תפריט עמוד

מה חדש בעולם

מוזיאונים חדשים ומחודשים, שבילי הליכה ואופניים, שווקים, אולמות קונצרטים, ואפילו מערת קרח - הרבה אטרקציות חדשות נפתחו בעולם בשנה האחרונה. הנה כמה מהמעניינות שבהן

עולם התיירות נמצא בשינוי מתמיד: יעדים מוכרים, כאלה שכבר היינו בהם עשרות פעמים בעבר, מתחדשים, אטרקציות חדשות נפתחות, ולא משנה היכן נניח את האצבע על הגלובוס – תמיד יקרה שם משהו מעניין. כמובן שבערים הגדולות העניינים דינמיים יותר ויש יותר חידושים, אבל גם יעדי טבע מובהקים יודעים להמציא את עצמם מחדש. הנה כמה אטרקציות מעניינות שנפתחו בשנה החולפת ברחבי העולם. 

פריז
בשנה וחצי האחרונות נפתחו בפריז כמה אטרקציות מעניינות, בעוד שאתרים קלאסיים עברו חידוש. אחת האטרקציות החדשות המדוברות ביותר בעיר היא מוזיאון לואי ויטון (Fondation Louis Vuitton), שנפתח באוקטובר 2014. המוזיאון שוכן ביער בולון, במבנה יוצא דופן של פלדה וזכוכית בתכנונו של פרנק גרי. המוזיאון, שנראה כצף מעל היער, מציג אוסף אמנות עשיר שכולל יצירות של פיקאסו, אנדי וורהול, מאטיס, מונק וגם אמנים עכשוויים בולטים. בנוסף יש במקום אולם קונצרטים.


מוזיאון לואי ויטון ביער בולון, מהאטרקציות החדשות והמדוברות בעיר | צילום: שאטרסטוק

מבנה נוסף ושנוי במחלוקת שנחנך השנה הוא אולם הפילהרמונית של פריז (Philharmonie de Paris) בתכנונו של ז'אן נובל. האולם המעוצב בסגנון עתידני הוא אחד מאולמות הקונצרטים היקרים בעולם, והוא נבנה בהשקעה של 380 מיליון אירו. גם אם לא מזדמן לכם לצפות בקונצרט, כדאי להצטרף לסיור מודרך באולם ובמוזיאון הצמוד שבו אוסף מרשים של כלי נגינה. לצד אתרים חדשים שנפתחו, כמה מהאתרים הקלאסיים של העיר עברו שיפוץ וחידוש. המפורסם מכולם הוא מגדל אייפל, שלרגל חגיגות ה-125 להקמתו, הקומה הראשונה שלו (בגובה 57 מטר) התחדשה ברצפת זכוכית שמאפשרת לראות את העיר מתחת לרגליים. כמה מוזיאונים חשובים נפתחו השנה אחרי שיפוץ, כמו מוזיאון רודן (Musée Rodin) שנפתח בחודש נובמבר בתום שלוש שנות שיפוצים, ומוזיאון האדם (Musée de l'Homme) שנפתח מחדש באוקטובר לאחר שש שנות שיפוצים. 


רצפת הזכוכית במגדל אייפל | צילום:  Paris Tourist Office,  Marc Bertrand © 

ניו יורק
החידוש המסעיר ביותר שניו יורק ידעה השנה הוא פתיחתו המחודשת של מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית (Whitney Museum of American Art) במיקומו החדש ברובע מיטפקינג האופנתי. המוזיאון ששכן במשך קרוב לחמישים שנה באפר איסט סייד נסגר באוקטובר 2014, ונפתח מחדש ב-1 במאי 2015 בבניין המרשים ורחב הידיים, הבנוי מפלדה וזכוכית, בתכנונו של רנצו פיאנו. המוזיאון החדש משתרע על פני תשע קומות וכ-19 אלף מ"ר, וממרפסות הענק שלו נשקפים נופים מרהיבים של העיר. החלל הגדול מאפשר להציג יצירות שעד כה אוחסנו במחסנים, מפאת חוסר מקום, ולכן, גם אם ביקרתם במוזיאון בעבר, כדאי להגיע גם למוזיאון החדש.


