תפריט עמוד

סין עם ילדים

ביקרתם עם הילדים בפארקי השעשועים של אורלנדו, יצאתם לנופש משפחתי באי יווני, חרשתם את היער השחור ושטתם עם כל המשפחה בתעלות של הולנד? הגיע הזמן להכיר יעד שונה לגמרי לטיול משפחתי – סין. הצעה לכמה עצירות מלאות עניין בענקית מהמזרח

סין לא נתפסת לרוב כיעד הולם לטיול משפחתי. במשך שנים היא נתפסה כיעד הרפתקני, הנמצא "מעבר להרי החושך", אבל עם ההתפתחות העצומה של התשתיות בסין והשינוי בתפיסה וביחס למטיילים זרים, דברים נראים אחרת לגמרי. משפחות הרפתקניות, המחפשות חופשה מסוג אחר, הרחק מהנופים האירופים המוכרים כל כך, בהחלט יכולות ליהנות מאוד מטיול בסין.

טיול משפחתי בסין יהיה שונה מטיול משפחתי ביעדים מערביים. המרחקים העצומים בין האתרים השונים מצריכים חשיבה והיערכות: לא מומלץ לשכור רכב וגם נסיעת רכבת, מהירה ומשוכללת ככל שתהיה, כשהיא נמשכת חצי יממה ואף יותר עלולה להתיש גם את הסבלני שבילדים. לכן עדיף להתמקד בשלושה יעדים מרכזיים, שכל אחד מהם מציע שילוב מוצלח של תרבות מסורתית ואטרקציות משפחתיות.

חומות העיר שיאן בשעת לילה. ממש כמו המבוגרים, גם ילדים יתרשמו מהתרבות העתיקה של סין

בייג'ינג: ארמונות, פנדות וחומה גדולה
באופן טבעי, הטיול שלנו יתחיל בבייג'ינג, המקום בו רוב המטיילים נוחתים. בירת סין מציעה אטרקציות מסוגים שונים, כך שכל אחד מבני המשפחה ימצא כאן משהו מושך ומעניין. לצד האתרים המרכזיים של בייג'ינג, שאף תייר לא מפספס, תמצאו כאן הצעות לכמה דברים שמתאימים במיוחד לילדים.

העיר האסורה – הביקור במתחם העיר האסורה המרשים מהווה הזדמנות נהדרת ללמוד על ההיסטוריה של הקיסרים הסינים ועל הדרך בה הם חיו עד לפני כ-100 שנה. הקומפלקס מכיל מקדשים, שערים מעוצבים, פסלים וגנים מטופחים.


ביקור בעיר האסורה מהווה הזדמנות לספר לילדים כיצד חיו קיסרי סין לאורך ההיסטוריה

ארמון הקיץ – המקום ששימש למגוריהם של שלשת הקיסרים האחרונים משושלת צ'ינג הוכרז כאתר מורשת עולמית ויש בו גנים מעוצבים בסימטריות, אגמים, מקדשים ועוד. האתר נמצא כ-15 ק"מ ממרכז בייג'ינג ואפשר להגיע אליו, בין השאר, בשייט בסירה העוצרת בדרך גם בגן החיות מה שהופך את הביקור בשני המקומות באותו יום לפשוט ונוח.

גן החיות והאקווריום – גן החיות של בייג'ינג, הגדול במדינה, מציג אוסף גדול של בעלי חיים, מסין ומשאר העולם. לצד גורילות, פינגווינים ותוכיים תמצאו כאן גם פנדות החיות בביתן המדמה את סביבתן הטבעית. צמוד לגן החיות נמצא האקווריום, הגדול מסוגו בעולם, ובו מינים רבים של דגים ויונקים ימיים. כמה פעמים ביום מתקיימים מופעים של דולפינים ואריות ים.


פנדה בגן החיות של בייג'ינג

פארק המים Watercube במרכז המעוצב ששימש את ענפי ספורט המים באולימפיאדת בייג'ינג ב-2008, הוקם פארק מים מקורה, אחד הגדולים באסיה. יש כאן מגוון גדול של מגלשות, כולל כמה אקסטרימיות במיוחד, בריכות ותפאורה מקסימה של בועות מים ומדוזות.

