תפריט עמוד

סיציליה: מסלול של שבוע באי

מסלול טיול מעגלי, שמתחיל ומסתיים בקטניה, נותן הצצה לכל הטוב של סיציליה: עיירות מקסימות ומלאות אווירה, מקדשים עתיקים, עמקים ירוקים, חופים יפים, כשמעל הכל חולש הר הגעש אטנה

האי סיציליה הוא יעד מרתק, שמציע למבקרים בו נופים יפים ומגוונים של הר געש, עמקים מעובדים וחופים יפים, לצד אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים חשובים, ערים גדולות וססגוניות ועיירות קטנות ומלאות קסם. למעשה, יש כאן כל כך הרבה מה לראות ולעשות, שכדאי מאוד לוותר על חופשת בטן-גב לטובת טיולים ברחבי האי. טיסות השכר מישראל, ומרבית הטיסות מרומא, נוחתות בשדה התעופה בקטניה, ולכן הצענו פה מסלול של שבוע שמתחיל ונגמר בקטניה ועובר בכמה מהאתרים המרכזיים והחשובים באי. מי שמגיע לפרק זמן ארוך יותר יכול להקדיש יותר זמן לכל יעד ולא לוותר על נופש בחופים היפהפיים.


הר אטנה באביב. אחד הסמלים של סיציליה | צילומים: שאטרסטוק

יום 1: קטניה
את היום הראשון בסיציליה, לאחר הנחיתה, כדאי להקדיש לקטניה (Catania), העיר השנייה בגודלה בסיציליה השוכנת למרגלות הר הגעש אתנה. זוהי עיר מרתקת עם עתיקות רומיות, בניינים בארוקיים מרהיבים, שדרות אלגנטיות והרבה הפתעות נעימות. מומלץ לסייר ברגל ב-Via Etnea, רחוב הקניות היוקרתי של העיר, אשר לאורכו יש חנויות של מעצבים ומותגים בינלאומיים, בתי קפה וכיכרות נהדרות, כמו כיכר הדואומו היפה שבליבה מזרקה. בכיכר זו נמצאים גם בית העירייה והקתדרלה המרשימה. אל תוותרו על הביקור במבצר אורסינו (Ursino), המבצר הראשון שהגן על העיר, אשר שוכן על צוק מעל הים. בקטניה יש גם עתיקות רומיות מעניינות, כמו שרידי בית המרחץ הרומי והתיאטרון הרומי.
איפה לנים? קטניה


השוק של קטניה, העיר השנייה בגודלה בסיציליה, אחרי פלרמו

 

יום 2: קטניה – מונריאל – פלרמו
את יומו השני של הטיול מקדישים לפלרמו (Palermo), בירת סיציליה, אליה מגיעים בנסיעה שנמשכת קצת יותר משעתיים על כביש A19. בדרך לפלרמו מומלץ לעצור במונריאל (Monreal), ההר המלכותי, הנמצא כ-15 ק"מ מדרום לעיר. מההר נשקפת תצפית נהדרת על פלרמו, ובנוסף, יש פה מתחם של קתדרלה מרשימה ומנזר. אל תחמיצו את הפסיפסים המרהיבים בקתדרלה.


מונריאל, ההר המלכותי, והתצפית הנשקפת ממנו על פלרמו והסביבה

מכאן ממשיכים לפלרמו, עיר ים תיכונית תוססת עם מרכז עתיק ושמור היטב, אשר ההשפעות של הכובשים השונים שעברו כאן במהלך השנים הופכות את הביקור למרתק. יש כמה אתרים שלא כדאי להחמיץ, בהם ארמון הנורמנים (Palazzo dei Normanni), אשר שימש בעבר כמקום מושבם של מלכי סיציליה וכיום יושב בו הפרלמנט של סיציליה, קתדרלת פלרמו המרשימה, הקטקומבות – מערות קבורה בהן נקברו, חנוטים בבגדיהם, אלפי בני המעמד העליון של פלרמו, תיאטרון מסימו, אחד התיאטראות הגדולים והמרשימים באירופה, ושוק לה ווצ'ריה (La Vucciria), שוק מזון ססגוני שבלילה מושך בליינים רבים. בערב כדאי לשוטט ב- Via Principe di Belmonte, המדרחוב האלגנטי של העיר.
איפה לנים? פלרמו