אמנות משולבת בתצפיות על העיר במוזיאון ויטני החדש | צילום: Andrew Moore, flickr

האטרקציה המדוברת השנייה של השנה היא התצפית One World Observatory שנפתחה בסוף מאי. לראשונה מאז אסון התאומים, ניתן להשקיף שוב על ניו יורק מלמעלה מרכז הסחר העולמי. התצפית החדשה שוכנת בקומות ה-102-100 של הבניין שנבנה על החורבות של מגדלי התאומים, ומאפשרת להביט על העיר מגובה של 360 מטר. המבקרים עולים לקומות התצפית במעליות, מהמהירות בעולם, שמביאות אותם למעלה תוך פחות מדקה. במעליות יש קירות לד שמציגים את ההתפתחות של ניו יורק מראשיתה ועד ימינו. בנוסף לנוף פנורמי נהדר מציעות קומות התצפית גם תצוגות אינטראקטיביות, אולם קולנוע בו מוקרן סרט על העיר, מסעדה וחנות מזכרות.


לראות את ניו יורק מלמעלה ב-One World Observatory | צילום: שאטרסטוק

מלבד זאת, גרגרנים המבקרים בעיר ישמחו לגלות שבניו יורק נפתחו השנה כמה שוקי אוכל חדשים, בנוסף למבחר שהיה מלכתחילה מעורר קנאה. אחד מהשווקים האלה, The City Kitchen, נפתח באחד האזורים המתויירים בעיר, שסבל עד כה ממחסור באוכל איכותי – כיכר טיימס. בשוק הלא גדול יש דוכנים של מסעדות ומעדניות מובחרות מכל רחבי העיר. ברובע קווינס נפתח שוק הלילה הבינלאומי (Queens International Night Market), שוק פתוח שפועל בשבתות משש בערב ועד חצות וכולל עשרות דוכני מזון לצד דוכנים של אמנים, כשברקע יש מוזיקה טובה, הופעות ואירועי תרבות.


אורלנדו

אורלנדו היא אחת מאותן ערים שמתחדשות תדיר, הודות לאטרקציות החדשות שנפתחות בכל שנה בפארקי השעשועים שלה. השנה, למשל, נפתח בפארק לגולנד מתחם חדש בשם Heartlake City, ובו מתקנים ואטרקציות חדשות, מופעים ומסעדות, ואילו בפארק עולם הים מתגאים במופע חדש עם אריות ים. בדיסני וורלד, האזור שמוכר בשם דאון טאון דיסני שינה את שמו לדיסני ספרינגס, ולא רק שמו השתנה – מספר החנויות והמסעדות במקום הוכפל ונפתחו בו מסעדות חדשות ומצוינות.  גם בעיר עצמה נפתחו אטרקציות חדשות, ובהן I-Drive 360, מתחם קניות, בידור ואוכל באינטרנשיונל דרייב. המתחם כולל אטרקציות לכל המשפחה, ובהן גלגל ענק שמהקפסולות הסגורות והממוזגות שלו יש תצפית על כל מרכז פלורידה, מוזיאון שעווה מבית מאדאם טוסו ואקווריום ענק. בנוסף, השנה נפתח בעיר מרכז ד"ר פיליפס לאמנויות הבמה במבנה מרשים ונוצץ שהושקעו בו לא פחות מ-429 מיליון דולר.


האקווריום החדש שנפתח במתחם I-Drive 360 באורלנדו | צילום: Rusty Clark, flickr

מסביב לעולם

שביל תלוי בספרד – דרך המלך (Camino del Rey) בדרום ספרד היא שביל צר שתלוי על צלע הר מעל קניון שוצף. חלקים מן השביל, אשר נסלל בראשית המאה העשרים, התפוררו ונפלו בשנים האחרונות לתהום, והשביל הפך לאחד מהמסוכנים בעולם ואף גבה את חייהם של ארבעה מטיילים. השנה השביל, שהיה סגור במשך שנים רבות, נפתח מחדש, והוא בטוח יותר מתמיד. על צלע ההר הותקן שביל עץ מגודר באורך שישה קילומטרים, שבחלקים ממנו יש פנלים מזכוכית שמעניקים למטיילים את התחושה שהם הולכים באוויר מעל הנוף עוצר הנשימה.

