תפריט עמוד

כך תגשימו את טיול החלומות שלכם

חולמים לטייל במקום רחוק ונחשק? בין אם ברשימת החלומות שלכם מככב פיורד יפהפה בניו זילנד או מפגש עם דובים ואיילים באלסקה - הכל אפשרי. יש לנו הצעות לכמה טיולים חלומיים והמלצה כיצד תוכלו לממש אותם

מה החלום שלכם? יש מי שחולם לנהוג במכונית ספורט נוצצת, אחר חולם על בית כפרי מוקף בשדות ירוקים, ויש החולמים (ואנחנו שייכים לקבוצה הזאת) על טיולים. ולא רק סוף שבוע בפראג או בברלין, אלא מסע מרתק למה שאפשר לכנות "סוף העולם".

מכירים את רשימות "50 מקומות שחייבים להספיק לראות"? המספרים בשם הרשימה משתנים – לפעמים אלו עשרה מקומות ולפעמים מאה, ולרוב מוצמדות לכותרת גם המילים "לפני שמתים", מה שמוסיף אלמנט של בהילות לעניין, כי מי יודע מתי זה יקרה… ואיזה מקומות חייבים לראות? לרוב תמצאו ברשימות שכאלה את האיים המלדיביים, את פטגוניה בגבול ארגנטינה-צ'ילה, את אזור הפיורדים בניו זילנד ולפעמים גם מקומות נידחים וקשים עוד יותר להגעה כמו אי הפסחא. החלום הפרטי שלכם יכול להיות דומה או קצת אחר: למשל, לקחת את הילדה לטיול בת מצווה בצפון הודו או לצרף את בן הזוג לספארי צלילה באיים הקריביים.


מראש הצוק העולם נפרש בפניך | צילומים: שאטרסטוק

הנה חמישה מקומות ששווה לחלום עליהם, ועוד יותר שווה לטייל בהם:

מילפורד סאונד, ניו זילנד
הנופים בארץ הפיורדים באי הדרומי בניו זילנד הם מהיפים בעולם והרבה בזכותם ניו זילנד נחשבת ליעד טיולים נחשק כל כך. יש כאן הרים דרמטיים, פיורדים, אגמים, יערות ומפלים. גולת הכותרת של האזור היא מילפורד סאונד (Milford Sound), הפיורד הצפוני ביותר שמוקף בפסגות נישאות ומצוקים תלולים שיורדים אל קו המים. זהו אזור שופע מים, עם יערות גשם צפופים ומפלים רבים הנשפכים אל מימי הפיורד. באזור יש מסלולי הליכה רבים, כולל אחר הטרקים המפורסמים בניו זילנד – מילפורד טרק. אל תוותרו על שייט בפיורד, כשנוף חלומי מקיף אתכם מכל עבר.

מילפורד סאונד בניו זילנד מככב ברשימת המקומות החלומיים שחייבים להגיע אליהם

בגאן, מיאנמר
על גדות נהר אירוואדי האדיר, החוצה את מיאנמר (בורמה) לכל אורכה, נמצא אחד האתרים הארכיאולוגיים המרשימים באסיה. אלפי מקדשים עתיקים פזורים על פני שטח של 40 קילומטרים רבועים, מוקפים בצמחייה ירוקה. המקדשים והסטופות (מבנים אטומים בצורת פעמון המכילים שריד קדוש כלשהו, כמו שיער או שן), נבנו ברובם בין המאות ה-11 ל-13, והם מזדקרים מעל המישורים באופן דרמטי ומושך. יפה במיוחד לטייל כאן בזריחה או בשקיעה, אז האתר כולו נבצע בצבעי כתום- אדמדם. כדי להתרשם מעוצמתו וגודלו של המקום, מומלץ לטוס מעליו בכדור פורח, רצוי בזריחה, אז הקסם פשוט אינסופי.

אתר המקדשים בבגאן. יפה במיוחד לטייל כאן בזריחה או בשקיעה

טרסות האורז באי לוזון, פיליפינים
במחוז קורדיליירה בצפון מזרח האי לוזון, הגדול באיי הפיליפינים, נמצאות טרסות אורז שהוכרזו כאתר מורשת עולמית. הייחוד של הטרסות האלה הוא בגובהן (בין 700 ל-1,500 מ') ובתלילות הרבה של המדרונות – יש כאן מדרונות המגיעים לשיפוע של 70 אחוזים! ההישג ההנדסי וההידראולי המסחרר הזה מדהים עוד יותר כשלוקחים בחשבון שבניית הטרסות החלה לפני 2,000 שנה ונעשתה כולה באמצעים ידניים, בתנאי שטח מאתגרים וללא שימוש באמצעים טכנולוגיים מודרניים. הטיול בבין טרסות האורז של הקורדיליירה הפיליפינית, כפי שהן נקראות, מצריך הליכה לא קלה ברגל, כולל עליות וירידות תלולות, אבל המראות המדהימים שמלווים את הטיול מצדיקים את המאמץ.

