תפריט עמוד

מקומות לינה נהדרים באזורי טיול במרכז ובדרום

 מה יכול להיות יותר נחמד מלהתעורר בבוקר בצימר או בבית מלון, לאכול ארוחת בוקר מול הנוף, לצאת מהחדר ולהתחיל מיד לטייל ברגל, בלי להיכנס לאוטו? באזור הצפון יש לא מעט צימרים שנמצאים בליבם של אזורי טיול, אבל גם במרכז ובדרום יש צימרים ומלונות שמציעים מסלולי טיול שיוצאים ממש מפתח החדר. הנה כמה המלצות: 

מרכז הארץ 

רוח ים, מכמורת
שני בתי עץ מקסימים שמתאימים לזוגות ולמשפחות במושב מכמורת, בצמוד לפארק השרון היפהפה ובמרחק שבע דקות הליכה מחוף הים הפופולרי של מכמורת. הבקתות נבדלות זו מזו בגודל ובעיצוב – בקתת רוח היא הגדולה מבין השתיים, ויש בה מרפסת סגורה עם תנור עצים וג'קוזי, ואילו בקתת ים צבועה בצבעים של כחול ותכלת שמכניסים את אווירת הים לחופשה. בשתי הבקתות יש מטבח מאובזר וגלריית שינה לילדים עם ספרים, משחקים וצעצועים וגינה שמשקיפה לנוף הדיונות עם מדשאה, ערסל וגינת תבלינים. בחצר של כל בקתה יש מקלחת חיצונית – מושלם כשחוזרים מהים ורוצים לשטוף את החול לפני שנכנסים הביתה.


רוח ים במכמורת. הבקתות צמודות לפארק השרון ובמרחק כמה דקות הליכה מהחוף

איפה מטיילים? ממש מחצר הבית יוצא שביל טיול לפארק השרון שמשתרע בין מכמורת לחדרה. בפארק יש שטחים פתוחים רחבים של דיונות חול, גבעות מעוגלות, שיחי אלת המסטיק ועצי חרוב, וכמובן נוף נפלא לים. בחורף יש במקום פריחה נהדרת. שמורת הטבע החופית גדור מהווה חלק מפארק השרון, ואפשר להגיע אליה במרחק דקות הליכה ספורות מהבקתות. בשמורה מצוקי כורכר ומפרצים יפים, צמחייה חופית ואפילו קינים של צבי ים. הליכה צפונה לאורך השמורה מובילה עד לחדרה. מן הצימרים ניתן לצעוד גם לחוף מכמורת, מהחופים היפים בארץ, שנמצא במרחק דקות הליכה ספורות, לצעוד למעגן הסירות הציורי במתחם מבואות ים, כרבע שעה הליכה משם, לצאת לטיול אופניים בנחל אלכסנדר ואפילו לצאת לטיול סוסים בחוף מכמורת ממש מפתח הצימר. 


נוף בפארק השרון | אלכס  גל, פיקיוויקי

מלון טריאסטה, נווה צדק, תל אביב
מלון הבוטיק טריאסטה שוכן במבנה אבן ישן ברחוב אחד העם המקסים בשכונת נווה צדק. במלון הזעיר יש בסך הכל 3 סוויטות, הנבדלות זו מזו אבל מעוצבות בסגנון ייחודי, עם קירות אבן חשופים, אריחים מצוירים וריהוט עתיק. הסוויטות מאובזרות בשלל פינוקים כמו ג'קוזי בחלל החדר ומכונת קפה. אורחי סוויטת הקומה השנייה ייהנו ממרפסת שמש, ואילו בסוויטת אימפריאל המעוצבת להפליא יש מטבח וסלון קטן עם נדנדה וערסל. ארוחת הבוקר מוגשת במסעדת ננה בר הצמודה, ומוקדי העניין של נווה צדק נמצאים במרק הליכה קצרצרה מהסוויטות.  


