תפריט עמוד

חופשה משפחתית באיטליה

איטליה היא יעד מושלם לחופשה משפחתית. יש בה ערים נהדרות, שפע של מסלולים קלילים ופעילויות מרגשות בלב הטבע, פארקי שעשועים מצוינים, מקומות לינה ידידותיים למשפחות והעיקר - המון פיצות, פסטות וגלידות שישמחו כל ילד. המקומות הכי טובים לחופשה משפחתית באיטליה

בכל הנוגע לחופשה משפחתית, איטליה היא הימור בטוח. יש בה משהו לכל אחד מבני המשפחה – נופים מרגשים, טיולים קלילים בטבע שאפשר לעשות גם עם קטנטנים, פעילויות אתגר שמתאימות לבני נוער חובבי ריגושים, טירות עתיקות שילהיבו את ההורים וגם את ילדיהם שאוהבים לשחק בנסיכות ואבירים וערים נהדרות שמציעות המון עניין לכל המשפחה.

גם היצע מקומות הלינה ידידותי מאוד למשפחות, בין אם תבחרו לגור בחווה חקלאית בטוסקנה או בכפר נופש על שפת אגם גרדה. ועוד לא דיברנו על האוכל האיטלקי המשובח – קשה למצוא ילד (או מבוגר) שיוכל לעמוד בפני הפיצות, הפסטות והגלידות האיטלקיות. ולסיום, גם האיטלקים עצמם תורמים לעובדה שהחופשה המשפחתית באיטליה מהנה במיוחד. האיטלקים אוהבים ילדים, ואלה מתקבלים בברכה ובחיוך בכל מקום אליו הם מגיעים.


פארק חבלים בצפון איטליה

איטליה היא ארץ מאוד מגוונת, כשכל אזור מציע נופים ומוקדי עניין אחרים. בחרנו כמה אזורי טיול פופולריים באיטליה שמתאימים במיוחד לחופשה משפחתית, כל אזור ואופיו המיוחד.

צפון איטליה – הרים, אגמים והרבה אקשן
אזור צפון איטליה הוא מהאזורים היפים ביותר באיטליה. הנוף השולט פה הוא של פסגות הרי האלפים, אשר חלקן מושלגות גם בקיץ, ושל האגמים הנחבאים בין ההרים. בין לבין תראו פה גם יערות, נהרות ומפלים. אפשר לשלב חופשה באזור האגמים עם חופשה בחבל הדולומיטים שמצפון או בחבל אאוסטה שבמערב.


אין ילד שיעמוד בפני הגלידה האיטלקית, וכשאפשר ללקק אותה לצד נהר הארנו בפירנצה – ההנאה כפולה

אזור האגמים הוא הפופולרי ביותר בקרב משפחות, ובמיוחד אזור אגם גרדה, אשר מציע לא רק נופים נהדרים ופעילויות בחיק הטבע, כמו שייט באגם או רכיבה על אופניים מסביב לו, או ביקור רטוב במפלי ורונה השוצפים, אלא גם המון אטרקציות מיוחדות למשפחות. הגדולה והמפורסמת מכולן היא פארק השעשועים
גרדלנד (Gardaland), פארק השעשועים הגדול באיטליה ואחד מהטובים באירופה, שבו מתקנים מקפיצי אדרנלין לצד הופעות מושקעות. בצמוד לפארק נמצא אקווריום Sea Life, שבו תעלת כרישים, תצוגת צבי ים, תצוגת כרישים ססגונית ועוד. פארק פופולרי נוסף באזור אגם גרדה הוא Canevaworld Resort, שכולל פארק מים המעוצב בסגנון טרופי, פארק סרטים ומופעי אבירים. למשפחות המבקרות באזור מומלץ לבקר גם בפארק הספארי Parco Natura Viva ובפארק ההרפתקאות Parco le Busatte, שבו גשרי חבלים ואומגות בין צמרות העצים לצד פארק אופניים אתגרי. בנוסף לאטרקציות המשפחתיות, אזור האגמים גדוש בעיירות קטנות ומקסימות שתענוג לטייל ברחובותיהן, ורצוי לעשות זאת עם גביע גלידה איטלקית ביד. כמה עיירות מוצלחות שכאלה הן סירמיונה, מלצ'סינה ולימונה (המפורסמת בחנויות הלימונים והלימונצ'לו שבה) שלגדות אגם גרדה, בלג'יו, המכונה גם "הפנינה של אגם קומו", וסטרזה הציורית שלגדות אגם מג'ורה.


