תפריט עמוד

מחוץ ללונדון – טיול באנגליה הכפרית

מלבד עיר בירה סואנת וממגנטת, אנגליה מצטיינת במרחבים ירוקים עם כפרים ציוריים, פארק אגמים ואתרים פרהיסטוריים מסתוריים, השזורים בסיפוריהם של מלכים, גיבורי תרבות ודמויות שהפכו לסמל. מסלול טיול בממלכה הקסומה

יש לנו הרבה כבוד ללונדון, בירתה המופלאה של אנגליה, אבל אם תשאלו מה יגרום לנו לעזוב את העיר ולטייל דווקא באזורים הכפריים של הממלכה הבריטית, נודה שלמרות היותנו טיפוסים אורבניים אנחנו שבויים בקסמם של הנופים הפסטורליים עם הכפרים הציוריים, הטירות העתיקות והמרחבים הירוקים, שלוקחים אותנו כל פעם מחדש למסע קסום בעקבות דמויות הרואיות וגיבורי תרבות מקומיים, אתרים פרהיסטוריים מסתוריים וטקסי תה מסורתיים, שהפכו לסמליה הבולטים של בריטניה.

הנה כמה אתרים חשובים במסלול טיול שיוביל אתכם למחוזותיה של אנגליה הכפרית, בין אבני הדרך שעיצבו את דמותה ומשקפים את ייחודה לבין הפשטות האותנטית של נופים בתוליים וחיי כפר שלווים.

קוטג' אנגלי מסורתי. כשיוצאים מלונדון הסואנת, הנופים הכפריים מקיפים אתכם מכל עבר | צילומים: שאטרסטוק

קוטג' אנגלי מסורתי. כשיוצאים מלונדון הסואנת, הנופים הכפריים מקיפים אתכם מכל עבר | צילומים: שאטרסטוק

טירה מלכותית ובית ספר לבני המלוכה

וינדזור (Windsor), העיירה השוכנת על גדת נהר התמזה במחוז ברקשייר מפורסמת בזכות טירת וינדזור, מעונם של מלכי אנגליה. כמה מהאגפים בטירה פתוחים לקהל הרחב וניתן להתרשם מחיי המלכות באגף הדירות המלכותיות, בו מוצגים לראווה חדרים מפוארים המעוטרים ביצירות אמנות של גדולי האמנים, בקפלת סנט ג'ורג' המרהיבה ובבית הבובות של המלכה מרי, שמציג אוסף מקסים של מיניאטורות.

טירת וינדזור המרשימה, שכמה מאגפיה פתוחים לקהל

טירת וינדזור המרשימה, שכמה מאגפיה פתוחים לקהל

על גדת הנהר תוכלו לבקר בקולג' איטון (Eton College), בית הספר היוקרתי בו לומדים בני משפחת המלוכה, ואם נשאר לכם זמן, כדאי לטייל ברחובותיה הקטנים ומרוצפי האבן של העיירה היפה ולאורך השדרה המרכזית המאכלסת חנויות יוקרה לצד רשתות אופנה מוכרות, בתי קפה ומסעדות.

לא בדיוק כמו בית הספר שבו למדתם: קולג' איטון, בו לומדים בני משפחת המלוכה  

לא בדיוק כמו בית הספר שבו למדתם: קולג' איטון, בו לומדים בני משפחת המלוכה

בעקבות המלך ארתור ואבירי השולחן העגול

ווינצ'סטר (Winchester), בירת אנגליה בעבר, היא עיר היסטורית השוכנת במחוז המפשייר שבדרום המדינה. בעיר המוקפת אתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים, תמצאו את קתדרלת ווינצ'סטר, אחת הקתדרלות הגדולות והמרשימות באירופה, ואת טירת ווינצ'סטר, שבאולם הגדול שלה ניצב השולחן העגול של המלך ארתור, עם שמותיהם של 24 האבירים האגדיים חרותים עליו מסביב לקצה השולחן ומעל כיסאו של המלך.

השולחן העגול של המלך ארתור בווינצ'סטר

השולחן העגול של המלך ארתור בווינצ'סטר

אל תחמיצו ביקור בסטונהנג' (Stonehenge), אתר האבנים המגליתי המפורסם ביותר בעולם, אשר ארכאולוגים מעריכים כי נועד לסמן אירועים אסטרונומיים, לוח שנה ענק וחילופי עונות.

