תפריט עמוד

פלמה דה מיורקה: עשרת הגדולים

להתרשם מהארכיטקטורה, לסייר בעיר העתיקה, לבקר במוזיאון לאמנות מודרנית, ליהנות על החוף, לאכול טוב – הנה עשרה דברים נהדרים שכדאי לעשות ולראות בפלמה דה מיורקה

פלמה (Palma), בירת האי מיורקה, היא העיר הגדולה ביותר באיים הבלאריים, השייכים לספרד. זוהי עיר תוססת ומלאת חיים, שמציעה ארכיטקטורה נהדרת, רובע עתיק מקסים, טיילת עטורת דקלים, מוזיאונים מצוינים, מסעדות מעולות וכמובן, חופים נפלאים. הנה כמה מהחוויות והמקומות שלא כדאי להחמיץ בפלמה:

1. הקתדרלה
הקתדרלה המרשימה של פלמה, לה סאו (La Seu), היא אחד מסימני ההיכר של העיר, והמבנה הראשון שנגלה לעיני מי שמגיע לעיר מן הים. הקתדרלה העצומה, המתנשאת מעל העיר, הוקמה במאות ה-17-13, והיא בנויה בסגנון גותי ברובה. בראשית המאה ה-20 אנטוניו גאודי נתבקש לשנות את העיצוב של פנים הקתדרלה והפך אותה לפנינה ארכיטקטונית אמתית גם מבפנים. אל תחמיצו את הוויטראז'ים המרהיבים ואת פסל הברזל המשתלשל מהתקרה. הקתדרלה מוקפת בחומות אבן גיר שמשנות את צבען בהתאם למיקומה של השמש.
כתובת: Plaza Almoina


הקתדרלה של פלמה, מסימני ההיכר של העיר | הצילומים בכתבה: שאטרסטוק

2. ארמון אלמודיינה
בסמוך לקתדרלה נמצא ארמון אלמודיינה (Almudaina Palace) הנהדר, אשר נבנה במאה העשירית כמבצר מורי והיום הוא משמש את המלך ומשפחתו לטקסים וקבלות פנים רשמיות. במקום פועל מוזיאון, וניתן להתרשם משטיחי הקיר ומעבודות האמנות שמקשטות את הארמון, כמו גם מהתצפית היפה על הגנים המטופחים שמסביב.
כתובת: Carrer del Palau Reial


ארמון אלמודיינה. נבנה במאה העשירית כמבצר מורי

3. העיר העתיקה
כמו בכל עיר אירופית, כמעט, גם בפלמה חלק גדול מהתענוג טמון בשיטוט ברחובות העיר העתיקה, השוכנת סביב הקתדרלה ומורכבת ממבוך של סמטאות צרות, הגדושות בערב רב של סגנונות ארכיטקטוניים. יש בה אתרים מרתקים רבים, שחלקם מוזכרים פה, ובהם הקתדרלה והארמון, כיכר השוק והמרחצאות הערביים, אך מלבד ביקור באתר זה או אחר כיף ללכת לאיבוד ברחובותיה. הסמטאות גדושות בהרבה בתי קפה בהם תוכלו לתת מנוחה לרגליים העייפות, וגם חנויות ודוכני מזכרות יש פה בשפע.


העיר העתיקה של פלמה. ארכיטקטורה ושופינג

4. מצודת בלוואר
אתר נוסף שקשה להתעלם מיופיו ומגודלו הוא מבצר בלוואר (Castell de Bellver) שנבנה במאה ה-14 ושימש למגורי הקיץ של מלכי מיורקה. למצודה, המוקפת ביערות אורנים, יש מבנה עגול יוצא דופן. פירוש השם בלוואר בקטלנית הוא "יפה נוף", וכשמטפסים לגג המבצר מבינים מדוע. מלמעלה נשקפת תצפית פנורמית עוצרת נשימה על הגבעות המיוערות שמסביב, על העיר ועל הים. אל תוותרו גם על החצר הפנימית היפה. במתחם המבצר פועל מוזיאון ארכיאולוגי ובו מוצגים רומיים וספרדיים.
כתובת:  Carrer Camilo José Cela


