תפריט עמוד

חופשות משפחתיות לא שגרתיות

רבים מהנוסעים לחופשות משפחתיות באירופה או בארצות הברית מתמקדים במקומות מוכרים ופופולריים. אבל גם באזורים אלו, תמיד אפשר למצוא משהו מיוחד לעשות או פינה סודית שאינה מוצפת במטיילים. הנה כמה הצעות לחופשות משפחתיות בלתי נשכחות מהסוג הפחות שכיח

לצד יעדים משפחתיים קלאסיים כמו היער השחור, צפון איטליה או אורלנדו בפלורידה, יש עוד המון אפשרויות לחופשות מוצלחות עם ילדים באזורים פחות מוכרים. לטובת מי שרוצה להכיר אזורים חדשים או להתנסות בחופשות מסוג שונה מהרגיל, ליקטנו כמה הצעות לחופשות משפחתיות, כולן באירופה או בארצות הברית – במקומות פחות פופולריים מבחינת המטייל הישראלי. וגם מי שמעדיף לנסוע למקומות מוכרים מאוד, כמו למשל טוסקנה באיטליה, יכול לטייל ולנפוש בדרך קצת אחרת, וגם הצעות כאלה תמצאו כאן.

בנתיבי המים של ברנדנבורג, גרמניה
בשנים האחרונות, ברלין ביססה את עצמה כאחד היעדים הפופולריים לחופשה משפחתית. בין אם אתם מחפשים להכיר אזור חדש בסביבת ברלין או רוצים לשלב כמה ימים בטבע עם בילויים בעיר הגדולה, מומלץ להקדיש זמן לאזור ברנדנבורג (Brandenburg), הנמצא במרחק קצר מברלין, ולבירת המחוז פוטסדאם (Potsdam).


תעלות מים וכפרים ציוריים בנתיבי המים של ברנדנבורג

מדהים לגלות שכל כך קרוב לעיר הסואנת נמצא אזור עצום של יערות, עם לא פחות מ-3,000 אגמים וכ-30 אלף ק"מ של נתיבי מים. כאן, במקום בו נהר השפרה מתפצל ליובלים רבים, תוכלו לשכור בית סירה ולבלות כמה ימים על המים בשייט פסטורלי. הנוף מסביב כולל יערות וכפרים קטנים ומקסימים שאפשר לעצור ולטייל בהם ברגל ובאופניים. מי שמעדיף קרקע יציבה יותר, יוכל להתמקם באחד מכפרי האזור ולצאת משם ליום של שייט (ניתן לשכור סירות ולשוט באופן עצמאי), לטיולי אופניים ולסיורים נוספים בסביבה. האזור שופע גם אטרקציות משפחתיות, כמו מגלשות ההרים Scharmützelbob ב- Bad Saarow, עיר המערב הפרוע El Dorado, פארק המים האיים הטרופיים, שנחשב לאחד מפארקי המים הטובים באירופה ומתחם המים Spreewelten, שבו בריכת גלים, מגלשות מים, סאונות וגולת הכותרת – שחייה בבריכה הצמודה לאקווריום ענק של פינגווינים. בנוסף יש באזור הרבה חוות כפריות שבהן ניתן להתנסות בעבודות חקלאיות, לקטוף תותים ופירות יער, לחלוב פרות, ועוד.


ארמון סנסוסי בפוטסדאם

בסיס טוב לטיולים באזור נמצא בעיר פוטסדאם, שמשמשת כטיול יום פופולרי מברלין הודות לארמון סנסוסי המפואר שבה. בחופשה משפחתית ניתן ללון בפוטסדאם ולצאת ממנה לסביבה, כולל טיולי יום בברלין. מלבד ביקור בארמון סנסוסי המוקף גנים מרהיבים, יש לפוטסדאם עוד המון מה להציע למשפחות. זוהי עיר קטנה שתענוג לטייל בה ברגל, עם רובע הולנדי ורובע רוסי ציוריים, הפארק העירוני המקסים Volkspark, הביוספרה של פוטסדאם – מתחם של חממות טרופיות עם צמחים אקזוטיים, מפלי מים, בית פרפרים ועוד, מוזיאון המדע החווייתי Extavium, פארק החבלים וההרפתקאות AbenteuerPark Potsdam, פארק הסרטים בבלסברג ועוד.

