תפריט עמוד

שדות התעופה הכי טובים בעולם

בריכת שחייה המשקיפה על מסלולי ההמראה, בתי קולנוע, זירת החלקה על הקרח, קונצרטים של מוזיקה קלאסית - בשדות התעופה הטובים בעולם תמצאו כל כך הרבה מה לעשות, שכמעט תצטערו כשיגיע הזמן לעלות לטיסה. ועוד לא הזכרנו את מתחמי הדיוטי פרי המסחררים

אחד הדברים המייאשים בטיול לחו"ל, במיוחד ליעד רחוק שמצריך טיסות המשך, הוא ההמתנה בשדה התעופה. אתם עייפים ומרוטים ורק רוצים להגיע לסוף הדרך והשעות בשדה התעופה נמרחות כמו גומי. עכשיו תארו לעצמכם שבשדה התעופה יש בריכת שחייה או מגרש גולף או בית קולנוע או טוב מזה – את כל הדברים הללו ביחד, ובנוסף יש גם אזורי קניות ואוכל מסחררים בהיצע שלהם. עם כל הפינוקים האלה לא רק שההמתנה לטיסה קלה יותר, כמעט מתחשק שיהיה עיכוב ותוכלו ליהנות עוד קצת… לפניכם חמישה שדות תעופה שנחשבים לטובים בעולם, כאלה שזוכים שוב ושוב בתואר הזה, בין השאר ברשימה שנתית שמרכיבה חברת המחקר Skytrax, בעקבות סקרים בקרב יותר מ-10 מיליון נוסעים ברחבי העולם לגבי חווית הטיסה שלהם:

שדה התעופה צ'אנגי בסינגפור
הזוכה המתמיד, שנה אחרי שנה, בתואר אחד משדות התעופה הטובים בעולם (לרוב במיקום הראשון) הוא שדה התעופה הנוצץ של סינגפור. השדה מכיל שלושה טרמינלים (טרמינל רביעי מתוכנן להיפתח ב-2017) ויש בו כל כך הרבה פעילויות ופינוקים שסביר להניח שלא תספיקו ליהנות מכולם, אפילו אם הגעתם זמן רב לפני הטיסה. מה שמוצלח כאן, מעבר למגוון הגדול מאוד, הוא שבכל אחד מהטרמינלים תמצאו משהו מיוחד לעשות. בטרמינל 1, למשל, בקומת הגג יש בריכת שחייה המשקיפה על מסלולי ההמראות, עם כיסאות נוח פזורים מסביבה ובר צמוד. טבילה קצרה במים, קוקטייל לצד הבריכה ומטוסים ממריאים מעל – קשה לחשוב על דרך מוצלחת יותר להעביר את הזמן. להירגעות נוספת קפצו לספא – בטרמינל 1 ו-2 תוכלו לקבל שלל עיסויים וטיפולי ספא מענגים, בטרמינל 3 – טיפולי רפלקסולוגיה.


הגן הקסום בשדה התעופה צ'אנגי. בנוסף, יש כאן גם גן פרפרים, גן סחלבים וגן קקטוסים

כידוע, אין כמו צמחים כדי להרגיע ולהרחיב את הלב. בצ'אנגי התחום הזה מפותח במיוחד: בכל אחד מהטרמינלים יש גנים נהדרים. בטרמינל 1 יש גן קקטוסים, עם יותר מ-40 סוגים של קקטוסים וסוקולנטיים; בטרמינל 2 תמצאו גן סחלבים וגן קסום המשלב בין פרחים, פסלים, אורות וחיישנים מיוחדים הגורמים למוצגים להתעורר לתחייה; בטרמינל 3 יש גן פרפרים עם יותר מאלף פרפרים ובריכה גדולה עם דגי קוי. רוצים לצפות בסרט שזה עתה יצא לאקרנים? בטרמינל 1 ו-2 יש בתי קולנוע שמציגים לאורך כל היממה סרטים חדשים (הכניסה בחינם).

בריכת גג בשדה התעופה צ'אנגי. לטבול במים החמימים, לשבת בג'קוזי, לשתות קוקטייל ולהתבונן במטוסים הממריאים

בצ'אנגי דואגים גם לילדים, עם אזורי משחקים מושקעים, פעילויות יצירה ואמנות וגם מגלשה – הגבוהה בעולם בשדה תעופה, שמתפתלת מגובה של שתי קומות. על כל קנייה בסך 10 דולר בחנויות ומסעדות בשדה התעופה מקבלים תלוש לגלישה בחינם, מוגבל לעשר פעמים ביום ולילדים מעל גיל שבע.

