תפריט עמוד

מה קרה השנה – מקומות חדשים בישראל

בשנה החולפת נפתחו ברחבי הארץ לא מעט אטרקציות ומלונות ונחנכו שבילי טיול חדשים. הנה הצצה לכמה ממיזמי התיירות המעניינים שנפתחו בשנה האחרונה וכמה הצפויים להיפתח בקרוב

כל שנה מביאה איתה חידושים בתחום הטיולים והתיירות, וגם בשנה החולפת זכינו לפריחה והתחדשות, עם שבילי טיול חדשים לצד אטרקציות מגוונות ומלונות שנפתחו זה עתה או שעומדים להיפתח בקרוב, עם תוספת של כמה מלונות יוקרתיים במיוחד. הנה כמה מהמקומות המעניינים שנפתחו השנה (המידע בכתבה נכון לאוקטובר 2016):

אטרקציות

לה פארק, חולון
פארק פרס הוותיק בחולון התחדש במתחם בילוי חדש לכל המשפחה בשם לה פארק. גולת הכותרת של לה פארק היא אגם מלאכותי צר וארוך שבו ניתן לשוט בסירת פדלים. בנוסך לאגם יש פה גם גן מוזיקלי ובו כלי נגינה ענקיים כמו מטלפון ומרימבה. מלבד זאת יש בפארק המון אטרקציות לילדים, ובהן כמה מתקני לונה פארק כמו קרוסלה ורכבת הרים קטנה, וכן מכוניות קרטינג, חיות ממונעות נוסעות שאפשר לרכב עליהן, בועות סבון ועוד. כשלאלה מוסיפים את האטרקציות הסמוכות הוותיקות כמו זירת ההחלקה על הקרח ומוזיאון הילדים, מתקבל יופי של מקום לבלות בו עם כל המשפחה.


אגם הסירות בלה פארק, האטרקציה החדשה של פארק פרס בחולון | צילום: צלמונלה

האגם של ראשון לציון
גם ראשון לציון הסמוכה מתגאה באגם משלה. למעשה, האגם השוכן במערב ראשון לציון, בסמוך לסופרלנד וליס פלאנט, נמצא שם כבר שנים רבות, אבל רק השנה הוא עבר שיפוץ גדול, עם שבילי טיול מסביב, וטיילת עץ יפה, ובקרוב ייפתח בו גם מעגן סירות. סביב האגם יש מסעדות, ובשנה הקרובה ייפתחו אטרקציות חדשות כמו הפלייבוקס – מנהרת רוח המדמה רחיפה חופשית.

מוזיאון המוזיקה העברית, ירושלים
בירושלים נפתח ממש לאחרונה מוזיאון המוזיקה העברי הראשון בישראל. המוזיאון מחולק לשבעה חללים שמוקדשים לאזורים גיאוגרפיים שונים שהיתה להם משמעות בהתפתחות התרבות המוזיקלית היהודית, ובהם מרכז אסיה, מרוקו-אנדלוסיה, ארצות הבלקן, אפריקה ותימן ועוד. כל אזור מעוצב בסגנון אופייני ובכל אזור מוצגים כלי נגינה טיפוסיים לאזור, כמו כלי הקשה באזור האפריקאי או בוזוקי באזור שמוקדש ליוון. הסיור במוזיאון נערך עם טאבלט שאותו מקבלים בכניסה, המשמש למשחקים אינטראקטיביים ולהאזנה ליצירות מוזיקליות. למבקרים מצפות חוויות נוספות כמו התנסות בנגינה בכלים שונים וסיור עם משקפי מציאות מדומה, ועושה רושם שמדובר במוזיאון חדשני ומושקע במיוחד.
כתובת: מדרחוב יואל משה סלומון 10, נחלת שבעה, ירושלים
טלפון: 02-5406505, אתר אינטרנט


