תפריט עמוד

צפון איטליה למשפחות

ערים יפהפיות, עיירות שכמו יצאו מגלויה, אגמים, מסלולי טיול בהרים, פארקי שעשועים ומים ואוכל איטלקי שכולם אוהבים - אין פלא שצפון איטליה היא יעד מושלם לחופשה משפחתית

צפון איטליה הוא אחד היעדים המוצלחים ביותר לחופשה משפחתית. יש לכך כמה סיבות: ראשית, מרחק הטיסה הקצר בין ישראל לאיטליה מקל מאוד על כל הנוגעים בדבר. כשלוש וחצי שעות טיסה הן בדיוק הזמן שבו הילדים עדיין נרגשים מהחוויה מבלי שיתחילו להשתעמם. גם האפשרות לטוס ישירות לוורונה חוסכת היטלטלות בדרכים אל היעד הסופי. אבל הדרך היא רק ההתחלה. בצפון איטליה יש טבע יפהפה, עם הרים דרמטיים ואגמים צלולים, ערים נהדרות ועיירות עתיקות ומגוון גדול של אטרקציות שישמחו כל ילד. האפשרות לשלב טיולים בטבע, שיטוט עירוני ובילוי בפארק שעשועים גדול אחראית לכך שכל אחד מבני המשפחה ימצא עניין בחופשה. שלבו קצת מכל דבר בכל יום, ותקבלו משפחה שמחה. לכל אלה נוספות אפשרויות הלינה המגוונות – במלונות עירוניים, מלונות כפריים, מלונות דירות וכפרי נופש, שהופכות את החופשה המשפחתית למהנה הרבה יותר. כמעט מיותר לציין כי העובדה שהמטבח האיטלקי, גם זה של הצפון, מכיל כמה מהמנות האהובות ביותר על ילדים (מי אמר פיצה ולא קיבל?), אף היא עוזרת להפוך את החופשה לנעימה ונטולת יבבות בשעת הארוחה.

אפשר לטייל בדרכים שונות בצפון איטליה: זוגות ומשפחות עם ילדים גדולים יכולים לטייל לאורך מסלול מסוים, כשבכל לילה או כמה לילות לנים במקום אחר. משפחות עם ילדים צעירים יותר יעדיפו ודאי להתמקם במקום אחד ולצאת ממנו לטיולי כוכב – בכל יום טיול ליעד אחר במרחק לא גדול מאוד מהמלון או כפר הנופש, וזאת על מנת להימנע מנסיעות ארוכות עמוסות באינספור וריאציות על השאלה המוכרת לכל הורה – "מתי מגיעים?".

ורונה – מתחת למרפסת של יוליה
אם נחתתם ברומא תוכלו לקחת משם רכבת מהירה לכל אחת מהערים המרכזיות בצפון איטליה או אם אתם חובבי נהיגה, תוכלו לשכור רכב ולנהוג צפונה. אבל ההמלצה שלנו, ודאי אם אתם מטיילים עם ילדים, היא לנחות בוורונה ומשם קצרה הדרך לאטרקציות העיקריות של הצפון. אבל לפני שיוצאים לדרך, כדאי להקדיש זמן לעיר היפהפייה שעל גדות נהר האדיג'ה. לא רק זוגות רומנטיים יתאהבו בעיר הזאת, גם ילדים, שההיכרות שלהם היא בעיקר של ערים ישראליות בנות כמה עשרות שנים, יוקסמו מהבניינים העתיקים, הסמטאות הצרות, החנויות ובתי הקפה. אם הפגישה הראשונה של הדור הצעיר עם חו"ל בכלל או עם איטליה בפרט היא ורונה – סביר להניח שלא יהיו תלונות…

