תפריט עמוד

מסלול בהרי הרוקי הקנדיים

את יופיו של הטבע בהרי הרוקי הקנדיים קשה לתאר במילים, צריך לראות ולחוות אותו. מסלול טיול של שבוע בין הרים, אגמים, קרחונים ומפלים כולל את כל הטוב שיש להרי הרוקי להציע

הרי הרוקי הקנדיים התברכו בנופים מהיפים בעולם, הכוללים אגמים בצבע טורקיז משגע שכל אחד מהם יפה ממשנהו, מפלים שנופלים בשצף קצף, קניונים צרים ועמוקים, יערות עבותים והרים מושלגים. לצד נופים שייחרטו בזכרונכם שנים ארוכות, הדרך מזמנת הפתעות נוספות כמו מפגשים עם איילים ודובים. הנה המלצה למסלול של שבוע שנפתח בשדה התעופה של קלגרי, הקרוב ביותר להרי הרוקי.

יום 1: קלגרי
סביר להניח שאתם רוצים כבר לצאת אל הטבע של הרי הרוקי, אבל אחרי הטיסה הארוכה לקנדה מומלץ לקחת יום של מנוחה, להתאושש מהג'ט לג ולהכיר קצת את בירת האזור, קלגרי (Calgary). זוהי עיר נעימה מאוד שכדאי להקדיש לה חצי יום עד יום שלם לפני שיוצאים לגלות את הרי הרוקי. האטרקציה המרכזית בעיר היא מוזיאון גלנבאו (Glenbow Museum), המוקדש לתרבות האזור וכולל תצוגות אינטראקטיביות הקשורות בעיקר לשבטי הנוודים בצפון אמריקה, עם עבודות יד, תכשיטים, תלבושות, צילומים, מוזיקה ועוד. אתרים נוספים שכדאי לבקר בהם: מגדל קלגרי, שמראשו יש תצפית נפלאה על העיר והאזור; שוק האוכל – מתחם מקורה ענק עם מסעדות, בתי קפה ודוכני מזון ססגוניים; האי פרינס – פארק ירוק ושליו ליד הנהר; גן החיות של קלגרי, גן החיות השני בגודלו בקנדה, והפארק האולימפי של קנדה.
איפה לנים? קלגרי


כדאי להקדיש לקלגרי יום לפני שיוצאים להרי הרוקי | צילומים בכתבה: שאטרסטוק

יום 2: קלגרי – באנף
היום נפרדים מקלגרי ונוסעים על כביש Trans-Canada Hwy כשעה וחצי עד לעיירה באנף (Banff), שער הכניסה להרי הרוקי הקנדיים. את הביקור בבאנף מומלץ להתחיל בנסיעה ברכבל של הר הגופרית (Sulphur Mountain). הנסיעה נמשכת שמונה דקות ובסיומה מגיעים לפסגת ההר, בגובה 2,281 מטר, משם נשקף נוף עוצר נשימה של ההרים ואפשר לטייל ברגל באחד מכמה מסלולי הליכה. לאחר הירידה מההר, מומלץ לטייל לאורך נהר באו עד למפלי באו (Bow Falls) הנופלים בשצף. בעיירה ובקרבתה יש מסלולי טיול רבים בדרגות קושי שונות, חלקם נגישים לכיסאות גלגלים ולעגלות. ניתן גם לשכור קאנו ולשוט בנהר. לסיום, לא כדאי לוותר על רחצה במעיינות באנף (Banff Upper Hot Springs), מעיינות תרמו-מינרליים חמים שבעת הטבילה בהם אפשר להתענג על הנופים הנפלאים שמסביב.
איפה לנים? בעיירה באנף


תצפית מתחנת הרכבל בהר הגופרית | צילום: Lissandra Melo / Shutterstock.com

יום 3: באנף – אגם לואיז – אגם מוריין
היום השלישי של הטיול מוקדש לשניים מהאגמים היפים ביותר בהרי הרוקי. הראשון הוא אגם לואיז (Lake Louise), אליו מגיעים מבאנף בנסיעה של כ-40 דקות על כביש Trans-Canada Hwy‬‏. זהו אגם יפהפה המוקף בהרים אשר משתקפים במימיו הצלולים. סביב האגם יש מסלולי הליכה רבים, בהם מסלול קליל המקיף אותו ומסלול המטפס לצוק המכונה הכוורת הגדולה (The Big Beehive) ממנו נשקף נוף נפלא של אזור האגם. אפשר גם לצאת לשייט באגם. על שפת אגם לואיז נמצא אחד המלונות המפוארים בקנדה – Chateau Lake Louise.


