש טיסות גמיש.

תכנון הטיול
אחרי שבחרנו את היעד הבא, הגיע הזמן להתחיל לתכנן את הטיול. Google היא חברה משמעותית שנכנסה חזק לתחום הטיולים, ורוצה לעזור לארגן את הטיול. באפליקציית Google Trips שהושקה בספטמבר האחרון יש אפשרות לארגן את כל הטיול, מקצה לקצה. מתכננים את הטיול במקום שיש בו אינטרנט, וככה במהלך הטיול, מבלי צורך בחיבור לרשת סלולר או ל- Wi-Fi כל ההזמנות השונות, כל דרכי ההגעה, כל תוכניות הטיול – הכל נמצא באפליקציה.


מתוך Google Trips

זאת האפליקציה האולטימטיבית לטיילים הספונטניים, שטסים ברגע האחרון, עם מסלולי טיול מוכנים והמלצות ברגע לדברים מעניינים באזור. המוטו של האפליקציה הינו "תראה יותר, תכנן פחות", מומלץ!

Google Trips, אפליקציה אידיאלית למטיילים ספונטניים

ניווט והתמצאות

האפליקציה הפופולארית Google Maps, מאפשרת היום לשמור את המפות ב-Offline – להוריד לטלפון מפות של מדינות שלמות, ויותר לא צריך לדאוג איך להגיע ממקום למקום, גם בלי חיבור לאינטרנט.


אפליקציית Google Maps, עכשיו גם ב-Offline

רעיון יצירתי: בפעם הבאה שאתם נמצאים במקום מעניין, למשל בלב ים, הפעילו את ה-GPS וקחו צילום מסך של הטלפון. צילומי המסך האלה הופכים עם הזמן לעוד "אלבום תמונות" מהמסע.

חוויות טיול ייחודיות
כולנו מכירים את Airbnb, ויודעים שזאת הדרך היום לחוויית לינה מקומית. במקום לישון במלון, מזמינים מקום בבית של מקומי, ומקבלים חוויה ייחודית ואותנטית. חלק מהחוויה הייחודית של לישון בבית של מקומי, זה שכשאותו מארח מקומי נותן לך את המפתחות לדירה שלו, הוא גם ממליץ לך מה הדברים הכי שווים באזור, מה אסור לפספס ואיזה אירועים חשובים יש בסופ"ש הקרוב.


מתוך אתר Airbnb

אם חשבתם ש-Airbnb קיים רק באירופה ובצפון אמריקה, תשמחו לגלות שהשירות זמין ב-191 מדינות, ביותר מ-34,000 ערים שונות, והוא מציע, בין השאר, יותר מ-1,400 טירות להשכרה.

Airbnb החליטו לקחת את החוויה המקומית-אותנטית הזאת צעד אחד קדימה ובנובמבר 2016 החברה השיקה שירות חדש ומעניין. Airbnb Experiences הוא שירות שמאפשר לנו להירשם לחוויות, שמאורגנות ומתוכננות על ידי מומחים מקומיים.


מתוך Airbnb Experiences

לצבור חוויות ביחד עם Airbnb Experiences

אם עד היום המארח מ-Airbnb המליץ על אזורים בעיר שרק מקומיים מכירים, עכשיו אפשר גם ללמוד לרוץ למרתון בקניה אצל מורה מקומי, לחפש פטריות כמהין בהרי איטליה עם חקלאי מקומי, ללמוד להילחם כמו סמוראי ביפן אצל אשף אומנויות לחימה, וכל אלה הם רק חלק ממגוון חדש וגדול של חוויות לבחירה שהשירות מציע.

אוכל חברתי
ואם כבר אמרנו שהדרך הכי טובה לטייל היום היא לישון בבית של מקומי, ולטייל עם מקומי, צריך גם לאכול איתו. הסטארטאפ הישראלי EatWith מציע את האפשרות לאכול ארוחות בבתים של מקומיים בחו"ל. במקום סתם לשבת במסעדה, האפליקציה מאפשרת להזמין ארוחה בבית של מקומי – הזדמנות לחוויה ייחודית להכיר את האוכל המקומי, ולפתח שיחות מעניינות. למי שתוהה, גם השירות הזה כבר זמין בדרום אמריקה ובערבות אוסטרליה.

מתוך EatWith

גלישת ספות אמינה
למי שמטייל לבד, או להרפתקנים האמתיים, השירות הוותיק של Couchsurfing מציע לקחת את החוויה שלב אחד קדימה, ולהתארח אצל בבתי מקומיים על ספה בסלון או במיטה ריקה. השירות, שכבר זמין בכל העולם, מאפשר באמצעות אפליקציה להזמין מקום בספה של מקומיים, תוך כדי שהוא מוודא ששני הצדדים הם אנשים אמינים ובטוחים.
השירות, שמוצע בחינם, פותח הזדמנויות לחוויה תרבותית מעניינת, או כמו שהם אומרים:
You have friends all over the world, you just haven't met them yet (יש לך חברים בכל העולם, פשוט עוד לא פגשת אותם).

