תפריט עמוד

על הסוס: מקומות נהדרים לטיולי רכיבה

בערבות מונגוליה, בין טירות ואגמים באירלנד, בתוככי הברייס קניון, או בין עדרי הגנו והזברות במסאי מארה - שבעה מקומות נהדרים לרכיבה על סוסים מסביב לעולם

פעם הסוסים שימשו כאמצעי תחבורה  לכל דבר. היום, כאנחנו נוסעים ממקום למקום ברכב הפרטי או בתחבורה ציבורית, רכיבה על סוס היא בגדר מותרות. אבל לא חייבים להחזיק סוס פרטי באורווה, אפשר ליהנות מטיול רכיבה במקומות רבים בעולם, בין אם אתם רוכבים מיומנים או אם מעולם לא עליתם על גבו של סוס. בטיולי הרכיבה יש משהו מענג במיוחד: הקצב, הגובה, הרוח על הפנים, הנוף שנפרש מולכם בלי כל חציצה, שבילי השטח הריקים ממכוניות, הקשר האינטימי שנוצר עם הסוס ובעיקר – תחושת החופש המופלאה שמרגישים כשמסתכלים על העולם מגב הסוס.

יש כמה אפשרויות לטיולי רכיבה – אפשר לצאת לטיול של כמה ימים, עם לינה בשטח, ואפשר להסתפק בטיול קצר של כמה שעות או יום שלם במהלך חופשה רגילה. כך או כך, מצפה לכם חוויה מיוחדת במינה. הנה כמה מקומות ברחבי העולם שבהם תוכלו ליהנות מטיול סוסים מוצלח, עם הרבה טבע ונוף פתוח. 

משולש הזהב באיסלנד
הסוסים האיסלנדיים, ממש כמו איסלנד עצמה, ידועים בכל העולם ביופי הפראי שלהם ובשלל הגוונים שלהם. למרות ממדיהם הצנועים (יש המבלבלים אותם עם סוסי פוני) הם יודעים להתגבר בעוז על תנאי השטח הקשים, עם שדות הלבה, הנהרות השוצפים והאדמה המבעבעת. כשמוסיפים לכך את העובדה שמדובר בסוסים ידידותיים להפליא, צייתנים ונאמנים במיוחד, יהיה זה כמעט פשע להיות באיסלנד ולא לרכב על סוס.


סוסים איסלנדים רועים בלב הנוף הפראי | צילומים: שאטרסטוק

חוות סוסים פזורות בכל רחבי המדינה ומאפשרות לתור את המדינה היפה הזו על גבו סוס, אבל אם אתם כבר פה, למה לא לצאת לטיול רכיבה במשולש הזהב של איסלנד שכולל את האתרים הכי מתוירים במדינה?  משולש האתרים כולל את מפל גולפוס האדיר, את גייזר, אתר הגייזרים שהעניק לעולם את המילה גייזר, ואת הפארק הלאומי ת'ינגווליר. בין לבין רוכבים בשדות לבה, חוצים נהרות, עוברים דרך יערות ומבלים את הלילה בחוות מבודדות. באופן מפתיע, הטיול מתאים גם למשפחות ולחסרי ניסיון ברכיבה, אבל הוא דורש בריאות טובה וכושר טוב. הטיול נמשך שמונה ימים, מתוכם שישה ימי רכיבה. חברות רבות מציעות טיולי רכיבה במשולש הזהב ובאזורים נוספים, ובהן Is Hestar.


במהלך הטיול באיסלנד מבקרים במפלים, רוכבים בשדות לבה וחוצים נהרות
                      
הפארק הלאומי קילרני וטבעת קרי, אירלנד
אם סוסים מקושרים אצלכם עם עולם קסום של אגדות, עם אבירים שדוהרים על סוסים לבנים בין כרי מרעה ירוקים, יערות עבותים וטירות עתיקות, הרי שהפארק הלאומי קילארני (Killarney) הוא היעד הקלאסי עבורכם לטיול רכיבה. יש בו יערות מלאי קסם שתצטרכו מעט מאוד דמיון כדי לראות בין הצמחיה ומפלי המים שזורמים בהם עולם שלם של פיות, שדונים וחדי קרן; יש בו טירת עתיקות כמו טירת רוס מהמאה ה-15 ובתי אחוזה ויקטוריאנים והמון אגמים וגבעות ירוקות שאפשר לדהור בהן.  בסמוך נמצאת טבעת קרי (Ring Of Kerry), אחת מהדרכים היפות בעולם עם מפרצים יפים, חופים סלעיים, טירות, נופים הרריים ותצפיות נפלאות לאוקיינוס האטלנטי.