חופשת רכיבה על סוסים בקולורדו
קולורדו היא אחת המדינות היפות בארצות הברית, שהמטיילים הישראלים עדיין לא גילו. הרי הרוקי הנישאים יוצרים פה תמונת נוף מרהיבה, ולצדם הנוף באזור כולל נהרות (בהם נהר הקולורדו), יערות, אגמים וכרי מרעה מוריקים. מכל אלה ניתן ליהנות במהלך חופשה משפחתית לא שגרתית על גבו של סוס, שמתאימה לכל מי שחלם אי פעם להיות קאובוי. ברחבי קולורדו יש חוות סוסים רבות אשר מציעות טיולי רכיבה משפחתיים של כמה ימים בטבע הפראי עם לינה בשטח. אפשרות אחרת, המתאימה יותר למי שמעולם לא רכב על סוס, היא להתמקם בחווה ולצאת ממנה בכל יום לטיולי סוסים לצד טיולים ברכב וברגל והשתתפות בפעילויות נוספות. מי שרוצה לתרגל את הרכיבה לפני היציאה לשטח יכול להשתתף בשיעורי רכיבה בחווה.


רכיבה על סוסים בחוות Home Ranch בקולורדו, לכל מי שאי פעם חלם להיות קאובוי

אחת החוות המומלצות היא The Home Ranch, הממוקמת בעמק נהר האלק בלב הרי הרוקי. מכאן ניתן לצאת בכל יום לטיולים נפלאים, ולחזור בערב לבקתות חמימות ולארוחת ערב במסעדת השף המצוינת של החווה. בקרבת החווה יש שבילים רבים, שבהם אפשר לצאת לרכיבה של שעתיים עד יום שלם, במהלכה אפשר להשקיף על ההרים מעל גבו של הסוס. בחווה עצמה אפשר לעסוק בהיצע רחב של פעילויות: דייג בנהר הזורם בשטח החווה, שחייה בבריכה, הליכה ביער המקיף את החווה, השתתפות בשיעורי יוגה, מפגש עם חיות המשק ופעילויות מאורגנות לילדים, כמו משחקי ספורט, תחרויות, בישול בשטח ועוד.


הנוף באזור חוות הום ראנץ' משמש תפאורה מרהיבה לטיול רכיבה

קורס בישול משפחתי בטוסקנה
משפחות שאוהבות את החיים הטובים ייהנו מאוד מקורס בישול משפחתי בטוסקנה, חוויה מגבשת ומענגת שמציעה הרבה יותר מאוכל. לרוב מדובר בשבוע של נופש נינוח בבית אחוזה כפרי עם בריכת שחייה, מתקני משחק והרבה מרחבים, מה שכבר מהווה נקודת פתיחה מצוינת לחופשה. במהלך השבוע משתתפים לרוב בהכנה של כארבע ארוחות עם מטעמים מהמטבח האיטלקי, שאין ילד או מבוגר שיכול לעמוד בפניו – מרדדים בצק לפסטה, אופים פיצות ולחמים ומכינים ניוקי בעבודת יד, בידיעה שהחופשה הזו תשדרג את ארוחות הערב המשפחתיות שלכם לשנים רבות. מלבד זאת, החופשה כוללת פעילויות נוספות הקשורות באוכל, כמו סיור בשוק איכרים מקומי, ביקור ביקב וטעימת גלידות. בין לבין יש סיורים מודרכים באתרים המרכזיים של האזור, דוגמת פירנצה, פיזה וסיינה, ויש גם הרבה זמן חופשי לסיורים, לרכיבה על אופניים או לבילוי בבריכה.


ילדות מרדדות בצק לפיצה. חוויה משפחתית מגבשת

באחוזת פבריציו (The Fabrizio Tuscan Estate) מציעים תכניות מיוחדות למשפחות, בנות 8 ימים, הכוללות לינה בדירות מרווחות באחוזה המוקפת בכרמים, ארבע סדנאות בישול, סיורי טעימות וסיורים מודרכים. בונוס מיוחד הוא חוות הסוסים שבמקום, מה שמאפשר לצאת לטיולי רכיבה משטח החווה.

לשוט בין קרחונים באלסקה
אלסקה מצטיירת כיעד רחוק, מבודד וקפוא שמיועד להרפתקנים בלבד. התדמית שלה, למען האמת, די מוצדקת, אבל מדובר ביעד נפלא למשפחות, שאוהבות טבע, הרפתקאות וריגושים. אחת הדרכים המהנות ביותר להכיר את אלסקה, במיוחד כשמטיילים עם ילדים, הוא לצאת לשייט משפחתי של שבוע באזור המעבר הפנימי ולאחר מכן להתמקד בעוד אזור או שניים (ראו המלצות בהמשך). גם משפחות שבדרך כלל נרתעות משייט תענוגות ייהנו מהשייט באלסקה, שבו הנוף והטבע הם חלק בלתי נפרד מהחוויה, ובמיוחד שכמה מהמקומות היפים ביותר באלסקה ניתן לראות רק בשייט.


