תפריט עמוד

המקומות הטובים בעולם לרפטינג

אל הריגוש הטמון ברפטינג, כשהסירה מקפצת מעל אשדות והמים מתיזים עליכם מכל עבר, מתווספים הנופים היפים המקיפים את הנהר. בקניון הגדול בעולם, בליבו של יער גשם טרופי, בין קרחונים או לצד מקדשים - הנה כמה מהנהרות הטובים בעולם לרפטינג

אחת הדרכים המהנות ביותר להתרענן מחום הקיץ היא ברפטינג, שייט נהרות מסעיר. הרפטינג, ששמו מגיע מהמילה רפסודה, מכונה גם שייט על מים לבנים, בשל הקצף הלבן שנוצר על ידי האשדות שבנהר. מלבד הריגוש שבשייט והתענוג שבמים, אפשר ליהנות מנופים נפלאים ומקרבה רבה לטבע.

מקובל לסווג את הנהרות לפי דרגת הקושי שלהם, מדרגה 6-1 – נהרות המדורגים בדרגה 1 הם רגועים ושלווים ואינם דורשים תמרון, ואילו בנהרות המדורגים בדרגה 6 ישנם אשדות קשים במיוחד, נפילות גדולות וסלעים שקשה לתמרן ביניהם. השייט בנהרות אלו נחשב למסוכן ולמאתגר מאוד גם לשייטים מנוסים. הדירוג אינו קבוע והוא משתנה לפי מקטעי הנהר, עונות השנה, מהירות הזרימה ועוד.

הפופולריות הרבה של הרפטינג נעוצה בשילוב מנצח של אדרנלין, נופים יפים וטבע לא נגוע

בחרנו כאן כמה נהרות הנחשבים למוצלחים במיוחד לרפטינג. חלקם מדורגים ברמה 3-2 וזוכים לפופולריות בשל הנופים והיופי מסביב, אחרים מדורגים בדרגה 5 ומציעים לא רק נופים יפים אלא אשדות שיקפיצו את רמת האדרנלין לכל אוהבי הרפטינג, גם המנוסים שבהם.

נהר הקולורדו, אריזונה

נהר הקולורדו ( Colorado River), אחד משני הנהרות הראשיים בדרום-מערב ארצת הברית, זורם בשצף לאורך 2,334 ק"מ, מהרי הרוקי ועד לדלתא של הקולורדו במפרץ קליפורניה שבמקסיקו. אחד מהקטעים היפים והמרשימים ביותר של הנהר עובר בגרנד קניון, ואזור זה הפך לפופולרי במיוחד בקרב אוהבי הרפטינג שנהנים לראות את קירות הקניון מזווית שונה ומרתקת. ניתן לצאת לטיולי רפטינג של חצי יום עם אשדות בדרגה 3-2, שמתאימים גם למטיילים לא מנוסים. שייטים מנוסים לא ירצו להחמיץ את מסעות השייט שנמשכים כשבועיים, אבל כדאי להזמין מקום זמן רב מראש כי הם מאוד פופולריים ומתמלאים במהירות.


רפטינג על הקולורדו בגרנד קניון. להשקיף על קירות הקניון הגדול בעולם מזווית לא שגרתית

נהר הסלמון, איידהו
אזור המידל פורק (Middle Fork), המזלג האמצעי של נהר הסלמון (Salmon River) הוא אחד מהמקומות הטובים ביותר לרפטינג בארה"ב, לא רק בגלל הזרימה הטובה שבו, עם לא פחות מ-300 אשדות בדרגה 1 עד 4, אלא גם בגלל שהוא מאפשר לחוות את הטבע במיטבו. זהו אחד מאזורי הטבע הפראיים ביותר בצפון אמריקה מחוץ לאלסקה, עם נופים נפלאים של יערות בתוליים, קניוני גרניט, הרים מושלגים ושטח מרעה ירוקים. ברי המזל יוכלו לצפות על חיי הבר של האזור, הכוללים דובים שחורים, איילים ועוד.


ריגושים בנהר הסלמון באיידהו

אזור רגוע יותר של נהר הסלמון. הטבע הלא מקולקל המקיף את הנהר תורם לחווית הרפטינג

הפקוארה, קוסטה ריקה
נהר הפקוארה (Rio Pacuaré) מתפתל לאורך 108 ק"מ בתוך יער גשם בתולי, כשברקע שומעים את ציוצי הציפורים החיות ביער, רואים קופים מקפצים בין העצים ועם קצת מזל מבחינים גם ביגוארים. זה לא מפתיע, אם כך, שמדובר באחת מחוויות הרפטינג המוצלחות בעולם. הנהר מחולק לשלושה מקטעים מרכזיים, כשבחלק העליון שלו יש אשדות בדרגה 3-2; בחלק התחתון – בדרגה 3 ו-4 והוא פופולרי במיוחד לרפטינג, ואילו בתווך יש אשדות בדרגה 4 ו-5 והאזור דורש יותר ניסיון ויכולת תמרון. יש חברות שמקיימות טיולי שייט של יום אחד בנהר אבל אפשר גם להצטרף למסעות רפטינג של כמה ימים שכוללים לינה בלודג'ים אקולוגיים לאורך הדרך.

נהר הפקוארה עובר בלבו של יער גשם בקוסטה ריקה

בנוסף לנופים ירוקים, רפטינג בפקוארה כולל גם לא מעט ריגושים

נהר הפוטלאופו, צ'ילה
נהר הפוטלאופו (Futaleufú) שזורם לאורך 105 ק"מ בצפון פטגוניה, מתחיל את דרכו באגמים הקרחוניים שבהרי האנדים בארגנטינה ונשפך לאגם ילצ'ו שבצ'ילה. המקומיים מתארים את האזור כ"נוף שצויר על ידי אלוהים", והנוף פה באמת עוצר נשימה – נוף אלפיני של הרים מושלגים, קרחונים ומים בצבע כחול עמוק. גם הרפטינג פה יכול להיות עוצר נשימה, עם אשדות בדרגה 5, למרות שמרבית המקטעים בנהר מתאימים למתחילים עם מים שקטים שבהם אפשר לחתור בנחת וליהנות מהנוף.