הקתדרלה המרשימה של פלרמו

יום 3: פלרמו – סג'סטה – אריצ'ה
מפלרמו נוסעים על כביש E-90 לכיוון סג'סטה (Segesta), שם, באזור הררי פראי ולא מיושב, ניצב מקדש דורי עצום ושמור היטב מהמאה החמישית לפנה"ס שהוקדש לאל אפולו. במקום יש גם תיאטרון יווני. העניין הארכיאולוגי הוא רק סיבה אחת טובה לבקר פה, הנוף הנפלא להרים ולים מצדיק אף הוא את ההגעה.

מסג'סטה נוסעים על כביש E933 לאריצ'ה (Erice), אחד הכפרים המקסימים בסיציליה. זהו כפר ימי ביניימי שמור היטב, השוכן על מצוק בגובה 750 מטר, ממנו נשקף נוף נהדר של הרים, עמקים וים. בסמטאות מרוצפות האבן תמצאו שלל קונדיטוריות וחנויות מרציפן, האחראיות לכינוי "כפר המרציפן". אל תחמיצו את מבצר וונר (Castello de Venere) עם הנוף הנהדר הנשקף ממנו.
איפה לנים? אריצ'ה


מבצר וונר בכפר אריצ'ה

יום 4: אריצ'ה – סלינוטה – עמק המקדשים אגריג'נטו
יומו הרביעי של הטיול מוקדש לכמה מהאתרים הארכיאולוגיים המרתקים בסיציליה. הראשון שבהם הוא הפארק הארכיאולוגי סלינונטה (Selinunte), אליו מגיעים בנסיעה של כשעה וחצי על דרך E90 ודרך A29. באתר העצום השתמרו כמה מהחורבות המרשימות ביותר מהעולם היווני העתיק. העיר סלינונטה, שנוסדה ב-628 לפנה"ס, היתה עיר עשירה ורבת השפעה, עם מקדשים רבים, שמהשרידים שלהם ניתן להתרשם בביקור במקום. אם אינכם ממהרים ומזג האוויר מאפשר זאת, תוכלו לרדת לחוף שמתחת לעיר ולשחות אל מול שרידי המקדשים.

מסלינונטה ממשיכים בנסיעה, שאורכת כשעה וחצי על כביש SS115, לעמק המקדשים אגריג'נטו (Agrigento). במקום, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נמצאים שרידיהם של שמונה מקדשים עתיקים. המרשים והשמור מכולם, ולמעשה אחד המקדשים השמורים בעולם כולו, הוא מקדש קונקורד (Concord), אשר הפך לאחד מהסמלים של סיציליה. המראה של המקדש מרהיב במיוחד בלילה, כשהוא מואר.
איפה לנים? אגריג'נטו


מקדש קונקורד, המרשים והשמור במקדשי אגריג'נטו

יום 5: אגריג'נטו – פיאצה ארמרינה – סירקוזה
יום זה ייפתח בנסיעה על כביש Strada Statale 640 לכיוון העיר פיאצה ארמרינה (Piazza Armerina), ששוכנת על רמה בגובה 700 מטר. זוהי עיר נעימה עם רובע ימי ביניימי מקסים, אבל גולת הכותרת נמצאת במרחק חמישה קילומטרים מחוץ לעיר. וילה רומנה (Villa Romana), וילה רומית מהמאה הרביעית לספירה, הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. היא מפורסמת בפסיפסים העצומים והמרהיבים, אשר השתמרו היטב והמראים תמונות מחיי היום-יום בתקופה ההיא. הפסיפס המפורסם ביותר הוא זה המכונה "הנערות בביקיני", בשל לבושן של הנשים הצעירות הנראות בו.


