תפריט עמוד

להיות מורה דרך

מי שאוהב את הארץ ורוצה לשתף את הידע והאהבה עם אחרים, כדאי לו להצטרף לקורס מורי דרך. הקורס כולל שיעורים עיוניים בנושאים רבים ומגוונים לצד סיורים ברחבי הארץ, ובסופו, כשהתעודה הנכספת בידיכם, תוכלו להפוך את האהבה למקצוע

אתם אוהבים את הארץ ומכירים אותה דרך הרגליים, מבינים שכדי לממש את האהבה הזאת צריך להרגיש את רגבי האדמה מתפוררים מתחת לסוליות הנעליים, להריח את העשב הירוק אחרי הגשם, להקשיב לרוח המניעה את ענפי העצים, לזהות עוף דורס הנוסק מעל, להכיר את הסיפור מאחורי רצפת פסיפס או אמת מים עתיקה. אהבה בלתי אמצעית שכזאת הופכת שלמה יותר כאשר משתפים אותה עם אחרים, חולקים את הידע עם תיירים שבאו לביקור קצר או עם ישראלים שיוצאים מדי פעם לטיולים ורוצים להכיר טוב יותר את שבילי הארץ ואת נופיה.

היכולת להעביר לאחרים, ישראלים ותיירים, את הידע והאהבה לארץ מגיעה למימוש כשהופכים למורה דרך מוסמך

היכולת להעביר ידע ותחושת קשר לאדמה, לנופים ולאתרים של הארץ, מגיעה למימוש בדרך הטובה ביותר כשהופכים למורי דרך. מורה דרך, כשמו כן הוא – מראה את הדרך למי שאינו מכיר אותה. אבל המקצוע הזה דורש הרבה יותר מאשר רק "להראות את הדרך". צריך לצבור ידע עצום בתחומים רבים ומגוונים: היסטוריה, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה, חי וצומח, אדריכלות, אמנות, דתות, אקטואליה ועוד ועוד. ואם רוצים להדריך תיירים חובה לדעת לפחות שפה זרה אחת על בוריה. ומעבר למידע הרב, חשוב להכיר את הסיפורים הקטנים והמרתקים שמאחורי האתרים והמקומות שפוגשים בדרך.

אמת מים בקיסריה. קורס מורי  דרך כולל לימודים במגוון נושאים, בהם ארכיאולוגיה והיסטוריה של א"י

כמות הידע הנדרש גדולה כל כך שלא די בקורס קצר של כמה מפגשים, כדי להפוך מורה דרך מוסמך צריך לעבור הכשרה מסודרת הכוללת בסביבות 600-550 שעות לימוד וכ-80-70 ימי סיור ברחבי הארץ (ימי הסיור מפזורים במהלך הקורס, מיום אחד לשלושה עד ארבעה ימים).

מה מטרת הקורס? להכשיר מורי דרך על מנת שיוכלו להדריך קבוצות של תיירים וישראלים, בני גילאים שונים, לרכוש מיומנויות מקצועיות וידע רב על הארץ מזוויות שונות ובתחומים מגוונים.


נחל חרמון (הבניאס). הקורס מאפשר להרחיב את ידיעת הארץ ולהפוך את ההנאה מטיולים למקצוע מספק 

למי מיועד קורס מורי דרך? לכל מי שרוצה להעשיר את הידע בנושאי ארץ ישראל ולהפוך את אהבת הארץ וההנאה מטיולים למקצוע מספק ומאתגר (וכן, גם משתלם…). יש קורסים למורי דרך במוסדות שונים, חלקם אקדמיים ואחרים מוסדות מתמחים, חשוב לבחור במקום רציני ומוכר, כזה שיעניק לכם את הידע התיאורטי והמעשי המעמיק ביותר. בהתאם לדרישות משרד התיירות, ללימודי קורס מדריכי תיירים מתקבלים בעלי תעודת בגרות מלאה, הבקיאים בשפה העברית ושולטים בשפה או בכמה שפות זרות.


הדרכה לקבוצת תיירים בעינות צוקים (עין פשחה) בצפון ים המלח

מה לומדים בקורס? נושאים רבים ומגוונים, בהם גיאוגרפיה ואקלים של ארץ ישראל, מיעוטים בישראל, מבוא לארכיאולוגיה, ארכיאולוגיה מקראית, הצומח והחי בישראל, אמנות וארכיטקטורה נוצרית ומוסלמית, היסטוריה של ארץ ישראל לתקופותיה, החברה הישראלית, צורות התיישבות, תולדות הסכסוך הערבי-ישראלי, שיטות הדרכה ועוד ועוד. כאמור, מעבר ללימודים עיוניים, יש גם שיעורים מעשיים הכוללים סיורים, התנסות בהדרכה, סדנאות מנהיגות, קורס עזרה ראשונה ועוד.

ומה אחרי הקורס? מי שעומד בכל דרישות הקורס, כולל בחינות, מטלות והגשת עבודות, מקבל תעודת בוגר קורס מורי דרך מוסמכים. מצוידים בתעודה הזאת תוכלו לצאת אל השטח, לשתף אחרים בידע שצברתם ולהתפרנס ממקצוע שאתם אוהבים.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...