תפריט עמוד

איביזה – נופים, חופים ומסיבות

האי הספרדי איביזה מפורסם במסיבות הפרועות שמתקיימות בו, אבל יש בו הרבה יותר מזה. עם עיר עתיקה וציורית, חופים נפלאים ואתרי טבע מרהיבים, גם מי שמחפש חופשה שלווה יבוא על סיפוקו

האי הספרדי איביזה (Ibiza), שמהווה חלק מארכיפלג האיים הבלאריים, היה פעם אי שקט ושליו אשר היווה מוקד משיכה לאמנים ולדוגלים בחיים אלטרנטיביים. אלא שבשנות ה-90 הכל השתנה והאי הפך למעוזם של הקלאברים והוא מפורסם במסיבות המוניות ופרועות המתקיימות בו. אבל למרות התדמית ההוללת, לאיביזה יש עוד המון מה להציע – יש בו מפרצים מבודדים וחופים יפהפיים, שקיעות עוצרות נשימה, אתרי טבע ועיר עתיקה וציורית. גם אוהבי החיים הטובים ייהנו פה הנאה מרובה הודות למלונות המצוינים והמסעדות הנהדרות.

הנה כמה דברים שכדאי לראות במהלך חופשה באיביזה:

איביזה טאון
איביזה טאון (Ibiza Town), העיר הגדולה באי, מחולקת לעיר חדשה ומודרנית ולעיר עתיקה (Dalt Vila, "העיר העליונה" בקטלאנית). העיר העתיקה המבוצרת שוכנת על גבעה מעל הים ומהווה מוקד משיכה בולט לתיירים הודות למבוך של סמטאות מפותלות ומרוצפות אבן ובתים במגוון סגנונות ארכיטקטוניים מתקופות שונות. על העיר העתיקה חולשת קתדרלת Santa Maria d'Eivissa המרשימה מהמאה ה-13. מהביצורים מסביב נשקף נוף פנורמי נפלא של העיר והים. כדאי לבקר גם במוזיאון הארכיאולוגי המצוין Museo Puig des Molins, שהוקם מעל שרידי אתר קבורה.



העיר העתיקה של איביזה. מבוך של סמטאות צרות ומרוצפות אב

תענוג לטייל בסמטאות העיר, הגדושות בגלריות לאמנות ובחנויות של מזכרות ועבודות יד, ולשבת באחד מבתי הקפה הרבים שבכיכרות המקסימות או בחצרות הפנימיות מלאות האווירה.
בעיר החדשה יש שדרות רחבות ומוצלות הגדושות בבתי קפה, מסעדות וחנויות. העיר החדשה מפורסמת גם בחיי הלילה שלה, עם כמה מועדונים מהגדולים באי, בהם Pacha ו-Amnesia.
גם הנמל של איביזה טאון שווה ביקור, כשלצד סירות דייגים צנועות עוגנות בו יאכטות מפוארות ומנקרות עיניים. בנמל שוקק החיים יש המון בתי קפה ומסעדות על קו המים.


העיר העתיקה של איביזה שוכנת על גבעה מעל הים

סן אנטוניו
עיר הנופש סן אנטוניו (San Antonio), בחוף המערבי של האי, מציעה חופים נפלאים, טיילת שוקקת ועטורת דקלים וחיי לילה סוערים. זהו יעד חביב במיוחד על צעירים, שביום מבלים בחופים ועוסקים בספורט ימי ובלילה מבלים במועדונים. רצועת השקיעה היא רצועת חוף בקצה מפרץ סן אנטוניו, ובה עשרות ברים שמציעים קוקטיילים, מוזיקת צ'יל אאוט ואווירה רגועה מול שקיעות מרהיבות. הוותיק והמפורסם מכולם הוא Café Del Mare, שסדרת אוספי הצ'יל אאוט הנושאים את שמו התפרסמה בכל העולם.


