תפריט עמוד

אברהם הוסטל, הגרסה התל אביבית

אחרי שתי אכסניות משגשגות, בנצרת ובירושלים, אברהם הוסטל מגיע לתל אביב. שתי דקות משדרות רוטשילד, בצומת סואן בדרום העיר, אברהם הוסטל מציע אירוח לבבי במחירים נוחים מאוד. ולכך מצטרפת המלצה חמה לא להישאר בחדר, אלא לצאת החוצה ולהכיר חברים חדשים

בחצר הקטנה שבקדמת אברהם הוסטל יושבים כמה צעירים ומשוחחים במרץ. לא צריך להתקרב אליהם ולהקשיב כדי להבין שהם לא ישראלים, כי איזה ישראלי יישב בחוץ, בחום ובלחות של הקיץ התל אביבי, כשבפנים מחכה לובי ממוזג ונעים? וזה בדיוק החן של אברהם הוסטל – אפשר לשבת איפה שרוצים, להתיידד, להתמזג, לצאת לחקור את רחובות תל אביב, ללכת לים, לרבוץ על ערסל בלאונג', להכין משהו לאכול במטבח האורחים המצויד, לחזור לחדר ולהשקיף מהחלון על שדרות רוטשילד. בעצם, אם תשאלו את מעוז ינון, אחד מחמשת יזמי אברהם הוסטל, האופציה האחרונה הרבה פחות מומלצת. "אנחנו רוצים להוציא את האורחים שלנו החוצה", הוא אומר ומצביע על לוח הפעילויות שתלוי בלובי. בכל ערב, אני מגלה, קורה משהו: הקרנת סרט, הופעה, ערב משחקים, סדנת שקשוקה, סיור מודרך בתל אביב.

אברהם הוסטל בתל אביב הוקם בבניין שימש כמרכזיית בזק בדרום העיר

מאחורי אברהם הוסטל בתל אביב, אחד משלושה הוסטלים באותה בעלות (השניים האחרים הם פאוזי עזאר בנצרת ואברהם הוסטל בירושלים) עומד רעיון פשוט: הרצון להביא את הכנסת האורחים של אברהם אבינו אל המאה ה-21. מעוז מסביר שהכוונה ליצור בית חם, להעניק רמת שירותים גבוהה ולשמור על מחירים נוחים. הקונספט הזה ודאי מוכר לצעירים, וצעירים ברוחם, שטיילו באירופה: אכסניה, hostel באנגלית, שבה אפשר לישון בזול, לרוב בחדרים משותפים, ובאותה הזדמנות להכיר צעירים נוספים מכל העולם, שאיתם אפשר לבלות, לאכול, לבשל, להחליף מידע על אתרים מיוחדים, לתכנן את המשך הטיול. זה לא רק המחיר הנוח או המיטה בחדר משותף, זה רעיון שלם שרק בשנים האחרונות הגיע גם לישראל.

הלאונג' וחדר האוכל. המראה התעשייתי של הבניין נשמר ונוספו לו ציורים של אמני גרפיטי מקומיים

באברהם הוסטל הושם דגש על יצירת חללים משותפים למפגשים בין האורחים, בעוד שהעיצוב של החדרים מינימליסטי, נקי קווים, כמעט סגפני, אבל מספק את הצרכים הבסיסיים במחירים הוגנים מאוד. המקום היה עד לא מזמן מרכזיית בזק, בצומת סואן בדרום העיר, והמראה התעשייתי נשמר. האכסניה גדולה מאוד – היא משתרעת על פני חמש קומות וכוללת 92 חדרים, בהם חדרי דורם עם 4 עד 12 מיטות בכל אחד (120 שקל כולל ארוחת בוקר); חדרים פרטיים (400-330 שקל כולל ארוחת בוקר) ודירות עם מטבחון, חדר שינה אחד או שניים ואזור ישיבה עם ספה נפתחת (750-480 שקל). מכל החדרים נשקף נוף עירוני פתוח (אף חלון לא פונה לסמטה צרה או לקיר מדכדך), כולם מצוידים במזגן ובמאוורר תקרה, ובכולם, גם בחדרי הדורם, יש מקלחת ושירותים ומקום לאכסן את החפצים האישיים. כאמור, לא תמצאו בחדרים עבודות אמנות, שטיחים או קישוטים מהודרים. פשוט מאוד ונעים, זה הקו המנחה. 