טרסות האורז במחוז קורדיליירה. מבצע הנדסי מעורר התפעלות | צילום: Jose Cabajar, cc-by 3.0 

אושואיה, ארגנטינה
אם יש מקום אחד בעולם שצמד המילים "סוף העולם" הולם אותו, זוהי אושואיה בדרום ארגנטינה – העיר הדרומית בעולם. אושואיה שוכנת על שפת מיצר-ים המחבר בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט, והיא מוקפת בהרים גבוהים שראשיהם מושלגים. הנמל המקומי משמש נקודת יציאה להפלגות לאנטארקטיקה, אבל פרט למטיילים המגיעים לכאן כדי להמשיך אל היבשת הקפואה, האזור ריק כמעט ממטיילים והוא פראי ויפהפה באופן שקשה לתאר במילים. בעיר עצמה יש כמה מוזיאונים מעניינים ומתקיימים בה פסטיבלים חביבים (בהם פסטיבל סוף העולם ופסטיבל אוכל שבו תוכלו להכיר את המטבח המקומי), אבל אם הגעתם עד לכאן ואתם לא מתכננים להפליג דרומה, צאו מהעיר לטיולים רגליים בסביבה. האזור, המכונה ארץ האש, הוא אנטיתזה לחיי היום-יום העירוניים הלחוצים שרובנו חווים והוא ישרה עליכם שלווה שאין שנייה לה.

אושואיה, העיר הדרומית ביותר בעולם | צילום: Rayan Dbee, cc-by 2.0

שמורת דנאלי, אלסקה
אם תמיד חלמתם לפגוש דובים, בטיול בשמורת דנאלי שבאלסקה רוב הסיכויים שהחלום הזה יתממש. ברחבי השמורה חיים דובים רבים, לצד בעלי חיים נוספים כמו איילי צפון, איילים קוראים, שועלים, סנאים, מרמיטות ובונים. למרות השפע המשמח של בעלי החיים, אל תנסו להאכיל את ההולכים על ארבע – המוטו של הפארק הוא "שומרים על הטבע טבעי" ויש הקפדה על שמירת מרחק בין המטיילים לבעלי החיים (במקרה של הדובים, המרחק הזה מבורך, שכן לא נעים להיתקל פנים אל פנים באמצע השביל בדוב רעב…). בנוסף לעולם החי העשיר, שמורת דנאלי מצטיינת בנופים מהפנטים, כשמעל הכל נשקפת פסגתו המושלגת תמיד של הר מקינלי, הגבוה בהרי צפון אמריקה.


הר מקינלי השולט על הנוף בשמורת דנאלי | צילום: NPS

 יש דבר אחד משותף לכל החלומות האלה וסיבה אחת עיקרית שעד כה לא הצלחתם לממש את החלום: כסף. או יותר נכון, היעדר כסף. כדי לשוטט לצד פינגווינים בכף התקווה הטובה בדרום אפריקה או להפליג בין קרחונים באלסקה לא נדרש כושר גופני יוצא דופן או יכולות פיזיות מיוחדות. אבל כן צריך לא מעט כסף כדי לממן את כרטיסי הטיסה, הטיסות הפנימיות והנסיעות הנדרשות כדי להגיע ליעד הסופי. ואם זאת הבעיה שלכם, כדאי לכם להכיר את בלנדר, פלטפורמה להלוואות בין אנשים.

לפעמים חלומות מתגשמים, ועוד איך!

 הרעיון פשוט: מצד אחד יש אנשים שמעוניינים לתת הלוואה ולקבל ריבית אטרקטיבית על הכסף הפנוי שלהם. מצד שני, יש אנשים שצריכים הלוואה כדי להגשים חלום (במקרה שלנו לצאת לטיול מהחלומות). בלנדר עושה את החיבור ביניהם וגורם לכל זה לקרות. השיטה, הנקראת באנגלית Peer to Peer Lending, או בקיצור P2P, היא תחום פיננסי שהתפתח מאוד בשנים האחרונות והיא מאפשרת לאנשים פרטיים לקבל הלוואות הממומנות על ידי אנשים אחרים, מבלי לעבור דרך גורמי התיווך המסורתיים, כגון בנקים או חברות כרטיסי אשראי. וכיוון שאין הוצאות על משרדים, משכורות לאלפי עובדים, בונוסים שמנים וכדומה – החיסכון עובר ללווים ולמלווים.

אז בחרו לעצמכם טיול אחד מתוך רשימת החלונות והתחילו לארוז את הציוד המתאים – כפכפים ובגד ים או אולי דווקא מעיל עבה, כפפות ומגפיים. אל תתמהמהו, העולם מחכה… פרטים נוספים תמצאו באתר האינטרנט.

כתבה פרסומית

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.