סוויטה במלון הבוטיק טריאסטה

איפה מטיילים?
 ברגע שיוצאים מדלת המלון נמצאים בשכונת נווה צדק המקסימה, שמזמינה לטיול רגלי ברחובותיה הציוריים. מרכז סוזן דלל יכול להוות בסיס מצוין לטיול בשכונה. הכי כיף לתת לרגליים להוביל אתכם, אבל יש כמה מקומות שממש כדאי לשבץ בטיול, כמו רחוב שבזי המשובץ בבתי קפה, חנויות ייחודיות וגלריות, רחוב שרעבי, רחוב מקסים ומטופח עם חצרות פנימיות יפות וריהוט רחוב, ורחוב רוקח שבו כדאי לבקר בבית רוקח, המציג את תולדות השכונה, ובמוזיאון נחום גוטמן. מלבד שכונת נווה צדק, יש עוד שפע מקומות מזמינים בסביבה לטיול רגלי, כמו מתחם התחנה, שדרות רוטשילד והטיילת של תל אביב. 


מרכז סוזן דלאל. נקודת מוצא טובה לטיול בנווה צדק | צילום: ד"ר אבישי טייכר, פיקיוויקי

היין 9, עין כרם, ירושלים
שתי יחידות אירוח ששוכנות בסמטה שקטה בשכונת עין כרם, האחת מתאימה לזוגות והשניה למשפחות. היחידות משתלבות היטב עם השכונה שמסביב – הן אינן מפוארות אבל מלאות קסם ואופי ומעוצבות בטוב טעם, עם רצפת אבן המקושטת באריחים מצוירים, עבודות קרמיקה ארמנית, פרזול ברזל ועוד. מסביב לבקתות חצר מקסימה עם ערוגות תבלינים, פינות ישיבה מעץ ובעיקר נוף נפלא של השכונה וצריחי הכנסיות.


החצר של יחידות האירוח היין 9 בעין כרם צופה אל הנוף

איפה מטיילים? שכונת עין כרם הרומנטית, שיש עדיין מי שמכנה אותה כפר, היא פינת חמד אמתית הטובלת ביערות, ובה בתי אבן יפים, כנסיות ומנזרים ואווירה אירופית ומלאת קסם. יש כמה מקומות שלא כדאי להחמיץ במהלך הסיור הרגלי בשכונה, ובהם מעיין מרים, כנסיית יוחנן המטביל שבה, על פי המסורת הנוצרית, נולד יוחנן המטביל, המוסקוביה – המנזר הרוסי אורתודוקסי עם הכיפות המוזהבות, כנסיית הביקור היפה ומנזר האחיות ציון, המוקף בגן יפהפה ושליו עם תצפיות נוף מרהיבות. 


נוף בעין כרם. כנסיות, מנזרים ובתי אבן הטובלים בירוק

דרום הארץ

מלון עין גדי, קיבוץ עין גדי
המלון שוכן בליבו של הגן הבוטני היפהפה בקיבוץ עין גדי ומציע הרבה שלווה, יופי ואווירה מדברית. במלון יש כמה סוגי חדרים והמחירים בהתאם – חדרי סטנדרט אשר שוכנים בלב הגן הבוטני במבננים חד קומתיים, המאובזרים באופן בסיסי ונהנים מיציאה לגינה, וחדרי בוטיק מפנקים בכמה רמות, שבהם ראוי לציין את חדרי חדרי הדלוקס המרווחים והיוקרתיים עם המרפסת שפונה ישירות לנחל ערוגות. במלון יש ספא מפנק, סינרגיה, שבו בריכה פנימית מחוממת עם מי ים המלח, בריכה חיצונית של מים מתוקים המחוממת בחורף, סאונה יבשה וחמאם תורכי. אורחי המלון נהנים גם מכניסה חופשית לחמי עין גדי.


בריכה בספא של מלון עין גדי

איפה מטיילים? ממלון עין גדי יוצאים כמה מסלולי טיול מהם תוכלו ליהנות בלי להיכנס לאוטו. ראשית כל, הגן הבוטני של הקיבוץ, אשר המלון נמצא בשטחו, הוא יעד מעניין לטיול בפני עצמו, ובו ממגוון עשיר של צמחים, ובהם צמחים מקומיים וגם כאלה שהגיעו מיבשות אחרות ואזורי אקלים אחרים, ובהם דקלים, קקטוסים, צמחי מרפא ובושם ועוד. גאוותו של הגן הבוטני על עצי הבאובב המרשימים שגדלים כאן, הנקודה הצפונית ביותר על כדור הארץ בה הם נמצאים. אחד ממוקדי המשיכה הבולטים של האזור הוא כמובן שמורת עין גדי, שבה זורמים שני נחלי איתן – נחל דוד ונחל ערוגות, ונובעים ארבעה מעיינות מים מתוקים. בנוסף לשפע המים, גדלים בשמורה צמחים רבים, ובהם צמחים טרופיים וצמחים מדבריים, וניתן לפגוש בה מינים רבים של בעלי חיים, ובהם שפני סלע ויעלים. בשמורה יש כממה מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, וביום חם לא כדאי לוותר על רחצה בבריכות שבשמורה ומתחת למפלים.


הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי

 חוות כרמי עבדת
חוות הבודדים ששוכנת על כביש 40 בנגב, בסמוך לעין עבדת, כוללת כרם ענבים, יקב, בוסתנים שישכיחו מכם את העובדה שאתם בלב המדבר ובין כל אלה – 6 בקתות אבן מקסימות המיועדות לזוגות ולמשפחות. חלק מהבקתות מבודדות ומשקיפות לנוף המדברי וחלקן שוכנות בלב הבוסתן. הבקתות נעדרות פינוקים כמו ג'קוזי או טלוויזיה, אבל האמת היא שאלה ממש מיותרים כאן. במקום זאת יש פה חלונות גדולים שפונים לנוף, מרפסות, ערסלים ובריכות שכשוך המעוצבות כגבי מים מדבריים וצמודות לבקתות. בתוך הבקתות עצמן תמצאו רצפה של חלוקי נחל שעושה עיסוי לכפות הרגליים, מערכת מוזיקה ואפילו מכונת אספרסו שגם כאן הבינו שאי אפשר בלעדיה.


עין עבדת. קניון יפה עם בריכות  וצמחיה | צילום: אריה טננבאום, פיקיוויקי

איפה מטיילים? החווה עצמה מציעה כמה מוקדי עניין וניתן לטייל בה. החווה הוקמה על שרידיה של חווה חקלאית קדומה ויש בה שרידים ארכיאולוגיים ובהם טרסות עתיקות, תעלות הטיה ואפילו ציורי קיר בני אלפי שנים על הסלעים שמעל הבקתות. בנוסף לטיול בתוך החווה, מן החווה יוצא מסלול מעגלי שמשכו כ-5-4 שעות אשר מוביל לנחל חווארים ולעין עבדת. המסלול מתחיל באפיק של נחל חווארים, המפורסם בסלע הקרון הרך ובבורות המים הנבטיים שבו. המסלול ממשיך לעין עבדת, שם יש קניון יפהפה עם בריכות, מפל יפה וצמחייה, ועם קצת מזל תוכלו לראות גם יעלים.

מלונות בחוף אלמוג, אילת
חוף אלמוג בדרום אילת, בדרך לטבה, שונה מאוד מהחוף הצפוני. כאן לא תמצאו טיילת הומה ומלאה במסעדות ובתי קפה. האווירה באזור שקטה ומדברית יותר וגם המלונות פחות גדולים ובומבסטיים. יש כאן כמה וכמה מלונות נחמדים, בהם ישרוטל ים סוף, הריף, פרימה מיוזיק ויו קורל ביץ'.  


עולם תת ימי עשיר בשמורת הטבע חוף האלמוגים | צילום: אסף זבולוני

איפה מטיילים? שמורת הטבע חוף האלמוגים הצמודה לחוף אלמוג מציעה עולם תת ימי עשיר עם אלמוגים, דגם צבעוניים ויצורים ימיים נוספים. בחוף ניתן לשכור מסכה ושנורקל ולהציץ בעולם המופלא שמתחת למים. בסמוך לחוף יש בריכות רדודות בהן ילדים קטנים יכולים לשכשך בבטחה. מי שמעדיף ליהנות מהנופים המדבריים של האזור יכול לצאת לטיול רגלי לנחל שלמה והר צפחות. מפסגת הר צפחות נשקף נוף מרהיב על הרי אילת ומפרץ אילת.

בתמונה הפותחת: מרפסת מעל נחל ערוגות במלון עין גדי

לקריאה נוספת: 

מקומות לינה נהדרים באזורי טיול בצפון 
מקומות לינה נהדרים באזורי טיול בצפון
אחרי שנתקעתם בפקקים בדרך לצימר או למלון, לפעמים כשמגיעים ליעד מתחשק פשוט להחנות את האוטו ולא להזיז אותו יותר. בדיוק בגלל זה ליקטנו הצעות למקומות לינה נהדרים בגולן ובגליל, שממש בפתח שלהם תמצאו מסלולי טיול יפהפיים




 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...