ורונה. הגשר הרומי העתיק מעל נהר האדיג'ה | צילומים: שאטרסטוק

בין המקומות שכדאי לבקר בהם: פיאצה ברה, אחת הכיכרות היפות של העיר; הארנה של ורונה, אמפיתיאטרון רומי עצום ממדים משנת 30 לספירה שהשתמר להפליא; המבצר העתיק, הקסטלוויקיו, מהמאה ה-14 (בתוכו יש מוזיאון לאמנות, היכנסו פנימה רק אם הילדים מגלים עניין בתחום); ברחוב קאפלו (Via Cappello) מספר 23 נמצא הבית של יוליה, בו התרחשה עלילת המחזה הטרגי של שייקספיר על זוג האוהבים שלא הצליחו לממש את אהבתם. מתחת למרפסת המפורסמת שעליה כביכול עמדה יוליה (למעשה המרפסת נוספה לבית הרבה אחרי זמנו של שייקספיר) כדאי לספר בקווים כלליים את הסיפור לצעירים שבחבורה, את מוסר ההשכל כל אחד יכול להסיק בהתאם לתפיסת עולמו. ורונה היא גם יעד מצוין לשופינג, ולמרות שאתם רק בתחילת הטיול וכדאי לשמור מקום וכסף להמשך הדרך, מדרחוב מזיני (Mazzini) על שלל חנויותיו ישמח כל חובב קניות, קטן וגדול כאחד.

המרפסת של יוליה. הזדמנות לספר לילדים, בשפה שלכם, את סיפורם של האוהבים הצעירים

ונציה – ביקור בעיר התעלות
מוורונה אפשר להמשיך בנסיעה קצרצרה מערבה אל אזור האגמים, הפופולרי במיוחד בקרב משפחות, או לחכות מעט עם האגמים ולפנות דווקא מזרחה אל עיר התעלות המופלאה ונציה, הנמצאת במרחק כשעה ועשרים נסיעה מוורונה (אפשר להגיע לוונציה גם ברכבת). אם בחרתם קודם כל לבקר בוונציה תגלו שלמרות שגם בה יש רשימה של אתרים שכדאי לראות, קסמה האמיתי של העיר הוא החיים על המים, כשאת מקומם של הרחובות והכבישים תופסות תעלות מים קטנות וגדולות. כיף ללכת לאיבוד בין התעלות, לשוטט בסמטאות הצרות, לטפס על גשרים ולעצור בכיכרות נסתרות. על חווית הגונדולה אפשר בהחלט לדלג, הסתפקו בצפייה בתיירים אמריקאים יושבים בסירה הצרה והאזינו לגונדוליר מסלסל בקולו, ה"אמורה מיה" שלו יגיע לאוזנכם גם מגדת התעלה חינם אין כסף. את תענוגות השייט נצלו בדרך אחרת, אותנטית יותר וזולה בהרבה – סעו באוטובוס-סירה בתעלות העיר או אם אתם מעדיפים לא להצטופף עם ההמונים, קחו סירת טקסי. ההנאה מובטחת כך או כך.

התעלה הגדולה של ונציה. עורק התחבורה העיקרי של העיר מלא תמיד בסירות, מעבורות, מונית מים וגונדולות

בין אתרי ונציה שכדאי לבקר במהלך שיטוט בעיר: כיכר סן מרקו, הכיכר המרכזית של העיר ומקום התקהלות של המוני יונים. סביב הכיכר יש מבחר של ארמונות ובניינים מרשימים, בהם בזיליקת סן מרקו, מגדל הפעמונים וארמון הדוג'ה. הכיכר גובלת בתעלה הגדולה, עורק התחבורה הראשי של העיר שהומה בסירות פרטיות, מוניות מים, גונדולות ומעבורות. את התעלה חוצים כמה גשרים, שהמפורסם בהם הוא גשר ריאלטו ובו חנויות תכשיטים וחפצי חן יקרי ערך.

