תפריט עמוד

ממילאנו לאתרי הסקי בצפון איטליה

אתרי הסקי של צפון איטליה מציעים שילוב מנצח של נופים נפלאים, מזג אוויר נוח עם הרבה ימים שטופי שמש וחיי לילה תוססים לשעות שאחרי הסקי. הצעה ליציאה ממילאנו אל כמה מאתרי הסקי המשובחים של איטליה. הכינו את שרשראות השלג וצאו לדרך

החורף האירופי בפתח וזה הזמן להתחיל לתכנן את חופשת הסקי. אחד היעדים המומלצים לסקי הוא צפון איטליה, ויש לכך לא מעט סיבות: אפשר ליהנות מפסגות אלפיניות עמוסות בשלג, נופים מדהימים, כפרים קטנים ומקסימים שבהם אפשר להתמקם, תרבות אפרה-סקי (אחרי הסקי) מפותחת, כולל מסעדות נהדרות ומסיבות מצוינות, והכל במחיר זול יותר מזה שבאתרים בשווייץ ובצרפת, השכנות מצפון וממערב. ועוד יתרון יש לאתרי הסקי בצפון איטליה: אתרי הסקי הנמצאים במורדות הדרומיים של האלפים נהנים ממזג אוויר מתון ונעים ומכמות מפתיעה של ימי שמש. בצפון איטליה יש אתרי סקי רבים, חלקם גדולים ומפותחים ואחרים קטנים ומשפחתיים, ויש גם אתרים שחוברו יחדיו ליצירת מרחב גלישה ענקי.

לפני שיוצאים לדרך חשוב לדעת כי נהיגה בצפון איטליה בחודשי החורף שונה מאוד מזו המוכרת לנו בכבישי ישראל, ואף מהנהיגה באזורים דרומיים יותר של איטליה. אם אתם מתכוונים לנהוג לאתרי הסקי באיטליה, מומלץ בחום להזמין מראש צמיגי חורף או/ו שרשראות שלג. באזור עמק אאוסטה (Valle d'Aosta) שבצפון-מערב איטליה חובה להשתמש בצמיגי חורף ובשרשראות שלג בין 15 באוקטובר ל-15 באפריל. בנוסף, אם אתם מתכננים לעבור לשווייץ או לאוסטריה, חובה להצטייד בצמיגי חורף. טיפים לנהיגה בטוחה בחורף האירופי תמצאו כאן >>

כביש באלפים האיטלקיים. נהיגה בחורף בצפון איטליה אינה דומה לנהיגה באזורים דרומיים יותר של ארץ המגף

מילאנו מהווה תחנת יציאה נוחה לשלל אתרי סקי שנמצאים בצפון איטליה וכדאי להקדיש קצת זמן לעיר לפני שיוצאים ממנה. בין האתרים המפורסמים ניתן למנות את הקתדרלה של מילאנו, הדואומו, שמזכירה עוגת קצפת לבנה, רבת עיטורים וקישוטים. בנוסף לחלל המרשים בתוך הכנסייה, מומלץ לטפס אל הגג לתצפית מרשימה על העיר. בכנסייה נוספת בעיר, כנסיית סנטה מריה דלה גרציה, נמצאת אחת מיצירות האמנות המפורסמות בעולם – הסעודה האחרונה של לאונרדו דה וינצ'י.

הקתדרלה של מילאנו. כדאי לטפס אל הגג לתצפית מקסימה על העיר

מילאנו ידועה כבירת האופנה האיטלקית, וגם אם אתם לא מתכוונים לקנות מלתחה חדשה במחיר מסחרר, צאו לשיטוט מהנה בין חנויות המעצבים והבוטיקים. אזור הקניות היוקרתי של העיר נקרא ריבוע הזהב (Quadrilatero D'oro) והוא כולל רחובות צרים ומלאי קסם עם שלל בוטיקים, חנויות עיצוב ומעדניות. בגלריה ויטוריו עמנואל השני, הסמוכה לדואומו, תוכלו להתרשם מאחד ממרכזי הקניות הוותיקים בעולם, עם כיפת זכוכית מרהיבה וציורי קיר יפים. בין השאר, תמצאו כאן חנויות של פראדה, לואי ויטון, גוצ'י ומעצבים נוספים, לצד חנויות תכשיטים, גלריות ובתי קפה.

גלריה ויטוריו עמנואל השני, אחד ממרכזי הקניות הוותיקים בעולם

אחרי העצירה העירונית במילאנו הגיע הזמן לצאת אל ההרים והשלג. במרחק נסיעה לא ארוכה ממילאנו נמצאים כמה אתרי סקי מצוינים. הנה חמישה מהם:

קורמאיור
אתר הסקי קורמאייר (Courmayeur) נמצא בצפון-מערב איטליה, סמוך לגבול עם צרפת. ההר הגבוה ביותר ברכס האלפים, המון בלאן, שבאיטלקית נקרא מונטה ביאנקו ("ההר הלבן") חולש על עיירת הסקי המקסימה, אחת הנעימות בצפון איטליה. רחובות העיירה הצרים מרוצפי אבן ומלאי קסם ויש כאן חנויות יוקרתיות ומסעדות מצוינות. כמו ברוב האתרים באיטליה, גם כאן פעילויות האפרה-סקי תוססות מאוד ותורמות אף הן להנאה. במקום יש מגוון רחב של פעילויות המתאימות גם למי שאינם גולשים.