לידיעת הנוסעים: בריכת שחייה, גן קקטוסים, גן סחלבים וגן פרפרים, בתי קולנוע, ספא, מגלשה מיוחדת ומתחמים משחקים מושקעים לילדים.

הדמיה של הטרמינל החדש שייפתח בצ'אנגי ב-2018. בתכנון: גנים ירוקים והמפל הפנימי הגדול בעולם

שדה התעופה אינצ'יון, דרום קוריאה
שדה התעופה הבינלאומי ליד סיאול, בירת דרום קוריאה, נחשב מתחרה ראוי בהחלט לצ'אנגי הסינגפורי, ולמעשה, בדירוג של המועצה הבינלאומית לשדות תעופה הוא נבחר במקום הראשון. יש כאן כל כך הרבה מה לראות ולעשות שתצטרכו לתכנן את זמנכם בקפידה כדי שלא תחמיצו את הטיסה שלכם. בשדה יש שני בתי קולנוע שונים שמקרינים סרטים חדשים, שבעה גנים מקסימים שאפשר לשוטט בהם או לשבת ולהירגע לצד צמחייה ירוקה ופלגי מים. באינצ'יון יש גם כמה הפתעות משמחות ולא צפויות, כמו זירת החלקה על הקרח, מגרש גולף עם 18 חורים, קזינו וחדרי שינה פרטיים למי שחייב להעביר כמה שעות שקטות במצב מאוזן.

שדה התעופה אינצ'יון מתאפיין בעיצוב מודרני ופתוח עם שפע של אור טבעי החודר דרך הגג והקירות מזכוכית

אבל הדבר הבולט ביותר בשדה התעופה הזה הוא הצד התרבותי, שמפותח כאן במיוחד. בקומה 3, באזור חנויות הדיוטי פרי, מתקיימים ארבע פעמים ביום קונצרטים של מוזיקה קלאסית; בקומה הראשונה של טרמינל הנוסעים יש הופעות מוזיקליות בסגנונות שונים – ג'אז, מוזיקה קלה, שירים מתוך מחזות זמר ועוד, לצד מופעים של מוזיקה קוריאנית מסורתית. בחגים ובעונות שיא ניתנים קונצרטים מיוחדים בשעות אחר הצהריים. רוצים עוד קצת אמנות ותרבות? למה שלא תקפצו למוזיאון שנמצא באולם המעבר (Transfer Lounge)? המוזיאון, שפועל בחסות המוזיאון הלאומי של קוריאה (National Museum of Korea), מציג יצירות אמנות ופריטי פולקלור ואומנויות לצד בגדים מסורתיים וחפצים מהארמון של שושלת ג'וסיאון הקוריאנית. בנוסף, בשדה התעופה מתקיימות פעילויות יצירה שונות, לילדים ולמבוגרים, הקשורות למסורות ולאומנויות קוריאניות.

מופע של מוזיקה קוריאנית מסורתית בשדה התעופה אינצ'יון. יש כאן גם קונצרטים של מוזיקה קלאסית, ג'אז ועוד

שני דברים נוספים מדגימים את האיכותיות המיוחדות של אינצ'יון: מתחם הדיוטי פרי שלו נחשב הטוב בעולם, הוא זכה בתואר שדה התעופה הנקי בעולם והזמן שלוקח לנוסע לעבור מהכניסה לטרמינל ועד הרגע שבו מגיעים לשער הטיסה הוא אחד הקצרים ביותר – 12 דקות בממוצע לעומת הממוצע העולמי שעומד על 45 דקות.

לידיעת הנוסעים: בתי קולנוע, זירת החלקה על הקרח, מגרש גולף, גנים ירוקים, מוזיאון, קונצרטים של מוזיקה חיה (קלאסית, ג'אז, מוזיקה קוריאנית), פעילויות יצירה לילדים ולמבוגרים.

