תפריט עמוד

סתיו אירופי: מקומות מפתיעים לחופשה רומנטית

השקט שאחרי המולת הקיץ, מזג האוויר הסגרירי, צבעי השלכת, הערמונים, התפוחים והכמהין - כל אלה הופכים את עונת הסתיו לרומנטית במיוחד. למי שרוצה לצאת לחופשה סתווית, יש לנו המלצות לכמה יעדים אירופים פחות שגרתיים ורומנטיים להפליא

הסתיו, אחרי שהילדים חזרו ללימודים ואתרי התיירות מתרוקנים מגדודי המטיילים של הקיץ, הוא זמן נהדר לחופשה רומנטית. בנוסף לשקט ולשלווה, מזג האוויר נעים, השלכת צובעת את הנוף בצבעים מקסימים וברחבי אירופה מתקיימות בתקופה זו חגיגות קולינריות. הנה כמה אזורים באירופה, שיפה במיוחד לטייל בהם בסתיו עם בן או בת זוג אהובים, ויש לנו גם המלצות למלונות רומנטיים:

חצי האי פיליון, יוון
עם בוא הסתיו, איי יוון מתחילים להתרוקן ומקומות רבים נסגרים. זה הזמן לגלות את הקסם היווני המיוחד של החלק היבשתי של יוון. אחד האזורים היפים בכל השנה ובמיוחד בסתיו הוא חצי האי פיליון (Pelion) ששוכן במרכז יוון, כ-350 ק"מ מצפון לאתונה. יש פה חופים יפהפיים וכפרי דייגים שלווים, אבל זה רק צד אחד של חצי האי: בפיליון תמצאו גם יערות עבותים, מטעי פרי וכפרים הרריים. הסתיו הוא חגיגה של ממש בפיליון, כשהיערות מתכסים בשלכת צבעונית. זוהי גם עונת הערמונים, ובצדי הדרכים יש דוכנים שמציעים למכירה ערמונים, אגוזי לוז ואת התפוחים והאגסים המפורסמים של האזור. מזג האוויר הנעים הופך את הסתיו, בעיקר עד סוף נובמבר, לתקופה מצוינת לטיולי הליכה באזור.

גשר אבן עתיק ליד הכפר צנגרדה בחצי האי הפליון

גשר אבן עתיק ליד הכפר צנגרדה בחצי האי הפליון

המלצה רומנטית: אל תוותרו על טיול רגלי ביערות של חצי האי. טיול רומנטי במיוחד הוא הטיול בנתיב המפלים, מסלול באורך 9.8 שמתחיל בחניה (Hania) ומסתיים בניסקי (Nisaki) ועובר לאורכו של נחל Megalo Rema. לאורכו של המסלול המיוער יש פלגי מים, מפלים ובריכות. פעילות רומנטית נוספת היא רכיבה על סוסים ביער, כשחוות רבות מציעות טיולים באזור צגרדה.

מלון רומנטי: מה יכול להיות יותר רומנטי מלבלות את החופשה בבית הארחה שנקרא, בתרגום חופשי, חד הקרן האבוד? מלון The Lost Unicorn שוכן בכפר היפהפה צגרדה, שמפורסם בעץ הדולב העתיק והגדול באירופה ובקניון העמוק ביותר בפיליון. בית ההארחה שוכן בבית אחוזה משוחזר מהמאה ה-19, והוא מוקף בירוק מכל עבריו. שמונת חדרי המלון מלאי אופי, ויש בו גם לאונג' עם ספרייה ופטיפון וכורסאות קטיפה שאפשר לשקוע בהן ליד האח, ומסעדת גורמה שמציעה תוצרת מקומית ועונתית ושוכנת בליבו של גן יפה. אתר אינטרנט


נוף בחצי האי פיליון

פרת'שיר, סקוטלנד
מחוז פרת'שיר (Perthshir) שבמרכז סקוטלנד הוא הוא אזור יפהפה, עם יערות צפופים, הרים, נהרות ומפלים . אחד הכינויים של המחוז הוא "ארץ העצים הגדולים" בשל כמה עצים שיאני עולם שגדלים פה. בסתיו, כשהשלכת צובעת את הנוף בשלל צבעים ומשתקפת באגמים הרבים, זהו אחד מהמקומות היפים באירופה. זהו גם זמן מצוין לפגוש את עולם החי של סקוטלנד, ובמיוחד את האיילים האדומים אשר מתחרים בעונה זו על ליבן של הנקבות.


השלכת בפרת'שיר היא מהיפות באירופה

המלצה רומנטית: אזור פרת'שיר מספק שפע של אפשרויות לטיולי הליכה רומנטיים. אחד המסלולים הסתוויים המומלצים הוא Lady Mary's Walk שעובר לגדות נהר ארן, (Earn), בתוך יער של עצי אלון, אשור וערמון עתיקים, אשר עליהם משנים את צבעם בסתיו. יש פה גם כמה ארמונות שכדאי לבקר בהם בזוג, כמו ארמון סקון (Scone Palace) ששימש כאתר ההכתרה של רבים ממלכי סקוטלנד, הארמון מוקף בגנים יפהפיים שמתאימים מאוד לטיול רומנטי. מי שמעדיף לראות את האזור דווקא מגבו של סוס, ימצא באזור מגוון רחב של חוות סוסים שמציעות טיולים יומיים גם לחסרי ניסיון ברכיבה.