פסגת המון בלאן (מונטה בלנקה באיטלקית) חולשת על אתר הסקי קורמאייר

איך מגיעים? ממילאנו נוסעים בכביש A4 לכיוון מערב ומשם ממשיכים בכבישים E25 ו-SS26 לכיוון עמק אאוסטה, עד לקורמאיור. משך הנסיעה – כשעתיים ורבע.

ליבינו
אתר הסקי ליבינו (Livigno) נמצא בצפון חבל לומברדיה, סמוך לגבול עם שווייץ. זהו אחד האתרים הפופולריים בהרי האלפים, בשל העובדה שהוא נהנה מכמויות גדולות של שלג לאורך כל העונה, בשל חיי הלילה התוססים וגם בזכות העובדה שהאזור פטור ממכס והחופשה כאן מהווה הזדמנות טובה לקנות בגדים, צעצועים ומוצרי אלקטרוניקה במחירים מוזלים… ליבינו הוא חלק ממרחב הסקי אלטה ולטלינה (Alta Valtellina), הכולל גם את בורמיו (ראו בהמשך), ויש בו מסלולים המתאימים לכל הרמות.


עיירת הסקי ליביניו הסמוכה לגבול עם שווייץ

איך מגיעים? ממילאנו נוסעים צפונה בכביש SS36 עד Gravedona משם ממשיכים ב- SS35 עד ליבינו. אופציה נוספת: ב- Gravedona ממשיכים בכביש SS38, שעובר קודם כל בבורמיו ואז מגיע לליבינו. משך הנסיעה – כשלוש שעות וחצי בתנאי כביש אידיאליים.

בורמיו
אתר הסקי בורמיו (Bormio) נמצא קרוב לליבינו ואפשר לשלב גלישה בין שני האתרים. הכפר העתיק הוא מקום קסום, עם רחובות מרוצפי אבן, כיכרות וכנסיות קטנות, וכאן גם מרוכזות רוב החנויות והמסעדות. האזור המודרני אמנם חסר את החן של החלק העתיק, אבל הוא מהווה מיקום נוח מאוד שכן מעליות הסקי נמצאות במרחק קצרצר מהמלונות ואפשר להגיע מכאן ברכבלים לגובה של 3,000 מ', אזור בו תמצאו מסלולים מאתגרים לגולשים מנוסים.


כיכר בכפר העתיק בורמיו

איך מגיעים? ראו את הוראות ההגעה לליבינו. בנוסף, כביש SS301 הצר והמתפתל מחבר בין ליבינו לבורמיו, אבל לפני היציאה יש לבדוק אם הוא עביר ואינו חסום בשלג. משך הנסיעה – כשלוש ורבע שעות.

צ'רביניה
אתר צ'רביניה (Cervinia) נמצא ברכס האלפים סמוך לגבול השוויצרי, ואחד היתרונות הגדולים שלו, בעיקר לגולשים מנוסים, הוא האפשרות לגלוש מכאן אל צרמט שבשווייץ. באזור צ'רבינה, בצד האיטלקי של מטרהורן, יש כמה אתרי גלישה טובים, כולל מסלולים מאתגרים במורדות הר רוזה (Monte Rosa). דרך המטרהורן הקטן (Kleine Matterhorn) אפשר להגיע בגלישה אל מסלולי הסקי של צרמט, מאתרי הסקי המפורסמים והנוצצים באירופה. גולשים מקצוענים ייהנו כאן מגלישת אוף פיסט (מחוץ למסלול) נהדרת. וכמו באתרים איטלקיים אחרים, גם כאן תמצאו שפע של מסעדות, בארים ומועדונים לחגיגות שאחרי הסקי.

פסגת המטרהורן כפי שהיא נראית מאתרי הסקי באזור צ'רבינה

איך מגיעים? ממילאנו יוצאים בכביש המהיר A4 לכיוון מערב. ב-Santhia עוברים לכביש לכיוון צפון עד Breuil-Cervinia. משך הנסיעה – כשעתיים ורבע.

ואל גרדנה
עמק גרדנה (Val Gardena) הנמצא בלב הדולומיטים, מוקף בנופים מפעימים של פסגות משוננות ודרמטיות. בעמק נערכות תחרויות הגביע העולמי בסקי, מה שמבטיח תנאי גלישה מצוינים, מתקנים מתוחזקים היטב ואפשרויות בילוי טובות לאחר הסקי, כולל כמה מסעדות נהדרות. הסקי פאס כולל יותר מ-450 מעליות ו-1,200 קילומטרים של מסלולי גלישה. גולת הכותרת באזור גרדנה היא Sella Ronda עם מסלולי סקי המקיפים את גוש ההרים המדהים Sella וחולפים על פני כמה כפרים ציוריים.


אחת מגולות הכותרת של סקי בעמק גרדנה: המסלולים המקיפים את הרי Sella המשוננים

איך מגיעים? ממילאנו נוסעים מזרחה בכביש המהיר A4 ומשם ממשיכים צפונה על A22 לכיוון בולצאנו. מבולצאנו ממשיכים בכביש SS242 עד ליעד. משך הנסיעה – כארבע שעות.

עוד בערוץ הסקי כאן

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...