תפריט עמוד

חופשות בריאות ויוגה – בעקבות הרוח

במקום עוד חופשה סטנדרטית, מה דעתכם לצאת לחופשה עם ערך מוסף המשלבת יוגה, סדנאות ופעילויות באוויר הפתוח? חופשת בריאות ויוגה מעבר לים מעניקה הזדמנות להתנתק מהשגרה ומלחצי היומיום ולצאת למסע אישי עמוק ומספק במיוחד

יש ימים בהם כל מה שאנחנו רוצים לעשות זה לארוז את עצמנו, להתנתק משגרת היום יום האינטנסיבית ועמוסת המטלות ולנסוע למקום שקט, רצוי לאי בודד ומרוחק אבל גם חוף קטן בקפריסין או יוון יספק אותנו, ופשוט לנוח ולנקות את הראש. אם על הדרך גם מתאפשר לנו לפרגן לעצמנו עיסוי טוב או טיפול מרגיע לטובת בריאותנו הכללית – ניצחנו. אך מה קורה אם הצלחנו להגשים את החלום ואנחנו מוצאים עצמנו על רצועת חוף לבנה ואוורירית מול ים בטורקיז מהפנט ועצי דקל מתבדרים ברוח, ואת התפאורה הפסטורלית הזו גודשים המוני תיירים שהרגישו כמונו והגיעו לאותו מקום בדיוק? בשתי מילים: אכלנו אותה.

עולם הנסיעות מציע אינספור אפשרויות לחופשה: אתם יכולים לבחור בין חופשה עירונית עתירת בילויים בפריז או ניו יורק לבין חופשת בטן גב סטייליסטית בחופי תאילנד העמוסים, ואם אתם משתייכים לאומת ההרפתקנים טרק מקפיץ אדרנלין בדרום אמריקה, למשל, יביא אתכם על סיפוקכם. בין לבין וכיוון שאנחנו חיים בעולם שלא מפסיק להמציא את עצמו מחדש, צצים כל הזמן טרנדים חדשים. חלקם חולפים מן העולם אחרי עונה או שתיים וחלקם הופכים תוך זמן קצר למוקדי עלייה לרגל צפופים, סואנים ולעיתים גם מאכזבים. בתוך הכאוס התיירותי הזה התפתחה בשנים האחרונות נישה ייחודית ומסקרנת, שעונה על הצורך בפסק זמן רגוע ומציעה חוויה שיש בה הכל – חופשת בריאות ויוגה.


תרגול יוגה על החוף. הגוף הופך גמיש וחזק והנפש רגועה ושלווה

לפני שאתם מעקמים פרצוף ופוטרים אותנו בתירוץ שחופשות בריאות נועדו לחולים ויוגה לאנשים המגדירים עצמם כרוחניים, הרשו לנו להזכיר לכם שאת הבריאות כדאי לטפח דווקא כשאנחנו בריאים, ויוגה, מסתבר, לא קשורה להגדרות אישיות ואמונות אלה ואחרות, אלא לדרך חיים שמציעה גישה בריאה ומאוזנת.

ללמוד לשחרר ולנשום מחדש
מי שמתרגל יוגה על בסיס קבוע מכיר את ההרגשה הטובה לאחר השיעורים, ורואה בתוך זמן קצר את התוצאות הן ברמה הגופנית והן ברמה הנפשית. הגוף הופך גמיש וחזק יותר והנפש רגועה ושלווה. חופשות בריאות המשלבות יוגה, סדנאות ופעילויות נוספות מעניקות למושג "חופשה" עומק וערך מוסף שלא קיים בסוגי החופשות הפופולריים. גם מי שמעולם לא התנסה בשיטה, אבל מחפש להתנתק ולהתנסות בחוויה אחרת, מעצימה ומשחררת, המשלבת תרגול יומי באוויר הפתוח על רקע נופים יפים, עם הליכות מדיטטיביות בטבע, אוכל טוב ובריא ואווירה של חופש אמיתי, ימצא את מקומו בסדנאות יוגה.

ניר מנצור, מחברת סורנטו-חופשות בריאות ויוגה, אומר כי "מה שהכי חשוב בחופשות האלו, מלבד הניתוק מהארץ ומחיי השגרה והסביבה המוכרת, הוא התהליך המדהים שאנשים עוברים במהלך החופשה. אנחנו רואים אנשים שמגיעים במצב מסוים וחוזרים אחרים לגמרי. הדגש ביוגה הוא על הנשימה. פעולה שרובנו מתייחסים אליה כאל דבר מובן מאליו, אבל רק כשמתחילים לתרגל מבינים באמת את החשיבות וההשפעה העצומה שיש לנשימה על חיינו, מכל בחינה אפשרית. התרגול באוויר הפתוח, שמאפשר לקחת נשימות עמוקות ומוּדעוֹת, הניקיון והשקט שבא מבחוץ ומחלחל פנימה, מעצימים את היכולת להשתחרר ולהתחבר למקומות שאנחנו כמעט ולא נוגעים בהם ביום-יום. כל אחד מביא איתו מטען אישי, ולכן גם עובר תהליך ייחודי לו, אבל גם לדינמיקה הקבוצתית שנוצרת במהלך החופשה יש השפעה מבורכת על התהליך האישי".


חופשת יוגה בחו"ל מאפשרת ניתוק אמיתי מלחצי היום-יום ומהשגרה המעיקה

מתרגלים ומטיילים בטבע
הרעיון של חופשות יוגה מעבר לים, בשונה מסדנאות מקומיות, נולד מתוך הצורך להתנתק לחלוטין מהסביבה הטבעית ומרעשי הרקע שהיא מייצרת. זאת גם הסיבה העיקרית לכך שהחופשה משלבת בהצלחה פעילויות שכמעט בלתי אפשרי לגרום להן לקרות בו זמנית בארץ, כמו פעילות גופנית עם פעילות נפשית-רוחנית (שיחות, הרצאות ומדיטציות), תזונה בריאה וכמובן אתרי נופש שמתאימים לאירוח סדנאות מהסוג הזה.

אתרי הנופש בהם מתקיימות הסדנאות נבחרים בקפידה תוך שימת דגש על מיקום, רמת אירוח, ציוד מתאים לתרגול ותזונה בריאה. לצד התרגול היומי, הסדנאות והפעילויות הנוספות קיימת גם הקפדה על מרחב אישי וניתן לקחת פסק זמן ולצאת לטיול עצמאי בסביבה ואפילו לשופינג. כל אחד יכול להחליט אם הוא רוצה להירגע עם ספר טוב או טיול בטבע. עם זאת, יש לוח פעילויות מלא למדי ומי שרוצה להעמיק מעבר ימצא שפע של הזדמנויות לעשות זאת.


מתענוגות חופשת בריאות ויוגה: מלון ספא איכותי בכפר מילו שבמערב קפריסין

אם תהיתם למי מתאימה חופשת בריאות ויוגה, מנצור מסביר כי זו חופשה המתאימה לכולם: "לאנשים שמתרגלים יוגה על בסיס קבוע וגם לאנשים שמעולם לא תרגלו, אבל פתוחים לנושאי רוח ונפש, רוצים לצאת מהקופסה ולגלות דברים חדשים על עצמם ועל החיים". כמי שמתרגלת יוגה לסירוגין משך שנים רבות תעיד גם כותבת שורות אלה, כי השילוב בין אהבה לחופשה והתהליך האישי שעוברים בסדנה, הופכים את החוויה העוצמתית למתגמלת יותר, ולכזאת שמהדהדת בחיי היום יום זמן רב אחרי שחוזרים הביתה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.