תפריט עמוד

חופשה משפחתית בארקדיה, דרום יוון

חבל ארקדיה בדרום יוון הוא פנינה לא מוכרת עם נופים נפלאים של הרים, נחלים ויערות, כפרים הרריים, מנזרים על ראשי הצוקים, מסלולי הליכה יפים והמון פעילויות למשפחות שמחפשות חופשה קצת אחרת

בלב חצי האי פלופונז שבדרום יוון, במרחק שעתיים נסיעה בלבד מאתונה, נמצא חבל ארקדיה (Arcadia), אחת מהפנינים היפות והפחות מוכרות של יוון. זהו אזור מושלם לחופשה פעילה למשפחות שרוצות להכיר יעד חדש, במרחק טיסה קצרה. חבל ארקדיה מציע נופים הרריים ושופעי מים, כפרים הרריים קטנים והמון מסלולי הליכה ופעילויות בחיק הטבע. לצד טיולים רגליים, אפשר ליהנות באזור משלל פעילויות כמו רפטינג, גלישה באומגות, ירי בחץ וקשת, רכיבה על סוסים, טיול בטרקטורונים ועוד, והכל על רקע הנופים המשגעים של האזור. בין לבין מתענגים על ארוחות משובחות בטברנות המקומיות ולנים במלונות כפריים נעימים ונוחים. אז מה עושים בחבל ארקדיה? המון!


שביל הליכה ביער. חבל ארקדיה מציע מסלולי הליכה רבים בחיק הטבע

טיולי הליכה בטבע
הנופים ההרריים הירוקים והנחלים שופעי המים הם ממוקדי המשיכה הבולטים של חבל ארקדיה, והם מזמינים לשלל טיולי הליכה בחיק הטבע, שמתאימים לכל המשפחה. אחד מהטיולים היפים ביותר באזור הוא טרק בקניון לוסיוס (Lousios), מן היפים שבקניוני האזור (ויש לא מעט כאלה בהרים של ארקדיה). זהו קניון צר ועמוק שאורכו כ-15 קילומטרים, אך ניתן בהחלט, בעיקר כשמטיילים עם ילדים, ללכת במסלול קצר שאורכו רק חמישה קילומטרים. לאורך המסלול יש יערות עבותים ומצוקים דרמטיים, שעליהם תלויים מנזרים מבודדים, בהם מנזר פילוסופו, מהווה את נקודת המוצא לאחד ממסלולי ההליכה. מנזר נוסף שכדאי לבקר בו הוא מנזר פרודרומוס המרשים, שתלוי מעל הנהר. לאורך הדרך יש גשרונים, טחנות מים ומפלים קטנים, ובסוף הדרך מחכה למשפחות הרפתקניות הפתעה רטובה – אומגה שאיתה ניתן לחצות את הנהר.

מנזר פרודורמוס, אחד מהמנזרים התלויים שחבויים לאורך הקירות של קניון לוסיוס

בחבל ארקדיה יש מסלולי טיול רבים נוספים, ולמעשה, יש כאן מאות קילומטרים של שבילי הליכה באורכים שונים ובדרגות קושי שונות. מסלול רטוב נוסף מוצע לאורך נחל מילאונטס (Milaontas). זהו מסלול שאורכו שבעה קילומטרים והוא עובר בתוך יער מקסים עם שרכים וסלעים מכוסים בטחב.

כפרים הרריים
הקסם של חבל ארקדיה טמון במידה רבה בכפרים והעיירות שבאזור. אלו הם ישובים הרריים קטנים, עם בתי אבן וגגות רעפים אדומים. אחת העיירות הנעימות היא לבידי (Levidi), שנמצאת בגובה 850 מטר במורדות הצפון-מזרחיים של רכס הרי המנלו (Mainalo). בחורף ההרים מכוסים בשלג והמראה הוא כשל כפר אלפיני טיפוסי, בקיץ הנופים הירוקים יפים לא פחות ומזג האוויר הקריר הופך את העיירה למקום מפלט נעים מהחום והלחות של אזור החוף.

ויטינה (Vytina) הוא כפר הררי יפה המוקף בנופי יערות ומהווה בסיס מצוין לטיולים באזור. בכיכר המרכזית, המוצלת בעצי דולב, נמצאת כנסיית סנט טריפון המרשימה מהמאה ה-19 ולידה נמצא מוזיאון פולקלור. הכפר ידוע במסעדות המשובחות שלו ובחנויות שמוכרות מעדנים מקומיים.