הרי הדולומיטים, מאזורי הטבע היפים באיטליה

מצפון לאזור האגמים נמצא אזור הדולומיטים. באזור הדולומיטים תמצאו פחות אטרקציות מעשה ידי אדם, אבל הרבה מאוד אטרקציות של הטבע, עם נופים אלפיניים שכאילו נלקחו מגלויה. הפארק האזורי אדמלו ברנטה (Parco Regionale Adamello Brenta) מכסה אזור נרחב של קרחונים, אגמים, כרי מרעה אלפיניים ופלגי מים צלולים. הכפר מולבנו (Molveno) מהווה בסיס טוב לטיולים באזור זה, ובו אגם מולבנו, האגם האלפיני הגדול ביותר ששוכן בגובה שמעל 800 מטר. ניתן לשוט באגם או לטייל סביבו ברגל או באופניים. כמו כן, מן העיירה יוצאים ניתן לצאת לסיורים רגליין ביערות ובמפלין שמסביב, ולעלות ברכבל להרים, שם ממתינות אטרקציות נוספות – מטיולי הליכה ועד פארק חבלים מסעיר. אגם יפהפה נוסף באזור הוא אגם טובל (Tovel) המוקף ביערות מחטניים. עיירה נהדרת אחרת היא קורטינה ד'אמפצו,  שמהווה גם היא בסיס נהדר לטיולים באזור. בקורטינה היפהפייה יש מגוון פעילויות מסעירות לכל המשפחה כמו סקי וטיולי הליכה בטבע, לצד ביקור בחוות חקלאיות בהן אפשר לפגוש מקרוב סוסים, פרות וברווזים. ביום גשום אפשר לבלות באולם ההחלקה על הקרח שבעיירה.


התפאורה המופלאה של הדולומיטים מספקת מקום נפלא למשחקים לילדים



בצפון-מערב איטליה נמצא חבל ארץ נוסף שמתאים מאוד לחופשה משפחתית, אם כי הוא עדיין לא מתוייר מאוד על ידי תיירים ישראלים. זהו חבל אאוסטה (Aosta), ששני המאפיינים הבולטים ביותר שלו הם ההרים – כאן נמצאות ארבע הפסגות הגבוהות ביותר באלפים, והטירות העתיקות שמנקדות את העמק. יש פה כמה טירות שישבו במיוחד את ליבם של הילדים, כמו טירת פניס הימי ביניימית עטורת הצריחים, מהמרשימות והשמורות שבטירות העמק, או טירת סן פייר שהיום יש בה מוזיאון לטבע. אחת מהאטרקציות הבולטות באזור היא המונטה ביאנקו (Monte Bianco), ההר הגבוה ביותר במערב אירופה, בגובה כ-4,807 מטר. ניתן לטפס ברכבל עם קרונות פנורמיים מסתובבים מהעיירה קורמאייר ל-Punta Helbronner בגובה 3,462 מטר. למעלה יש שלג כל השנה ותצפית עוצרת נשימה על כל האזור. העיירה קורמאייר מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור ולשלל פעילויות בחיק הטבע – טיולי הליכה ברמות שונות, רפטינג, רכיבה על סוסים, טיולים בשלג במזחלות רתומות לכלבים, טיסה בכדור פורח ועוד הרפתקאות.