שדה התעופה של מינכן
רוב שדות התעופה הטובים בעולם נמצאים באסיה, אבל גם אירופה מתגאה בשדה מוצלח במיוחד, שמדורג גבוה מאוד בדירוגים בינלאומיים. שדה התעופה של מינכן מציע כמה אטרקציות ייחודיות לו. בין השאר, זהו השדה היחיד בעולם שיש בו מבשלת בירה משלו, Airbräu, ולצדה גן בירה גדול ומוצל שבו אפשר לטעום את התוצרת המקומית ולהאזין למוזיקה חיה. מעדיפים פעילות קצת יותר ספורטיבית משתיית בירה? גשו לבריכה המיוחדת לגלישת גלים, שם תוכלו להדהים את הנוסעים האחרים בביצועי הגלישה שלכם או אם אתם מעדיפים להישאר יבשים, תוכלו לשבת על אחד מכיסאות הנוח שלצד הבריכה ולצפות בגולשים המיומנים שכובשים את הגלים הגבוהים.

בריכת גלים בשדה התעופה של מינכן. אפשר לצפות בגולשים מנסים לכבוש את הגלים הגבוהים

אם הגעתם זמן רב לפני הטיסה או שיש לכם כמה שעות בין טיסות תוכלו לצאת לסיור מודרך (בגרמנית) ברחבי השדה. הסיור, שנערך פעם ביום בשעה 14:30, כולל נסיעה באוטובוס מיוחד לאורך מסלול של 12 ק"מ, דרך שני הטרמינלים, אזורי השירות, האנגר המטוסים ועוד. הסיור היומי אורך 50 דקות, בסופי שבוע ובחגים מתקיימים סיורים מיוחדים בני שעה וחצי. ילדים וחובבי טיסה ייהנו ב-Visitors Park, פארק ירוק ורחב ידיים עם מתקני משחקים, מטוס היסטורי והליקופטר המשמש להצלה, מתחם של מיני גולף, גבעה המשקיפה על המסלולים ועוד. הפרק פתוח לאורך כל היממה וגם מי שאינו טס יכול לבקר בו. בנוסף לפארק, ברחבי השדה פזורות פינות פעילות ומשחקים לילדים. במתחם הגדול שבין שני הטרמינלים תמצאו שפע של חנויות, מסעדות ובתי קפה ומתקיימים כאן גם אירועים מיוחדים, כמו תחרויות גלישה ומסיבות בחגים.


גן הבירה בשדה התעופה של מינכן, שבו אפשר לטעום מתוצרת המבשלה המקומית, Airbräu


לידיעת הנוסעים: מבשלת בירה, גן בירה עם מוזיקה חיה, בריכת גלים לגולשים, פארק עם מתקני משחקים וגבעת צפייה על השדה, סיורים מודרכים בשדה התעופה.

שדה התעופה של הונג קונג
עוד שדה תעופה אסייתי מצטיין, שדה התעופה של הונג קונג, מציע כל מיני אפשרויות בילוי לנוסעים, שהמפורסמת בהן היא קולנוע איימקס, הגדול בהונג קונג, עם 350 כיסאות וסרטים בשלושה ממדים. בנוסף, אפשר להעביר את הזמן בכיף ב-The Aviation Discovery Centre, מרכז שמספק פעילויות אינטראקטיביות בתחום התעופה. לילדים מחכה חוויה מיוחדת בפארק חלומות מתגשמים – אחרי שהתלבשו בתלבושת של בעל מקצוע לפי בחירתם הם משתתפים בפעילויות שמלמדות אותם על אותו המקצוע. גם הצד האמנותי אינו מוזנח כאן עם תערוכות מתחלפות – צילום, ציור, פסול ומיצבים – בעיקר של אמנים מקומיים. התערוכות מוצגות באולמות שונים, חלקן באזורים הפתוחים לקהל הרחב, אחרות מוצגות באזור הדיוטי פרי ומיועדות לנוסעים שעברו בדיקת דרכונים.

קולנוע איימקס בשדה התעופה של הונג קונג

להנעים את זמנם של המחכים לטיסה יש גם מופעים מוזיקליים, שמתחלפים כמה פעמים בשנה. שדה התעופה של הונג קונג נחשב גן עדן לחובבי קניות, עם 200 חנויות בטרמינל 1 ועוד 80 בטרמינל 2, ואין חשש שתרעבו בעת הציפייה לטיסות – בטרמינל 1 יש 60 בתי אוכל ובטרמינל 2 יש 20 מסעדות נוספות. כמחצית מכל המסעדות בשדה התעופה משתתפות בתוכנית מיוחדת ששמה דגש על אוכל בריא, עם מבחר גדול של מנות צמחוניות.

לידיעת הנוסעים: קולנוע אייקס, מרכז בעלי מקצוע לילדים, תערוכות ומופעים מוזיקליים ויותר מ-250 חנויות.

