תפריט עמוד

מסע אקטיבי חוצה הימלאיה

Multi Journey, מסע חוצה גבולות גאוגרפיים ותרבותיים, משלב הליכה, אופניים, רפטינג ומצנחי רחיפה, והכל על רקע נופים שאין שניים להם. מעמק קינור אל מרומי ספיטי ועד מנאלי - Multi Journey 2016 במרומי ההימלאיה ההודית

אין עוד מסע כזה. "יש אנשים שמטפסים על הרים / יש אנשים שצונחים מגבהים / יש אנשים שרוכבים על סוסים / ויש כאלה שגומאים מרחקים / אבל אני אוהב להיות בבית / עם התה והלימון והספרים הישנים", כתב אריק איינשטיין בשירו "אוהב להיות בבית". ובאמת יש משהו מנחם ועוטף להישאר בבית, "עם אותה האהובה ועם אותם ההרגלים", אבל רובנו מעדיפים לצאת למרחקים, להכיר מקומות חדשים, לחוות חוויות מיוחדות. ואיך עושים את זה, בעולם שבו המרחקים מצטמצמים ומה שהיה פעם נחשב לנידח ואקזוטי הופך לנגיש ליותר ויותר מטיילים? מצטרפים למסע ייחודי באמת, כזה שחוצה מחוזות חדשים ולא מוכרים וכולל חוויות שטח יוצאות דופן ומפגשים עם תרבויות ומנהגים שונים לגמרי מהמוכר לנו.

לצפיה בסרטון וידיאו לחצו:


פריחה ופסגות, ממראות ההמילאיה | צילומים: אריק ברא"ז, Xtrip

כזה הוא בדיוק Multi Journey, מסע שטח שנתי ייחודי, מבית Xtrip ומסע אחר. זהו לא עוד טיול שטח, אלא התנסות אתגרית בסוגים שונים של פעילויות אקטיביות, והשנה – בנופים המופלאים של ההימלאיה ההודית כולל חציית הרכס. המסע כולל הליכה, רכיבה על אופני שטח, מסלול ג'יפים, רפטינג ומצנחי רחיפה.זהו מסע של חציית גבולות – גבולות פיזיים וגבולות בין תרבותיים ואנושיים.

מסע שטח גיאוגרפי שלוקח את המטיילים הכי רחוק שאפשר

אז מה זה בדיוק Multi Journey? זהו מסע שטח גיאוגרפי, בדגש ספורטיבי, שלוקח את המשתתפים הכי רחוק שאפשר, לקצות עולם, למקומות שהמטייל העצמאי לא מגיע אליהם. המסע השנתי, שיתקיים בכל פעם ביבשת אחרת ובאזורים מיוחדים ויוצאי דופן, ייערך השנה בצפון הודו. הוא כולל חמישה ימי הליכה, שלושה ימים של רכיבה על אופני שטח, נסיעות שטח, רפטינג ועוד.

מפגשים חביבים באמצע הדרך

המסע נבנה בכדי לענות על דרישה של רבים למשהו אחר, לחוויה יוצאת דופן, לקשר של גוף, נפש והעולם סביבנו. המסע נועד לכל מי שחפץ להעצים את חוויות הטיול על ידי פעילות אקטיבית ותחושת התחדשות, מסע שהוא לא רק תוך היעד, אלא גם אל תוך עצמנו.

חציית נחל שוצף

על המסלול
המסלול הייחודי נרקח מהמרכיבים המשובחים ביותר שהודו יודעת להציע, והוא כולל חצייה של רכס ההימלאיה באזורים בהם תיירים הם תופעה נדירה. המסע עצמו אורך 14 ימים נטו, 16 כולל טיסות, והוא מתחיל בצ'אנדיגאר, הממוקמת בתחילת התרוממות רכס ההימלאיה. מכאן ממשיכים צפונה, בדרך הררית מרשימה, לשימלה, הממוקמת על צלע הר במקום יפהפה וירוק, בגובה של כ-2,100 מ' ואשר שימשה מפלט מפני חום הקיץ לאנשי הממשל הבריטיים.


אחרי כמה ימי הליכה עוברים לרכוב על אופניים בנופי ההימאליה | צילום: שאטרסטוק

נוסעים דרך עמק קינור הססגוני אל תחילת הטרק הרגלי, החוצה את הרכס מהאזורים הירוקים – עמקים שופעי נחלים, מפלים וכפרים ציוריים, דרך מעבר ההרים באבא (Bhaba Pass), בגובה 4,913 מ', אל עמק ספיטי ומנזריו המיוחדים ששמרו על אופיים ויופיים במשך מאות שנים. בדרך עוצרים בבירת המחוז קאזה לרפטינג במימי נהר הספיטי, מבקרים במנזרים עתיקים ומשתתפים בפסטיבל המיוחד של גומפת קי (ki gompa), חגיגות המאפשרות הצצה אל העולם הרוחני של הבודהיזם הטיבטי.


הפסטיבל בגומפת קי מאפשר הצצה נדירה אל נבכי התרבות הבודהיסטית

ממשיכים במעלה נהר הספיטי אל מעבר קונזום-לה, בגובה 4,550 מ', בו מתחילים את מסע האופניים אל עבר מנאלי. בשלושת הימים הבאים רוכבים בשטח, לצד נחלים ופלגים, במורד עמק לאהול (Lahaul) הירוק ובטיפוס אל מעבר רוטנג, בגובה 3,950 מ'. משם יורדים (ברכב) אל עמק קולו ומנאלי, מוקד משיכה לתרמילאים רבים. גם מנאלי, כשימלה, נבנתה על ידי הבריטים כמקום מפלט מהחום והלחות.


דרכי השטח שבהן חולף המסע עוברות דרך נופים יפים להפליא | צילום: שאטרסטוק

אחרי הטרק הרגלי, הרכיבה על האופניים והרפטינג בנהר, הגיע הזמן להכיר את העמקים הירוקים והפסגות הנישאות מזווית אחרת לגמרי. באזור, הנחשב לאחד היפים בעולם למצנחי רחיפה, אין כמו לדאות במצנח רחיפה מעל הנופים – המראות שנפרשים מתחת מהווים מזכרת מרגשת ממסע מיוחד במינו.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.