סטונהנג', האתר המגליתי המפורסם בעולם

סטונהנג', האתר המגליתי המפורסם בעולם

בעיר באת' (Bath) השוכנת במחוז סומרסט והידועה במרחצאות הרומיים העתיקים שבה, תוכלו לסייר באתרים היסטוריים מעניינים ולהתפנק במעיינות החמים הנובעים מבטן האדמה.

אדריכלות מרשימה בעיר באת', הידועה במרחצאות הרומים העתיקים שלה

אדריכלות מרשימה בעיר באת', הידועה במרחצאות הרומים העתיקים שלה

פסטורליה אנגלית וביקור אצל שייקספיר

אזור הקוטסוולדס (Cotswolds), השוכן בחלקה הצפוני של דרום-מערב אנגליה, מרכז בתוכו כמויות עצומות של יופי טבעי. האזור מזוהה לאורך ההיסטוריה עם תעשיית הצמר וגידול כבשים ומאופיין בכפרים מקסימים ועיירות קטנות עם בתי אבן, פאבים ספוני עץ וטקסי תה מסורתיים. בסביבה נמצאים לא מעט אתרים מעניינים, בהם טירת ווריק (Warwick Castle), אחת ממצודות ימי הביניים היפות והשמורות באנגליה.

אזור הקוטסוולדס ניחן ביופי טבעי ובכפרים מקסימים

אזור הקוטסוולדס ניחן ביופי טבעי ובכפרים מקסימים

לא הרחק משם נמצאת עירו של גדול המחזאים הבריטיים וויליאם שייקספיר, סטרטפורד אפון אבון (Stratford Upon Avon). זוהי עיר גדולה ושוקקת עם בתי עץ מחודשים וחנויות נפלאות; ואם אתם כבר בסביבה כדאי לצאת לסיור בעקבות חייו של המחזאי המהולל ולבקר באנדרטה לזכרו, שארבעה פסלים של ארבע דמויות ממחזותיו מקיפים אותה ומשווים לה מראה דרמטי במיוחד.

הבית שבו נולד שייקספיר בסטרטפורד אפון אבון

הבית שבו נולד שייקספיר בסטרטפורד אפון אבון

סמטת פני ליין ושדות תות לנצח

ליברפול (Liverpool) היא אחת הערים החשובות בבריטניה. היא שוכנת במחוז מרסיסייד בצפון מערב-אנגליה וידועה כביתו של מועדון הכדורגל ליברפול, מהקבוצות החזקות בליגה האנגלית, וכעירם של חברי להקת הביטלס. שני שירים נהדרים הקדישו חברי הלהקה המיתולוגית לעיר הולדתם – ג'ון לנון כתב עליה את "שדות תות לנצח" המבריק, ופול מקרתני הקדיש לה את "פני ליין" הענוג.

פסל של חברי להקת הביטלס בליברפול, עיר הולדתם 

פסל של חברי להקת הביטלס בליברפול, עיר הולדתם

אוהדי הכדורגל יתענגו על ביקור באיצטדיון אנפילד, מגרשה הביתי המושקע של קבוצת ליברפול, וחובבי הלהקה הבריטית הפופולרית מוזמנים לצאת לסיור נוסטלגי ומלא קסם אל מחוזות ילדותם של ארבעת חברי הלהקה, דרך האתרים המוזכרים ברבים משיריהם ועד המועדון בו הופיעו לראשונה.

אוהדים של קבוצת הכדורגל של ליברפול. על הצעיפים כתוב המנון האוהדים - "לעולם לא תצעדי לבד"

אוהדים של קבוצת הכדורגל של ליברפול. על הצעיפים כתוב המנון האוהדים – "לעולם לא תצעדי לבד"

פארק אגמים ושירה אנגלית רומנטית

אזור האגמים (Lake District) נמצא בצפון-מערב אנגליה, בין ליברפול לגבול עם סקוטלנד, וכשמו כן הוא – עתיר באגמים ומוקף בטבע ונופים מדהימים. זהו הגן הלאומי הגדול באנגליה והמטיילים כאן יכולים ליהנות מהמראה המהפנט של 16 אגמים גדולים וקטנים ורכס ההרים הגבוה במדינה, לצאת לאחד ממסלולי ההליכה הרבים, לטייל בינות מפלים ושדות ירוקים ולהתמוגג מהנוף המושלם של הכפרים הקטנים עם בתי האבן הרומנטיים הפזורים בין ההרים.

