תפריט עמוד

פסטיבלי האוכל הכי טעימים בעולם

ברחבי העולם מתקיימים פסטיבלי אוכל רבים ומגוונים - מפסטיבל כמהין בצפון איטליה, דרך פסטיבל שום באי וייט, ועד פסטיבל טעמים היוקרתי בקליפורניה בהשתתפות שפים מפורסמים. הנה כמה מפסטיבלי האוכל הכי שווים והכי טעימים בעולם

אין דרך טובה ומהנה יותר להכיר את התרבות המקומית מאשר להשתתף בפסטיבל אוכל. בין אם זה פסטיבל עממי שחוגג מאכל מסוים או מוצר המאפיין את האזור או שזהו פסטיבל יוקרתי בהשתתפות שפים עטורי כוכבים, הטעמים החדשים מפתיעים ומרגשים והמפגש עם חובבי מזון מקומיים ומרחבי העולם משמח. אז פתחו יומנים ורשמו היכן מתקיימים פסטיבלי האוכל הכי שווים (וטעימים) בעולם.

יריד הכמהין הלבנות, אלבה, איטליה
פטריות הכמהין הנדירות, הגדלות מתחת לאדמה, הן אחד המאכלים הנחשקים ביותר שניתן להעלות על הדעת, לא רק בגלל טעמן המשובח אלא גם בגלל שלא פשוט לאתר אותן ולא ניתן כמעט לגדלן באופן מלאכותי. את הפטריות מאתרים באמצעות כלבי גישוש שמאומנים לחפור מתחת לאדמה ולחפש אותן במה שנקרא "ציד כמהין", וחובבי הפטריות מוכנים לשלם סכומי עתק בשביל להתענג על טעמן. רבים מהם מגיעים מדי שנה בסתיו (אוקטובר-נובמבר), עם פתיחת עונת הכמהין, לעיר הימי הביניימית המקסימה אלבה (Alba) שבחבל פיימונטה בצפון איטליה, שם מתקיים, במשך שישה סופי שבוע, יריד הכמהין הלבנות (מבין הסוגים השונים של הכמהין, הלבנות והשחורות נחשבות למשובחות במיוחד). בליבו של היריד נמצא שוק הטרטופו, בו מציעים למכירה את הפטריות, לצד תוצרת משובחת של האזור, כמו יינות, גבינות, נקניקים, שוקולד ועוד. החגיגות מלוות בהדגמות בישול, בטעימות יין ובהופעות ג'אז. לצד השוק מתקיימים בפסטיבל אירועים רבים, ובהם מכירה פומבית נוצצת של פטריות הכמהין, עם שפים ומסעדנים מהמובילים בעולם, שבה המחיר של קילו פטריות עשוי להאמיר לעשרות אלפי דולרים; הפיכת מרכז העיר לכפר ימי ביניימי עם שחקנים בתלבושות תקופתיות, אוכל מסורתי ומוזיקה; ירידי מזון; מופעים מוזיקליים; סיורים מודרכים ועוד.

מתי? סופי שבוע באוקטובר ונובמבר. אתר אינטרנט


במהלך יריד הכמהין באלבה רחובות העיר מתמלאים באנשים בתלבושות מימי הביניים

פטריות הכמהין הנחשקות ממלאות את הדוכנים ביריד הכמהין הלבנות של אלבה

פסטיבל הצדפות, גולוויי, אירלנד
העיר המקסימה גולוויי (Galway) שבמערב אירלנד מושכת אליה מדי שנה בספטמבר קהל רב של חובבי צדפות ופירות ים, שמגיעים לפסטיבל הוותיק שמתקיים בעיר מדי שנה כבר מאז 1954. החגיגות נפתחות באליפות הצדפות שמתקיימת בקשת הספרדית שבכניסה לנמל, ובמהלכה 16 פותחי אויסטרים מרחבי העולם מתחרים על תואר אלוף האויסטרים, כשהזוכה הוא כמובן, הזריז מכולם. התחרות מלווה בהרבה מוזיקה טובה ובירה שנשפכת כמים. בשאר ימי הפסטיבל מתקיימים אירועים נוספים, שכוללים טעימות של צדפות, תהלוכת מסכות ססגונית, הופעות חיות וגם יום מיוחד למשפחות, עם הדגמות של בישול, הופעות והפעלות מיוחדות לילדים, כמו ציור פנים וסדנאות קרקס.
מתי? בחודש ספטמבר. ב-2015 ב-27-24 בספטמבר. אתר אינטנרט

