תפריט עמוד

למה כולם טסים לניו יורק

מעל 40 מיליון תיירים מבקרים בניו יורק מדי שנה וכנראה שיש להם סיבות טובות. הגודל, האווירה, התנועה, האתרים, האטרקציות, הבילויים והנוף – בואו לטעום מהתפוח הגדול

בשנת 2012 זינקה התיירות הכללית לארצות הברית ב-7% וכך רשמה שיא של כל הזמנים, כאשר התיירות מישראל לבדה גדלה ב-0.3%. מספר התיירים מישראל שנכנסו באותה שנה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עמד על 303,629 ואפילו אחרי פיגועי 11 בספטמבר לא הסכימו הישראלים לוותר על התפוח הגדול.

ניו יורק היא העיר המאוכלסת ביותר בארצות הברית ואי אפשר להפריז בהשפעתה על התקשורת, הפוליטיקה, החינוך, הבידור, התרבות והאופנה בעולם. ישראלים מכירים היטב את היתרונות של ניו יורק כיעד תיירותי ולפי נתוני רשות שדות התעופה, מדובר ביעד הכי נפוץ בתנועה מנתב"ג. טיסות ישירות לניו יורק יוצאות מנמל התעופה מספר פעמים ביום וכולן מלאות עד אפס מקום.

נוחתים בחו"ל ומרגישים בבית
אז למה כולם כל כך אוהבים את ניו יורק? מה באמת הופך את התפוח הגדול לאטרקציה כל כך משמעותית עבור תיירים בכל רחבי העולם? אפשר לנסות להסביר את זה באמצעות הפעילות הבינלאומית שמתרחשת בעיר על בסיס יום יומי, או לחילופין לייחס את זה לאתרים מוכרים כמו פסל החירות, האמפייר סטייט בילדינג וכיכר טיימס.

ילדה משקיפה על גורדי השחקים של ניו יורק ממרפסת התצפית בבניין האמפייר סטייט | צילומים: שאטרסטוק

ילדה משקיפה על גורדי השחקים של ניו יורק ממרפסת התצפית בבניין האמפייר סטייט | צילומים: שאטרסטוק

מעבר לכך, ניו יורק היא בין היעדים היחידים בעולם שבהם התיירים מרגישים בבית. כל מי שמגיע לעיר עם השפעות מהתרבות המערבית כבר ראה את קו הרקיע של ניו יורק בסרטים, סדרות, קליפים ותכניות טלוויזיה. הדבר היחיד שנותר לעשות הוא להצטרף לחוויה ולראות מקרוב ממה כולם מתלהבים.

חשוב לציין שניו יורק היא עיר פלורליסטית שמתאימה לטווח רחב של גילאים. בשנת 2015 חיו בה 8,550,505 תושבים, בעוד במטרופולין כולו התגוררו מעל 20 מיליון אנשים. תמיד אפשר למצוא בה פעילויות שמתאימות לילדים, בני נוער, צעירים, מבוגרים וקשישים וכל תייר יכול לקבוע לעצמו סדר עדיפויות שונה במהלך הביקור.

כך ייראה הטיול שלכם בניו יורק
מעל 40 מיליון תיירים מבקרים בניו יורק מדי שנה ורובם מתאהבים בה במהירות מפתיעה. מי שמגיע לתפוח הגדול בפעם הראשונה יבלה לפחות מספר ימים במנהטן ויטייל ברגל בין כיכר טיימס, מרכז רוקפלר והתיאטראות של ברודווי. תיירים מנוסים יגיעו רק כדי לצפות באחת ההקרנות של פסטיבל הסרטים טרייבקה ויש לא פחות מ-25 מיליון אנשים שמבקרים מדי שנה בסנטרל פארק.

כיכר טיימס. גם אם מעולם לא הייתם בניו יורק, הכל ייראה לכם מוכר בעקבות הסרטים והקליפים שבהם העיר כיכבה

כיכר טיימס. גם אם מעולם לא הייתם בניו יורק, הכל ייראה לכם מוכר בעקבות הסרטים והקליפים שבהם העיר כיכבה

אף אחד לא נשאר מקופח בעיר גדולה ותוססת כמו ניו יורק. בענף הספורט יש לציין את קבוצת הניו יורק יאנקיז שמייצגת נאמנה את הרוח של החוף המזרחי בארצות הברית, או את קבוצות הפוטבול ניו יורק ג'טס וניו יורק ג'איינטס. גם קבוצת הכדורסל ניו יורק ניקס מוכרת לכל חובב ספורט אמיתי וצפייה במשחק במדיסון סקוור גארדן היא אירוע שאי אפשר לשכוח.

מעדיפים אמנות? ניו יורק היא ללא ספק העיר שתרכז עבורכם את כל האטרקציות באי אחד, תרתי משמע. תוכלו לבקר במוזיאון לאמנות מודרנית ("מומה"), להמשיך למוזיאון הטבע ולגוון עם מוזיאון הילדים היהודי. בין לבין תוכלו לנוח בגנים הבוטניים של ניו יורק או לצפות במופע באולם קרנגי המפורסם. ואל תשכחו להשאיר קצת כוח לחיי הלילה, בין אם תבחרו בפאב ג'אז מעושן או במועדון ריקודים חדשני.

תערוכה במוזיאון לאמנות מודרנית, המומה, אחד המוזיאונים המשובחים בעיר

תערוכה במוזיאון לאמנות מודרנית, המומה, אחד המוזיאונים המשובחים בעיר

בנוסף, ניו יורק נוחה להתמצאות. היא מורכבת מחמישה רבעים: ברונקס, ברוקלין, מנהטן, קווינס וסטטן איילנד. לכל רובע יש אופי שונה ואפשר להגיע בקלות מרובע לרובע ברכבת התחתית, שפעילה 24 שעות ביממה ואשר מעניקה לעיר את הדינמיות שכל כך מזוהה איתה.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...