מלון רומנטי: Fonab castle Hotel היא טירה עתיקה המוקפת ביער ושוכנת לגדות אגם פסקלי (Faskally) ולמרגלות הר וורקי (Ben Vracky). המיקום הוא רק סיבה אחת להגיע לכאן. החדרים אלגנטיים ומאובזרים בקפידה, הנוף מרהיב והספא של המלון מפנק ומצויד בבריכה מקורה ובסאונה. האפשרויות הקולינריות כוללות בראסרי, מסעדת שף ולאונג' בר. אתר אינטרנט


אייל אדום בפרת'שיר. בסתיו מתחרים הזכרים על ליבן של הנקבות

אברוצו, איטליה
מחוז אברוצו (Abruzzo) שבדרום-מרכז איטליה הוא אחד האזורים הפחות מוכרים במדינה, אבל דווקא פה טמון חלק מסוד קסמו. זהו אזור יפהפה ואותנטי עם גבעות רכות, פסגות נישאות, עיירות ימי ביניימיות, אגמים ורצועת חוף יפה, כשמכל אלה ניתן ליהנות במרחק של שעת נסיעה מרומא. בסתיו יפה פה במיוחד, כשהשלכת בשיאה, היערות משנים את צבעם לאדום ולזהוב ומי שמטייל ביערות שומע את קול פצפוץ העלים היבשים מתחת לרגליים. הסתיו הוא גם שעתם היפה של הגרגרנים. העצים עמוסים בערמונים מתקתקים, במטעי הזיתים מוסקים את הזיתים ומפיקים מהם שמן זית משובח (מי שרוצה מוזמן להצטרף), בכרמי הגפנים בוצרים את הענבים, ואם זה לא מספיק, בנובמבר אפשר להצטרף לצייד פטריות כמהין לבנות ושחורות ביערות אברוצו, או פשוט להתענג על המטעמים שמכינים מהפטריות המופלאות הללו במסעדות המקומיות. כמו בכל רחבי איטליה, גם באברוצו מתקיימות חגיגות קולינריות ופסטיבלי סתיו, כמו הפסטיבל שנערך בכל שנה ביומיים הראשונים של נובמבר.


סתיו באברוצו, מהאזורים היפים אך פחות מתויירים באיטליה

המלצה רומנטית: מבצר Rocca Calascio הוא אחד האתרים הכי רומנטיים באברוצו. המבצר עטור הצריחים שנבנה במאה העשירית שוכן בגובה 1,460 מטר ומציע תצפית עוצרת נשימה על ההרים שמסביב ועל האזור כולו. אוהבי הים ייהנו משמורת הטבע פונטה אדרצ'י (Punta Aderci) שמציעה חופים חוליים זהובים, צוקים שנופלים אל הים ושקיעות מרהיבות. אתר הטבע הרומנטי ביותר באברוצו הוא אגם סקנו (Scanno Lake). עד שלא תראו את התמונות לא תאמינו שלאגם הזה יש צורה של לב. זהו מקום אידיאלי לפיקניק רומנטי. בסמוך לאגם נמצאת העיירה הימי ביניימית סקנו, שנראית כאילו נלקחה מתוך ציור עם הסמטאות הצרות המשובצות בבתי אבן עתיקים. אם אתם אוהבים לבשל, תוכלו ליהנות מסדנת בישול זוגית באחד מבתי הספר לבישול שממוקמים באברוצו.


אגם סקנו, שלו צורה של לב

מלון רומנטי: Agriturismo Il Portone הוא בית חווה עתיק ומשופץ המוקף בשדות חיטה זהובים, כרמי גפנים ומטעי זיתים. החדרים מעוצביים בטוב טעם, עם קירות אבן, תקרות מקומרות וריהוט עתיק. הנוף נפלא וכמותו גם הארוחות (בוקר וערב) המוגשות במקום. אתר אינטרנט


ערמונים, פטריות כמהין, נקניק ויין – ממעדני הסתיו האופייניים לאברוצו

עמק הדואורו, פורטוגל
עמק נהר הדואורו (Douro) שבצפון פורטוגל, עם הטרסות התלולות המכוסות גפנים התלויות מעל נהר הדואורו, הוא אחד מהאזורים הרומנטיים ביותר במדינה היפה הזו. מלבד נוף עוצר נשימה יש פה אחוזות יין היסטוריות שהוסבו למלונות בוטיק, המון מסעדות גורמה ויקבים שאפשר לטעום בהם את יין הפורט של האזור. בירת האזור, פורטו, היא אחת הערים הקסומות ביותר בפורטוגל, עם סמטאות צרות ומלאות אוויר המשובצות בחנויות ספרים ועתיקות ובבתי יין. הסתיו הוא העונה היפה ביותר של העמק, כשהכרמים מכוסים בשלכת יפהפייה ונצבעים בצבע זהוב-אדמדם.