דובים באלסקה. מפגש בלתי אמצעי עם הטבע

כאן יש יתרון לספינות קטנות, שאמנם אינן מאובזרות כמו אניות הקרוז המפוארות, אבל הן יכולות להגיע למקומות שהאניות הגדולות לא יכולות להיכנס אליהם והדגש בשייט הוא על מפגש בלתי אמצעי עם הטבע. אחד המקומות הללו הוא מפרץ הקרחונים (Glacier Bay) היפהפה, כשבמהלך השייט אפשר לראות לוויתנים במים ודובים על היבשה, וקרחונים שמתנתקים ומתנפצים ברעש אדיר ועוד מראות שישאירו גם את הילדים האדישים ביותר פעורי פה. השייט באלסקה כולל גם טיולי יום מרגשים, כמו הליכה על קרחונים, נסיעה במזחלות רתומות לכלבים, טיסה בהליקופטר מעל קרחונים ומפלים, צפייה בדובים שצדים דגי סלמון במעלה הנהר ועוד הרפתקאות (הכל במחיר לא מבוטל).


שייט בין קרחונים באלסקה, אחת הפעילויות המומלצות באלסקה

אחרי השייט כדאי להקדיש זמן לפארק הלאומי דנאלי (Denali), שבו נמצא הר דנאלי, הגבוה ביותר בצפון אמריקה, בגובה 6,168 מטר. בפארק ניתן לפגוש בעלי חיים רבים, כמו דובים, איילי צפון, שועלים וסנאים. מלבד סיורי צפייה בבעלי חיים, ניתן לצאת לסיורים רגליים, לחתור בקאנו באגם וונדר, לדוג, ללקט אוכמניות, לרכב על אופניים ועוד. עוד שמורת טבע מדהימה היא הפארק הלאומי קינאי פיורדס (Kenai Fjords National Park), שבו פיורדים עמוקים, קרחונים והמון בעלי חיים ימיים כמו לווייתנים, אריות ים, כלבי ים ועופות מים. כאן אפשר לצאת להרפתקאות רבות כמו שייט בקיאקים ימיים בין הקרחונים, הליכה על קרחון, נסיעה במזחלות רתומות לכלבים ועוד.

בין טירות לחוות בוויילס
ויילס, שבמערב האי הבריטי, היא יעד נפלא לחופשות משפחתיות, וקצת מפתיע שרק מעט משפחות ישראליות גילו אותה. יש פה כל מה שצריך לחופשה מוצלחת עם ילדים: יערות שכאילו נלקחו מסיפור אגדה על פיות וגמדים, טירות עתיקות, חופים נקיים ויפים, חוות כפריות קטנות עם חיות משק, עיירות שופעות קסם, פארקי הרפתקאות ועוד אטרקציות לכל המשפחה, וכמובן, המון המון כבשים.


משפחה מטיילת ליד אחת הטירות העתיקות בוויילס | צילום:  Crown copyright (2016) Visit Wales©

הטבע הוולשי נמצא במיטבו בפארק הלאומי סנודוניה (Snowdonia), שבו הרים (כולל הפסגה הגבוהה בוויילס), עמקים ירוקים, אגמים קרחוניים, נחלים ורצועת חוף יפה. זהו אזור אידיאלי לטיולים ברגל, באופניים או ברכבת קיטור עתיקה, לשייט בנחלים, לרפטינג ולרכיבה על סוסים. בווילס יש טירות עתיקות רבות מספור, אבל אם צריך לבחור מתוכן את אלה שיסעירו את דמיונם של הילדים וירשימו את המבוגרים, הרי שטירת קרנארפון (Caernarfon), טירת קונווי (Conwy) וטירת קרפילי (Caerphilly) יעמדו במשימה בהצלחה. חוויה מיוחדת נוספת שוויילס מספקת היא ביקור במכרות וירידה בקרוניות מיוחדות אל בטן האדמה.

שייט בתעלות של וויילס | צילום: Crown copyright (2016) Visit Wales©

יש פה גם המון אטרקציות נהדרות לכל המשפחה: פארקי הרפתקאות, חבלי ואומגות בלב היער, כמו Go Ape Margam או Zip World Fforest Caffi; פארקי שעשועים, למשל GreenWood Forest Park עם אטרקציות כמו מגלשת ההרים הארוכה בוויילס, רכבת הרים, חץ וקשת, מבוכים ועוד; גני חיות ואקווריומים; חוות מקסימות בהן אפשר להאכיל וללטף חיות משק ולנסוע בטרקטור; מוזיאונים מיוחדים, כמו מוזיאון החיים הוולשיים שהוא אחד מהמוזיאונים הפתוחים הגדולים באירופה ועוד ועוד.