כלי נגינה מאזורים שונים בעולם במוזיאון המוזיקה בירושלים

שביל התגליות בגן הבוטני

הגן הבוטני המטופח בירושלים התחדש השנה באטרקציה חדשה המתאימה במיוחד לילדים – שביל התגליות. השביל, באורך של חצי קילומטר, מציע לילדים חוויה רב חושית עם הרבה הפתעות לאורכו, ובהן אטרקציות רטובות כמו מפל מים, בריכת התבוננות עם שלל אמצעי תצפית למים כמו טלסקופים וזכוכיות מגדלת ענקיות, ופלג מים שלאורכו המצאות הקשורות במים כמו סכרים וכפות שאיבה. אם זה לא מספיק, יש פה מכרה בסגנון המערב הפרוע, גן סלעים, ארגז חול עם שלל משחקים, יער עם מבנים מיניאטוריים שמתאימים למשחקי דמיון, גשר התלוי בין העצים ומערה שהיא סבך שורשים של עץ ענק. לאלה יש להוסיף את כל מוקדי העניין האחרים של הגן, וביחד מתקבל בילוי נהדר בטבע עירוני.
טלפון: 02-6794012


אטרקציות הקשורות למים בשביל התגליות

אגם דימונה
בימים אלו ממש נחנך בדימונה אגם חדש. האגם, ששטחו 11 דונם, ממוקם בפארק בן גוריון שבעיר. במרכזו ישנה מזרקה ולצדו הוקמו מתקני משחקים מדעיים ואמפיתיאטרון עם יותר מ-2,000 מקומות ישיבה. על פי התוכניות בעירייה, בעתיד יופעלו במקום מסעדה ובתי קפה.

פארק יטבתה
פונדק יטבתה, שהפך כמעט לעצירת חובה בדרך לאילת, מוכר מאוד.  השנה התחדש המתחם מסביב לפונדק בפארק חווייתי, פארק יטבתה, שמציע הרבה יותר ממקום ללקק בו גלידה או לשתות שוקו קר. בפארק יש הרבה אטרקציות לכל המשפחה, רבות מהן ממוזגות, ובהן מיצג חווייתי שמוקדש לתהליך ייצור החלב, משחקים שעוסקים באנרגיה מתחדשת וסימולטור של נסיעה וטיסה במדבר. בנוסף, יש רחבת משחקים מוצלת עם מתקני שנעשועים לילדים, מזרקות מרעננות, מסלול טרקטורונים קצר ועוד.
טלפון: 08-6356346, אתר אינטרנט

פארק יטבתה מציע אטרקציות לכל המשפחה

טיולים
דרך נוף מצפה עדי-מטולה
בצפון הרחוק נחנכה השנה דרך נוף חדשה של קק"ל. הדרך, המקשרת בין מצפה עדי שליד מרגליות לבין מטולה, עוברת ברכס הרי נפתלי, באזור שעד כה רק רכבי שטח יכלו לנסוע בו. עכשיו גם רכבים פרטיים יכולים לנסוע בדרך הזו, שאורכה שמונה ק"מ, וליהנות מתצפיות משגעות על החרמון, צפן הגולן, עמק החולה ואפילו כפרי הלבנון. נקודת המוצא של הדרך נמצאת ליד מחנה צה"ל מצפה עדי, על כביש כפר גלעדי-מרגליות (9977).


דרך נוף מצפה עדי-מטולה, ליד כפר גלעדי | צילום: יעקב שקולניק

שביל הבנים הדרוזים
אחד משבילי הטיול המעניינים שנחנכו השנה הוא שביל הבנים הדרוזים, שביל עפר שנמתח לאורך 226 ק"מ בין הכפרים הדרוזים בכרמל ובגליל, מדלית אל כרמל ועוספיא ועד נבי שועייב (קבר יתרו) ליד קרני חיטין. זהו שביל הנצחה לדרוזים שנפלו במלחמות ישראל, ומטרתו להציג בפני המטיילים את נופי האזור, את התרבות הדרוזית ואת החיבור המיוחד של הדרוזים לאדמה. השביל מחולק למקטעים המתאימים לטיול ברגל ובאופניים.


שביל הבנים, העובר בין הכפרים הדרוזים, מתאים לטיולים ברגל ובאופניים | צילום: עמותת בשביל הבנים הדרוזים

שביל טיול נחל רחף עילי

המסלול, אשר סומן בשנה האחרונה, עובר בנחל רחף עילי שבמדבר יהודה. השביל מתחיל במצפור עומר שלצד כביש 3199 ומסתיים בכפר הנוקדים. בדרך נשקף נוף נפלא של הרי מואב ומדבר יהודה. במהלך ההליכה מצפות לצועדים הפתעות משמחות כמו גבי מים ומערות שישכיחו מהם את המאמץ שבהליכה.