החומה הסינית הגדולה – אחד מאתרי התיירות הפופולריים בסין נמצא כ-65 ק"מ מצפון לבייג'ינג ואפשר להגיע אליו בטיול יומי מאורגן, באוטובוס או ברכב שכור עם נהג. החומה עצמה משתרעת לאורך יותר מ-20,000 ק"מ, כך שתספיקו לראות רק חלק זעיר ממנה. המקטע המתויר ביותר הוא בדלינג (Badaling), שם אפשר לטפס על החומה ברגל או ברכבל ולצעוד לאורך החומה ששופצה באזור הזה.

מטיילים לאורך החומה הגדולה, אחד האתרים המפורסמים בסין ובעולם כולו

שיאן: אלפי חיילים לא זהים
קפיצה קטנה במונחים סיניים מבייג'ינג: נסיעה בת שש שעות ברכבת מהירה תביא אתכם מבירת סין לשיאן (Xi'an), עיר עתיקה מוקפת חומה ומרובת מקדשים ופגודות. האווירה כאן מיוחדת ושונה מאוד מזו שבבייג'ינג הסואנת וגם הילדים התזזיתיים ביותר יספגו את תחושת הרוגע. אבל הסיבה האמיתית להגיע לשיאן נמצאת כשעה נסיעה באוטובוס מהעיר – חיילי הטרה קוטה. במקום נמצא מקבץ של אלפי דמויות חיילים שפוסלו מטרה קוטה במאה השנייה לפני הספירה, במטרה להגן על קברו של הקיסר. הדבר המדהים בצבא המפוסל הזה, מלבד הכמות העצומה של החיילים, היא שלכל אחד מהם יש הבעת פנים שונה. ספרו על כך לילדים והם ישמחו לגלות את ההבדלים בין הפסלים הנראים במבט ראשון זהים או לפחות דומים מאוד.


צבא חיילי הטרה קוטה ליד שיאן. הציעו לילדים לחפש הבדלים בהבעות הפנים

שנחאי: נהר, מגדלים ופארקי שעשועים
העיר השנייה בגודלה בסין היא מטרופולין מודרני, עם גורדי שחקים מסחררים, לצדם רובע עתיק עם סמטאות צרות ושוק ססגוני שבו אפשר לקנות מזכרות ומתנות למי שנשאר בבית. בשנחאי יש גם לא מעט אטרקציות לילדים.

פארקי שעשועים ומים – בסביבות שנחאי יש לא פחות מחמישה פארקי שעשועים, שניים מהם כוללים גם פארקי מים – דינו לנד, שצמוד אליו פארק המים דינו ביץ', והאפי ואלי הכולל מתקני שעשועים ורכבות הרים מסחררות לצד בריכות ומגלשות מים. בנוסף, ישנם עוד שלושה פארקי שעושועים: הלו קיטי, Jinjiang ו-Suzhou. מביניהם Jinjiang, הנמצא בפרבר של שנחאי, הוא הקל ביותר להגעה, אם כי הוא אינו המשוכלל או המתקדם שבהם.

מוזיאון המדע והטכנולוגיה – מוזיאון גדול וידידותי לילדים עם תצוגות מרתקות על התפתחות כדור הארץ, רובוטיקה, החלל, אסונות טבע ועוד.


מוזיאון המדע והטכנולוגיה בשנחאי. שעות של הנאה לכל המשפחה

ארמון הילדים – במבנה מרשים מהמאה הקודמת פועל מרכז אמנויות לילדים בני 5 עד 14, בו הם לומדים ריקוד, תיאטרון, קליגרפיה, ציור ועוד. המבקרים במקום יכולים לצפות בהופעות של התלמידים, חוויה מרתקת לילדים ישראלים שלרוב נוהגים ללכת לחוגים מסוג אחר לגמרי.

האקווריום של שנחאי – אחד האקווריומים הגדולים בעולם כולל מנהרה תת ימית ארוכה, שההליכה דרכה עוברת מתחת לדגים וליצורים ימיים מרחבי העולם.


האקווריום של שנחאי, אחד הגדולים מסוגו בעולם

מגדל פנינת המזרח – לא רחוק מהאקווריום נמצא המגדל שמראשו יש תצפית נפלאה על העיר.

סנצ'ורי פארק – פארק ציבורי גדול שבו תמצאו שפע של פעילויות משפחתיות, כמו שייט באגם, מיני גולף, אזור משחקים ושבילי הליכה ורכיבה על אופניים.

