תפריט עמוד

מיאמי: האתרים שאסור להחמיץ

חופים נהדרים, גנים מפוארים, אמנות רחוב תוססת, מבנים בסגנון אר-דקו ואטרקציות משפחתיות - המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ במיאמי

מיאמי היא עיר מלאת חיים ונוצצת, עם חופים נפלאים, חיי לילה תוססים ואווירה לטינית. אבל במיאמי יש הרבה יותר מאלה: יש בה אדריכלות נהדרת, עם ריכוז גבוה במיוחד של בתים בסגנון אר-דקו, ויש בה גם סצנה אמנותית פורחת, עם אינספור גלריות לצד אמנות רחוב וציורי קיר מרהיבים. מיאמי מציעה אוכל מצוין במגוון סגנונות, עם מוסדות קולינריים ותיקים לצד מסעדות חדשות וטרנדיות. בשנים האחרונות העיר עברה תנופת פיתוח עצומה וכיום היא מהווה יעד חופשה מועדף על סוגים שונים של מטיילים – מצעירים חובבי ים ובילויים ועד משפחות המוצאות כאן אטרקציות נהדרות לכל המשפחה. הנה כמה דברים שכדאי לעשות ולראות במיאמי:

לקריאה נוספת:

לראות ולהיראות במיאמי ביץ'

החוף הדרומי של מיאמי, South Beach, הוא אזור הבילויים הכי לוהט בעיר, ואם יש מקום אחד שאתם לא רוצים לוותר עליו בחופשתכם במיאמי, זהו המקום. רצועת החוף הארוכה וההומה תמיד משתרעת לאורך 18 ק"מ של חול לבן ורך. היא מפורסמת בסוכות המציל הצבועות בשלל צבעים עליזים, רמז לארכיטקטורת האר-דקו האופיינית למיאמי ביץ'. זהו הרבה יותר מחוף רחצה, ומעבר לבטן-גב החוף מספק חוויה תרבותית. כאן אפשר לראות את כל היפים והעשירים של מיאמי עושים שרירים או פשוט משתזפים בבגדי ים מינימליים על החול. לאורך החוף יש בתי קפה אופנתיים, מועדונים וברים, והמקום שוקק ביום ובלילה. אל תחמיצו את האושן דרייב – כביש עטור דקלים שנמתח לאורך קו החוף. בין אם תבחרו לנסוע בכביש או לצאת לטיול רגלי, תיהנו לא רק מנופי הים אלא גם מארכיטקטורת האר-דקו הטיפוסית לאזור, לצד אינספור מסעדות, מועדונים וברים.


סוכת מציל בסגנון האר-דקו בסאות' ביץ'

סיור ארכיטקטוני בעקבות האר-דקו במיאמי ביץ'

אחד הדברים שמייחדים את מיאמי ביץ' הוא אדריכלות האר-דקו ברחובותיה, עם לא פחות מ-800 בתים שנבנו בשנות העשרים, השלושים והארבעים של המאה הקודמת. ריכוז גבוה במיוחד של מבנים מרשימים יש באושן דרייב. בין היתר תראו שם את מלון קולוני במספר 736, מגדלי וולדורף במספר 860, קרדוזו במספר 1300 ועוד. כדאי מאוד להגיע למרכז המבקרים של רובע האר-דקו (Art Deco District Welcome Center), ב-Ocean Drive 1001, משם יוצאים בכל יום (למעט שני וחמישי) בשעה 10:30 סיורי הליכה מודרכים ברחבי הרובע.


מבנה אר-דקו טיפוסי במיאמי ביץ'

וילה ויזקאיה

אחוזה מפוארת בסגנון הרנסאנס האיטלקי שהוקמה ב-1916 כבית החורף של התעשיין ג'יימס דירינג. האחוזה הפכה לאחד האתרים המתוירים בעיר. בווילה יש 34 חדרים המסודרים סביב חצר פנימית יפה. החדרים מרוהטים בריהוט אירופאי עתיק ומאובזרים בפריטי אמנות דקורטיביים מהמאות ה-19-15. הווילה מוקפת בגנים מרהיבים עם בריכות, מזרקות ופסלים. באחוזה התארחו במהלך השנים לא מעט אח"מים, ובהם המלכה אליזבת השניה והאפיפיור יוחנן פאולוס השני שנפגש פה עם הנשיא רייגן ב-1987.
כתובת: 3251 South Miami Avenue, אתר אינטרנט