כיכר סן מרקו, הכיכר המרכזית של ונציה, היא מקום נפלא להתיידד עם יונים

אזור האגמים – מים, הרים ופארקי שעשועים
בין אם קפצתם לוונציה או שנסעתם ישירות מוורונה לאזור האגמים, אין ספק שכאן הילדים יהיו מאושרים עד הגג. האגם הקרוב ביותר לוורונה והמתויר והמוכר ביותר הוא אגם גארדה, אבל הוא כמובן לא היחיד – אזור האגמים כולל גם את אגם קומו, אגם מאג'ורה וסדרה של אגמים קטנים שנוצצים כמו יהלומים תכולים בין רכסי ההרים. כל האגמים מוקפים בהרים והם מציעים שלל אפשרויות טיול ברכב, ברגל ובאופניים. באגמים עצמם אפשר לשחות, לשוט ולעסוק בסוגים שונים של ספורט מים.

אגם גארדה חביב במיוחד על משפחות שכן הוא מציע אפשרויות רבות לטיולים בטבע ופארקי שעשועים מצוינים

משפחות ישראליות רבות מעדיפות להתמקם בסביבת אגם גארדה בשל הקרבה לפארקי השעשועים הרבים והמצוינים בסביבתו. הפופולרי שבהם הוא גארדלנד, פארק שעשועים מוצלח ומושקע ליד סירמיונה, הגדול מסוגו באיטליה. בין השאר תמצאו כאן רכבות הרים, מגלשות, סחרחרות, שייט אבובים וגם מתקנים לילדים צעירים יותר. וכשמתעייפים מהמתקנים אפשר לצפות באחד המופעים שבפארק. צמוד לגארדלנד נמצא פארק עולם הים עם אקווריומים רבים, בהם אחד שבו המבקרים צועדים מתחת לאקווריום שקוף כשמעל ראשיהם שוחים כרישים, בריכת צבים ועוד. אפשר לצפות כאן בהאכלת כרישים, לגעת בביצי כרישים (אמיתיות!) ולהביט על סוסוני ים מקרוב במיוחד.


מתקן ורטיגו בגארדלנד, פארק השעשועים הגדול באיטליה, סמוך לאגם גארדה

אם לא שבעתם מפארקי שעשועים, קנבוורלד (Canevaworld)  מציע כמה סוגי הנאות, בהן פארק מים עם בריכות, שלל מגלשות ונהר שאפשר לשוט בו באבובים; מובילנד, פארק שעשועים הקשור לעולם הקולנוע ומופע אבירים המתקיים בלילה וכולל ארוחת ערב. באזור אגם גארדה יש גם גן חיות וסאפרי, Parco Natura Viva, שבחלקו מסיירים ברכבים (פרטיים או רכב של הפארק) ובחלקו האחר החיות נמצאות במתחמים סגורים ואפשר לטייל ברגל. במקום יש גם תצוגה של דגמי דינוזאורים. באזור האגמים יש גם מוזיאונים שונים שמתאימים גם לילדים כמו מוזיאון ניקוליס למכוניות עתיקות בעיירה וילה פרנקה ומוזיאון בובות בעיירה אנגרה ליד אגם מאג'ורה. חובבי מכוניות נלהבים ייהנו במוזיאון אלפא רומיאו בארזה, ליד מילאנו. 

אקווריום הכרישים בפארק עולם הים. המבקרים הולכים מתחת, הכרישים שוחים מעל

סביב כל אחד מהאגמים יש עיירות, שהקלישאה "ציוריות" כמו הומצאה עבורן. מומלץ לבקר באחת או בכמה מהן, לשוטט ברחובות, להציץ בחלונות הראווה, ללקק גלידה (כמה וכמה מקומות פה מתגאים בגלידה הטובה בעולם) ולהתרשם מהחיים היפים שעל גדת האגם. בימים שבהם לא מבקרים בפארק שעשועים או שטים באגם, מומלץ לצאת לטיולים בהרים, לנשום אוויר צח, להתפעל מכל הירוק שמסביב, לפרוש מפת פיקניק ולאכול את המעדנים שקניתם מבעוד מועד מוקפים בתפאורה הכי שלווה ויפה שאפשר לדמיין. ואם לא הבנתם זאת קודם, עכשיו זה כבר יהיה ברור לגמרי: צפון איטליה היא יעד נפלא לטיולים, ודאי בהרכב משפחתי.

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...