תפריט עמוד

מפרץ אלונדה – פינוקים בנוסח כרתים

במזרח האי כרתים, בין תכלת של ים לשמיים, נמצא מפרץ אלונדה, אחד מאזורי הנופש היפים והיוקרתיים בכרתים. מלבד הפינוקים שמציעים מלונות הפאר, אפשר לשוט אל האי ספינלונגה, לטייל לעתיקות קנוסוס או פשוט לרבוץ על החוף ולבהות במפרץ היפהפה

האי כרתים הוא כבר מזמן מותג נופש בינלאומי, המשלב אתרים ארכיאולוגיים, חופים נהדרים, אוכל ים תיכוני מלא בטעמים והרבה מאוד מלונות ואתרי נופש איכותיים. זהו גם ערש התרבות המינואית, תרבות מרתקת שהחלה להתפתח באלף השביעי לפני הספירה והותירה אחריה מקדשים, ארמונות ופסיפסים עתיקים. לאורך רצועת החוף של כרתים אפשר למצוא חופים נסתרים ושלווים, לצד ערים תוססות עם אזורי בילוי עמוסים בברים ומועדונים.

כשנפרדים מהחוף ונכנסים מעט אל פנים האי, מגלים אתרים ייחודיים, בהם ארמון קנוסוס (Knosos), האתר הארכיאולוגי הגדול בכרתים, שבו התגלו במאה ה-19 ארמונות, בתי מגורים, מרחצאות ופריטים ארכיאולוגיים בעלי חשיבות רבה; מבצרים עתיקים שהגנו על האי מפני שודדי ים וספינות אויב, מנזרים וכנסיות, כפרים קטנים מוקפים בירוק, מוזיאונים ושמורות טבע עשירות.

העיר איוס ניקולאוס בשעת ערב. נמצאת במרחק נסיעה קצרה ממפרץ אלונדה

מפרץ אלונדה: חלום כחול

מפרץ אלונדה (Elounda) שבמזרח כרתים נמצא במרחק של נסיעה קצרה מאיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos) וכשעה מעיר הבירה הרקליון (Heraklion). סביבת המפרץ נחשבת לאזור נופש יוקרתי עם מלונות פאר ברמה הגבוהה ביותר. מפרץ אלונדה נודע בחופיו היפים, באי ספינלונגה (Spinalonga), ששימש בעברו כמושבת מצורעים, ובאי הקטן קולוקיטה (Kolokytha) המשמש כבית ללהקות השחפים. המפרץ מתהדר בנוף ציורי של חופים סלעיים וסירות דייגים ובסמוך אליו יש כמה כנסיות עתיקות ושרידים מהתקופה הביזנטית. חוף סקיסמה (Skisma), הסמוך לעיירה אלונדה, נחשב לאטרקטיבי במיוחד עבור משפחות וילדים בשל היותו חוף מסודר עם מים נקיים ומתקני ספורט רבים.

מפרץ אלונדה

ביקור באי של סופיה
רב המכר "האי של סופיה" שכתבה ויקטוריה היסלופ חשף את אחד מהאיים המסתוריים והמרתקים ביותר ביוון, ספינלונגה, ששימש כמושבת מצורעים עד למחצית השנייה של המאה ה-20. הקברים הקטנים שמפוזרים באי מלמדים על מה שעלה בגורלם של החולים שהוחזקו בבידוד, ואפשר גם לראות בו את בתיהם של התושבים ואף כנסיות המנציחות את זכרם. מומלץ לקרוא את הספר לפני הביקור ולחוש איך הדמויות והנופים מתעוררים לחיים. עם זאת, ההיסטוריה של האי מוקדמת הרבה יותר ומגיעה עד למאה ה-16, אז בנו בו הוונציאנים מבצר צבאי גדול. כמה עשרות שנים לאחר מכן, האי נכבש בידי התורכים, והיו בהם שגרו בו בטרם הפך למושבת מצורעים. אל האי מגיעים בסירה היוצאת מאלונדה, ואפשר גם להצטרף לשייט מודרך הכולל הסברים על ההיסטוריה של האי והאזור.


