תפריט עמוד

בחינם: סיורים עירוניים מומלצים

בהרבה ערים גדולות בעולם ניתן ליהנות מסיורים מודרכים בחינם - הזדמנות להעמיק את ההיכרות עם העיר ולגלות את פינותיה הנחבאות. הנה כמה סיורים מומלצים ללא תשלום בניו יורק, פריז, ברצלונה, טוקיו וערים מלהיבות נוספות מסביב לגלובוס

לצד המטיילים שאוהבים לשוטט בעיר זרה בלי ספר ובלי מפה, לתת לרגליים להוביל אותם וקצת ללכת לאיבוד, יש מטיילים שגם בטיול עצמאי, אוהבים לשלב סיור מודרך או שניים. סיור עירוני מאפשר להכיר את העיר יותר לעומק, לגלות פינות חבויות, לשמוע סיפורים פיקנטיים ולשמוע סודות וטיפים של המקומיים שלא מופיעים בשום מדריך תיירים.

בשנים האחרונות יש לא מעט חברות וארגונים המציעים סיורים עירוניים בחינם ויותר ויותר מטיילים מגלים את קסמם של הסיורים הללו. בניו יורק, למשל, פועל כבר שנים רבות ארגון המתנדבים Big Apple Greeters, שהוקם על ידי תושבת העיר שרצתה לשנות את התדמית של ניו יורק כעיר מנוכרת, צפופה ומעט מאיימת, ולהכיר למבקרים את העיר המקסימה שהיא כל כך אוהבת. בעקבות ה-Big Apple Greeters הוקמו ברחבי העולם ארגונים נוספים של מתנדבים, פעמים רבות סטודנטים או פנסיונרים, שמציעים סיורים עירוניים חינמיים במקומות האהובים עליהם.

סיור עירוני ברומא. במקרים רבים המדריכים הם תושבים מקומיים שמכירים את העיר היטב | צילומים בכתבה: שאטרסטוק

לצד ארגוני מתנדבים, יש הרבה חברות שמעבירות סיורים חינמיים שבהם המדריכים מקבלים טיפים בלבד, בהתאם לשביעות הרצון של המשתתפים. המדריכים מתאמצים לתת את המיטב שלהם ולהבטיח שהתיירים יהיו מרוצים, תייר מרוצה ישמח לתת תשר נדיב, כך שכולם יוצאים נשכרים. בנוסף, יש לשכות תיירות עירוניות שבמטרה לקדם את התיירות לעיר מציעות לתיירים סיורים לגמרי בחינם. הנה כמה סיורים עירוניים חינמיים נהדרים שמהם תוכלו ליהנות בערים גדולות ברחבי העולם:

ניו יורק
בניו יורק היצע גדול של חברות שמציעות סיורי הליכה באזורים שונים, אחת הבולטות שבהן היא Free Tours By Foot. לצד סיורים בשכונות פופולריות, כמו הסוהו, גריניץ' וילג' וצ'יינה טאון, מעניין להשתתף דווקא בסיורים שעוברים באזורים שהתייר הממוצע לא תמיד מגיע אליהם, כמו הארלם. הרובע, שנחשב במשך שנים לאחד המסוכנים בעיר, שינה את פניו בשנים האחרונות ואפשר ליהנות בו מארכיטקטורה מעניינת, סצנה מוזיקלית תוססת, אוכל משובח ומפגש אנושי מרתק. הסיור כולל הרבה סיפורים מרתקים ועובר דרך אתרים מעניינים כמו הכנסייה הבפטיסטית האביסינית שמפורסמת במיסות יום ראשון עם שירת גוספל מרוממת, תיאטרון אפולו האגדי בו נהגו להופיע אלה פיצג'רלד, בילי הולידיי ומוזיקאים אפרו-אמריקאים נוספים, אתרים הקשורים לחייו ופועלו של הכומר ופעיל זכויות האדם מלקולם אקס ועוד.


הכנסייה הבפטיסיטית האביסינית בהארלם | צילום: Marco Rubino / Shutterstock.com

סיור מומלץ נוסף הוא הסיור בתחנת הרכבת גרנד סנטרל, שנחשבת לפנינה ארכיטקטונית ואחת מתחנות הרכבות היפות בעולם. הסיור כולל את האולם המרכזי עם השעון שהפך לאחד מסמלי התחנה, גלריית הלחישות, ציורי הקיר שעל תקרת האולם, דירת קמפבל ומוקדי עניין נוספים שאפשר לגלות רק בסיור מודרך.