מתוך Couchsurfing. מאפשר להזמין ספה בבית מקומי ומוודא ששני הצדדים אמינים 

תחבורה שיתופית
שירות חדש של אפליקציית Uber בשם Uber Pool מאפשר לנהגים פרטיים, כאשר הם בדרך למקום מסוים, לפתוח את האפשרות להסיע נוסעים נוספים, וכך להתחלק במחיר הנסיעה. כטיילים, אפשר לפתוח את האפליקציה, ובמקום להזמין מונית, לנסוע בנסיעה שיתופית. ככה גם הנסיעה הופכת לאירוע מעניין שבו אפשר לשמוע סיפורים, לראות דברים מעניינים בדרך, וכן – גם לחסוך כסף.


מתוך Uber Pool

השירותים הללו כמובן מתחילים בארצות הברית, אבל היום יותר מתמיד הם מגיעים ליבשות אחרות במהרה, ויש נהגים שעושים שימוש בהם גם באזורים נידחים בגלובוס. שירות Uber, למשל, כבר קיים ביותר מ-80 מדינות, שווה לנסות.

שירותים נוספים פופולריים של נסיעה שיתופית הם Waze Carpool, Moovit Carpool, Via, Lyft Line. כמו כן, שווה לבדוק האם במדינת היעד אליה אתם נוסעים קיים שירות מקומי אשר מציע שירות דומה.

דג בבל
אפליקציית התרגום Google Translate מסייעת לתרגם כל טקסט, מכל שפה, ולהציג אותו בשפה המבוקשת, גם בעברית, וללא צורך לחיבור לאינטרנט. שולפים את הטלפון, מצלמים שלט, מתרגמים כל או חלק מטקסט – ותוך רגע ניתן לראות את התרגום. פי'צר חדש שיכנס בעתיד יאפשר לזהות חפצים ומיד להציג את הפירוש שלהם. פערי השפה בעולם עוד מעט כבר לא יהוו מכשול.

מתוך Google Translate. לתרגם כל טקסט מכל שפה, בלי צורך בחיבור לאינטרנט

בטיחות בדרכים
אחד הדברים הכי חשובים בטיול זה ששאר השותפים לטיול והמשפחה והחברים בארץ ידעו תמיד שאנחנו בסדר. אפליקציה חדשה, גם היא של Google, שהושקה בתחילת דצמבר 2016 בשם Trusted Contact מאפשרת לאנשים שאנחנו נותנים להם הרשאה לבקש את המיקום האחרון הידוע שלנו. וככה, כל פעם שאנחנו נמצאים במקום עם אינטרנט המיקום שלנו יתעדכן, וכל אנשי הקשר יוכלו להתעדכן בצורה אוטומטית שאנחנו בטוחים. אם נתקעים ויש לנו קליטה סלולרית, נוכל גם לשלוח התראה לכל החברים שלנו ולעדכן אותם במיקום שלנו.

מתוך Trusted Contact. מאפשר לאנשים שבחרנו לדעת איפה אנחנו נמצאים

איפה שמתי את המפתחות?
בטיול האחרון שלי גנבו לי את הארנק. חוויה לא נעימה בכלל. מאז הכרתי גדג'ט חדש ומומלץ בשם tile שמאפשר להצמיד משדר קטן לכל דבר שחשוב לכם – לארנק, לטלפון, לדרכון. ברגע שאותו משדר נמצא במרחק מהטלפון שלכם, הוא מצפצף. אז אם מישהו גונב לכם את הארנק או שהוא נופל או שסתם שכחתם אותו – תוכלו מיד לקבל עדכון בטלפון ולאתר אותו.


Tile, גדג'ט המאפשר למצוא בקלות חפצים חיוניים כמו דרכון או ארנק

מהמצלמה האיכותית – לענן
ההרגשה כשאתה מאבד תמונות או מצלמה, גם היא חוויה לא נעימה בכלל. לא עוד. גם אם אתם לוקחים אתכם מצלמה איכותית, אבל שלא מתחברת לטלפון ב-Wi-Fi, תוכלו לחבר את המצלמה לטלפון באמצעות מתאם שנקרא Usb-on-the-Go.


עכשיו אפשר לגבות צילומים ממצלמה איכותית, גם אם אינה מתחברת לטלפון באינטרנט אלחוטי | צילום: שאטרסטוק

בשיטה הזאת, בפעם הבאה שאתם מצליחים לקושש אינטרנט בטיול, תוכלו לחבר את כרטיס הצילום מהמצלמה למתאם SD Card to Android/iPhone, לחבר לטלפון את המתאם ומיד לעלות את התמונות לגיבוי בענן, ככה שום תמונה לא תאבד גם אם המצלמה תיעלם באמצע הטיול.

צילום תמונה פותחת שאטרסטוק

טל דרומי – צלם וסטארטאפיסט

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.