כרמים השתולים בטרסות מעל הנהר בעמק הדואורו בפורטוגל

המלצה רומנטית: אחת מהדרכים המהנות ביותר לגלות את עמק הדואורו היא בשייט על הנהר. פורטו היא בסיס טוב לטיולים האלה, אשר משכם נע בין שעה לשבוע. מומלץ להצטרף לטיול של יום שלם שכולל ארוחת צהריים וביקורים ביקבים, עם טעימות. בסתיו, כדאי מאוד להתנסות בחוויית בציר הענבים המוצעת לתיירים בחלק מהכרמים. בפורטו כדאי מאוד לבקר בגנים הרומנטיים שבהם פינות מוצלות, פסלים ותצפית נהדרת על העיר. מחוץ לפורטו כדאי לבקר בעיירה אמרנטה (Amarante) שבה רחובות צרים ומלאי קסם, תעלה וגשר אבן מקסים מעל הנהר.

מלון רומנטי: Quinta de la Rosa היא אחוזת יין ששוכנת במיקום עוצר נשימה בליבו של כרם על גדות נהר הדואורו, בסמוך לכפר פינאו (Pinhao). ניתן ללון בבית האחוזה העתיק או בסוויטות מוקפדות ששוכנות בליבו של הכרם. במקום פועלת בריכה קטנה ומקסימה וניתן גם להזמין ארוחות וליהנות מטעימות ביקב הצמוד.


אמרנטה, מהעייירות הרומנטיות של עמק הדואורו

נורמנדי, צרפת
חבל נורמנדי (Normandie) הוא אחד מהאזורים היפים ביותר בצרפת, עם כרי מרעה ירוקים, מטעי תפוחים, שדות חקלאיים, צוקים שנופלים בתלילות אל הים ועיירות נמל ציוריות. תענוג לטייל פה בכל עונה, אבל בסתיו יש בנורמנדי קסם מיוחד, הודות לשלכת היפה, למטעים העמוסים עד להתפקע בתפוחים עסיסיים ולחגיגות הסתי הרבות שמתקיימו באזור. מאמצע אוקטובר ועד סוף נובמבר מתקיים ברחבי נורמנדי פסטיבל הסתיו שכולל מופעי מוזיקה, תיאטרון ומחול בעיירות ברחבי החבל. בסוף אוקטובר מתקיים בחבל, שהתפוחים שלו מפורסמים בכל העולם, חג התפוח, שכולל תהלוכות חגיגיות, תחרויות היתוליות ושתיית סיידר תפוחים.


מטע תפוחים בנורמנדי

המלצה רומנטית:
אל תוותרו על הביקור במון סן מישל, האי אשר מפורסם בתופעת הגאות והשפל שלו. סתיו הוא עונה מצוינת לביקור במקום אחרי שתיירי הקיץ עזבו והשקט והשלווה חזרו לאזור. כדאי מאוד לבקר גם בגנים של קלוד מונה בג'יברני. הגנים פתוחים עד סוף נובמבר. בסתיו רבים הפרחים שפורחים שבגן, העצים משנים את צבעם לזהוב ואדום וכשהם משתקפים בגן חבצלות המים המראה מרהיב.

חוויה מיוחדת בנורמנדי היא טיסה בכדור פורח מעל נופי האזור. כמה חברות, כמו Montgolfières de Falaise ו-Bretagne Montgolfieres מציעות טיסה בכדור פורח בשמי נורמנדי. הטיסות יוצאות מוקדם בבוקר, עם הזריחה, או בערב לפני השקיעה, והתאורה הרומנטית תורמת חוויה. כל הטיסות חולפות מעל נופים פסטורליים של שדות ונחלים, חלקן מציעות תצפית מלמעלה על אתרים מפורסמים כמו חופי הפלישה או מון סן מישל.


מון סן מישל, אחד האתרים המוכרים והיפים של נורמנדי

מלון רומנטי: Le clos היא טירה אנגלו-נורמנית ששוכנת בליבו של פארק ירוק והוסבה למלון בוטיק מפנק. החדרים אלגנטיים ומרוהטים בריהוט תקופתי. במתחם יש ספא ובריכה, וביערות שמסביב אפשר לצאת לציד ולדיג. ארוחת הבוקר מוגשת בחממה המעוצבת בסגנון גוסטב אייפל ובנוסף, פועלת במקום מסעדת שף.

בתמונה הפותחת: צבעי סתיו בפרת'שיר, סקוטלנד

לקריאה נוספת:

אירופה - חופשה רומנטית בעיר הגדולה
אירופה – חופשה רומנטית בעיר הגדולה
המלצות לחופשות רומנטיות קצרצרות בערים אירופיות גדולות, שלכולן אפשר להגיע בטיסה ישירה וליהנות מסוף שבוע עמוס בפינוקים ונטול ילדים

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.