טיול סוסים בפארק הלאומי קילרני עובר בנופים נהדרים של אגמים וטירות | הצילום באדיבות Killarney Riding Stable

Killarney Riding Stables מציעים טיולים של שעה עד שלוש שעות בפארק הלאומי קילרני ובטבעת קרי,  שעוברים ביערות ובכרי מרעה רחבי ידיים שכאילו הומצאו עבור הסוסים ורוכביהם, ומציעים תצפית לטירת רוס המרשימה, להרים ולאגמי קילרני.  עבור אלה שחוששים מהרכיבה, חברות רבות באזור מציעות טיולים בעגלה רתומה לסוס.

אגם חופסגול, מונגוליה
במונגוליה יש הרבה יותר סוסים מבני אדם והסוסים מהווים חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית. הסוסים עזרו לג'ינג'יס חאן להקים את האימפריה המונגולית (צבאו הושתת על חיל פרשים), חלב סוסות הוא המשקה הנפוץ במדינה ועד לפני שנים לא רבות השתמשו בסוסים כדי להעביר את בתי הנוודים ממקום למקום. כל אלה הופכים את טיול הרכיבה במונגוליה למובן מאליו. מונגוליה היא לא רק ארץ הסוסים אלא גם ארץ האגמים, כשאחד הגדולים והיפים שבהם הוא אגם חופסגול (Khuvsgul) בצפון המדינה, אגם אלפיני יפהפה בצבע כחול עמוק המוקף בהרים נישאים ויערות אורנים צפופים. טיול רכיבה באזור האגם יאפשר לכם ליהנות מכל הטוב שמונגוליה מציעה – סוסים, טבע ומפגש עם הנוודים החיים באזור ושומרים על אורח חיים מסורתי. 


טיול רכיבה במונגוליה, מדינה שבה סוסים מהווים חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית

טיולי הרכיבה במונגוליה הם מסעות של ממש, הנמשכים כשבוע ויותר בתנאי רכיבה לא פשוטים, עם רכיבה של כ-30 ק"מ ביום באזורים הרריים ובוציים, חציית נהרות ועוד. החוויה מומלצת לאוהבי סוסים מושבעים, שרוצים להיות עם הסוס 24 שעות ולישון בשטח. אחת החברות שמארגנות מסעות סוסים במונגוליה היא Dream Ride Travel.


סוסים ליד אגם חופסגול | צילום: Enkhtuvshin

מסאי מארה, קניה
אם אתם חובבי רכיבה מצפה לכם חוויה מיוחדת במינה בספארי אפריקאי על גבו של סוס. יש כמה חברות המארגנות ספארי רכיבה באזורים שונים בקניה, ואחד המוצלחים שבהם מתקיים בשמורת מסאי מארה שבדרום המדינה. בספארי רכיבה דבר לא חוצץ ביניכם לבין הטבע מסביב, ותוכלו לדהור על הסוס סמוך לעדרים של זברות וגנו, להיעצר במרחק בטוח מאריה החוצה את השביל, להשקיף על פילים השותים מים. זוהי הזדמנות נדירה להיות בצד של בעלי החיים, הצד שנשקף בדרך כלל מרכבי הספארי. לריגוש מוסיף גם המגע הקרוב עם בני שבט המסאי, חלק בלתי נפרד מטיול העובר דרך אזורי המחייה שלהם.