מתוך מסלול נחל רחף | צילום: יוני גריצנר

מלונות
גליליון, עמק החולה
במיקום מושלם בעמק החולה, ממש בכניסה לאגמון החולה, נפתח מלון גליליון. המלון מהווה בסיס מעולה לטיולים באזור, ונמצא במיקום מושלם לצפייה בציפורים. בתום יום של טיולים (או במקומו), אפשר להתפנק ב-120 החדרים והסוויטות של המלון, אשר חלקם מסודרים סביב בריכה יפה. בנוסף, יש במלון ספא עם חדרי טיפולים, סאונה וחמאם, מסעדות ובוטיק יין. בצמוד למלון צפוי להיפתח במהלך נובמבר האגמון מרקט – מרכז קניות עם שוק איכרים גלילי.
טלפון: 04-6978008, אתר המלון


מלון גליליון. מיקום אידיאלי בצמוד לאגמון החולה | צילום: שלומי מוצפי

Nea, שבי ציון
מלון חופית הוותיק שבשבי ציון החליף בעלים, עבר שיפוץ מסיבי ונפתח מחדש כמלון יוקרתי תחת השם Nea. המלון נהנה ממיקום מושלם, כ-200 מטר מרצועת החוף היפהפייה של שבי ציון. במבנה המרכזי יש 45 חדרים מוקפדים ומאובזרים, בר, מסעדת שף, מועדון ילדים וחדר קולנוע, ובחוץ יש בריכה ודאנס בר. עוד תמצאו כאן, מתחם המיועד לזוגות בלבד, שאורחיו נהנים מכניסה חופשית לטרקלין הצמוד ולמתחם הספא שבו בריכה מקורה, בריכת טיפולים וסאונה. בנוסף, יש וילות מרווחות עם פרטיות מרבית ובריכת שחייה פרטית.
טלפון: 04-9958888, אתר אינטרנט


חדר במלון NEA בשבי ציון | צילום: אודי כהן

גורדוניה, מעלה החמישה
אחד המלונות המסקרנים שנפתחו השנה הוא מלון גורדוניה, מלון ווילות מפנק בהרי ירושלים. לא בטוח מה איש תנועת העבודה הסוציאליסט א.ד גורדון היה חושב על המלון הקרוי על שמו, שהוא כנראה אחד מהמפוארים שנפתחו בארץ בשנים האחרונות. יש כאן 16 סוויטות לזוגות בלבד מול הנוף, בכולן ברכה פרטית מחוממת. בצמוד לסוויטות יש לאונג' מפואר שבו מוגשת ארוחת בוקר וכיבוד לאורך היום.
טלפון: 02-5331331, אתר אינטרנט

הרברט סמואל, ירושלים

במיקום מעולה בנחלת שבעה בירושלים נפתח מלון הרברט סמואל, אשר מציע 137 חדרים מוקפדים ומאובזרים היטב, מרכז בריאות וספא עם בריכה מקורה, מחוממת ומעוצבת, חדר כושר וסאונה וסניף של מסעדת הרברט סמואל התל אביבית.
רחוב שמאי 25, טלפון: 02-5600600, אתר אינטרנט


הלובי במלון הרברט סמואל בירושלים

בנוסף לאלה, נפתחו בשנה האחרונה, כבשנים הקודמות, מלונות בוטיק רבים בתל אביב, מהם ראוי לציין את מלון וייט וילה בשדרות בן ציון, את מלון ים בכניסה לנמל תל אביב, המעוצב בהשראת הים הסמוך, ואת מלון וייט האוס בבניין באוהאוס בכיכר דיזנגוף.

בשנה הקרובה צפויים להיפתח ברחבי הארץ עוד כמה מלונות מסקרנים, בהם מלון סטאי כנרת, מלון יוקרה בחוף המזרחי של הכנרת, באזור כורסי; מלון סטאי תל אביב, שייפתח בבניין הקישלה ההיסטורי בכיכר השעון ביפו, מלון W ביפו, בבניין בית החולים הצרפתי; מלון אוריינט ירושלים בכמה מבנים מפוארים בלב המושבה הגרמנית, ומלון אורכידאה ים המלח המעוצב בסגנון יווני שלחלק מחדריו בריכה פרטית.
בתמונה הפותחת: נוף בשביל הבנים, שביל הליכה חדש שעובר בכרמל ובגליל | צילום: עמותת בשביל הבנים הדרוזים

המידע בכתבה נכון לאוקטובר 2016

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...