לצד החברות שמציעות סיורים מודרכים תמורת טיפ, יש כמובן את ה-Big Apple Greeters, שעובד בצורה קצת שונה. המדריכים הם מתנדבים שאוהבים את העיר ולא מדריכי טיולים מקצועיים. הידע שלהם מבוסס על החוויה האישית שלהם כתושבי ניו יורק, והם לא מציעים תכנית סיורים קבועה – הסיורים משתנים בהתאם לתחומי העניין של המתנדב שמעביר את הסיור והרכב המשתתפים. כחודש לפני מועד הביקור המתוכנן יש למלא טופס באתר ה-bigapplegreeter.org ולמלא פרטים, כמו מועד הביקור בעיר, מספר המשתתפים, השכונות בהן מעוניינים לבקר ותחומי עניין מועדפים.


בתחנת גרנד סנטרל הניו יורקית יש הרבה מוקדי עניין שאפשר לפספס ללא הדרכה

וושינגטון די.סי
וושינגטון די.סי מתגלה כהפתעה נעימה במיוחד למטייל החסכן – יש בה המון אטרקציות חינמיות, ממוזיאונים מובילים ועד לגן החיות, ובנוסף, המבקרים יכולים ליהנות ממגוון סיורים חינמיים. אחת השכונות המוצלחות לסיור רגלי היא ג'ורג'טאון (Georgetown), השוכנת על גדות נהר הפוטומק בצפון-מזרח העיר. זוהי שכונת מגורים היסטורית ויוקרתית, החביבה על דיפלומטים ואנשי קונגרס. הרחובות מרוצפי האבן משובצים בבתי אבן מרווחים, חנויות יוקרה, בתי קפה וגנים מטופחים – כל מה שצריך לסיור רגלי מהנה. הסיורים החינמיים של DC By Foot מוקדשים לפן ההיסטורי של השכונה וכוללים הסברים על האדריכלות של ג'ורג'טאון והצצה (מהרחוב) על כמה מהבתים ההיסטוריים החשובים, בהם בית האבן הישן, העתיק ביותר בעיר (מ-1765), בית טיודור, מבתי האחוזה המרשימים בעיר, אוניברסיטת ג'ורג'טאון ועוד.

סיורים חינמיים מרתקים נוספים הם אלה הנערכים בעקבות רוחות הרפאים של העיר, וכאלה, מסתבר, יש לא מעט. לא פחות מארבעה סיורים שונים מוקדשים לרוחות הרפאים של וושינגטון, בהם סיור המתמקד ברוחות הרפאים של הבית הלבן, בלווית סיפורים מרתקים ומשעשעים. יש גם סיורים מודרכים חינמיים במוזיאונים של העיר, כמו הסיור במוזיאון סמיתסוניאן לאמנות אמריקאית הכולל סיפורים מאחורי הקלעים על היצירות ועל האמנים.


בתי מגורים בשכונת ג'ורג'טאון ההיסטורית

ברצלונה
ברצלונה מפורסמת באדריכלות המודרניסטית שלה, שמתאפיינת במבנים צבעוניים ומלאי דמיון, בקווים מעוגלים ובשילוב חומרים כמו קרמיקה צבעונית, זכוכית צבעונית, עץ ונחושת. אחד הסיורים החינמיים המרתקים ביותר הוא הסיור בעקבות המודרניזם הקטלאני, שאנטוניו גאודי היה הנציג הבולט ביותר שלו. הסיור עובר באזור האישמפלה ומתחקה אחר היצירות הארכיטקטוניות הססגוניות של גאודי ושל אדריכלים נוספים מהזרם המודרניסטי, כמו לואיס דומנק אי מונטאנר, ז'וזפ פואיג' אי קאדפלק ואחרים. במהלך הסיור מתרשמים מבחוץ ממנזר סנטה אנה, פסג' גרסייה, בית ליאו מוררה, בית באליו, בית מילה, הסגרדה פמיליה ועוד. פרטים נוספים באתר


בית באליו בעיצובו של גאודי, אחת הדוגמאות הבולטות לזרם המודרניסטי בברצלונה | צילום: r.nagy / Shutterstock.com

סיור מעניין אחר נערך ברובע הגותי של ברצלונה. תחילתו של האזור עוד בימי הרומים, אבל לשיא פריחתו הוא הגיע בימי הביניים, ומרבית המבנים הנוכחיים בעיר העתיקה הם מתקופה הזו. העיר העתיקה מתאפיינת בסמטאות צרות ומלאות אווירה עם מבנים גותיים, ארמונות וכנסיות. הרובע היה גם מרכז החיים היהודיים בעיר עד לגירוש ספרד. הסיור החינמי המודרך כולל סיפורים מרתקים ואנקדוטות משעשעות לצד התרשמות ממוקדי העניין הבולטים של הרובע, בהם קתדרלת אולליה הקדושה, כנסיית סנטה מריה דל מאר, ארמון המוזיקה הקטלאנית, כיכר המלך, מקדש המלך, החומה הרומית, הרובע היהודי, פסג' דל בורן ועוד. פרטים נוספים באתר