• צפייה בלווייתנים מתחת למים בארגנטינה - חצי האי ולדז בארגנטינה משמש כבר שנים רבות כיעד פופולרי לצפייה בלווייתנים, אבל נראה שמעכשיו, הפופולריות שלו תלך ותגדל, לאחר שבמקום עלו על פתרון יצירתי שמאפשר לראות הרבה יותר מקצה הזנב של היונקים הענקיים האלה. הצוללת הצהובה שנחנכה בשנה האחרונה תוכננה במיוחד לצפייה בלווייתנים ואריות ים. יש בה דק חיצוני עליון לצד אזור תצפית שנמצא מתחת למים, ממנו אפשר לראות את הלווייתנים מכל זווית אפשרית ולקבל את התחושה שצוללים ליד הלווייתנים.


תצפית על העולם הימי העשיר של ולדז מהצוללת הצהובה | צילום: באדיבות yellowsubmarinearg.com

•  בהולנד הצליחו לשלב בין שניים מהסמלים הגדולים של המדינה – אופניים וואן גוך, במסלול אופניים חדש המוקדש לצייר המפורסם וממוקם ליד הכפר Nuenen שבאזור איינדהובן, כשעתיים מדרום לאמסטרדם, באזור שוואן גוך הרבה לצייר. ביום המסלול נראה כמסלול אופניים שגרתי, אבל בלילה השביל זוהר בחשיכה, הודות ל-50 אלף אבנים מוארות המופעלות בטכנולוגיה חדשנית, חגיגה של צבע ואור בעיצובו של דאן רוזגארד ובהשראת ציורו של ואן גוך "ליל כוכבים".   

ביקור במעמקי קרחון באיסלנד – באיסלנד נפתחה מערת הקרח בקרחון Langjökul, השני בגודלו באירופה. המערה המלאכותית שנחפרה בקרחון הטבעי מגיעה לעומק של 30 מטר וכוללת רשת של תעלות ומנהרות באורך כולל של 300 מטר, שהטיול בהם מאפשר להבין איך זה מרגיש להיות עמוק בתוך קרחון, ואיך הקרחונים נראים מבפנים.


ככה נראה קרחון מבפנים. מערת הקרח באיסלנד | צילום: באדיבות intotheglacier.is

• מוזיאון חדש בלונדון – אחת האטרקציות המדוברות שנפתחו בלונדון השנה היא הגלריה של דמיאן הירסט, The Newport Street Gallery, ששוכנת במבנה ויקטוריאני משופץ בדרום לונדון. בששת חללי התצוגה ניתן להתרשם מעבודותיו של הירסט לצד עבודות של אמנים אחרים מאוסף האמנות שלו, ובהם אמנים בריטיים כמו פרנסיס בייקון, טרייסי אמין ואמן הגרפיטי בנסקי לצד אמנים בינלאומיים כפיקאסו. לצד אלה יש גם מוצגים היסטוריים ומודלים אנטומיים שמשמשים השראה להירסט בעבודתו.

פארק מוגבה בסידני –  בסידני התקנאו בהיי ליין של ניו יורק, הפארק המוגבה שהוקם על מסילת רכבת נטושה והפך לאחד האטרקציות המובילות בעיר, והחליטו לפתוח פארק מוגבה משלהם, The Goods Line, באורך של 500 מטר, שמחבר בין כיכר הרכבת לנמל דרלינג. בפארק, שנחנך השנה, יש שבילי אופניים, מדשאות, שולחנות פיקניק, שולחנות טניס וגם אטרקציות לילדים כמו ארגז חול ושעשועי מים. בנוסף, הפארק מארח תערוכות, מופעים ואירועי תרבות. 

בתמונה הפותחת: מוזיאון לואי ויטון בפריז, מבנה אדריכלי יוצא דופן בעיצובו של פרנק גרי | צילום: שאטרסטוק


לקריאה נוספת:

היעדים המבטיחים לשנת 2016 
היעדים המבטיחים לשנת 2016
יש כמה מקומות ברחבי העולם ששווה במיוחד לבקר בהם השנה: לחלקם נפתחו קווי טיסות חדשים מישראל, באחרים יתקיימו אירועים מיוחדים ויש הנמצאים במגמת התחדשות ופריחה. וגם אתם סיפרתם לנו לאן תרצו לנסוע בשנה הקרובה


 

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.