תפריט עמוד

אטרקציות משפחתיות בירושלים

ירושלים היא עיר נהדרת לבילוי משפחתי עם הילדים. יש בה אינספור אטרקציות לכל המשפחה והמיקום המרכזי שלה מאפשר לחזור אליה שוב ושוב לבילוי של יום במרחק נסיעה קצרה בלבד ממרכז הארץ, במיוחד בשבתות ובחופשות כשאין פקקים. הנה הצעות לשלוש אטרקציות משפחתיות נהדרות בירושלים, טעימה קטנה ממה שיש לעיר הזו להציע.


גן החיות התנכ"י
גן החיות התנכ"י הוא אחד מאותם מקומות בהם ניתן לבקר שוב ושוב כשכל ביקור מהנה לא פחות מקודמו ובכל ביקור אפשר לגלות משהו חדש. הגן, שהוא ללא ספק היפה והמטופח ביותר בארץ, בנוי בשני מפלסים, ובין התצוגות יש בריכות, אגם, מפלים ומדשאות – כל אלה הופכים את תנאי המחיה של החיות בגן לנעימים יותר ומנעימים גם את זמנם של המבקרים. למעשה, החיות לא מוצגות בכלובים ותנאי המחיה שלהן קרובים ככל האפשר לתנאים שבטבע. ייחודו של הגן בכך שהוא מציג בעלי חיים שנזכרו בתנ"ך ורבים מהם נכחדו מהארץ, כמו דובים, אריות, יחמורים וראמים לבנים. בנוסף, גן החיות מציג חיות רבות שנמצאות בסכנת הכחדה כמו הפיל האסייתי, הטמרין הרעמתני הזהוב והפנדה האדומה. בין התצוגות הייחודיות לגן אסור להחמיץ את תצוגת הפינגווינים שחורי הרגל שהגיעו מדרום אפריקה ואינם זקוקים לחום, את אי קופי העכביש שמקפצים בין העצים כמו אקרובטים בקרקס ואת תצוגת הסוריקטות, שמאפשרת למבקרים לזחול במנהרות ולפגוש מקרוב את החיות המתוקות להפליא האלו.


מבט מקרוב על למורים בגן החיות התנ"כי | צילום: אמיר דקל

חובבי הציפורים ייהנו בצפריה הטרופית, בה הציפורים מעופפות מעל ראשי המבקרים (ניתן גם להאכילן) ובצפריית העופות הדורסים. מהנה לטייל גם בחצר האפריקאית, שם צועדים על פלטפורמות עץ גבוהות וזוכים לתצפית על ג'ירפות, זברות, יענים, קרנפים ועוד. גולת הכותרת של הגן הן התצוגות שמאפשרות מגע בלתי אמצעי עם החיות, כמו החצר האוסטרלית שבה אפשר לפגוש קנגורו וחיות אוסטרליות נוספות מקרוב, וארץ הלמורים, שבה הקופיפים הקטנים והנמרצים עם הזנב המפוספס מתרוצצים חופשי בין המבקרים (וזה בדיוק הזמן להחביא את האוכל עמוק בתיק). כדאי מאוד להצטרף להאכלות המודרכות בגן, שמהוות חוויה מיוחדות ומתקיימות כמה פעמים ביום (ניתן לקבל לוח זמנים בכניסה).
טלפון: 02-6750111, אתר אינטרנט


לא כדאי להחמיץ את תצוגת הפינגווינים שחורי הרגל  | צילום: מריה מיטלמן

עין יעל
בסמוך לגן החיות התנכ"י, ממש מעבר לכביש, נמצא המוזיאון הפעיל עין יעל, שהביקור בו מאפשר לחוות זמן איכות אמיתי עם הילדים בפעילות יצירתית משותפת. המוזיאון, שמשתרע על 40 דונם שכוללים טרסות קדומות, בוסתנים, מעין, מתקנים חקלאיים ושרידים ארכיאולוגיים מרשימים, מאפשר הצצה לאורח החיים הקדום בארץ ישראל. רוב ימות השנה המוזיאון פתוח רק לקבוצות, אבל בחגים ובחופשות המוזיאון פתוח לקהל הרחב, ואז מתקיימות בו הפעלות מיוחדות כמו הדגמות של בעלי מלאכה כמו חרש ברזל ונפח זכוכית ברחוב הרומי, קליעה בחץ וקשת, סיור מודרך בפינת החי ועוד. גולת הכותרת הן הסדנאות שמאפשרות להתנסות במלאכות קדומות. ברחבי המוזיאון יש תחנות עם מדריכים שמדגימים מלאכות קדומות, מסבירים ואז הילדים והוריהם מתנסים במלאכות באופן עצמאי, ולא בטוח מי נהנה יותר.


הדגמת עבודה באובניים בעין יעל

ביום בו אנחנו ביקרנו במוזיאון עבדנו באובניים ויצרנו כד מחמר, ארגנו שטיחון קטן בנול, יצרנו חליל טבעי (מה שהתגלה כמשימה המורכבת מכולן), יצרנו פסיפס מאבני פסיפס שהוטבעו בגבס, בנינו בבוץ, קלענו סלים מעלים וענפים, וגולת הכותרת, עבור הבת שלנו – הכנו במכבש נייר שנשמר עד היום בגאווה. יש גם פעילויות עונתיות, כמו גז של הכבשים באביב, חליבת עיזים והכנת גבינות בשבועות ומסיק זיתים והפקת שמן זית בחנוכה. 
טלפון: 02-6451866, אתר אינטרנט


יצירת חליל טבעי בעין יעל

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד
אפשרות אחרת, שמתאימה במיוחד ליום קר וגשום אך נהדרת בכל עונה, היא בילוי במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד. המוזיאון מציג תערוכות אינטראקטיביות לכל המשפחה, שמוכיחות שבעטיפה הנכונה, מדע יכול להיות משחק ילדים. יש פה מגוון תצוגות שעוסקות בנושאים כמו חשמל, מנופים ומכונות, אשליות, אור וצל ועוד. אחת התערוכות ששבתה במיוחד את ליבה של הבת שלנו, וכנראה של מרבית המבקרים במוזיאון, היא סיבוב בלונה פארק, שמדגימה, דרך מתקני לונה פארק קלאסיים כמו רכבת הרים או קרוסלה, את חוקי התנועה של ניוטון – התמדה, תאוצה ואינטראקציה. בזמן שהילדים מסתובבים בקרוסלה הם מבינים איזה כוחות אנו חווים כשהקרוסלה מסתובבת, וכשהם מגלגלים כדור על פסי רכבת ההרים הם לומדים על הכוחות שמאפשרים לרכבת ההרים לנוע ומונעים את נפילתה.


מוצג אינטראקטיבי במוזיאון המדע. מדע יכול להיות משחק ילדים

בין המוצגים מסתובבים מדריכים שמדגימים, מסבירים ותורמים במידה רבה לחוויה. יש גם הדגמות מודרכות, כמו זו שאנחנו זכינו לראות בנושא חשמל שריתקה ילדים בגילאים שונים, ובמהלכה הילדים שמעו הסברים וחוו התנסויות שונות כמו הצמדת בלון לקיר מבלי שהבלון ייפול או העמדת שיער הראש בעזרת זרם חשמלי. לצד תערוכות הקבע מוצגות גם תערוכות מתחלפות.
כתובת: שדרות המוזיאונים, ירושלים, טלפון: 02-6544888, אתר אינטרנט

בתמונה הפותחת: מפגש אינטימי עם קנגורו בגן החיות התנ"כי | צילום: ששון תירם

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.