סמטה ברובע הגותי של ברצלונה

פריז

ברובע מונמרטר (Montmartre), אחד המרתקים בפריז, התגוררו הרבה מאוד אמנים חשובים בראשית המאה ה-20. הסיור החינמי ברובע יעשה לכם קצת סדר ויעזור לכם לעקוב אחרי כל הדמויות שחיו ויצרו פה, מוואן גוך, דרך פיקאסו ועד מודיליאני. אבל זה לא הכל. בהשראת החיים ההוללים שהתקיימו בתקופה הזו, הסיור עוקב גם אחרי תרבות השתייה והאלכוהול בעיר, לא רק בעבר אלא גם בהווה. הסיורים עוברים דרך מועדון המולן רוג' המיתולוגי, בזיליקת סקרה קר, בית הקפה שבו עבדה גיבורת הסרט "אמלי", אחד הכרמים האחרונים בתוך פריז, הסטודיו של פיקאסו וגם ליד הבתים, הברים ובתי הקפה האהובים על אמנים כמו טולוז לוטרק, דאלי, רנואר ואחרים. מרבית הסיורים לא פוסחים על נקודות התצפית היפות ביותר על פריז, שנראית יפה במיוחד ממרומי גבעת המונמרטר. לסיום, מקבלים המשתתפים טיפים על שתייה בעיר ועל קניות בשווקים המקומיים.


כיכר וברקע בזיליקת סאקרה קר ברובע מונמרטר

בפריז אפשר ליהנות ממגוון גדול במיוחד של סיורים חינמיים באזורים נוספים. ברובע המארה (Marais), אחד הרבעים הטרנדיים והאופנתיים ביותר של פריז, נערכים סיורים חינמיים, הכוללים הצצה על הבתים הקלאסיים ברובע וסיפורים עסיסיים על דייריהם, ביקור בפלאס דה ווז', הכיכר המפורסמת העתיקה ביותר בעיר, סיור בפארקים ובגנים שהרובע משובץ בהם והצצה בחלונות הראווה של הבוטיקים המקומיים. סיורים חינמיים נוספים בפריז כוללים את קתדרלת נוטרדאם וסביבתה, רובע סנט ז'רמיין, הרובע הלטיני ופריז הסודית. כמה חברות מציעות סיורים חינמיים בפריז, ובהן Free tour, Discover Walks ועוד.


חנות עתיקות ברובע מארה, אחד הרבעים הטרנדיים בפריז

רומא

רומא
היא אחת מאותן ערים שבהן לא כדאי להחמיץ את ההזדמנות ליהנות מסיור מודרך, כי עם כל כך הרבה היסטוריה ואמנות, הסיורים מוסיפים רובד של עומק להיכרות עם העיר. אחד הסיורים המעניינים מוצע על ידי Veni Vidi Visit. הסיור עובר ברבים דרך האתרים המרכזיים של רומא, אם כי בגלל התורים הארוכים והתשלום בכניסה, לא נכנסים לאתרים עצמם אלא שומעים הסברים מבחוץ. בין היתר הסיור עובר במדרגות הספרדיות, בפנתיאון ובמזרקת טרווי והוא כולל גם אתרים פחות מוכרים, כמו ביתו של ג'ובאני לורנצו ברניני, פסל ואדריכל מתקופת הבארוק שאחראי לכמה מהמבנים החשובים ברומא, כמו פיאצה נבונה ומזרקת ארבעת הנהרות וגשר סנט אנג'לו המעוטר ב-12 פסלי מלאכים, אשר גם אליו מגיעים במהלך הסיור.


מזרקת טרווי, אחד האתרים הבולטים של רומא

חברות נוספות מציעות סיורים ערב ולילה חינמיים, בהם אפשר ליהנות מהקסם המיוחד של רומא כאשר יורדת החשיכה והעיר מוארת. Free Tour Rome מציעים סיור ערב חינמי, הכולל ביקור בכמה מהאתרים הקלאסיים של רומא, בהם פיאצה רפובליקה, הקווירינאלה – מעונו הרשמי של נשיא איטליה, מזרקת טרווי, פיאצה ונציה ומזרקת ארבעת הנהרות. יש גם סיור לילי שמתחיל במדרגות הספרדיות ומסתיים בכיכר פטרוס הקדוש שבוותיקן.