מבצר בלוואר. שוכן במבנה עגול יוצא דופן

5. המוזיאון לאמנות מודרנית
המוזיאון לאמנות מודרנית (Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani) הוא אחת ההפתעות הגדולות של מיורקה, והוא מוכיח שלא מדובר ביעד לנופשים בלבד אלא גם לחובבי תרבות ואמנות. במוזיאון, ששוכן בבניין נאה מהמאה ה-18, מוצג אוסף מרשים של אמנות מודרנית שכולל יצירות של שמות גדולים כמו פיקאסו ומירו לצד כ-500 אמנים נוספים.
כתובת: Plaça de la Porta de Santa Catalina, 10, אתר המוזיאון


הכניסה למוזיאון לאמנות מודרנית

6. שוק אוליבר
אחרי הביקור בכמה מהאתרים הבולטים של העיר, הרעב מתעורר, וזה בדיוק הזמן לסור לשוק אוליבר (Mercat de L'Olivar), שוק מקורה ומלא חיים שהביקור בו הוא חוויה לכל החושים. יש פה פירות וירקות טריים בשלל צבעים, מגוון מסחרר של דגים ופירות ים, בשרים טריים, דליים גדושים בזיתים, גבינות נהדרות ופרחים ססגוניים. בין לבין משובץ השוק בכמה טאפאס ברים, מה שהופך אותו למקום נהדר ליהנות בו מארוחה קלה.
כתובת: Plaça de l'Olivar, 4


שוק אוליבר. חוויה לכל החושים

7. הטיילת
הטיילת עטורת הדקלים של פלמה, Paseo Maritimo, משתרעת לאורך חמישה ק"מ על קו החוף, בין הים לנמל. לאורך הטיילת אפשר להבחין בחמש טחנות רוח ובביצורים שהגנו בעבר על העיר. יש פה גם כמה אתרים מעניינים, מהקתדרלה המפורסמת של העיר ועד למועדון היאכטות המלכותי. בטיילת יש נתיבים נפרדים להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולמחליקי רולר בליידס, כך שכל אחד יכול להתקדם בקצב שלו וליהנות בנינוחות מהנוף.


הטיילת עטורת הדקלים של פלמה

8. פואבלו אספניול
כמו ברצלונה, גם פלמה מתהדרת במוזיאון פתוח דמוי כפר ספרדי, Poble Espanyol, שבו מבנים שמייצגים שלל סגנונות ארכיטקטוניים מרחבי ספרד. המתחם מעוצב ככפר קטן עם כיכרות, ארמונות, טירות וכנסיות, ויש בו העתקים של מבנים מפורסמים מרחבי ספרד, כמו האלהמברה בגרנדה. בנוסף, פועלות במתחם סדנאות אמנים, מסעדות וחנויות.
כתובת: Carrer Marín Moll Duniach, 36, אתר אינטרנט


הכניסה למוזיאון הפתוח פואבלו אספניול

9. חופי העיר
אחת הסיבות הטובות להגיע למיורקה היא בטן-גב בחופי האי, כמה מהם נמצאים בסמוך לפלמה. ממש בסמוך לקתדרלה נמצא חוף עירוני נחמד, אבל החופים השווים ביותר נמצאים במרחק נסיעה קצרה מהעיר. מדרום-מערב לפלמה נמצא אתר הנופש היוקרתי Illetas ובו רצועת חוף יפה ונקייה באורך של כ-200 מטר עם מים צלולים, חול זהוב ורך והרבה מיטות שיזוף להשכרה. ממזרח לפלמה נמצא חוף Playa de Palma הנהדר המשתרע על קילומטרים של חול זהוב. חוף מומלץ אחר הוא Ciudad Jardín, חוף חולי לבן באורך 450 מטר, עם מקלחות, מיטות שיזוף, ערסלים, פעילויות ספורט ימי והרבה מסעדות בתי וקפה.

חוף בפלמה. יעד נהדר לחופשת בטן-גב

10. אוכל טוב
פלמה נחשבת לבירה הקולינרית של האיים הבלאריים, עם למעלה מ-3,500 מסעדות, וריכוז גבוה במיוחד של מסעדות גורמה ומטבחי שף. יש פה כמה מסעדות המעוטרות בכוכבי מישלן, כמו המסעדה של השף הבריטי מארק פוש. מי שמעדיף אוכל מסורתי ימצא אותו בשכונת סנטה קטלינה מלאת הקסם, שבה הרבה מסעדות עממיות וטאפאס ברים מצוינים.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.