תפריט עמוד

שייט בים הבלטי

שילוב של טבע, נופים וערים היסטוריות מרתקות הופך את השייט בים הבלטי למוצלח במיוחד, גם העובדה שנקודת היציאה היא באירופה מקלה על הבאים מישראל. והיהלום שבכתר: עגינה בסנט פטרסבורג היפהפייה

לא במקרה הים הבלטי הוא אחד ממסלולי השייט הפופולריים ביותר: זהו יעד קרוב שלא מצריך לטוס למרחקים והוא משלב נופים נהדרים וערים יפהפיות עם רבעים עתיקים, תרבות עשירה והיסטוריה מרתקת. ארצות רבות גובלות בים הבלטי: דנמרק, שוודיה, פינלנד, אסטוניה, לטביה, רוסיה וגרמניה. שייט בים הבלטי הוא דרך טובה להכיר את ערי הנמל והבירות של מדינות אלה. בדילוגים ימיים ניתן לבקר בבירות הסקנדינביות היפות – קופנהגן, שטוקהולם והלסינקי. לצדן מגיעים המטיילים ליעדים פחות מוכרים, כמו טאלין, בירת אסטוניה, ריגה, בירת לטביה, וסנט פטרסבורג שברוסיה, שהיא פנינת הכתר בשייט זה.


ג'ול אף דה סיס של רויאל קריביאן בשייט בים הבלטי | צילום: Royal Caribbean ©

הים הבלטי שונה מימים אחרים המוכרים לנו. מי האוקיינוס נכנסים אליו דרך פתח צר, ומי נהרות רבים נשפכים אליו, מה שגורם לכך שמימיו מתוקים יותר. מאז ומתמיד הים הזה שימש עורק תחבורה חשוב עבור עמי הצפון שהתיישבו באזור.


חוף ליד טאלין, בירת אסטוניה. ברקע אניות קרוז | צילום: שאטרסטוק

בים הבלטי ישנם מסלולי שייט מגוונים, וכמעט כל חברות השייט מפעילות את צי אניותיהן באזור זה. משכו של השייט בים הבלטי נע לרוב בין שבוע לשבועיים. עונת השייט קצרה יחסית בשל החורפים הקרים, והיא מתחילה לרוב בסוף חודש מאי ומסתיימת בחודש ספטמבר. נמלי היציאה הם אמסטרדם, קופנהגן או שטוקהולם, ונמלי העגינה המרכזיים הם קופנהגן, שטוקהולם, הלסינקי, טאלין וסנט פטרסבורג.


שטוקהולם, בירת שוודיה, מנמלי העגינה המרכזיים בהפלגה בים הבלטי

אחד משיאי השייט בים הבלטי הוא הביקור בסנט פטרסבורג שברוסיה. ההפלגות המבוקשות כוללות עגינת לילה בעיר ושני ימי סיור מלאים. סנט פטרסבורג, המכונה גם "ונציה של הצפון", נחשבת לאחת הערים היפות בעולם. זוהי עיר מתוכננת היטב, עם שדרות רחבות, תעלות מים, גנים, ארמונות ומבני תרבות מרהיבים, וגולת הכותרת שלה היא ללא ספק מוזיאון ההרמיטז', אחד הטובים בעולם.

לילות לבנים בסנט פטרסבורג, אחרי חצות הגשרים על נהר הניבה נפתחים

בקיץ השמש כמעט שאינה שוקעת ובמהלך הלילות הלבנים, כפי שהתקופה מכונה, רחובות סנט פטרסבורג הומי אדם בכל שעות היממה. במהלך פסטיבל לילות לבנים מתקיימים בעיר מופעי מוזיקה, חגיגות, משט סירות עתיקות על נהר הניבה, זיקוקי דינור ועוד. בשעות הקטנות של הלילה, אחרי שחגגו בברים ובמסעדות, יוצאים כולם לראות את הגשרים המוארים על הנהר נפתחים ומורמים כלפי מעלה – מחזה מקסים ושובה לב.

כנסייה בסנט פטרסבורג

פנינה נוספת ומפתיעה בים הבלטי היא טאלין, בירת אסטוניה, שהיא הצפונית ביותר מבין המדינות הבלטיות. בעיר העתיקה של טאלין, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, יש בניינים מימי הביניים שנשמרו היטב. בין חומות העיר העתיקה תמצאו סמטאות ציוריות, בתים היסטוריים, כנסיות מרשימות והרבה מסעדות ובתי קפה נעימים. מוקדי עניין נוספים בעיר הם ארמון קאדריורג הבארוקי ופארק קאדריורג שמקיף אותו, מגדל הטלוויזיה, הגנים הבוטניים והמוזיאון הפתוח.

העיר העתיקה של טאלין, בירת אסטוניה – הצפונית מבין המדינות הבלטיות

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.