שדה התעופה הבינלאומי של קואלה לומפור
שדות תעופה הם לרוב מקום של בטון וזכוכית וגם החדישים והמודרניים שבהם נותנים תחושה של בועה מלאכותית המנותקת מהעולם החיצון. אבל בשדה התעופה הבינלאומי של קואלה לומפור, שדה התעופה המרכזי במלזיה, אתם מרגישים חלק מהטבע, ולא סתם טבע אלא ג'ונגל של ממש. השדה מוקף ביערות והם חודרים ממש לתוכו, כך שהנוסעים המחכים לטיסה יכולים לשוטט בין העצים או לשבת על ספסל ולהשקיף על יער אמיתי. לתחושת הטבע תורמת התאורה, שמתבססת באופן משמעותי על אור טבעי החודר דרך קירות ותקרות הזכוכית ודרך חריצים שעוצבו בתוך הגג, בעל הצורה הפנטסטית. ואם התעייפתם מהטיול בג'ונגל תוכלו לנמנם באחד מחדרי המלון שנמצא ממש בתוך הטרמינל.

לידיעת הנוסעים: יערות גשם (אמיתיים!) מסביב ובתוך הטרמינל, תאורה טבעית, מלון בטרמינל.


שדה התעופה של קואלה לומפור. ירוק מכל עבר, מסביב לטרמינלים וגם בתוכם

הכניסה לטרמינל הנוסעים החדש בקואלה לומפור. חריצים מעוצבים בגגות מכניסים אור טבעי לתוך האולמות

בקצרה: עוד שדות תעופה מצטיינים
הית'רו, לונדון – מכורים לקניות ולא רוצים לבזבז רגע? גולת הכותרת בשדה התעופה הלונדוני הית'רו היא החנות של הרודס. לא דוגמית של חנות, אלא כלבו שלם שבו אפשר לצאת למסע קניות משובח. ואם אתם מתלבטים ולא יודעים מה לבחור, תמצאו כאן קניינים אישיים שישמחו ללוות אתכם ולייעץ מה כדאי לקנות. ואחרי הקניות אפשר להתרענן בטיפול הידרותרפי בספא (בטרמינל 1 ו-4), לסעוד במסעדה של גורדון רמזי או לשחק משחק של מיני-קריקט.

שדה התעופה הבינלאומי בוונקובר – שדה התעופה היחיד בצפון אמריקה שמככב ברשימת עשרת הטובים, השדה של ונקובר משקיף על הים ומציע לנוסעים חוויה מימית נוספת: אקווריום עצום ממדים שבתוכו שוחים יותר מ-5,000 דגים ויצורים ימיים נוספים. בשדה יש ארבעה אזורי משחק לילדים ומבחר גדול במיוחד של מסעדות ובתי קפה.

אקווריום ענק שבו שוחים אלפי דגים ויצורים ימיים נוספים בשדה התעופה של ונקובר

שדה התעופה בדובאי – דובאי ידועה בפרויקטי הבנייה הגרנדיוזיים ומנכרי העיניים שבה ושדה התעופה הבינלאומי אינו יוצא דופן בנוף המקומי. אקסטרווגנזה של זכוכית וזהב, יש כאן פינוקים בכמה רמות מעל המקובל: בריכת שחייה עם ג'קוזי ומכון כושר צמוד, גן זן שבו תוכלו להתחבר לאני הפנימי שלכם, תאי שינה למי שרוצה לעצום עיניים לזמן קצר ומלון חמישה כוכבים מפואר בתוך הטרמינל למי שטיסת ההמשך שלו יוצאת רק למחרת. ואם לא די בכל אלה, רמת הקניות כאן משאירה את חנויות הדיוטי פרי המקובלות בעולם הרחק מאחור, עם מותגי יוקרה שמאפיינים יותר את השדרה החמישית בניו יורק או את שדרת שאנז אליזה בפריז.


שדה התעופה בדובאי. ממשיך את התזזית האדריכלית הגרנדיוזית של דובאי

לקריאה נוספת:

 

הכנות לטיול - איך להימנע מטעויות נפוצות 
הכנות לטיול – איך להימנע מטעויות נפוצות
עונת הנסיעות בעיצומה אבל בקדחת ההכנות לטיול, קל ליפול למלכודות נפוצות. כדי לעזור לכם להימנע מטעויות שעלולות לפגום בהנאה, הנה עשר הדיברות למטייל הנבון

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.