תפריט עמוד

בריסל – מחוץ למסלול המוכר

בירת בלגיה מציעה שלל אטרקציות ואתרי חובה שלא כדאי לפספס, אבל היופי האמיתי של העיר טמון בפינותיה הנסתרות - רחובות קטנים בסגנון ארט נובו, גלריות יוצאות דופן, בתי בירה מצוינים, שווקים עמוסי כל טוב ואווירה תוססת ומאירת פנים. בריסל ליודעי סוד

כמעט כל מי שמשתייך לאומת המטיילים מחזיק ברשימה אקסקלוסיבית של ערים אהובות בעולם, שכל ביקור בהן מציע שילוב ייחודי של המוכר והטוב עם הפתעות חדשות ומרגשות. כזו היא בריסל. עיר שאם כבר ביקרתם בה בעבר, בכל פעם שתגיעו אליה שוב ותעברו בכיכר העיר (Grand Place), בחנות השוקולד האהובה עליכם (Cornѐ במקרה שלנו), על פני האטומיום (Atomium) וכמובן ליד פסלו המפורסם של הילד המשתין (Manneken Pis), תעטוף אתכם הרגשה חמה ונעימה, כמו שמרגישים כשחוזרים הביתה.

שכונת סנט ז'יל, המוקד הבוהמייני של בריסל | צילום: visit.brussels

אבל בריסל היא הרבה יותר מאטרקציות ואתרי חובה תיירותיים. אם תרחיקו מעט ממרכז העיר תגלו פינות חמד נסתרות, רחובות קטנים ומקסימים בסגנון ארט נובו, גלריות ייחודיות שמוצגות בהן עבודות אמנות יוצאות דופן, שווקים שכונתיים שיעניקו לכם חוויה חושנית של צבעים, ריחות וטעמים, ובתי בירה מסורתיים עם מבחר מסחרר של בירות בלגיות מצוינות. אז אם הגעתם לבריסל, אפילו לזמן קצר, ואתם רוצים להכיר אותה מזווית קצת אחרת, הנה כמה דברים מעניינים שכדאי לראות ולעשות בה, בלי להצטופף עם המוני תיירים או להיעזר במדריכי טיולים. רק אתם ובריסל שלכם.

חלון ראווה של חנות שוקולד. לא חשוב לאן תטיילו בבריסל, אל תחמיצו את השוקולד הבלגי המצוין |צילום: ליהי רון

לשתות בירה ב-Moeder Lambic
בלגיה היא גן עדן לאוהבי הבירה וכיאה למעצמת בירה עולמית עם יותר מ-800 סוגי בירה, בריסל מציעה חוויה מענגת ומשכרת במיוחד לחובבי המשקה הפופולרי. ברחבי העיר פזורים אינספור ברים, בתי קפה ובתי בירה לצד מבשלות ותיקות וידועות, שמגישים בירות בלגיות מכל הסוגים. בקצה שכונת סנט ז'יל, שאליה עוד נגיע בהמשך, נמצא Moeder Lambic, בר שכונתי קטן ואינטימי עם שולחנות ארוכים וספסלי עץ פשוטים, שמשקיפים אל בר ענקי עם מבחר מהמם של בירות מחבית ובירות בבקבוקים. רוב הבירות מקומיות ותוכלו למצוא כאן בירות ממבשלות בוטיק קטנות ויוקרתיות, מותגים מוכרים ומבחר קטן אך איכותי של בירות איטלקיות וגרמניות. הבעלים של המקום ישמח להעניק לכם סיור במרתף בו מאוחסנות חביות הבירות, יחד עם הסברים מרתקים וטעימות של סוגי הבירה השונים, כשאת כל אלה מלווה צלחת עמוסת גבינות בלגיות נהדרות.