מי יהיה אלוף הצדפות? תחרות פתיחת אויסטרים בפסטיבל הצדפות בגולוויי

פסטיבל השוקולד של ברוג'
אין הרבה מקומות בעולם שיכולים להתחרות במסורת השוקולד של בלגיה, וזו באה לידי ביטוי באופן בולט במיוחד בעיר התעלות הרומנטית ברוג' (Brugge), שבה בכל פינת רחוב אפשר למצוא בוטיק שוקולד של שוקולטייר מקומי, ובהם כמה מהשוקולטיירים המובילים בעולם. משוקולד משובח, כאמור, אפשר ליהנות פה לאורך כל השנה, אבל במשך שלושה ימים מדי נובמבר חוגגים פה בפסטיבל השוקולד Choco-Laté Festival ואז אפשר ליהנות לא רק מטעימות שוקולד, אלא מעוד הרבה פעילויות שקשורות למתוק המתוק הזה – צפייה בשוקולטיירים, קונדיטורים ושפים מובילים בעבודתם, תחרויות פיסול בשוקולד, ציור על הגוף בשוקולד, סדנאות שוקולד, מסלולי הליכה בעקבות השוקולד והיכרות עם כל הטרנדים האחרונים בתחום, לצד תחרויות שוקולד מקצועיות. לילדים יש מגוון פעילויות במיוחד עבורם בכפר השוקולד לילדים.
מתי? בחודש אפריל, התאריך המדויק משתנה בכל שנה 

בפסטיבל השוקולד בברוז' השוקולד מככב לא רק כמוצק אלא גם כמשקה שוקולדי עשיר במיוחד

פסטיבל השום, האי וייט, בריטניה
שום אולי לא נשמע לכם כנושא מתאים לפסטיבל, אבל זה בדיוק מה שקורה בפסטיבל השנתי באי וייט (Isle of Wight), הנמצא בתעלת למנש מדרום לבריטניה (לה הוא שייך). הפסטיבל נועד לחגוג את אחד ממוצרי החקלאות המקומיים, השום, שנחשב לאיכותי במיוחד. חקלאות היא אחד מענפי הכלכלה העיקריים של האי וויט, לצד תיירות, ובין השאר מייצרים כאן גבינות, ירקות, דבש, סיידר ועוד, ואת כולם תוכלו לטעום במהלך הפסטיבל, לצד הכוכב המרכזי שזוכה למקום של כבוד בתבשילים שונים וגם כחלק מרטבים, שמנים ואפילו חטיפים . מה עוד תמצאו בפסטיבל השום? המון אוכל מקומי טרי כמו גבינות, בשרים, מיצי פירות, סיידר עם ובלי אלכוהול, עוגות וסקונס, יינות ובירות ועוד. לצד דוכני המזון תמצאו גם הדגמות בישול של שפים מקומיים, אזור הפעלה לילדים, דוכני משחק, מתקני לונה פארק, מופעי מוזיקה, יצירות של אומנות מקומית, בעלי חיים הגדלים באי. הוסיפו לכל אלה את האווירה העליזה והקלילה ותקבלו פסטיבל שמח במיוחד, בילוי נהדר ליום קיץ חמים.
מתי? כל שנה בחודש אוגוסט. ב-2015 פסטיבל השום יתקיים ב-16-15 באוגוסט. אתר אינטרנט


שום, לא מה שחשבתם: עוגיות מתובלות בפטרוזיליה ועלים של שום בר

אם הגעתם לפסטיבל השום באי וייט, נצלו את ההדזמנות לטייל באי הירוק והיפה שמדרום לחופי בריטניה

פסטיבל הלובסטרים, מיין, ארצות הברית
הלובסטרים של מיין הם מהטובים בעולם, ובשיא עונת הלובסטרים, בראשית אוגוסט, מתקיים בעיירת הדייגים רוקלנד  (Rockland), כבר יותר מ-60 שנה, פסטיבל לובסטרים, שנחשב לאחד מפסטיבלי האוכל הפופולריים ביותר בעולם. בפסטיבל מתגאים במתקן בישול הלובסטרים הגדול בעולם, והמשתתפים פה מתענגים על לובסטרים בשלל צורות הכנה, אבל גם מי שלא נמנה על חובבי הלובסטרים לא יכול להתעלם מהאווירה מיוחדת ששוררת בפסטיבל. הפסטיבל כולל שלל אירועים, שאחד הפופולריים שבהם הוא מרוץ ארגזי הלובסטרים המשעשע, כששורה ארוכה של ארגזי לובסטרים מונחים במימיו של הנמל, והמתחרים צריכים לרוץ על הארגזים במהירות, לשמור על יציבות ולנסות להספיק ולעבור כמה שיותר ארגזים, כשמי שלא מצליח – מסתכן בנפילה למימיו הקרים של האוקיינוס. אירועים נוספים בפסטיבל כוללים תחרויות בישול לובסטרים, תחרות לילדים בפירוק לובסטרים, הלוכה ססגונית, טקס הכתרת אלת הים, וגם מופעי בידור ומופעים מוזיקליים, תצוגה של מלאכות יד ועבודות אמנות של אמנים מקומיים ועוד.
מתי? בסוף יולי – תחילת אוגוסט. ב-2015, 29 ביולי עד 2 באוגוסט. אתר אינטרנט 

תחרות בישול בפסטיבל הלובסטרים של מיין | הצילומים באדיבות Maine Lobster Festival


פסטיבל הלובסטרים שופע לא רק באוכל אלא גם בתחרויות היתוליות, דוגמת תחרות פירוק לובסטרים לילדים