כיכר פטרוס הקדוש ברומא בשעות הערב

בואנוס איירס
רקולטה (Recoleta) היא אחת השכונות הכי מרתקותבבואנוס איירס. זוהי השכונה האריסטוקרטית של העיר ויש בה ארמונות ובתים מפוארים, פארקים ירוקים ומונומנטים נוספים. האתר המוכר ביותר בשכונה הוא בית הקברות לה רקולטה (Cementerio de la Recoleta) שבו קבורים נשיאים, זוכי פרס נובל ומכובדים נוספים, אבל הקבר המפורסם ביותר הוא זה של אוויטה פרון. הסיור של Free Walks Buenos Aires מתחיל בתיאטרו קולון, בית האופרה הראשי של העיר, ממשיך לאורך שדרת 9 ביולי, אחת השדרות הרחבות בעולם, עובר דרך אתרים נוספים, כמו פארק Plaza Francia וכנסיית Iglesia del Pilar ומסתיים בבית הקברות רקולטה.

סיור חינמי נוסף הוא עובר במרכז העיר, דרך אתרים בולטים כמו הקונגרס הלאומי, שדרות מאיו, הקתדרלה ועוד. בדרך לומדים על ההיסטוריה והפוליטיקה של בואנוס איירס ועל דמויות חשובות בהיסטוריה של ארגנטינה.


מצבה בבית הקברות רקולטה בבואנוס איירס

ריו דה ז'ניירו

ריו דה ז'ניירו היא אחת הערים הנהדרות בעולם, אבל בעוד שרבים מסתפקים בביקור במונומנטים המפורסמים, כמו הפסל של ישו המושיע, ובילוי בחופים, חבל להחמיץ את הסיור בדאון טאון של ריו וברובע לאפה ההיסטורי, שם אפשר להתרשם מהתרבות, ההיסטוריה והארכיטקטורה של העיר. Rio Free Walking Tour מציעים סיורים מרתקים במרכז העיר, שלא פוסחים על כיכר סינלנדיה (Cinelandia), מוקד העניינים המרכזי בסנטרו, שם יש הרבה התרחשויות חשובות, מהפגנות ועצרות פוליטיות ועד לחגיגות הקרנבל. סביב הכיכר יש בניינים חשובים, בהם התיאטרון הלאומי, מועצת העיר, הספרייה הלאומית ועוד. הסיור עובר גם במדרגות סלרון (Escadaria Selarón), אחד מגרמי המדרגות המפורסמים בעולם, שהפך, בעיצובו של האמן הצ'יליאני חורחה סלרון ליצירת אמנות ססגונית ועתירת פסיפסים הנמצאת בשינוי מתמיד. אתרים נוספים שהסיור עובר בהם כוללים את קתדרלה מטרופוליטנה המודרנית והמרשימה, כיכר Praça XV והארמון המלכותי (Paço Imperial), בניין מהמאה ה-18 ששימש כמשכנם של שליטי ברזיל הקולוניאלית.


מדרגות סלרון בריו. יצירת אמנות ססגונית

טוקיו
ביפן, היקרה להחריד אין הרבה מציאות, ולכן ממש לא כדאי לפספס את האפשרות להצטרף לסיור חינמי מודרך בטוקיו, המהווה דרך מצוינת להתוודע לתרבות המקומית. לשכת התיירות של טוקיו מציעה סיורים חינמיים המודרכים על ידי מתנדבים מקומיים. ההשתתפות בחלק מהסיורים היא חינמית לחלוטין, באחרים ההדרכה היא בחינם אבל המשתתפים אחראים לשלם על הוצאות הכניסה לאתרים שלהם ושל שני מדריכי הסיור, ועל הוצאות התחבורה של המדריכים.


רובע שינג'וקו, מרכז העסקים של טוקיו | צילום: r.nagy / Shutterstock.com

אחד הסיורים אשר אינם כרוכים בעלות כלל הוא הסיור ברובע שינג'וקו, מרכז העסקים והממשל, המוכר בשדרות המסחר ההומות שלו, הגדושות בבתי כלבו, חנויות אלקטרוניקה, מסעדות וברים. הסיור כולל ביקור בבית הכלבו איסטן, שקומת המרתף שלו היא היכל של דוכני מזון גורמה מכל העולם. סיורים נוספים, הכרוכים בתשלום עבור הכניסה לאתרים והוצאות המדריכים, כוללים, בין היתר, סיור בפארק היפה של שינג'וקו והשתתפות בטקס תה מסורתי במלון אימפריאל, ביקור בגנים של הארמון המלכותי, סיור ברובע הרג'וקו הטרנדי, שנחשב לאחד מאזורי האופנה המובילים בעולם, ביקור במוזיאון הסומו ועוד. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.