תפריט עמוד

טיולים בסביבות לוס אנג'לס

חופשה בלוס אנג'לס מצריכה רכב צמוד, ואם כבר שכרתם רכב למה שלא תשלבו גם כמה טיולים מחוץ לעיר הגדולה? הצעה לשלושה טיולים מחוץ ללוס אנג'לס, טעימה קטנה ממה שקליפורניה מציעה: חופים פראיים, עיירות קטנות, אגמים והרים

לוס אנג'לס, העיר הגדולה ביותר במערב ארצות הברית והשנייה בגודלה במדינה, משתרעת על שטח עצום והיא מורכבת מיותר מ-80 מחוזות ושכונות שחוברו יחדיו. האזורים השונים של העיר, שחלקם נמצאים במרחק עשרות קילומטרים זה מזה, מחוברים על ידי רשת של כבישים מהירים ואוטוסטרדות רבות מסלולים. לעומת זאת, התחבורה הציבורית בלוס אנג'לס לוקה בחסר והיא אינה מכסה את המטרופולין באופן יעיל. לכן חופשה בלוס אנג'לס, אפילו שהות קצרה של יומיים-שלושה, כמעט תמיד מצריכה רכב שכור. ממש כשם שבניו יורק עדיף להתנייד בתחבורה ציבורית או ברגל, כך בלוס אנג'לס עדיף (ולמעשה הכרחי) לנסוע ממקום למקום ברכב. ואם רוצים לצאת לטיולים קצרים מחוץ לעיר, ודאי שזהו הפתרון הנדרש.


השכונות השונות של לוס אנג'לס מרוחקות מאוד זו מזו והן מחוברות ביניהן בסדרה של כבישים מהירים 

לפניכם הצעות לשלושה טיולים קצרים מחוץ ללוס אנג'לס, שכל אחד מהם נותן טעימה קטנה (ושונה) ממה שמחכה כשיוצאים מהעיר הגדולה. אפשר לשלב אחד או יותר מהטיולים האלה במהלך חופשה עירונית או להמשיך מכל אחת מהנקודות הללו אל עבר יעדים נוספים במדינת קליפורניה:

מליבו: חופים ומפורסמים 
קצת יותר מ-50 ק"מ מדאון טאון לוס אנג'לס ופחות מ-30 ק"מ מסנטה מוניקה (השומרת הקנאות על עצמאותה כעיירה, למרות שהיא מוקפת בשכונות השייכות ללוס אנג'לס) נמצאת העיירה מליבו (Malibu), מחוזם של העשירים והמפורסמים. רשימת הידוענים שגרים או גרו בעבר בעיירה כמעט אינסופית: בריטני ספירס, פריס הילטון, האלי בארי, פירס ברונסון, צ'רלי שין, מל גיבסון, ג'ניפר אניסטון, פמלה אנדרסון, אלן דג'נרס, שרכשה את אחוזתם של אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט ב-2012 תמורת 12 מיליון דולר, ורבים רבים נוספים. אבל הטיול למליבו הוא לאו דווקא כדי לצפות בבתיהם של המפורסמים (ממילא אין אליהם גישה והדרך היחידה להציץ בהם היא מהאוויר), אלא כדי ליהנות מהדרך היפה המובילה לכאן, אשר עוברת בין קו החוף ולמורדות הרי סנטה מוניקה ומהווה חלק מכביש 1 המפורסם, אחת מדרכי הנוף היפות בעולם (אם כי החלק בין לוס אנג'לס למליבו לא נחשב לחלק היפה ביותר).

בתים במליבו נושקים לקו החוף היפהפה

באזור מליבו יש לא פחות מ-13 חופים מוכרים, כל אחד עם אופי משלו. חוף מטדור (Matador), למשל, הוא פראי ובתולי, חוף זומה (Zuma) עמוס בצעירים ובגולשים. עשירי העיירה מעדיפים להשתזף במועדון החוף הפרטי של מליבו, שהכניסה לו מוגבלת לחברים, אבל בחופים האחרים יש מספיק יפים וחטובים והנופים יפים לא פחות. מעבר לחול, ים וביקיני, מומלץ מאוד לבקר גם בווילה גטי (Getty Villa), שאיל הנפט המילארדר פול גטי (1976-1892) בנה בגבעות מעל מליבו. הווילה רחבת הידיים מוקפת בגנים מטופחים, בריכות מים ופסלים והיא מכילה אוסף עצום של עתיקות יווניות ורומיות מרשימות. בערבים מתקיימים כאן מופעים וקונצרטים ויש גם מסעדה המגישה תפריט עם גוון ים תיכוני. הכניסה לווילה היא ללא תשלום אך יש להזמין מראש כרטיס לשעה ספציפית (אפשר לעשות זאת באתר האינטרנט), חנייה עולה 15 דולר בשעות היום, 10 דולר מ-16:00. סגור בימי שלישי ובחגים. כתובת: 17985 Pacific Coast Highway

וילה גטי, שבנה איל הנפט פול גטי בגבעות מעל מליבו, משמשת כיום כמוזיאון לעתיקות רומיות וביזנטיות 

איך מגיעים? בכביש 1, הנקרא גם Pacific Coast Highway.

אוחאי: ספא, בוטיקים וטבע
כ-150 ק"מ מצפון ללוס אנג'לס נמצאת העיירה אוחאי (Ojai), אשר הביקור בה יכול בהחלט להתארך לסוף שבוע רומנטי במיוחד. העיירה הקטנה נמצאת בעמק ירוק, היא מוקפת בהרים ומציעה שפע של פינוקים ורומנטיקה למבקרים בה. יש כאן מלונות בוטיק מצוינים, מרכזי ספא שבהם אפשר להתנסות במגוון טיפולים ועיסויים, בוטיקים, גלריות אמנות ועוד. בימי ראשון מתקיים במרכז העיירה שוק איכרים אורגני ובקיץ נערך פסטיבל של מוזיקה קלאסית. 