בזמן שהמבוגרים עושים סקי בעמק אאוסטה, הצעירים בחבורה יכולים לגלוש במזחלת אישית

ואחרי כל הטבע הזה, אסור לשכוח שבצפון איטליה נמצאת אחת מהערים היפות ביותר באיטליה, ונציה, שעל אף שהיא נחשבת לאחת מהערים הרומנטיות בעולם, היא תשבה גם את ליבם של הילדים. אין ילד שלא יהיו מוקסם מטיול במבוך הסמטאות של ונציה ומשייט בתעלות העיר – בין אם בגונדולה רומנטית או בוואפרטו – סירת האוטובוס המקומית. אסור להחמיץ ביקור בכיכר סן מרקו, שם הילדים ישמחו להאכיל את היונים שבכיכר ולעלות לראש מגדל הפעמונים של בזיליקת סן מרקו, ממנו נשקפת תצפית נהדרת על העיר. חוויה מיוחדת נוספת בוונציה, שמתאימה גם ליום גשום, היא ביקור במפעל הזכוכית Vecchia Murano, שם מתקיימים סיורים מודרכים בהם ניתן לצפות בתהליך הכנתם של פסלים וחפצי נוי מזכוכית. ולסיום, ילדים יצירתיים ייהנו מסדנאות יצירה של הכנת מסכות וונציאניות בחנות המסכות Ca Macana.


ונציה שובה גם את ליבם של הילדים

איך בוחרים כפר נופש באזור אגם גרדה?
אחת מאפשרויות הלינה הפופולריות באזור אגם גרדה היא בכפרי נופש, שמציעים למשפחות לינה בדירות מרווחות ומאובזרות, לצד מגוון פעילויות נופש ופנאי. אבל איך יודעים איזה כפר נופש לבחור מתוך ההיצע הרחב?
ישנם כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם בבחירת כפר נופש:

גודל המקום – האם אתם מעדיפים כפר נופש גדול, הומה ומלא חיים, או כפר נופש אינטימי ורגוע יותר?

אבזור יחידת הנופש – ישנם כפרי נופש שבהם הדירות מאובזרות בפשטות ומתאימות למי שמבלה את מרבית יומו מחוץ לדירה, וישנם כפרי נופש שבהם הדירות אלגנטיות ומאובזרות בקפידה, כולל מטבח מאובזר היטב שכולל גם מיקרוגל ומכונת קפה.

מיקום כפר הנופש – חלק מכפרי הנופש ממוקמים ממש על שפת האגם ומאפשרים נופש פעיל באגם, וחלק מכפרי הנופש ממוקמים רחוק יותר ומתאימים למי שרוצה לבלות את מרבית הזמן בטיולים ובאטרקציות הרבות של האזור.

גודל הדירה – כפרי הנופש נבדלים ביניהם בגודל הדירות – במרבית כפרי הנופש יש דירות עם חדר שינה וסלון שמתאימות לעד ארבעה אורחים, ודירות של שני חדרי שינה וסלון שמתאימות לעד שישה אורחים. אבל יש כפרי נופש שבהם יש גם דירות גדולות יותר, שמתאימות לעד שמונה אורחים.

מה יש בכפר הנופש – במרבית כפרי הנופש יש בריכת שחייה ומסעדה, אבל יש כפרי נופש שבהם יש עוד מגוון גדול של אטרקציות ופעילויות כמו חוף פרטי, מגלשות מים, מרכז ספא, מועדון ילדים, מגרשי ספורט ועוד.  

טוסקנה ואומבריה – חופשה בכפר
אם אזור צפון איטליה מציע נופים דרמטיים והרבה אקשן, הרי שטוסקנה ואומבריה שבמרכז איטליה מציעות נופים שלווים של גבעות עגולות, כרמים ושדות חמניות, וסגנון חופשה שליו ורגוע, שמשלב ביקורים עתיקות עם טיולים נינוחים בטבע ובכפרים הציוריים. גם טוסקנה וגם אומבריה משופעות בווילות כפריות ובבתי חווה, ומדובר באפשרות הלינה המושלמת לחופשה משפחתית. הווילות והחוות שוכנות לרוב בלב הטבע ומציעות לינה בדירות מאובזרות עם מטבחון מצויד ורבות מהן מצוידות גם בבריכת שחייה. לעיתים תוכלו לפגוש בהן גם חיות חווה שישמחו את ליבם של הילדים. החופשה בטוסקנה ובאומבריה יכולה לשלב ביקור בכמה מאתרי החובה והאטרקציות של האזור לצד טיולים ברגל ובאופניים, פיקניק ליד האגם עם מצרכים שנקנו בשוק של אחת מהעיירות הסמוכות, קטיף פטריות, רכיבה על סוסים, שייט, סדנת בישול משפחתית ועוד.