כדי לתת לחופשה בוויילס טעם מיוחד, כדאי ללון באחד ממקומות הלינה הלא שגרתיים הרבים שיש פה בשפע. חוות חקלאיות, טירות עתיקות, אוהלים מונגוליים, אוהלי טיפי אינדיאניים, מגדלורים רומנטיים וגולת הכותרת עבור ילדים: בבית על עץ בלב יער, כמו אלה.


ביער בדרך לשייט בקאנו בנהר בוויילס | צילום: Crown copyright (2016) Visit Wales©

חופשת שייט בקאנו במינסוטה
מדינת מינסוטה, במערב התיכון של ארצות הברית, היא אולי לא המקום הראשון שיעלה בדעתכם כיעד לחופשה המשפחתית הבאה, אבל ארץ 10,000 האגמים היא מקום נהדר לבלות בו עם המשפחה, בעיקר אם אתם רוצים ליהנות מחופשה שלווה על המים. העיירה אלי (Ely) היא בסיס מצוין לחופשת שייט בקאנו, שמתאימה גם לאנשים שלא חתרו מימיהם. כאן תוכלו לבלות כמה ימים (לרוב 7-4 ימים) על המים, באזור שמוקף ביערות עבותים, ולבלות את הימים בחתירה בקאנו, בשחייה, בדייג ובצפייה בנוף.


שייט קאנו משפחתי במינסוטה

בכל ערב עוצרים במקום אחר, מקימים אוהל, אוכלים ארוחת ערב, צולים מרשמלו במדורה וצופים בכוכבים. Boundary Waters Outfitters מציעים חבילות שייט שיהפכו את החופשה שלכם לנוחה במיוחד ונטולת דאגות. החבילות כוללות השכרת קאנו וכל הציוד הנדרש לשייט, חליפות הצלה, מפות מפורטות של נתיבי השייט באזור, אוהלים, שקי שינה, מזרנים מתנפחים, כלי אוכל ובישול, ואפילו ארוחות ארוזות – כל מה שצריך כדי שלא תצטרכו להביא כלום מהבית.

בקתה על אי בארכיפלג אולנד, פינלנד
ארכיפלג אולנד (Åland), בים הבלטי בין שוודיה לפינלנד, מונה כ-6,500 איים, מתוכם כ-300 מיושבים. הארכיפלג הוא פרובינציה אוטונומית השייכת לפינלנד, אך מרבית תושביו הם שוודים. זהו המקום השמשי ביותר בצפון אירופה, מה שהופך אותו לאתר נופש פופולרי בקרב המקומיים, כזה שרק מעטים מאלו שלא מתגוררים פה מכירים. יש פה חופים יפים, יערות, טירות עתיקות, כרי מרעה ירוקים, עיירות מקסימות שכאילו נלקחו מסיפורי אגדות, המון שלווה ושמש שבקיץ זורחת גם בחצות.

שביל עץ ליד מרייהאמן בארכיפלג אולנד. אזור מושלם לטיולי רכיבה על אופניים ולינה בבקתות עץ ליד הים

בירת האיים, מרייהאמן (Mariehamn), היא עיר נמל קטנה ומלאת חיים, עם כמה אטרקציות שיישבו את לב הילדים, כמו המוזיאון הימי ופארק המים Mariebad. הדרך הטובה ביותר ליהנות מהחופשה פה היא לשכור בקתת עץ ביער, בסמוך לים, באי הראשי Fasta Åland, ולצאת בכל יום לתור את האזור באופניים (הדרכים פה מישוריות, נופיות ומושלמות לרכיבה) או ברגל, לחתור בסירה בים (הנועזים יכולים לנסות לשחות במים הקפואים) ולבקר באיים הסמוכים – חלקם מחוברים לאי הראשי בגשרים, לאחרים ניתן להגיע בסירה. בקישור הבא תמצאו דוגמה לבקתות עץ נחמדות ליד הים, במרחק 20 דקות דיווש ממרייהאמן.

צילומים בכתבה: שאטרסטוק, Home Ranch

לקריאה נוספת:

חופשות משפחתיות באירופה - לטייל קצת אחרת
חופשות משפחתיות באירופה – לטייל קצת אחרת
חופשה פעילה בטבע או חופשה רגועה על החוף? חופשה עירונית או חופשה בכפר? כמה הצעות לחופשת קיץ משפחתית במקומות פחות שגרתיים באירופה. ויש גם המלצות וטיפים להורים ולילדים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.