Moeder Lambic, מבחר מהמם של בירות מהחבית ובבקבוקים | צילום: visit.brussels

לשוטט בשכונות איקסל וסנט ז'יל
כשמטיילים בבריסל מגלים מהר מאוד שהדרך הטובה ביותר להכיר את העיר היא בהליכה ושיטוט. אחד האזורים שהכי כדאי להגיע אליהם הוא שכונת איקסל (Ixelles) השוכנת מדרום לטבעת מרכז העיר. זוהי שכונה תוססת ומלאת חיים, עם אווירה צעירה ואמנותית שכיף לשוטט בה בין כיכר פלג'יי (Place Flagey) ההומה, המוקפת בחנויות ובשלל בתי קפה ומסעדות, לבין הכיכרות הקטנות החבויות בין רחובותיה המתפתלים. חובבי האמנות ישמחו לשוטט בין הבניינים היפים בסגנון ארט נובו הפזורים בשכונה ולגלות את המוזיאון הייחודי maison particulière שמציג תערוכה אוונגרדית ויוצאת דופן, Tabu exhibition. אם הגעתם לשכונה ביום רביעי, אל תחמיצו את שוק האוכל הנפלא marché du Châtelain, בו תמצאו פירות וירקות טריים לצד דוכני אוכל ומשקאות, שמציעים מאכלים ממטבחים שונים בעולם בהם המטבח הוויאטנמי, האיטלקי והצרפתי, וכמובן מעדנים מהמטבח הבלגי.


בניינים בסגנון אר-נובו בשכונת איקסל | צילום: visit.brussels

שכונה נוספת שבהחלט מומלץ להגיע אליה היא שכונת סנט ז'יל (Saint Gilles) המקסימה, שנחשבת למוקד הבוהמייני של העיר. בשכונה, שהיא קיבוץ גלויות של קהילות צרפתיות, ספרדיות, פורטוגזיות, מוגרביות ופולניות, תמצאו גלריות יפות, חנויות בגדים, צעצועים, תכשיטים, חנויות וינטאג' מלאות הפתעות, בניינים יפהפיים בסגנונות ארט נובו ואוסמן ואינספור בתי קפה, ברים ומסעדות טובות – כמו למשל מסעדת la Quincaillerie, השוכנת בתוך גינה מרהיבה ביופייה ומגישה מטעמים מהמטבח הבלגי וקינוחים מושלמים.

בית קפה בשכונת סנט ז'יל | צילום: visit.brussels

לבקר במוזיאון עולם הרכבות
בריסל שופעת מוזיאונים לאמנויות, קומיקס, בירה, צעצועים, שוקולד ועוד, אבל אחד המוזיאונים המעניינים בעיר, שנמצא במרחק דקות הליכה מהגראן פלאס, הוא מוזיאון עולם הרכבות (Musée Train World). המוזיאון הגדול והמושקע, השוכן בתחנת רכבת גדולה שנבנתה בין השנים 1887-1913 וכל כולו מוקדש להיסטוריה המפוארת של הרכבות הבלגיות, הוא הרבה יותר מעוד מוזיאון ומהווה אטרקציה של ממש לכל המשפחה. שיטוט בין המוצגים הרבים במוזיאון, שנאספו בקפידה רבה ועם המון מחשבה, יוביל אתכם למסע נוסטלגי בזמן, כמו צפייה בסרט רומנטי ישן.


תחנת הרכבת Schaarbeek, שהפכה למוזיאון עולם הרכבות | צילום: שאטרסטוק

בין הפריטים יקרי הערך המוצגים במוזיאון יש חפצים עתיקים הקשורים לעולם הנסיעות ברכבות בימים עברו, תמונות, סרטים, כרזות, ספרים, תיעוד ארכיונים היסטוריים, וכן תצוגה מרשימה של מדים מוקפדים שלבשו הכרטיסנים, הדיילות, המלצרים והברמנים בקרון המסעדה ואנשי השירות ברכבות של פעם. מחוץ לבניין המרכזי יש אוסף מדהים של קרונות וקטרים ישנים, שנשמרו בדיוק כפי שהיו בתקופת פעילותם – קרונות מחלקת תיירים, מחלקה ראשונה, תאי שינה וכמובן קרון המסעדה, שבימים בהם הרכבות היו אמצעי התחבורה העיקרי, שימשו כמוקד משיכה ומקום מפגש לנוסעי הרכבת. בהחלט שווה ביקור.