ספארי רכיבה בשמורת מסאי מארה בקניה. לטייל בין בעלי החיים בלי כל חציצה | הצילום באדיבות Offbeat Safaris

יש כמה חברות שמארגנות טיולי ספארי סוסים בקניה, הכוללים לינת שטח באוהלים, כשבכל לילה עוצרים במקום אחר, ישובים מסביב המדורה ומעלים חוויות מיום הרכיבה האחרון. חברת Offbeat Safaris, הפועלת יותר מ-25 שנה בקנייה, מציעה מסלולים שונים של ספארי סוסים, בני שבוע עד עשרה ימים – בשמורת אמבוסלי,  במסאי מארה ובצפון קניה, בשטחים פרטיים (מה שמבטיח שכמעט ולא פוגשים מטיילים אחרים בשטח). טעימה ממה שמחכה לכם בספארי רכיבה בקניה תוכלו לראות בסרטון הבא:   

דרום-מזרח קווינסלנד, אוסטרליה
המרחבים העצומים של אוסטרליה הם גן עדן לרוכבי סוסים, והנופים המגוונים באזור קווינסלנד הופכים את הטיול פה לבחירה מצוינת עבור מי שמתקשה להחליט בין רכיבה ביער גשם לדהירה על חוף הים. טיולי הרכיבה של Equathon Horse Riding Adventures נפתחים ברכיבה ביער גשם טרופי, ממשיכים באזור ה-bush ומסתיימים בחוף הים. בדרך רואים את חיי הבר של אוסטרליה, עם קנגורו, קואלות, ווליבי ועוד חיות שלא תראו בטבע בשום מקום אחר, ומבקרים בעיירות כורים היסטוריות. הטיולים נמשכים שישה ימים ושבעה לילות בתנאים נוחים ומפנקים, ויש  גם טיולים קצרים של שעתיים על חוף נוסה (Noosa). הטיולים מתאימים לגיל עשר ומעלה.
           
סוסים בקווינסלנד. הנופים המגוונים הופכים את האזור לבחירה מצוינת לרוכבים | הצילום באדיבות equathon.com

ברייס קניון, יוטה, ארצות הברית
הפארק הלאומי ברייס קניון (Bryce Canyon) שבדרום-מערב יוטה מפורסם בתצורות האבן המיוחדות שלו. אחת הדרכים המוצלחות ביותר ליהנות מיופיו של הפארק היא ברכיבה על סוסים בתוך הקניון. יורדים עם הסוסים לקרקעית הקניון ויוצאים לרכיבה בין תצורות הסלע האדמדמות והנוף המדברי המנוקד ביערות ירוקים.  הטיולים מתאימים גם למי שמעולם לא עלה על סוס ונמשכים שעתיים-שלוש. פרטים נוספים באתר האינטרנט
           

בוקר מתבונן בנוף של הברייס קניון

מונטנה, ארצות הברית
הנופים של הרי הרוקי שימשו כתפאורה ללא מעט סרטי מערב פרוע, עם סצנות של בוקרים שדוהרים בקלילות בהרים. אחת ממדינות המערב שמתהדרת בנופים יפים במיוחד היא מונטנה, שבה אלפי אגמים, נהרות מתפתלים, הרים מושלגים, יערות וכרי מרעה המנוקדים בפריחה נפלאה. בין לבין יש פה חוות מבודדות ובוקרים אמיתיים שיוצאים לדהור בכל היופי הזה.


רוכבים בנופי מונטנה

Triple Creek Ranch היא חווה ששוכנת בבידוד מוחלט על פני שטח עצום בעמק ביטרוט (Bitterrot), קרוב (במונחי צפון אמריקה) לפארק יילוסטון ולפארק גליישר. בחווה מציעים מגוון פעילויות ובהן טיולי רכיבה יומיים בטבע שמסביב לחווה, עם סיכוי טוב לראות עדרים של איילים, דישונים וביזונים. בשל תנאי השטח ההרריים, מדובר בטיולים נינוחים שמתנהלים בקצב רגוע ומתאימים גם למי שמעולם לא עלה על סוס. יש גם טיולים של יום שלם למקומות קצת יותר מרוחקים, בהרי מישן (Mission) וסוון (Swan), שם רוכבים ביערות אורנים בהם זורמים פלגי מים צלולים ונהנים מתצפית עוצרת נשימה על אגמים אלפיניים ומפלים. בסיומו של יום רכיבה ניתן ללון בבקתות העץ המפנקות שבחווה.

בתמונה הפותחת: טיול רכיבה על סוסים במונגוליה | הצילום באדיבות stepperiders.mn
         

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.