כיכר בכפר דימיצאנה, אחד הכפרים המסורתיים של חבל ארקדיה


הכפר לגקדיה (Lagkadia) הוא פנינה אמיתית. זהו כפר אותנטי, ששוכן בגובה של כ-1,000 מטר וידוע בבתי אבן שלו הבנויים בסגנון המסורתי הייחודי לאזור. הכפר טובל בנופים מיוערים מרהיבים ותושביו ידועים בעבודות היד שהם מתמחים בהן.

לסיום, כדאי לבקר בדימיצאנה (Dimitsana), כפר מסורתי קטן ששוכן בגובה 950 מטר ובו כ-340 תושבים בלבד. גם כפר זה ידוע בבתי האבן שלו, אשר רבים מהם עברו שימור ושיפוץ. בכפר יש כמה אתרים מעניינים, בהם כנסייה, מוזיאון שמציג עבודות אריגה, טוויה ועבודות יד נוספות, ומוזיאון מים, שבו אפשר ללמוד איך ייצרו בעבר אבק שריפה בכוח המים, לצד שימושים נוספים כמו טחינת קמח וקדרות. הכפר מהווה גם נקודת מוצא טובה לטיול בקניון לוסיוס.

בתי האבן של כפרי ארקדיה גולשים במורד ההרים והגגות האדומים מציצים מבעד הצמחייה השופעת

הטברנות בכפרים של ארקדיה הן מקום נהדר ליהנות מהאוכל המקומי המצוין, שכולל מנות קלאסיות של המטבח היווני, כמו צזיקי, סופלקי, מוסקה, ירקות ממולאים ואפילו פסטות, שמהוות פריט מרכזי בתפריט המקומי. הטברנות המקומיות הן גם מקום מצוין לחוות את הכנסת האורחים החמה והלבבית של תושבי האזור. מי שרוצה להמשיך וליהנות מהטעמים המשובחים גם בבית, יכול להצטרף לסדנאות של בישול מקומי – חוויה מיוחדת במינה.


רפטינג בנהר לוסיוס. חוויה לכל המשפחה | צילום: נטע טרגל-שמואלי

ספורט אתגרי
אחד מהגורמים שהופכים את חבל ארקדיה לאטרקטיבי כל כך למשפחות הוא שפע הפעילויות האתגריות המוצעות בו, מה שמבטיח שאף אחד מבני המשפחה לא ישתעמם. אחת מהפעילויות הפופולריות ביותר באזור היא רפטינג בנהר לוסיוס, כשלאורך הדרך מלווים את הסירה נופים מיוערים ירוקים. הרפטינג בנהר נמשך כשעה וחצי והוא רגוע למדי ומתאים גם לילדים מגיל 6 ומעלה. למרות זאת, מהרפטינג הזה לא תצאו יבשים, ולכן חשוב להגיע עם בגדי ים.


טיול טרקטורונים בין שדות ומטעים | צילום: נטע טרגל-שמואלי

לצד רפטינג, חבל ארקדיה מציע שלל פעילויות אתגריות נוספות. אפשר, למשל, לרכב במסלולי האופניים הרבים שבאזור או לצאת לטיול בטרקטורונים לצד שדות, מטעי זיתים וכרי מרעה ירוקים. ילדים אמנם לא יכולים לנהוג בטרקטורונים, אבל הם יכולים לשבת מאחור וליהנות מהחוויה המרגשת. אבל זה לא הכל: אפשר גם להשתתף בשיעורי ירי בחץ וקשת ולצאת לטיולי רכיבה על סוסים.


חבל ארקדיה מצע שלל פעילויות חווייתיות לכל המשפחה, כמו ירי בחץ וקשת | צילום: נטע טרגל-שמואלי

אתרים נוספים
בארקדיה יש עוד כמה מקומות שלא כדאי להחמיץ. כך, למשל, אגם לדונס (Ladonas), אגם מלאכותי יפה, שנוצר בשנות החמישים בעקבות הקמת סכר על הנהר. האגם הפך למוקד תיירות והוא מציע אפשרות לפעילויות רבות, שמתאימות לכל בני המשפחה: שייט בקאנו על האגם, רכיבה באופני הרים מסביב האגם, פיינטבול, אומגות ועוד. עוד מקום מומלץ הוא מערת קפסיה (Kapsia), מערת נטיפים קטנה, שנפתחה לקהל הרחב רק לפני שנים אחדות. במערה יש נטיפים וזקיפים בשלל צורות וצבעים, ולמרות מימדיה הקטנים היא נחשבת לאחת היפות ביוון.

בתמונה הפותחת: הכפר לגקדיה שבתיו טובלים בירק 

צילומים בכתבה: נ טרגל-שמואלי, שאטרסטוק, Nasos Efstathiadis, Roman Klementschitz, cc-by-sa 3.0

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.