תפריט עמוד

5 סיבות לטוס למוסקבה דווקא בחורף

בירת רוסיה היא יעד תיירותי מפתיע שיכול להתאים למי שמחפש עיר תוססת לחופשת חורף. רוצים לראות מקרוב את הכיכר האדומה אבל חוששים מהקור? הנה 5 סיבות שיסבירו לכם למה כדאי לטוס למוסקבה דווקא עכשיו

מוסקבה היא לא רק בירת רוסיה אלא גם יעד תיירותי יוצא מגדר הרגיל. מי שמגיע מתרבות המערב לא תמיד מצליח להסתדר במוסקבה ומזג האוויר החורפי בטח לא מקל על המשימה, אבל לא כדאי לוותר על החוויה. דווקא בחורף מתגלה מוסקבה כעיר שמתאימה לנופש זוגי או משפחתי והנה 5 סיבות לעשות זאת בתקופה הקרובה:

1. בגלל המחירים הנמוכים

המחירים בעונת החורף זולים בעשרות אחוזים בהשוואה לקיץ. המשמעות היא שאפשר לחסוך בכרטיסי טיסה למוסקבה, בלינה בבתי מלון מפוארים ואפילו בכניסה לאטרקציות. רוסיה בחורף מספקת מגוון רחב של פעילויות במחירים שווים לכל כיס. החודשים הקרובים הם הזדמנות לקבל חיבוק מהדוב הרוסי ולהתרשם מקרוב מאתרי מורשת עולמית.

2. בגלל פסטיבל הטבילה
החל מאמצע ינואר צונחות הטמפרטורות במוסקבה ובשבוע הכי קר בשנה משתתפים מאות אלפי מקומיים בטקסי טבילה שנערכים בנהרות והאגמים הקפואים. לפי האמונה הפרובוסלאבית, ב-19 בינואר ערך יוחנן המטביל את הטקס לישו בנהר הירדן ולכן צריך לקיים את המצווה כהלכתה בלי קשר לתנאי האקלים. מבחינתכם כתיירים מדובר על דרך מצוינת להתרשם מהאופי הרוסי ומהרצינות שהם מייחסים לדת ולמסורת.

3. בגלל הסאונה
אחרי שתהיו בסאונה רוסית אמיתית כבר לא תרצו להיכנס לאף מכון ספא אחר. הסאונה הרוסית נקראת "בנייה" ואזכור היסטורי ראשון שלה מופיע כבר בשנת 996. הערך המוסף של הבנייה הרוסית הוא שילוב בין סאונה פינית יבשה וחמאם תורכי לח והייחודיות היא בקפיצה מחום של 100 מעלות לנהר או בריכה בטמפרטורות של 4 מעלות. לפי האמונה המקומית, התהליך הזה מעורר את מערכת כלי הדם, מגביר את קצב פעימות הלב ומסלק רעלים באמצעות הזעה.

4. בגלל האוכל
האמת היא שכל עונה היא זמן טוב לבקר ברוסיה ולטעום מהמטבח המקומי. כדאי שתגיעו עם ראש פתוח לחוויות חדשות ותדעו כיצד לשלב וודקה בלוגה עם מנות אותנטיות. המטבח הרוסי עשיר ומגוון בגלל השילוב בין מאכל דגים, בשר, חזיר, עוף, קוויאר, פטריות, פירות יער וסוגים שונים ומשונים של דבש. בחודשי החורף נוהגים תושבי רוסיה לצרוך מרקים ונזידים, אבל במוסקבה תמצאו גם מנות יוקרתיות במסעדות אקסקלוסיביות.

5. בגלל השופינג
מוסקבה היא עיר יחסית עשירה ואין פלא שיש בה מגוון עצום של מרכזי קניות וחנויות כלבו. במוסקבה תוכלו לעשות שופינג מהבוקר עד הערב ועדיין לא לסיים את כל הקולקציות שתלויות בחלונות הראווה. הטיפ בהקשר הזה הוא להגדיר מראש את מסגרת התקציב, אבל להשאיר מקום במזוודה לפריטי לבוש מיוחדים שאסור לוותר עליהם.

סנט פטרסבורג בחורף

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרוסיה

הקווקז הרוסי: יופי שאין לו סוף
הקווקז הרוסי: יופי שאין לו סוף

אם פעם הקווקז הרוסי נחשב "מעבר להרי החושך" עבור מטיילים רבים, הרי שהיום האזור היפהפה, שמתאפיין בנופים דרמטיים מאין כמותם, מתחיל להתגלות, ואיזו תגלית זו! אבי בלום משרטט קווים לדמותו של הקווקז הרוסי ובוחר מתוכו שלושה אתרים מרשימים ...

הצלת הילדים מבסלניי
הצלת הילדים מבסלניי

לא רבים מכירים את סיפור ההצלה המרגש של ילדים יהודים יתומים שאחרי תלאות רבות הגיעו במהלך מלחמת העולם השנייה לבסלניי, כפר צ'רקסי מוסלמי בקווקז הרוסי. תושבי הכפר אימצו את הילדים ללא היסוס, הפכו אותם לחלק ממשפחותיהם והציגו מסמכים ...

מוסקבה: סחרחורת של צבעים וטעמים
מוסקבה: סחרחורת של צבעים וטעמים

מוסקבה היא עיר מסחררת, עם בניינים מרהיבים, אינספור מסעדות, בתי קפה וקונדיטוריות, תחנות מטרו שנראות כמו מוזיאונים ואנשים שרובם מסבירי פנים. כמעט שלושה עשורים אחרי שעזבה את ברית המועצות, אלה בורמן הגיעה לחופשה במוסקבה וגילתה עיר מערבית ומודרנית. ...