וילה עם בריכה בטוסקנה. מיקום אידיאלי לחופשה משפחתית

בטוסקנה אל תחמיצו את פירנצה (Florence), שגם אם אינה נראית כעיר הקלאסית לטיול משפחתי, יש לה מה להציע לילדים: טיפוס לחלקה העליון של כיפת הדואומו, כיכרות מקסימות שאפשר לנוח בהן ליד המזרקה, ביקור  בארמון וקיו וצפייה במופע תיאטרון בובות, גנים יפים עם בריכות ומזרקות כמו גני בובולי, מוזיאון מדע (מוזיאון גלילאו) וכמובן גלידה מצוינת – את כל אלה ניתן לשלב בין ביקור במוזיאון אחד למשנהו. ילדים ייהנו גם בפיזה, שם אפשר לבקר במגדל הנטוי ולשוט על נהר הארנו, ומסיינה, שם אפשר להתרוצץ בכיכר הקמפו הענקית ולטפס למגדל הפעמונים ממנו נשקף נוף נהדר של העיר. טוסקנה מציעה גם כמה פארקי שעשועים חביבים, כמו פארק פינוקיו שליד העיירה קולודי, או פארק ההרפתקאות Saltalbero שמציע גשרים תלויים ואומגות בלב היער.


מנוחה בשמש בחזית של ארמון פיטי בפירנצה


גם אומבריה מציעה מגוון גדול של אטרקציות לכל המשפחה. בלב הירוק של איטליה יש טבע ומים בשפע, ואפשר לשוט ולשחות באגם טרזימנו, לטייל במפלי מרמורה השוצפים, מהמפלים המלאכותיים הגבוהים בעולם, ולעשות רפטינג בנהר נרה. חבל אומבריה משופע גם בטירות רבות, ואחת מהמוצלחות ביותר לביקור משפחתי היא רוקה מג'ורה (Rocca Maggiore) שבאסיסי, על שלל הצריחים והביצורים שלה. ולסיום, אל תחמיצו את הביקור במפעל השוקולד פרוג'ינה שבפרוג'ה. ניתן לסייר במפעל, לראות את תהליך ייצור השוקולד, לבקר במוזיאון השוקולד ואף להשתתף בסדנאות שוקולד בבית הספר לשוקולד שבמקום.
 

רומא: פיצה, מזרקות וגלדיאטורים
משפחות שמעדיפות חופשה עירונית ייהנו מאוד ברומא, שיש לה הרבה מה להציע גם לילדים. עם הכנה טובה ילדים גדולים יוכלו אפילו ליהנות באתרים הקלאסיים של רומא העתיקה, כמו הקולוסאום והפורום. גם הכיכרות של רומא ייסבו הנאה מרובה לילדים, במיוחד אלה שמשובצות במזרקות נהדרות, כמו פיאצה נבונה. וכמובן, אין ילד שלא ייהנה להשליך מטבע למזרקה המפורסמת ביותר ברומא, פונטנה די טרווי (Fontana di Trevi).


גלדיאטורים ליום אחד בבית הספר לגלדיאטורים ברומא

רומא מציעה גם כמה מוזיאונים ידידותיים לילדים, כמו מוזיאון הילדים Explora , שמאפשר לילדים להתנסות בלהיות גדולים עם בנק, דואר, מכולת ואולפן טלוויזיה שמותאמים למידותיהם הקטנות, או מוזיאון המדע והטכנולוגיה Technotown.

אם הילדים שלכם מתענגים על הפיצה שנמכרת בכל פינת רחוב, תוכלו לקחת אותם לבית הספר לפיצה, או אולי לסדנה משפחתית להכנת פסטות בעבודת יד. חוויה לימודית מסוג אחר תצפה לילדים בבית הספר לגלדיאטורים , שם הילדים מקבלים תלבושות מסורתיות, חרבות ושריונות ולומדים להילחם כמו גלדיאטורים אמתיים.