שקיעה בחוף סן אנטוניו

סנטה אולליה ואס קאנה
סנטה אולליה (Santa Eulalia) ואס קאנה (Es Caná) הן עיירות נופש ידידותיות בחוף המזרחי של האי, עם חופים חוליים זהובים ותשתיות תיירות מפותחות. הנופשים כאן הם בעיקר משפחות הנהנות מהאטרקציות שיש כאן, כמו רכבת תיירים קטנה הנוסעת בנופי האזור, מסלול קרטינג ופארק חבלים והרפתקאות. סנטה אולליה היא אחד מהיעדים הגסטרונומיים המובילים באי, עם היצע גדול של מסעדות משובחות, ויש בה גם מרינה מפוארת והרבה בוטיקים יוקרתיים.


טיילת בסנטה אולליה

האטרקציה המפורסמת ביותר של אס קאנה, לעומת זאת, היא שוק ההיפים, הגדול מבין שוקי ההיפים הנערכים ברחבי האי. בשוק מוכרים בגדים (אם תמיד חלמתם על חולצת בטיק, זה המקום), תכשיטים ועבודות יד, כשברקע מתנגנת מוזיקה טובה.


שוק ההיפים באס קאנה

סאס סלינס
שמורת הטבע סאס סלינס (Ses Salinas) כוללת את החוף הדרומי של איביזה והחוף הצפוני של האי השכן פורמנטרה. יש בה חופים נפלאים, בריכות מלח, דיונות חול ומינים רבים של צמחים ועופות מים. בריכות המלח פוטוגניות במיוחד והשקיעות כאן הן מהיפות באי.


שמורת הטבע סאס סלינס. שקיעות פוטוגניות

מערות קאן מרקה (Can Marça)
מתחם מרשים של מערות תת קרקעיות מרהיבות השוכנות בצפון האי. במערות יש נטיפים ותצורות סלע מעניינות ואגמים תת קרקעיים. מסלול מיוחד מאפשר להתרשם מהנטיפים המוארים בתאורה צבעונית ומאפקטים מיוחדים של אור, קול וצליל.


מערות קאן מרקה. נטיפים ואגם תת קרקעי

אס ודרה
אס ודרה (Es Vedra) הוא אי סלעי זעיר המזדקר מתוך הים מול חוף Cala d’Hort ומהווה את אחת הנקודות הכי מצולמות באי. בני אדם לא מתגוררים פה, אבל אפשר לראות באי כמה מינים של עזי בר לצד לטאות ומושבה של עופות דורסים.


אס ודרה. האי הסלעי הוא אחת הנקודות המצולמות באי

פורמנטרה
פורמנטרה (Formentera) הוא אי קטן מדרום לאיביזה, יעד מושלם לטיולי יום – בקיץ יוצאות אליו מעבורות מאיביזה בתדירות גבוהה. האי מפורסם בחופים לבנים עם מים צלולים, האווירה בו רגועה והוא מהווה מקום מפלט אידיאלי ומלא שלווה למי שרוצה לברוח מהמולת המסיבות של איביזה. החופים המבודדים מהווים מוקד משיכה לנודיסטים. בפורמנטרה יש הרבה מסעדות מצוינות, גלריות וחנויות ייחודיות של אמנים שקבעו פה את ביתם.


האי פורמנטרה. מים צלולים להפליא

חופים
האי איביזה התברך בחופים חוליים נהדרים, ולצד חופי המסיבות המפורסמים אפשר למצוא מפרצים חבויים ושלווים. הנה כמה מהחופים היפים של איביזה:

איביזה טאון ודרום האי
אחד החופים הפופולריים באיביזה הוא Playa d'en Bossa בקצה הדרומי של האי. רצועת החוף הארוכה נמתחת לאורך שני קילומטרים והיא משובצת בברים ומועדונים, אבל חביבה גם על משפחות בשל החוף החולי והמים הצלולים. תשתיות התיירות פה מפותחות מאוד ויש כמה מרכזים של ספורט מים.

Cala Jondal – מפרץ מבודד, מהיפים באי, גובל בחורשת אורנים ומוקף בצוקים משוננים. החוף, שמרוחק כרבע שעת נסיעה מאיביזה טאון, חביב על יאכטיונרים ומציע היצע רחב של מסעדות מתוחכמות.