פסיפס "הנערות בביקיני" בווילה רומנה

מווילה רומנה נוסעים לסירקוזה (Siracusa). הנסיעה, על הכבישים A19, E932 ו-A-18, נמשכת כשעה ו-45 דקות. העיר, שנוסדה ב-734 לפנה"ס, היתה אחת הערים היווניות החשובות בעולם, ויש בה עתיקות רבות, בהן אמפיתיאטרון רומי ותיאטרון היווני. אל תחמיצו את רובע אורטיגיה, הממוקם על אי קטן. יש בו כמה אתרים מעניינים, כמו מקדש אפולו ומעיין ארטוזה.
איפה לנים? סירקוזה


רחוב טיפוסי ברובע אורטיגיה העתיק בסירקוזה

יום 6: סירקוזה – הר אטנה – טאורמינה
יום זה מוקדש להר אטנה (Etna), הר הגעש הגבוה והפעיל ביותר באירופה. מגיעים אליו בנסיעה שנמשכת כשעה וחצי על הכבישים E45 ו-A18. מיניבוסים לוקחים את המטיילים ממורדות ההר לגובה של כ-3,000 מטר, שם אפשר לטייל ברגל ולהתרשם מהמכתשים הגעשיים, מלועות הפולטים עשן, מסלעים שחורים ומזרמי לבה קפואה. השילוב של המראות הגעשיים ושל הנוף הפנורמי הנשקף מהפסגה יוצר חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. כמובן שבימים בהם ההר פעיל מאוד או שיש אזהרת התפרצות, אין אפשרות לטפס למעלה.


מכתש געשי בהר הגעש אטנה

אחרי שיורדים מההר ממשיכים בנסיעה צפונה על כביש A-18 עד שמגיעים לעיירה טאורמינה (Taormina), אחת היפות והמתוירות בסיציליה. צאו לטיול של בין ערביים בסמטאות המקסימות, לצד התיירים והמקומיים, ושבו לארוחת ערב באחת המסעדות המצוינות הנמצאות כאן.
איפה לנים? טאורמינה


סמטה בטאורמינה, אחת העיירות היפות והתיירותיות בבאי

יום 7: טאורמינה
את היום האחרון של הטיול כדאי להקדיש לבילוי נינוח בטאורמינה. העיירה הציורית שוכנת במיקום מושלם, על שיפולי מצוק בין הר אטנה לבין הים היוני, כשנופים נפלאים של הר וים נשקפים מכל פינה. תענוג לשוטט בסמטאות הצרות ובמדרחוב קורסו אומברטו, הגדוש במסעדות, גלריות וחנויות מזכרות. אל תוותרו על ביקור בתיאטרון היווני הגדול והמרשים.


חוף איזולה בלה, שהוכרז כשמורת טבע – מקום מקסים לסיים בו את הטיול בסיציליה

בהמשך היום כדאי לבלות באחד החופים היפים של העיירה, למשל חוף Mazzarò או חוף איזולה בלה (Isola Bella), שהוכרז כשמורת טבע – סיום מושלם ורגוע לטיול בסיציליה. מכאן תוכלו להמשיך בנסיעה לשדה התעופה של קטניה: מטאורמינה נוסעים דרומה לכיוון קטניה על כביש A18 עד שמגיעים לשדה התעופה, נסיעה של כשעה וחצי.

לקריאה נוספת:

 

סיציליה - איטליה, אבל אחרת
סיציליה – איטליה, אבל אחרת
סיציליה היא ערב רב של השפעות כובשיה, מורכבות תרבותה וההיסטוריה הארוכה שלה. המטיילים בה יפגשו נופים הרריים פראיים אל מול עמקים מעובדים, מקדשים יווניים לצד מסגדים וכנסיות, וכל אלה ביחד יוצרים את הפסיפס הייחודי שנקרא סיציליה

 

 

סיציליה: טעם החיים
סיציליה: טעם החיים
בסיציליה נפגשות תרבויות שונות, והאוכל מגלם זאת באופן מושלם. שווקים צבעוניים, פסטה נפלאה לצד קוסקוס מרוקאי, קינוחים מושקעים וגלידה מהחלומות

 

בתמונה הפותחת: התיאטרון היווני העתיק בטאורמינה עם הנוף של הר אטנה והים היוני ברקע

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.