קו הרקיע של שנחאי נגלה במלוא תפארתו לשטים בנהר החוצה את העיר

שייט על נהר חואנגפו – שייט על נהר חואנגפו (Huangpu), פלג של היאנגצה, החוצה את העיר מספק זווית ראייה מעניינת על שני חלקי העיר. יש סירות שונות השטות על הנהר, חלקן מפוארות ומצוידות בבר, אחרות פשוטות אבל מספקות את המטרה שלשמה הגעתם. הסירות יוצאות על פי רוב מהבונד (רחוב Zhongshan), שטות דרומה לעבר גשר חואנגפו, מסתובבות ושטות צפונה לכיוון Wusongkou ואז חוזרות לבונד.

הונג קונג: ים, הר וכיף לילדים
מבחינת הילדים הונג קונג בפירוש יכולה להיות גולת הכותרת של הטיול בסין, וגם המבוגרים ימצאו כאן שפע של עניין.

נמל ויקטוריה – הנמל נמצא בין האי הונג קונג לחצי האי קאולון והוא מהווה אטרקציה מרכזית למטיילים, עם שלל חנויות, מסעדות ובתי קפה. זוהי בעיקר נקודת תצפית מצוינת על גורדי השחקים האדירים של הונג קונג ושל קאולון. מדי ערב, בשעה 20:00, מתקיימת כאן סימפוניית האורות, מופע אור קולי מרהיב, שבמהלכו מוארים גורדי השחקים בקרני לייזר המרקדות לצלילי המוזיקה. באזור הנמל נמצא גלגל ענק, Hong Kong Observation Wheel, שמהתאים שלו יש תצפית יפה על כל האזור.

הגלגל הענק וגורדי השחקים באזור נמל ויקטוריה בהונג קונג

מעבורת סטאר – אל תחמיצו נסיעה במעבורת סטאר (Star Ferry), המחברת בין הונג קונג לקאולון בקו הפועל מאז סוף המאה ה-19. מהלך השייט (שמחירו סמלי) נשקף קו הרקיע המדהים של הונג קונג מצד אחד ושל קאולון מנגד, מראה רב עוצמה. המעבורת תוריד אתכם בטיילת צים שא צוי שבקאולון. בטיילת יש כמה מוקדי עניין, בהם שדרת הכוכבים, הגרסה המקומית לשדרה ההוליוודית המפורסמת כולל טביעות כפיים של כוכבי קולנוע בבטון והמוזיאון לאמנות של הונג קונג שם אפשר לראות תצוגות של אמנות סינית לאורך ההיסטוריה.


מעבורת סטאר המחברת בין הונג קונג לקאולון כבר יותר ממאה שנה

פיסגת ויקטוריה – אל פסגת ויקטוריה, הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג מומלץ להגיע בחשמלית הפסגה, Victoria Peak Tram, רכבת עתיקה שמטפסת בזווית כמעט אנכית אל ראש ההר. בתום הנסיעה תוכלו לבבר בפיק טאאור, מבנה בעל צורה ייחודית שבו מסעדות חנויות מזכרות, מרכז למשחקי וידאו ומרפסת תצפית שבימים בהירים נשקף ממנה נוף שיעצור את נשימתכם. הכניסה למרפסת התצפית עולה כסף, במרכז הקניות פיק גלריה יש אזור תצפית שאינו כרוך בתשלום. בפסגה יש כמה שבילי הליכה, גם מהם יש תצפיות מקסימות על האי והמפרץ המנוקד בספינות.


החשמלית הוותיקה מטפסת לפסגת ויקטוריה, משם יש נוף מרהיב על הונג קונג והסביבה

פארקי שעשועים – הונג קונג מצטיינת בתחום הזה, עם שלושה פארקים מצוינים. אושן פארק באי הונג קונג עמוס ברכבות הרים ומתקני שעשועים נוספים, אקווריום, מופעים של יונקים ימיים והיכרות עם פנדות. בין שני חלקי הפארק, שאחד מהם נמצא על הר והשני בעמק, מחבר רכבל שממנו נשקף נוף נפלא. באי לנטאו תמצאו את דיסנילנד הונג קונג, פארק שעשועים במתכונת המוכרת, וילדים צעירים יותר ייהנו בסנופי וורלד, פארק המושתת על דמויותיהם של סנופי, צ'ארלי בראון וחבריהם מסדרת הקומיקס האמריקאית.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...