תפריט עמוד

תמונה אחת שווה אלף מילים

כנס הצילום של ישראל יוקדש השנה לנושא "צילום מסביב לעולם" וישתתפו בו שישה צלמים מובילים מהארץ ומהעולם. הנה כמה צילומים שלהם אשר מבהירים היטב את כוחה של התמונה

2016

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, והדבר נכון במיוחד במסעות צילום מסביב לעולם. כולנו מצלמים כל הזמן, ודאי במהלך נסיעות – בין אם זה בסמארטפון או במצלמה מקצועית, במהלך טיול ברחובות לונדון או בהקפה של העולם על גבי אופניים. המצלמה מנציחה את הרגעים המיוחדים, ההתרחשויות החד פעמיות, את הנופים ואת האנשים שחוצים את דרכנו וממשיכים הלאה. את כל אלה, בלוויית סיפורים מרתקים וטיפים של צלמים מקצועיים מובילים, וכמובן הרבה צילומים בכנס הצילום.

הכנס בהפקת קבוצת גליץ, איפשר מפגש עם שישה צלמים מובילים בארץ ובעולם: אלכס ליבק, חתן פרס ישראל לצילום, ברברה דוידסון, זוכת שני פרסי פוליצר, ג'ואי לורנס, שתיק עבודותיו כולל צילומים של ידוענים לצד תיעוד מאזורי עימות, אליה לוקרדי, צלם מסעות מוערך, רועי סדן, הרפתקן ישראלי שהקיף את העולם באופניים ותיעד כל רגע, ויונתן ניר, יוצר דוקומנטרי מעוטר בפרסים ("דולפין בוי", "לחתוך את הכאב", "אח שלי גיבור" ואחרים). את הכנס ינחה רועי גליץ, צלם טבע ויזם, העומד בראש בית הספר לצילום גליץ וחברת פוטוטבע המוציאה מסעות צילום ברחבי העולם.

וראנסי, הודו, צילום: ג'ואי לורנס

כולם מעוררי השראה לצלמים מקצועיים וחובבים כאחד, לא רק בשל הצילומים הפנטסטיים שלהם, אלא גם הודות לאישיותם המסקרנת והתהודה העולמית של עבודתם. כל השישה ירצו בפני משתתפי הכנס ויספרו על אחורי הקלעים של עבודת הצילום שלהם.

רומא עיר הנצח, צילום: אליה לוקרדי

כנס הצילום של ישראל נוסד במטרה לעורר השראה ולהרחיב אופקים לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד. קבוצת גליץ שמה לעצמה כמטרה לקדם את קהילת הצילום בישראל ופועלת להעלות את רמת הכנס משנה לשנה כדי לתת למשתתפים בו את החוויה האולטימטיבית של הצילום.

צילום של ברברה דוידסון, זוכת שני פרסי פוליצר

הקהל זוכה להתרגש ביחד עם הצלמים המרצים בכנס, עם הסיפורים שנחשפים על אחורי הקלעים של עבודת הצילום. חלק משמעותי בכנס הוא המתחם החוויתי בו יוצעו לבאים הנחות משמעותיות וחד פעמיות על ציוד צילום ישירות מהיבואנים, מתנות והטבות מיוחדות. בלובי האולם תתקיים פעילות רחבה של המציגים ונותני החסות מעולם הצילום והטיולים. בכנס השנה יחולקו פרסים בהגרלות ותחרויות בשווי של מעל 30,000 שקל.

רועי סדן שהקיף את כדור הארץ על אופניים

אורח הכבוד השנה הוא אלכס ליבק, צלם מוערך וחתן פרס ישראל לצילום (מנימוקי השופטים: "אין עוד צלם כאלכס ליבק המעורה כל כך בחוויה הישראלית. הוא ניחן במחויבות ומשמעת, ראייה מקורית ונוקבת, לעתים אירונית, של המציאות הישראלית על המובלעות הנידחות שלה"). בכנס יקבל ליבק אות הוקרה מטעם קהילת הצילום של ישראל.

צילום של אלכס ליבק, חתן פרס ישראל לצילום

עוד ישתתפו וירצו בכנס: ברברה דוידסון, חברת מערכת הלוס אנג'לס טיימס, שסדרת צילומיה "Victims of Gang Violence" זיכתה אותה ב-2011 בפרס פוליצר. פרס פוליצר נוסף היא קבלה ב-2006 ביחד עם קבוצת צלמים, על תמונות ששיקפו את הכאב והכאוס בניו אורלינס ובמיסיסיפי אחרי ההרס של הוריקן קתרינה. ג'ואי לורנס, צלם קנדי-אמריקאי אשר צילם סלבריטאים רבים (רוברט דה נירו, דני דוויטו, ג'ניפר לורנס) ובמקביל תיעד בשני מסעות לעיראק ולסוריה את לחימת הכורדים מול דאע"ש. אליה לוקרדי, אשר ביקר ביותר מ-55 מדינות ובשנים האחרונות הוא נודד מסביב לעולם ביחד עם אשתו, ללא בית קבוע. לוקרדי נבחר להיות כאחד מחמשת הצלמים המשפיעים בעולם והוא משתף פעולה עם מותגים, חברות תיירות ומדינות שונות. רועי סדן ("ג'ינג'י"), הרפתקן מקיבוץ ראש הנקרה שחזר ב-2011 ממסע של ארבע וחצי שנים מסביב לכדור הארץ באופניים וכיום הוא מתאמן למסע הבא – חציית צפון אמריקה בקיאק, מאלסקה לסן דייגו. יונתן ניר, בימאי, מפיק וצלם של סרטים תיעודיים שהוקרנו בפני מילוני צופים בערוצי טלוויזיה בינלאומיים, דוגמת : Channel 4, Arte, HBO ואחרים. בשנת 2009 הוא זכה בפרס יוקרתי על כתבה מצולמת מאזור נידח בפפואה גינאה החדשה.


לוחמים בכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF), צילום: ג'ואי לורנס

"נושא הכנס השנה, צילום מסביב לעולם, מדבר לכל אחד מאיתנו, בין אם הוא מטייל בטיול הרפתקני ובין אם הוא נוסע לאירופה, בין אם הוא משתמש במצלמה מקצועית ומשוכללת ובין אם הוא מצלם בסמארטפון שלו. כולנו מצלמים סביב העולם", אומר רועי גליץ, יוזם הכנס והמנחה שלו.


צילום של אליה לוקרדי

בתמונה הפותחת: צילום של ג'ואי לורנס

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.