Playa d'en Bossa. רצועת החוף חביבה על משפחות

סן אנטוניו ומערב האי
Cala Salada – מפרץ קטן ויפהפה עם חוף חולי ומי טורקיז, מוקף בגבעות מיוערות. בחוף יש מסעדה אחת, והוא נוטה להיות עמוס בחודשי הקיץ.
Cala Bassa – חוף יפה ופופולרי עם חול רך ולבן, מפרצים סלעיים ומים צלולים, שמציע מגוון רחב של ברים, מסעדות פעילויות ספורט מים.


Cala Salada. מפרץ קטן המוקף בגבעות מיוערות

סנטה אולליה ומזרח האי
Aguas Blancas – חוף שליו עם צוקים דרמטיים, חביב על המקומיים. העובדה שהוא אינו עמוס מדי הופכת אותו גם לחביב על נודיסטים. המים צלולים וטובים לשנירקול.
Cala Boix – חוף מבודד ושליו, מוקף בצוקים גבוהים. היחידי באי עם חול כהה.
Es Figueral – החוף הזה פופולרי במיוחד בקרב משפחות, הודות לחול רך, מים רדודים ותשתיות תיירות מפותחות. לאורך החוף יש מלונות רבים, מסעדות, חנויות וברים, והוא נגיש לנכים.


חוף Aguas Blancas. חוף שליו עם מים צלולים

צפון האי
Benirras – חוף סלעי עם מים צלולים ואפשרויות טובות לשנירקול. למרות הפופולריות שלו, האווירה כאן רגועה, ובכל יום ראשון בשקיעה מתקיים מעגל מתופפים עם מדורות ואווירה שבטית.
Cala Xuclar – מפרץ קטן ומבודד, שגם בשיא עונת התיירות אינו עמוס מדי. יש כאן מיטות שיזוף, שמשיות, בר ואפשרות להשכרת סירות.


חוף Benirras. אווירה רגועה

איפה ישנים?

La Torre Del Canonigo

מגדל מהמאה ה-14 בעיר העתיקה של איביזה טאון הוסב למלון בוטיק מפנק המשקיף על העיר והנמל. החדרים מרווחים, נעימים ומאובזרים בקפידה, ובכולם יש ג'קוזי ונגן די.וי.די. בריכה יפהפייה בעיצוב מינימליסטי המשקיפה לנמל, גן יפה ומסעדת פיוז'ן יפנית-ים תיכונית עטורת שבחים משלימים את החוויה.
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן

 סוויטה במלון Ushuaia

Aguas De Ibiza
מלון ספא אקולוגי על הטיילת של סנטה אולליה. החדרים מעוצבים על פי עקרונות הפנג שואי, עם אלמנטים מהטבע כמו תקרה דמוית צדפה והרבה אור טבעי שנכנס מהחלונות. בכל החדרים יש מרפסת המשקיפה לים. במלון יש ארבע מסעדות, ספא רחב ידיים ושלוש בריכות שחיה.
לאתר המלון


מסיבה במלון Ushuaia

Ushuaia Ibiza Beach Hotel
מלוןמושלם לאוהבי המסיבות – סביב הבריכה הענקית שלו מתקיימות כמה מהמסיבות הגדולות והמפורסמות באי. חדרי המלון פזורים סביב הבריכה כך שאפשר לקחת חלק במסיבה גם בזמן שנמצאים במרפסת החדר. החדרים שיקיים להפליא ומאובזרים בבר משקאות משודרג, וילונות כהים המאפשרים לישון עד הצהריים, מרפסת המשקיפה לבמת הדי. ג'י ועוד. במלון יש ספא בסגנון אינדונזי, כמה מסעדות, מבחר גדול של ברים טרנדיים ואפילו אולפן הקלטות. 
להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן

צילומים: שאטרסטוק, http://www.ibiza-spotlight.com/, לשכת התיירות של איביזה http://www.ibiza.travel/



 

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.