תפריט עמוד

קחו אוויר: נקודות התצפית היפות בעולם

נופים של הר ומדבר, מפלים שוצפים ופסגות מושלגות, אגמי טורקיז וקו רקיע שמפאר את השמיים באלפי אורות צבעוניים - קבלו כמה מנקודות התצפית היפות בעולם, שיעצרו את נשימתכם וייחרטו לנצח בזיכרונכם. לראות ולא להאמין

לא משנה לאן תיסעו בעולם תמיד יקבלו את פניכם אתרים מעניינים, תרבויות מפתיעות ונופי טבע בשלל צורות, צבעים וטקסטורות, או נופים אורבניים שוקקי חיים ומלאי עוצמה. אבל יש מקומות שלוקחים את היופי לגבהים בלתי נתפסים ממש. מקומות שאין דרך אחרת לתאר אותם, וסלחו לנו על הקלישאה, אלא כעוצרי נשימה. לפעמים דרכי הגישה אליהם לא פשוטות, אבל בין אם אתם מגיעים בטיסה, ברכב שכור או ברגל, המאמץ משתלם. מצוק הפרייקסטולן בנורווגיה, דרך אגמי הטורקיז בסין ועד קו הרקיע האייקוני של ניו יורק, הנה כמה מנקודות התצפית היפות בעולם:

צוק הפרייקסטולן, נורווגיה
נורווגיה היא מדינה יפה המתהדרת בכמה מהנופים הכי מדהימים בעולם. היא שופעת מרחבים של טבע ירוק, פסגות מושלגות, מפלים שוצפים ופיורדים מרהיבים ביופיים. אחד המקומות, אם לא המקום, הכי שווה ביקור בנורווגיה הוא צוק הפרייקסטולן (Preikestolen), שהליכה מתונה של שעתיים תביא אתכם אל פסגתו. הפרייקסטולן, שפירושו "סלע המטיף", הוא צוק ענק ומרשים השוכן בגובה של 600 מטר מעל פיורד ליזה (Lysefjorden), שבדרום-מערב המדינה. במבט מלמעלה הצוק נראה כמו דוכן המטיף בכנסייה והוא צופה אל נוף עוצר נשימה של הפיורד המתפתל למטה, עם הספינות הזעירות המשייטות בו ורכסי ההרים הדרמטיים החובקים אותו מכל עבר.


הפרייקסטולן צופה אל נוף מרהיב של הפיורד המתפתל למטה | צילומים: שאטרסטוק

מגדל אייפל, פריז
עיר האורות היא אחד המקומות האהובים עלינו בעולם וכל ביקור בה מפתיע ומלהיב אותנו מחדש, כאילו זו הפעם הראשונה. אין כמו טיולים רגליים ארוכים בשדרת שאנז אליזה האלגנטית, בסמטאותיו הציוריות של רובע מארה האופנתי, על גדות הסיין ולאורך הגשרים העתיקים. אבל המקום שיפרוש בפניכם את העיר במלוא יופייה והדרה, הוא נקודת התצפית הגבוהה במגדל אייפל. המראה משגע ואם מגיעים למגדל ב"שעת הקסם", כשהשמש שוקעת והעיר נצבעת בגוונים לוהטים של אדום וצהוב, אין יפה ומרגש ממנו. המגדל עצמו גם שווה תצפית, והמקום האידיאלי לצפות בו מהצד הוא מהמרפסת שברחבת ארמון השאיו (Palais de Chaillot), רצוי בשעות הערב והלילה כשהוא מואר באורות מוזהבים.


בין אם אתם צופים במגדל אייפל מהקרקע…

או משקיפים מהקומה העליונה על אורות פריז הפרושים מתחת – המראה מדהים

עמק תשעת הכפרים, סין
עמק תשעת הכפרים, דזיוג'איגואו (Jiuzhaigou), הוא שמורת טבע וגן לאומי מרהיב ביופיו, שנמצא בצפון מחוז סצ'ואן שבסין. זהו אחד המקומות היפים עלי אדמות ואם נמנים על ברי המזל שהגיעו עד כאן, שיחקתם אותה. מדובר באזור עצום בגודלו, המשלב נופים של מצוקים דרמטיים, מפלים, יערות כהים וסמיכים, עמקים ואגמים קסומים הידועים בזכות מי הטורקיז הצלולים שלהם. אין מספיק מילים לתאר את כמויות היופי המרוכזים בשמורה המשובצת גשרוני עץ קטנים, שכל אחד מהם מהווה נקודת תצפית מצוינת על הנוף הנהדר. לכל אגם יש שם – אגם הנמר, אגם הקרנף, אגם הדרקון, אבל האגם המדהים מכולם, שמכל מקום אפשר להשקיף עליו ולהתענג על מראהו, הוא אגם הטווס, שצבעוניותו כשל זנב טווס פתוח במלוא תפארתו.


אגם הטווס בשמורת הטבע המופלאה דזיוג'איגואו

מגשרוני העץ בשמורה הסינית אפשר להשקיף על האגמים הנהדרים

גשר ברוקלין, ניו יורק
בשום מקום בעולם לא תמצאו עיר שמציעה חוויה אורבנית עוצמתית ומסחררת כמו ניו יורק. יש בה גורדי שחקים ענקיים, אינספור אטרקציות ואתרים מעניינים, שדרות רחבות ושוקקות חיים, פארקים מטופחים, מוזיאונים, חנויות, מסעדות, פינות גלויות וחבויות, שכולם יחד וכל אחד לחוד הופכים אותה לג'ונגל עירוני סואן ומאורגן להפליא בו זמנית. אל תוותרו על ביקור בטיימס סקוור, בשדרה החמישית, ברוקפלר סנטר, בסנטרל פארק, בווילג' ובסוהו. טפסו למרומי האמפייר סטייט בילדינג האייקוני, שממרפסת התצפית שלו נפרש נוף פנורמי עוצר נשימה של העיר הגדולה והפרברים הסובבים אותה, ואם אתם כבר בסביבה אל תחמיצו טיול לילי על גשר ברוקלין, שבקצהו מחכה לכם קו הרקיע המפורסם של העיר המואר באלפי אורות צבעוניים, שמרחיבים את הלב ועושים בו שמח.


קו הרקיע המפורסם של מנהטן מגשר ברוקלין

קסטלו דה מורוס, סינטרה, פורטוגל
רק לגלגל את השם פורטוגל על השפתיים, עושה חשק למזוג כוסית של יין פורט ולהתענג על צלילי מוזיקת פאדו (מוזיקה פורטוגלית עממית) נוגה ומעוררת געגועים. טיול במדינה המקסימה מציע נופים עירוניים רומנטיים המשלבים ישן עם חדש, כמו בליסבון הבירה המאלפת, לצד נופי טבע בראשיתי של גבעות ירוקות מנוקדות בכפרים וארמונות עתיקים, חופים נהדרים וים כחול. בסינטרה (Sintra), עיירה יפהפייה השוכנת על הדרך בין ליסבון לפורטו, נמצא ארמון פנה המרשים שידוע כסמלה של העיר ואחד המקומות היפים בפורטוגל. אבל נקודת התצפית הכי מרהיבה באזור, ויש אומרים בפורטוגל כולה, נמצאת במצודה המורית (Castelo dos Mouros), מצודה עתיקה ושמורה שלרגליה נפרש נוף ציורי להפליא של העיירה וסביבותיה.


בתי העיירה סינטרה והטבע הירוק מסביב במבט מראש המצודה המורית 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.