הגנים המפוארים של וילה ויזקאיה

קפיצה קטנה לקובה בהוואנה הקטנה של מיאמי

השכונהשמדרום-מערב לדאון טאון היא ביתם של מהגרים קובנים רבים. את האווירה הקובנית במיטבה ניתן לחוש ברחוב Calle Ocho, עם חנויות סיגרים, מסעדות קובניות ומוזיקה לטינית שמתנגנת בכל מקום. גם פארק מקסימו לופז (Maximo Lopez) שבשכונה מאפשר להרגיש כמו קפיצה קטנה לקובה, והוא גדוש בקשישים  קובנים שמשחקים דומינו.


גברים משחקים דומינו בהוואנה הקטנה


לראות משחק באמריקן איירליינס ארנה

גם אם אינכם חובבי כדורסל גדולים, צפייה במשחק NBA היא חוויה שאין להחמיצה. זו הזדמנות ללמוד על התרבות האמריקאית יותר מכל אתר חובה בו תבקרו. הקהל המשולהב הצבוע בצבעי הקבוצות, המעודדות, עליית השחקנים למגרש – כל אלה הופכים את האירוע להרבה יותר ממשחק ספורט. במיאמי אפשר לצפות במשחקים באמריקן איירליינס ארנה, אולם הבית של קבוצת מיאמי היט. המבנה המרשים, השוכן קרוב לקו המים, יכול לאכלס 19 אלף צופים בו זמנית. כשלא מתקיים בו משחק, מתקיימים בו קונצרטים גדולים של אמנים מובילים לצד אירועים נוספים.
כתובת: 601 Biscayne Blvd, אתר אינטרנט



אמריקן איירליינס ארנה. רק בשביל החווייה

גן החיות של מיאמי

גן החיות של מיאמי הוא אחד מגני החיות הטובים ביותר בארצות הברית. האקלים החם של מיאמי מאפשר להחזיק בו חיות מאזורים כמו אסיה, אוסטרליה ואפריקה. בגן החיות אין כלובים כלל, והחיות בו מקובצות לפי אזורי המחיה שלהן. חיות אשר חיות בשלום זו עם זו בטבע יהיו יחד באותה תצוגה. בגן אפשר לפגוש למעלה מ-2,000 חיות, ובהן אריות, נמרים, קרנפים שחורים, דובים, גיבונים, תנינים, לטאות קומודו, ציפורים אקזוטיות ועוד. בתצוגת הפילים יש פיל שחמוש במברשת וכן ציור, המצייר להנאתו. בין החוויות המיוחדות שגן החיות מספק בתוספת תשלום ניתן למנות רכיבה על גמלים והאכלת ג'ירפות מכף היד.
כתובת:
1 Zoo Boulevard 12400 SW 152 Street, אתר אינטרנט


פיל משתעשע בגן החיות של מיאמי

קניות במיאמי

אם אתם נמנים על אותם אנשים שחופשה ללא קניות אינה חופשה בשבילם, תבואו על סיפוקכם בלינקולן רואד מול (Lincoln Road Mall). האזור זכה בעבר לכינוי "השדרה החמישית של הדרום". זהו אזור אופנתי עם סניפים של ארמני, אנתרופולוג'י, דיזל ואחרים. החוויה כאן כוללת הרבה יותר מקניות – לאורך הרחוב יש בתי קפה, גלריות לאמנות, תיאטראות ועוד. מתחם קניות מומלץ נוסף הוא Bayside Marketplace שמשקיף על מפרץ ביסקיין. במתחם למעלה מ-150 חנויות, בעיקר בוטיקי אופנה כמו גאפ, גס, ברוקסטון ואחרים, וגם חנויות ייחודיות שלא תמצאו במקומות אחרים. לצד אלה יש פה היצע גדול של מסעדות ומקומות בילוי, בנוסף להופעות שמתקיימות במתחם. לקניות נטו מומלץ ללכת ל-Dolphin Mall, האאוטלט הגדול במיאמי. במקום יש 240 חנויות של מותגים ידועים במחירים זולים, לצד עשרות מסעדות שיבטיחו שלא תישארו רעבים.