סירת קאנו באגם לואיז

מאגם לואיז נוסעים על דרך Moraine Lake עד שמגיעים, כעבור כ-20 דקות, לאגם מוריין, אגם קרחוני מדהים ביופיו, עם מי טורקיז בוהקים ומסביבו הרים ויערות עבותים. גם סביב אגם מוריין יש כמה מסלולי הליכה וניתן לשכור סירה ולשוט במימיו.
איפה לנים? בסביבת אגם לואיז יש כמה בתי מלון, לודג'ים ו-B&B.


אגם מוריין, המוקף בהרים ויערות

יום 4: אגם לואיז – פארק יוהו – אגם אמרלד

ביום זה נפרדים מהפארק הלאומי באנף ונוסעים על כביש Trans-Canada Hwy כ-20 דקות עד שמגיעים לפארק יוהו (Yoho), המעט פחות מתוייר. בפארק יש כמה מוקדי עניין בולטים, בראשם מפלי Takakkaw, מהמפלים הגבוהים בקנדה, שנופלים מגובה 250 מטר. אל תחמיצו גם את אגם אמרלד (Emerald Lake), המרוחק כ-25 דקות מהכניסה לפארק בנסיעה על כביש Trans-Canada Hwy. זהו אגם יפהפה בצבע טורקיז המוקף הרים ויערות.
איפה לנים? בעיירה פילד (Field), הסמוכה לפארק ולאגם אמרלד, יש כמה מלונות, בתי הארחה ו-B&B.



הפארק הלאומי יוהו ובו מפלים מהגבוהים בקנדה

יום 5: אגם אמרלד – דרך אייספילד – ג'ספר

זהו יום נופי במיוחד, בו נוסעים מאגם אמרלד לפארק הלאומי ג'ספר דרך אחד הכבישים היפים בעולם – אייספילדס פארקווי (Icefields Parkway). ביום זה, הדרך היא העיקר, עם כי יש כמה נקודות עצירה מרהיבות לאורך הדרך. כיוון שמחכה לכם נסיעה ארוכה ביום הזה, מומלץ לעצור רק בחלק מנקודות העצירה, את השאר תשמרו ליום האחרון בטיול, בו נוסעים בדרך הנופית בכיוון ההפוך.

הדרך מתחילה באגם לואיז, אליו חוזרים בנסיעה על כביש Trans-Canada Hwy, ומסתיימת כעבור 230 ק"מ בעיירה ג'ספר. לאורכה תראו כמה מהנופים היפים ביותר בהרי הרוקי: זמן קצר אחרי תחילת הנסיעה תראו כמה אגמים יפים, בהם אגם הקטור ואגם באו, אבל גולת הכותרת היא ללא ספק אגם פייטו (Peyto Lake), המרוחק כ-40 ק"מ מאגם לואיז. זהו אגם מוארך בצבע טורקיז מהפנט, התחום בין הרים. אל תוותרו על עצירה בנקודת התצפית על האגם (Peyto Lake Lookout), אליה מגיעים בהליכה של כרבע שעה מהחנייה.


אגם פייטו. צבעו המהפנט הופך אותו לאחד מהשיאים של דרך פארק הקרחונים

בהמשך הדרך מחכות לכם עוד תצפיות נהדרות נוספות, עד שתגיעו למרכז הקרחונים קולומביה (Columbia Icefield Center), אחת האטרקציות הבולטות לאורך הדרך. יש פה מרכז מבקרים עם תצוגות המוקדשות לתופעת הקרחונים, אבל גולת הכותרת היא סיורי ההליכה על קרחון אתבאסקה (Athabasca) היוצאים מכאן, ניתן גם להצטרף לסיורים באוטובוס מיוחד שנוסע על הקרחון.
בדרך לעיירה ג'ספר (Jasper), שם מסתיים המסלול היומי, תעברו על פני כמה מפלים מרשימים, בהם מפלי סאנוופטה (Sanwapta).
איפה לנים? בג'ספר


אחת החוויות הייחודיות באזור היא סיורים באוטובוס על קרחון אתבאסקה | צילום: Reinhard Tiburzy / Shutterstock.com

יום 6: ג'ספר – אגם מליין – הר רובסון
הפארק הלאומי ג'ספר (Jasper National Park) הוא הגדול מבין שמורות הטבע של הרוקיס הקנדיים והוא נחשב לפראי יותר מהפארק הלאומי באנף. רבות מהאטרקציות כאן מרוכזות באזור עמק מליין, בהן קניון מליין (Maligne Canyon) העמוק והצר, שמעליו כמה גשרים מהם יש תצפית יפה על הקניון והנהר. הקניון מרוחק כ-11 ק"מ מג'ספר ומגיעים אליו בנסיעה על Maligne Lake Road. בהמשך הנסיעה מגיעים לאגם מדיסין (Medicine), וכאן מומלץ מאוד להצטרף לסיור שייט. אחרי השייט ממשיכים בנסיעה עד שמגיעים לאגם נוסף, אגם מליין, המוקף בהרים ויערות.