רפטינג בנהר הפוטלאופו בצפון פטגוניה, ב"נוף שצויר על ידי אלוהים"

הזמבזי, זימבבווה
רפטינג בקניון בטוקה הצר שנמתח מתחת למפלי ויקטוריה מיועד למי שמחפש ריגושים ורוצה להעלות את רמת האדרנלין. כאן נהר הזמבזי (Zambezi) גועש לאורך 24 ק"מ, עם לא פחות מ-23 אשדות ברמות 4 ו-5 ונפילות תלולות. לכאן יש להוסיף את הנופים, מהדרמטיים בעולם, של מפלי ויקטוריה השוצפים. אם זה לא מספיק, במים תוכלו לראות תנינים והיפופוטמים. ביחד מתקבלת חווית רפטינג מסעירה במיוחד, לנועזים בלבד.


רפטינג בזמבזי ליד מפלי ויקטוריה. חוויה רטובה לנועזים בלבד

הנילוס הלבן, אוגנדה
עדיין באפריקה – מי שמחפש חווית שייט רגועה יותר, אך נופית לא פחות, יבוא על סיפוקו בנהר הנילוס הלבן, אחד מיובלי הנילוס הזורם מאגם ויקטוריה עד סודן, שם הוא מתאחד עם הנילוס הכחול. אזור ג'ינג'ה שבאוגנדה הוא האזור הטוב ביותר לרפטינג בנילוס הלבן עם אשדות בדרגות 5-2.


הנילוס הלבן באזור ג'ינג'ה המתאים מאוד לרפטינג

אם חשבתם שהנילוס הלבן מציע חווית רפטינג רגועה, תמיד יש את הרגע הזה שהריגוש מתחיל…

נהר ג'ונסטון הצפוני, אוסטרליה
נהר ג'ונסון הצפוני (North Johnstone River) שזורם בשצף בצפון הרחוק של מדינת קווינסלנד מציע אשדות ברמה 4 ו-5, כשעצמת הזרימה גבוהה במיוחד הודות לגשמים הרבים שיורדים באזור. העובדה שלמקום המבודד והמרוחק הזה ניתן להגיע רק בהליקופטר מגבירה גם היא את רמת האדרנלין. הטבע הבראשיתי של האזור מצדיק את המאמץ שבהגעה, עם יער גשם בתולי, תנינים ודרקוני מים, כשגם בלילות לא משעמם פה עם גחליליות שמאירות את השמיים ופטריות זוהרות על הסלעים שמסביב.


רפטינג בנהר ג'ונסטון הצפוני, הזורם באזור מבודד במזרח אוסטרליה

הגנגס, הודו
נהר הגנגס (Ganges) המקודש להינדים הוא לא בדיוק הבחירה הראשונה של רבים מאיתנו לרפטינג. אבל באזור מקורות הגנגס במערב ההימלאיה, בקרבת רישיקש, המים צלולים ונקיים וברקע אפשר לראות תפאורה יפה של ההרים המנוקדים במקדשים. העונה הטובה ביותר לרפטינג היא בין אוקטובר ליוני, אחרי עונת המונסונים. הנהר מציע רפטינג במגוון דרגות, מדרגה 1 שמתאימה גם לילדים ולמי שרוצה ליהנות בנחת מהנוף ועד לדרגה 4, לחובבי הריגושים.


הגנגס באזור רישיקש. רפטינג בחלק זה של הנהר מלווה בנוף יפהפה של הרים

נהר הנוצ'ה, איטליה
לנהרות אירופה אמנם יש לרוב אופי שליו ורגוע יחסית בהשוואה לנהרות באזורים אחרים בעולם, אבל גם באירופה תוכלו למצוא רפטינג שיגרום לכם להחסיר פעימה ולא רק בגלל התפאורה המרהיבה. אחד מהנהרות הטובים ביותר לרפטינג באירופה הוא נהר נוצ'ה (Noce) שזורם בהרי הדלומיטים שבצפון איטליה. הנהר, שניזון ממי הפשרת שלגים, זורם בעמק Sole (עמק השמש) המבודד ומוקף בנופים נפלאים של צוקים משוננים ופסגות מושלגות.בקיץ אפשר ליהנות מפה מאשדות בדרגה 5-3.

נהר הנוצ'ה, הזורם בהרי הדולומיטים בצפון איטליה הוא אחד הנהרות הטובים לרפטינג באירופה

לקריאה נוספת:

ספורט ימי: איפה הכי כדאי
ספורט ימי: איפה הכי כדאי
לגלוש, לצלול, לעשות סקי מים – הקיץ המתקרב מגביר את הרצון להיות קרוב לים, וזה זמן מצוין להתנסות בסוגים שונים של ספורט ימי. על כמה ענפי ספורט שיקפיצו לכם את האדרנלין וישאירו אתכם רטובים ומרוצים. ויש גם המלצות למקומות מוצלחים במיוחד ברחבי העולם שבהם תוכלו להתנסות בספורט ימי

צילומים בכתבה: שאטרסטוק, Twin Work & Volunteer ,Kasia Wallis, sasal60, Pete Bellis, ccarlstead, Didrik Johnck, Zachary Collier, José Pablo Orozco Marín, Tyler Ingram, Matt Boman, Jennifer

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.