חדר זוגי. החדרים פשוטים ופונקציונליים וכולם ממוזגים ועם נוף עירוני 

החללים המשותפים כוללים חצר מגודרת בחזית, לובי מרווח מאוד, חדר אוכל, בר ולאונג' רחב ידיים עם פינות ישיבה נחמדות, אזור להופעות, שולחן ביליארד וערסלים. קירות הלאונג' מעוטרים בעבודות גרפיטי ססגוניות, יצירות של אמני הגרפיטי דיוז ופלוזה. זהו מקום מצוין להתנתק מהמסכים השולטים בחיינו, להיחשף לאנשים חדשים ולהיפתח לתרבויות שונות. בקרוב מאוד, מעוז מבטיח, גם הגג ייפתח. כחלק מתפיסת התיירות החברתית, חדרי ישיבות קטנים ניתנים ללא עלות לעמותות ולארגונים ללא מטרת רווח הפועלים בתחומים הומניסטיים.

חדר האוכל באברהם הוסטל. ארוחת בוקר כלולה במחיר, בשאר היום אפשר לבשל במטבח האורחים המאובזר

רוב האורחים באברהם הוסטל הם מטיילים עצמאיים מרחבי העולם, רק כחמישית הם ישראלים. אנשי עסקים הגרים בפריפריה ומגיעים באופן קבוע לתל אביב נהנים ממחירים מיוחדים ובשונה ממקומות רבים אחרים, המחיר בסוף שבוע ובאמצע השבוע זהה. למי שרוצה להרחיק מתל אביב, אבל להישאר באותה אווירה צעירה, רעננה ופתוחה, שאטל יומי מחבר בין שלושת ההוסטלים – בתל אביב, בירושלים ובנצרת, כך שאפשר לדלג על תלאות התחבורה הציבורית או לחץ הנהיגה בפקקים. 

החללים המשותפים באכסניה מאפשרים להתנתק מהמסכים הפרטיים ולפגוש אנשים מכל העולם

מצוידת בהמלצה לצאת החוצה, החלטתי לחקור את הסביבה הקרובה להוסטל. אפשר לחצות את רחוב הרכבת הסואן ולחתוך דרך רחוב בצלאל ולהגיע בתוך דקות ספורות לשדרות רוטשילד, אבל אני החלטתי דווקא לפנות דרומה, לא לפני שהשארתי מאחור את הדעות הקדומות שהיו לי על האזור הסמוך לתחנה המרכזית הישנה, שבו לא שוטטתי שנים רבות. הדרום, כך גיליתי, לא סתם מתעורר – הוא ער לגמרי, בועט, תוסס ומלא חיים ושמחה.

ממש מאחורי ההוסטל, ברחוב מקווה ישראל, שלט מכריז על פתיחת מסעדת ראמן חדשה של השף ישראל אהרוני, ממול יש מאפייה נהדרת, "המוציא לחם" (מקווה ישראל 5), ומלבד להצטייד בלחמים, תוכלו גם לאכול את התוצרת כחלק מכריך מופלא, עסיסי ומלא כל טוב, ב"המקום", שתי דלתות משם. אם חשקתם באוכל סיני אותנטי, "החומה הסינית" (מקווה ישראל 26), במתחם גן החשמל, מציעה אוכל עממי וטעים מאוד, כולל מגוון מנות של איטריות טריות המיוצרות במקום. גם אבושדיד הנחשבת נמצאת כמה צעדים מאברהם הוסטל (לבונטין 16) – זהו מקום מצוין לאכול, לשתות ולהתחכך עם אושיות תל אביביות עד עלות השחר.

אברהם הוסטל, רחוב לבונטין 21, תל אביב, טלפון: 03-6249200, אתר אינטרנט

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...