אגם מליין שבפארק הלאומי ג'ספר

סביב האגם יש מסלול הליכה קליל באורך 3.2 קילומטרים שמאפשר להתרשם מהנופים הנפלאים. עם קצת מזל תוכלו לצפות בחיי הבר האופייניים לאזור, אשר כוללים איילים ואפילו דובים. אחרי הבילוי באגם מליין ניתן להמשיך בנסיעה להר רובסון, הגבוה והמרשים בהרי הרוקי, שמתנשא לגובה 3,954 מטר. ניתן להסתפק בתצפית על ההר, אבל מומלץ עוד יותר ללכת בשביל אגם ברג (Berg), שלמרגלותיו וליהנות מהנוף. מי שרוצה להקפיץ את רמת האדרנלין, יכול לוותר על הר רובסון לטובת רפטינג בנהר קיקנג הורס (Kicking Horse) בג'ספר.
איפה לנים? בעיירה ג'ספר


הר רובסון, הגבוה בהרי הרוקי

יום 7: ג'ספר – שביל רכס פארקר – קניון מיסטאיה – באנף
היום האחרון מוקדש לנסיעה חזרה לכיוון באנף בדרך הנוף אייספילד, כשהפעם עוצרים בנקודות אחרות לאורכה. העצירה הראשונה מגיעה אחרי כ-32 ק"מ, במפלי אתבאסקה השוצפים. מערכת של גשרי עץ מספקת תצפית יפה על המפלים. כ-85 ק"מ אחרי המפלים מומלץ לעצור בשביל רכס פארקר (Parker Ridge Trail), ממנו נשקפים נופים נפלאים על קרחונים ואגמים.


מפלי אתבאסקה. אחת מהעצירות המומלצות בדרך פארק הקרחונים

מקום נוסף שאין להחמיצו, כ-43 ק"מ בהמשך הדרך, הוא קניון מיסטאיה (Mistaya Canyon). זהו קניון צר ועמוק שבו זורם נהר המיסטאיה. מומלץ בחום ללכת במסלול קצר המוביל מהחנייה לתצפית יפה על הקניון. מכאן ממשיכים בנסיעה לכיוון באנף, כשלאורך הדרך מצפים נופים בלתי נשכחים, שמהווים סיום הולם לטיול.
איפה לנים? באנף

את הדרך חזרה מבאנף לקלגרי ביום האחרון לטיול אפשר לעשות בנסיעה רצופה על כביש Trans-Canada Hwy. מי שמעדיף, יכול לוותר על היום השביעי של המסלול ולנסוע מג'ספר מערבה לכיוון קולומביה הבריטית, ולהמשיך את הטיול שם.


קניון המיסטאיה. הנהר זורם בשצף בקניון הצר והעמוק

לקריאה נוספת:

קנדה עם ילדים - טיול משפחתי במערב קנדה
קנדה עם ילדים – טיול משפחתי במערב קנדה

קנדה היא יעד נהדר לטיול משפחתי. זוהי מדינה נוחה וידידותית, שמציעה אתרי טבע מרהיבים לצד אטרקציות מעשה ידי אדם שישמחו את כל בני המשפחה. הנה מוקדי העניין המרכזיים למשפחות במערב קנדה

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. ‫דינה ופניק‬‎ הגיב:

    תודה רבה על הנתונים. סידרתם לי את הראש לגבי בניית המסלול שלנו. אם כי אנחנו טסים לשבועיים .אז נעשה הכל אבל באיזי.
    תודה רבה.:)
    דינה ומשה ופניק. תל אביב.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהרוקיס הקנדיים

חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה
חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה

אורית ורפי חצו את הרוקי'ס הקנדיים דווקא מחוץ לעונה, והיתרונות הרבים עלו החסרונות המעטים: אמנם חלק מהמסלולים לא נפתחו עדיין לטיול, אבל אלה שפתוחים לא עמוסים, נותני השירות פתוחים ולבביים, מקומות האירוח מקבלים גם ברגע האחרון ובמחירים זולים ...

הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן
הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן

את יופיים של הרי הרוקי הקנדיים אפילו תמונות לא מעבירות באופן מושלם. שני ישראלים מצוידים במצלמות טיילו מחוץ לעונה החמה בין אגמים קפואים למחצה, פסגות מושלגות והמון בעלי חיים. לפניכם הצצה ליופי שאין לו שיעור

החידון הגיאוגרפי – ספיישל קנדה
החידון הגיאוגרפי – ספיישל קנדה

מהו הספורט הלאומי של קנדה, מהי העיר הגדולה במדינה ומה הקשר בין ראשי הממשלה ג'סטין טרודו ופייר טרודו? בואו לבחון את הידע שלכם על קנדה בחידון הגיאוגרפי שמוקדש כולו לקנדה