אזור האגמים כשמו כן הוא - עשיר באגמים ובנופים מדהימים

אזור האגמים כשמו כן הוא – עשיר באגמים ובנופים מדהימים

אל תוותרו על שייט באגם וינדרמיר וטיול ב"שביל המשוררים" עד לדאב קוטג', ביתו של וויליאם וודסוורת', ממנהיגי קבוצת "משוררי האגמים" ומחשובי השירה הרומנטית האנגלית.

נוף הררי ירוק באזור האגמים 

נוף הררי ירוק באזור האגמים

מפגש עם רובין הוד ובירה בפאב עתיק

ביקור בשווקים מקומיים הוא חוויה נהדרת כשנוסעים לחו"ל, ואם כבר הגענו עד כאן לא נצא לשוטט בין הדוכנים הצבעוניים ולהסתחרר מהריחות והטעמים המפתים? השוק המפורסם בסקיפטון הוא אחד השווקים המוצלחים באנגליה וכדאי לפנות זמן לשיטוט ולאיסוף מצרכי מזון לפיקניק עצל של שעת צהריים בפארק הפסלים ביורקשייר.

יער שרווד. האם מתחת לאלון העתיק ישבו רובין הוד וחבורתו?

יער שרווד. האם מתחת לאלון העתיק ישבו רובין הוד וחבורתו?

ואחרי שאכלתם ושבעתם הגיע הזמן לצאת לכיוון יער שרווד המפורסם, ביתו של רובין הוד נסיך הגנבים, שנהג לגנוב מהעשירים ולחלק לעניים. ביער תוכלו לבקר בעץ האלון הגדול והעתיק, שעל פי המסורת רובין הוד וחבורתו נהגו לנוח בצילו, ובכנסיית סנט מרי בה נישאו רובין הוד ואהובתו מריאן ואת קירותיה מעטרים ציורים המתארים את המאורע. נסיעה דרך היער תוביל אתכם לעיר נוטינגהם (Nottingham), שם אפשר לסיים את היום גדוש ההרפתקאות עם כוס בירה ענקית וערימת נקניקיות בפאב העתיק ביותר באנגליה.

הפאב העתיק ביותר באנגליה נמצא בנוטינגהם

הפאב העתיק ביותר באנגליה נמצא בנוטינגהם

אחוזה סודית ואווירה אקדמית מעוררת השראה

אחוזת בלצ'לי (Bletchley Park), היא אחוזה השוכנת בעיירה בלצ'לי צפונית-מערבית ללונדון בין אוקספורד לקיימברידג'. בזמן מלחמת העולם השנייה פעלה במקום יחידת המודיעין הסודית ומפענחי הצפנים של הצבא הבריטי, שהצליחו לפצח את צופן ה"אניגמה" הגרמני, דבר שהשפיע ישירות על תוצאות המלחמה. כיום האחוזה פתוחה לציבור הרחב ומשמשת כמוזיאון עתיר מכשירי ריגול כמיטב המסורת הבריטית.

אחוזת בלצ'לי. כאן, בלב הפסטורליה הכפרית, פוצח קוד האניגמה בזמן מלחמת העולם השנייה

אחוזת בלצ'לי. כאן, בלב הפסטורליה הכפרית, פוצח קוד האניגמה בזמן מלחמת העולם השנייה

כיוון שאוקספורד (Oxford), העיר האוניברסיטאית היפה ומעוררת ההשראה, נמצאת לא הרחק משם, זה המקום האידיאלי לסיים בו את הטיול במחוזותיה הכפריים של הממלכה הבריטית. צאו לסיור בין הקולג'ים והמדשאות המטופחות, לכו לאיבוד בסמטאות העתיקות בין מבנים עוצרי נשימה וגנים מרהיבים, ותנו לשקט ולשלווה הפסטורלית ללוות אתכם כל הדרך חזרה הביתה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.