מבנה טיפוסי, בסגנון ספרדי-קליפורני מאמצע המאה ה-19, בעיירה אוחאי

ואחרי שהתפנקתם בספא ומיציתם את חווית השיטוט בעיירה, תוכלו לצאת לטיולים ברגל או ברכב בפארק לוס פאדרס (Los Padres National Forest) הסמוך או לטייל ולצפות בציפורים ליד אגם קסיטס (Lake Casitas) הנמצא מדרום לעיירה. 

איך מגיעים? מלוס אנג'לס נוסעים בכביש 101 עד יציאה B70, שם עוברים לכביש 33 המוביל לאוחאי.

אגם קסיטס הסמוך לאוחאי, מקום נהדר לטיולים רגליים ולצפייה בציפורים

האגמים ארוהאד וביג בר: פיסה קטנה של שווייץ
בלב האזור ההררי של שמורת סן ברנדינו (San Bernardino National Forest), כ-130 ק"מ ממזרח ללוס אנג'לס, נמצאים שני אגמים מקסימים, ארוהאד (Lake Arrowhead) וביג בר (Big Bear Lake). האגמים הכחולים מוקפים בהרים מיוערים ולצדם יש עיירות קטנות עם בתים בסגנון אלפיני – הכי קרוב לשווייץ שתמצאו בדרום קליפורניה. גם הדרך לאגמים מקסימה ביותר. למעשה, הכביש המוביל אליהם מכונה "דרך קצה העולם" (Rim of the World Highway) בזכות הנופים הפראיים הנשקפים ממנו.

אגם ביג בר, פיסה קטנה של שווייץ בדרום קליפורניה 

אזור האגמים פופולרי לחופשות סוף שבוע ותשתיות התיירות כאן מפותחות ומסודרות, עם הרבה אפשרויות לינה. לחובבי פינוקים, מלון הספא Lake Arrowhead Resort and Spa מציע מסעדה המשקיפה על אגם ארוהאד, חוף פרטי קטן וסיורי שייט ודייג לאורחים. חובבי הליכה ימצאו לא מעט מסלולים באזור, כולל כאלה המקיפים את האגמים, וגם חובבי השופינג לא יישארו מקופחים, עם שפע של בוטיקים וחנויות אאוטלט. בקיץ מתקיימים באזור קונצרטים בחינם, ובסתיו אפשר להשתתף באוקטוברפסט המקומי ובחורף – אתרי הסקי סנאו ואלי ורים נורדיק נמצאים במרחק של כחצי שעה נסיעה מארוהאד (מהאחרון יוצאים מסלולי קרוס קאונטרי וטיולי הליכה בשלג).

הנוף הנשקף מכביש 18, המוביל לאגמים, מבהיר היטב את הכינוי "דרך קצה העולם" 

איך מגיעים? מלוס אנג'לס נוסעים בכביש 210 לכיוון מזרח, ביציאה 76 עוברים לכביש 18 המתפתל בהרים. נוסעים בו כ-30 ק"מ עד אגם ארוהאד, אגם ביג בר נמצא אף הוא על כביש 18, כ-30 ק"מ מזרחה מארוהאד.

טיפים להשכרת רכב בלוס אנג'לס
לפני שאתם שוכרים רכב בלוס אנג'לס כדאי לוודא שהמחיר כולל ביטוח מלא, ללא השתתפות עצמית, וביטוח צד ג' עד מיליון דולר. מומלץ בחום להזמין מראש מכשיר GPS לרכב (כל מי שירד ביציאה הלא נכונה באוטוסטרדה 405 החוצה את לוס אנג'לס מבין את חשיבותו של מכשיר הניווט…) ומי שמתכנן נסיעות ארוכות יכול לבחור בתוכנית הזהב, המאפשרת להחזיר את הרכב עם מיכל דלק ריק. כיוון שלוס אנג'לס נחשבת ליעד מרכזי כל כך בתחום השכרת הרכב, חלק מחברות ההשכרה הגדולות מציעות הטבות מיוחדות כמו בחירת רכב ספציפי מתוך מגוון רכבים בקטגוריה שהזמנתם, השכרת מכשיר לתשלום מוזל ומהיר של אגרות כבישים ושירות save time שיעזור לכם לזרז את הליך איסוף הרכב ועוד. 

בתמונה הפותחת: חוף מטדור הפראי והבתולי הנמצא ליד מליבו 

מפה של אזור לוס אנג'לס:

לחצו להגדלה

לקריאה נוספת: 

סודות LA - לוס אנג'לס שלא הכרתם 
סודות LA – לוס אנג'לס שלא הכרתם
   
הצטלמתם בשדרת הכוכבים בהוליווד, עשיתם שופינג בבוורלי הילס, הסתחררתם ברכבות הרים בדיסנילנד והתפעלתם מאמנות במוזיאון גטי? לוס אנג'לס מציעה עוד המון אתרים ואטרקציות. הנה כמה מקומות מוצלחים, והרבה פחות מוכרים, בלוס אנג'לס

 

קליפורניה מחוץ למסלול המוכר 
קליפורניה מחוץ למסלול המוכר
אחרי שביקרתם בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, התפעלתם מהנוף בכביש מס' 1 וניסיתם לחבק גזע של עץ סקוויה, בואו להכיר אזורים נוספים של קליפורניה. עיירות קטנות, אגמים תכולים, כרמים ויקבים, שכולם נמצאים מחוץ למסלול המוכר

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.