מזרקה ברומא


קמפניה: חופים, הרי געש ועתיקות
אזור דרום איטליה בדרך כלל מקושר אצלנו עם כוסית לימונצ'לו במסעדה ששוכנת על צוק תלול מעל הים באחת מהעיירות הרומנטיות של אמלפי – לא בדיוק הבחירה הראשונה לחופשה משפחתית. אבל האמת היא שהאזור היפהפה הזה מציע המון הנאה ועניין לילדים. יש פה חופים נפלאים, אתרים ארכיאולוגיים שבהם ההיסטוריה מתעוררת לחיים, הרי געש וגם הרבה וילות משפחתיות נהדרות ממש כמו בטוסקנה ובאומבריה. ועוד לא הזכרנו את העובדה שהפיצות והגלידות הטובות ביותר באיטליה נמצאות באזור הזה.


החוף של פוזיטאנו, אחד מהחופים הנהדרים באזור אמלפי


אחד המקומות החביבים במיוחד על ילדים באזור חוף אמלפי הוא האי קפרי (Capri), אליו מגיעים בשייט ברחפת או במעבורת מנאפולי או מסורנטו, מה שמהווה התחלה מבטיחה ליום מהנה. מהמרינה של קפרי אפשר לשוט בסירת מנוע למערה הכחולה, מערה קרסטית המלאה מים בצבע טורקיז מרהיב, שניתן לשוט בהם בסירת משוטים. חוויה נוספת שהילדים לא ירצו לוותר עליה היא עליה ברכבל כסאות מהעיירה אנאקפרי לפסגת הר סולארו בגובה 589 מטר, ממנה נשקף נוף מרהיב של האזור. 

אי אחר הוא איסקיה (Ischia), הגדול ביותר מבין האיים במפרץ נאפולי, שבו חופים ארוכים נהדרים שמתאימים לבילוי משפחתי. חופים נהדרים יש גם באזור חוף אמלפי, כאשר ידידותיים במיוחד למשפחות הם ארצ'י (Erchie), מיורי (Maiori) ומינורי (Minori).


שרידי העיר פומפיי מרתקים לא רק את המבוגרים אלא גם מציתים את דמיון הילדים

ילדים גדולים יוקסמו גם מהביקור בשתי הערים שנקברו מתחת לאדמה בהתפרצותו של הגעש ווזוב בשנת 79 – פומפיי והרקלוניאום. יש פה המון מה לראות שיסעיר את דמיונם של הילדים – הפורום, האמפיתיאטרון, המקדשים, בתי המגורים, המרחצאות, המאפיות, החנויות ועוד. ואם אתם כבר פה, אל תחמיצו את הטיפוס להר הגעש ווזוב והצצה אל הלוע הגעשי שלו.  

בתמונה הפותחת: משפחה מטיילת באזור אגם גרדה בצפון איטליה

לקריאה נוספת: 

טוסקנה עם ילדים 
טוסקנה עם ילדים
חופשה נינוחה בבית חווה, טיפוס על מגדלי פעמונים, רכיבה על סוסים בנופים פסטורליים, סדנת בישול משפחתית והמון גלידה – טוסקנה הרומנטית יכולה להיות נהדרת גם לבילוי משפחתי. הצעות לחופשה משפחתית בטוסקנה

 

צפון איטליה למשפחות 
צפון איטליה למשפחות
ערים יפהפיות, עיירות שכמו יצאו מגלויה, אגמים, מסלולי טיול בהרים, פארקי שעשועים ומים ואוכל איטלקי שכולם אוהבים – אין פלא שצפון איטליה היא יעד מושלם לחופשה משפחתית

 
צילומים: שאטרסטוק, פליקר – 
fhwrdhMichael Schmitz

 

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיטליה

דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל
דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל

המסע לאורך דרך פרנציסקוס, אינו רק מסע בין כנסיות ואינו רק שיעור מאלף בהיסטוריה של איטליה בימי הבינים. זהו טיול על מורדות האפנינים המשלב נופים הרריים יפים, עם שטחים מעובדים. מרביתו של המסע עובר באומבריה, המכונה בפי אוהביה ...

צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה
צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה

הצלם ברוך גיאן ערך מסע צילום לפסטיבל הצ'רי בגוביו, אומבריה. עשרות מתופפים ומאות משתתפים כבר מילאו את העיר היפה והעתיקה הזו. למשמע קריאתו של ראש הטקס יצאה השיירה לדרכה כדי להעיר את תושבי העיר ליום הגדול

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...