האי ספינלונגה, שבעבר שימש כמושבת מצורעים, זכה לפרסום בינלאומי בזכות רב המכר "האי של סופיה"

המלונות של אלונדה
אזור מפרץ אלונדה התפרסם בזכות המלונות המפוארים השוכנים בו, המציעים חווית נופש מלאת נופים, פינוקים ושירותים ברמות הגבוהות ביותר. הנה כמה מלונות מומלצים:

מלון דאיוס קוב
על חוף מקסים ושקט בשם ואטי (Vathi), ממוקם מלון דאיוס קוב (Daios Cove) המציע חופשה יוקרתית ברמת חמישה כוכבים. במלון וילות מפוארות, הכוללות גם בריכה פרטית, מיטות גדולות ונוחות ועוד אביזרים טכנולוגיים ופינוקים לזוגות ולמשפחות. החדרים מעוצבים באלגנטיות ומשקיפים אל הים. אתר הנופש כולל שלוש מסעדות שף המציעות מכל הטוב של המטבח המקומי בשילוב מבחר גדול של יינות. מתחם הספא של דאיוס קוב מתהדר במותג הספא הצרפתי Anne Semonin ומשלב עיסויים וטיפולי יופי עם מוצרי טיפוח המבוססים על מינרלים מיוחדים. במקום ניתנים גם קורסים של יוגה ופילאטיס, יש תערוכת אמנות וטיולי שייט בסביבה. המלון מרוחק כ-10 דקות נסיעה מאיוס ניקולאוס.

וילה עם בריכה פרטית במלון דאיוס קוב

מלון דומז אוף אלונדה
העיצוב הקלאסי של החדרים במלון דומז אוף אלונדה (Domes of Elounda) כולל קווים נקיים, עץ טבעי וצבעים בהירים, היוצרים תחושה של הרמוניה וחופש. אל כל אלו מתווספים פינוקים בחדרים, כמו ג'קוזי מחומם לזוג ומרפסת פרטית עם נוף לאי ספינלונגה. במלון סוויטות עם בריכה פרטית, דירות יוקרתיות עם שניים ושלושה חדרי שינה וגם וילות שטופות שמש עם בריכה. ארבע מסעדות יוקרה יוצרות חוויה קולינרית משודרגת עם פירות ים, בשרים בסגנון ים תיכוני ותפריט פיוז'ן המבוסס על המטבח היווני. מרכז הספא הנוצץ בגווני זהב כולל בריכת מי ים, סאונה וחמאם. המלון נמצא במרחק נסיעה קצר מהעיירה אלונדה.

החוף הפרטי במלון דומז אוף אלונדה משקיף על האי ספינלונגה (משמאל)

מלון בלו פאלאס
מלון בלו פאלאס (Blue Palace) מציע לאורחיו אווירה של חופשה בארמון ים תיכוני מפואר. המלון ממוקם כחמישה ק"מ מהעיירה אלונדה ומציע יחידות אירוח יוקרתיות, סוויטות עם בריכה פרטית מחוממת וגם וילות מפנקות. המגוון הגדול של המסעדות מאפשר לבחור בין תפריט של בשרים בגריל עם תבלינים מגינת המלון, תבשילים יווניים אהובים, מטבח אסיאתי ומנות מהמטבח האיטלקי. במתחם הספא המעוצב בשיש מלכותי מוצעים מבחר טיפולים ועיסויים המבוססים על מוצרי טיפוח של מותגים צרפתיים ושוויצרים, חלקם אורגניים. עוד במתחם – בריכות ג'קוזי, חמאם טורקי, סאונות וחדר כושר מאובזר.

עיסוי מול הים במלון בלו פאלאס

מלון אלונדה ביץ'
בזכות הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, מלון אלונדה ביץ' (Elounda Beach) מצליח ליצור תחושה של חופשה קלאסית ואיכותית במיוחד. יש יחידות אירוח זוגיות ומשפחתיות, סוויטות אלגנטיות, כולל כאלה שיש בהן חדר כושר פרטי, וגם וילות פאר השוכנות על קו המים. מסעדות המלון שולחות את האורחים למסע קולינרי ממטבחי הים התיכון עד למזרח הרחוק: מסעדה עם מרתף יינות הקרויה על שמו של דיוניסוס, אל היין, מסעדת סושי ומנות אקזוטיות, טברנה יוונית המציעה מאכלים כפריים מסורתיים ועוד מבחר של טעמים וניחוחות. מרכז הבריאות והספא במלון מציע טיפולי יופי, ניקוי רעלים והידרותרפיה. המלון נמצא כשבעה קילומטרים מאיוס ניקולאוס.


מרפסת סוויטה על קו המים במלון אלונדה ביץ'

לחופשה יוקרתית בכרתים לחצו כאן >>

לקריאה נוספת:

נופש בכרתים: החיים הטובים
נופש בכרתים: החיים הטובים
האי כרתים הוא לא רק יעד מצוין לחופשות משפחתיות, גם זוגות שמחפשים פינוקים ימצאו את מבוקשם באי היווני היפה. חדר עם בריכה פרטית, עיסוי בשמן זית ודבש, שייט רומנטי על יאכטה – כמה פינוקים נהדרים בכרתים

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.