לעשות כבוד לנפוליאון בווטרלו
אם נותר לכם קצת זמן ואתם מאלה שהיסטוריה צבאית עתירת קרבות וניצחונות (וגם מפלות לעתים, כי אלה החיים) מחזירה אתכם לימי הזוהר בסיירת מטכ"ל, קחו לכם כמה שעות וסעו לעיירה ווטרלו (Waterloo) המרוחקת כעשרים קילומטר מבריסל ומציעה ביקור מרתק באתר ההיסטורי בו הפסיד נפוליאון, המצביא הצרפתי הדגול, בקרב ווטרלו המפורסם. שדה הקרב ווטרלו הוא היחיד מבין שדות הקרב באירופה שעבר שיחזור ושימור כדי שיראה כמו ביום הקרב עצמו שנערך ב-18 ביוני 1815. סמוך לשדה הקרב שוכן תל האריה – גבעה שבראשה ניצב פסל של אריה שואג הפונה לכיוון צרפת שבדרום. ניתן לטפס במדרגות אל ראש הגבעה הירוקה ולצפות בפנורמה של שדה הקרב.


ווטרלו. מגבעת האריה יש תצפית על שדה הקרב ועל האזור כולו | צילום: Van Damme Jean Philippe

במקום נמצא מוזיאון גדול ומרשים, מוזיאון וולינגטון (Wellington Museum) השוכן במקום בו שכן המטה של גיבור המלחמה הבריטי. כאן תוכלו ללמוד בעזרת ציורים, מפות ובובות בגודל טבעי של חיילים בשדה הקרב על הרקע המדיני לקרב ועל הקרב עצמו, שנמשך כעשר שעות בלבד. במקום מציעים סיורים מיוחדים הכוללים ביקור באתר הקרב וטיפוס על הגבעה ברכב מיוחד. עוד במתחם – מסעדה, בית קפה וחנות מזכרות.

נפוליאון ואנשיו, תצוגה במוזיאון וולינגטון, ווטרלו | צילום: ליהי רון

____

הכותבת היתה אורחת של לשכת התיירות של בריסל Visit Brussels, לשכת התיירות של בריסל-וולוניה Wallonie-Bruxelles Tourisme ושל בריסל איירליינס Brussels Airlines, המפעילה שתי טיסות יומיות בקו תל אביב-בריסל

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מבריסל

טיול קולינרי בבריסל – משוקולד ועד מסעדות מישלן
טיול קולינרי בבריסל – משוקולד ועד מסעדות מישלן

בריסל מציעה מגוון קולינרי עצום, מדוכני רחוב ועד מסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן, וכל מה שביניהם. עם יותר מ-2,000 מסעדות, לא תתקשו למצוא אוכל מצוין, בהתאם לטעם ולכיס שלכם. ובין ארוחה לארוחה, אפשר לשוטט בשוק איכרים או להתענג על ...

אמנות בבריסל: מוזיאונים, גלריות וקירות מצוירים
אמנות בבריסל: מוזיאונים, גלריות וקירות מצוירים

מאירועים מיוחדים, כמו סוף שבוע שמוקדש לפעילויות בגלריות, דרך מוזיאונים ועד לאמנות רחוב, בריסל מציעה שפע של אפשרויות למתעניינים באמנות. הצצה לדברים נהדרים שחובבי אמנות יכולים לראות במהלך ביקור בבריסל

חופשה בבריסל או למה התאהבתי בבירת בלגיה
חופשה בבריסל או למה התאהבתי בבירת בלגיה

היא רב תרבותית, מגוונת, נעימה מאוד ולא מתנשאת, יש בה בניינים נהדרים, מלונות מוצלחים ואוכל מעולה. רותם בר כהן מספרת איך התאהבה בבריסל ולמה גם לכם כדאי לתת צ'אנס לבירת בלגיה