לינקולן רואד מול, אזור הקניות של העיר

לאכול במוסדות הקולינריים של מיאמי

רעבים? עם היצע של אלפי מסעדות בעיר לא תישארו רעבים לאורך זמן. מכיוון שהבחירה קשה, כדאי לאכול בכמה מהמוסדות הקולינריים של העיר. אלה מצטיינים באוכל טוב במיוחד או באווירה מיוחדת. אחד מהמוסדות האלו,  Joe's Stone Crab, שוכן בסאות' ביץ' ומפורסם כבר למעלה ממאה שנה בסרטנים שמוגשים בו. את הסרטנים הטריים מקבלים ביחד עם חמאה או רוטב חרדל, סלט קולוסלאו ותרד מוקרם (כתובת: 11 Washington Avenue, אתר אינטרנט). מוסד אחר הוא Forge, מסעדת סטייקים יוקרתית ששוכנת במבנה מרשים עם עיצוב פנים נוצץ בסגנון הרוקוקו. במהלך השנים אירחה המסעדה לא מעט מפורסמים, כנמו פרנק סינטרה, ג'ודי גרלנד והנשיא ניקסון שהתענגו על הסטייקים של המקום שמלווים במגוון מסחרר של יינות יוקרה משובחים (כתובת: 432 W 41st St, אתר אינטרנט). לארוחות בוקר כדאי לשבת בניוז קפה שבאושן דרייב, בו נרצח מעצב האופנה ורסצ'ה ב-1997.


מגדלור בקי ביסקיין

לנפוש בקי ביסקיין

במרחק שמונה קילומטרים בלבד מדרום למיאמי נמצא אתר הנופש המושלם מהמולת העיר. זהו אי מטופח ויוקרתי שמהווה יעד חביב על עשירי מיאמי, שרבים מהם מחזיקים פה בתי נופש. יש באי חופים חוליים לבנים יפהפיים שמזכירים שאנחנו לא כל כך רחוקים מהקריביים. בנוסף יש פה פארקים ירוקים, שבילי אופניים וגם תצפית נהדרת על העיר. פארק קרנדון השוכן לצד החוף חביב במיוחד על משפחות, עם חוף נפלא ובטוח, קרוסלת וינטג', משטח החלקה על גלגליות, אזורי פיקניק ואפשרות לשכירת אופניים משפחתיים. פארק המדינה Bill Baggs Cape Florida State Park מציע חופים נפלאים, מגדלור עתיק ורומנטי ומגוון פעילויות, מדיג, דרך גלישה ושייט קיאקים ועד לרכיבה על אופניים.


שביל ליד הים בקי ביסקיין

רובע האמנות ווינדווד במיאמי

חובבי האמנות ייהנו מאוד ברובע האמנות ווינווד (Wynwood) שנמצא בשנים האחרונות בפריחה. בעבר היתה פה שכונת פועלים עם מהגרים רבים. היום זהו רובע טרנדי שרבים מהמפעלים והמחסנים שבו הוסבו למוזיאונים, גלריות, סטודיו של אמנים, מתחמי אמנות ועוד. לצד אלה יש ברובע הרבה בתי קפה, מסעדות וברים. ליבו של הרובע נמצא בווינווד וולס (Wynwood Walls), פארק אמנות הרחוב היחידי בעיר.


ציור קיר ברובע ווינווד

מדובר בגלריה פתוחה עם 40 ציורי קיר מורכבים של אמני רחוב בינלאומיים כמו שפרד פיירי, ריאן מק'גינס ואחרים. בימי ראשון מתקיימים בפארק סיורי אופניים מודרכים. ברובע זה מעניין להתרשם גם מאוסף האמנות של משפחת רובל (Rubell), אחד מאוספי האמנות המודרנית הפרטיים הטובים ביותר במדינה, עם יצירות של בסקיאט, קית הרינג, וורהול, דמיאן הירסט, סינדי שרמן ואחרים (כתובת: 95 NW 29th Street).

מפת מיאמי:

לחצו להגדלה

לקריאה נוספת:

הטיול החסכוני: מיאמי בחינם
הטיול החסכוני: מיאמי בחינם
טבע וחופים, מוזיאונים, אירועי תרבות ויוגה – כמה פעילויות נהדרות שאפשר לעשות במיאמי בחינם

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.