פסטיבל Flavor, קליפורניה, ארצות הברית
הכי רחוק מהפסטיבלים העממיים, פסטיבל Flavor בנאפה ואלי, מצפון לסן פרנסיסקו, הוא אירוע יוקרתי ואקסקלוסיבי שמתרחש כל שנה בסוף הסתיו – תחילת החורף (הפסטיבל הקרוב ייערך רק בתחילת אביב 2016). במהלך שבוע היקבים הנחשבים של נאפה ואלי (Napa Valley) פותחים את שעריהם לחגיגת אוכל ויין חלומית. שפים מובילים מציגים את מנות הדגל שלהם לצד יינות משובחים (נאפה ואלי נחשב לאחד מאזורי היין מהטובים ביותר בארצות הברית), נערכות הדגמות בישול וסדנאות שונות ואפילו תוכלו ללמוד כיצד להבדיל בין סוגי הטרואר, האחראים לטעמו של היין, גם בעיניים עצומות. הפסטיבל הוא פרי יוזמה של בית הספר לבישול ה Culinary Institute of America
מתי? הפסטיבל הקרוב ייערך בתחילת אביב 2016. אתר אינטרנט


הכנות אחרונות לארוחת הפתיחה של פסטיבל Flavor בנאפה ואלי | צילומים באדיבות Flavor Napa

הכי רחוק מפסטיבלי אוכל עממיים – טעימת יינות בפסטיבל Flavor היוקרתי 

פסטיבל מיסטורה, לימה, פרו
פסטיבל האוכל הגדול ביותר בדרום אמריקה מתקיים בכל שנה בלימה, בירת פרו. במשך שבוע שלם בתחילת חודש ספטמבר תוכלו לטעום ממיטב המטבח הלטיני – בשוק הגדול (El Gran Mercado) של לימה, במסעדות, בדוכני מזון ובעגלות ניידות. זאת הזדמנות פז להתיידד עם פירות וירקות מקומיים, שאת חלקם מעולם לא ראיתם, לחמים, שוקולד ובעיקר הרבה בשרים על האש באינספור דרכים וטעמים. למעשה, הבשרים הצלויים שמוגשים במהלך הפסטיבל יפתחו בפניכם עולם שלם של מנגל שלא ידעתם על קיומו. את האוכל תוכלו לשטוף בכוס של יין מקומי ולטובת מי שרוצה להרחיב את הידע אל המטבח הפרטי, מתקיימות גם הדגמות בישול. רק דבר אחד חשוב לציין: לבד לא תהיו פה, במהלך הפסטיבל נוהרים לבירת פרו מאות אלפי אנשים שחיכו שנה שלמה להזדמנות להשתתף בפסטיבל הזה. אתר אינטרנט (בספרדית) 
מתי? בשבוע הראשון של ספטמבר


פסטיבל מיסטורה בלימה מהווה הזדמנות נהדרת להכיר טעמים דרום אמריקאיים אותנטיים | צילום: mistura.pe

פסטיבל savour, סינגפור
סינגפור היא מעצמה קולינרית של ממש, עם שילוב מענג של אוכל סיני, הודי ומערבי, מבחר מסחרר של שווקי אוכל ססגוניים וגם המון מסעדות שף יוקרתיות שנפתחו פה בשנים האחרונות, כולל כמה שמעוטרות בכוכבי מישלן. בתוך הסצנה הקולינרית השוקקת הזו משתלב היטב פסטיבל האוכל Savour, שמתקיים באי במשך ארבעה ימים מדי חודש מרץ. הפסטיבל מארח את השפים הנחשבים בעולם – אשר מבשלים ממיטב המטעמים שלהם ומקיימים כיתות אמן וסדנאות. לצד אלו מתקיימות טעימות יין, ואחד מהשיאים של הפסטיבל הוא שוק הגורמה שמשתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר במתחם מקורה ומציע מעדנים ייחודיים מכל העולם – תותים לבנים מיפן, קוויאר מרוסיה, מעדנים מדין ודלוקה הניו יורקית, דגים מקרואטיה, גבינות משובחות, ליקרים בעבודת יד ועוד ועוד.
מתי? בחודש מרץ. אתר אינטרנט


פסיבל Savour בסינגפור. השפים הנחשבים בעולם מגיעים לכאן

לקריאה נוספת:

פסטיבל האוכל הפראי בניו זילנד 
פסטיבל האוכל הפראי בניו זילנד
חגבים צלויים מוגשים בבאגט טרי, עקרבים מבושלים ברוטב יין אדום ועוגיות עם פיצפוצי שוקולד ותולעים – אלה הם רק כמה מהמאכלים המוזרים המוגשים במהלך פסטיבל האוכל הפראי בניו זילנד

צילומים: שאטרסטוק, Maine Lobster Festival, Galway International Oyster & Seafood Festival Richard Lee, Flavor Napa, Carrie Zimmermistura.pe

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.