תפריט עמוד

קליפורניה: האתרים שלא כדאי להחמיץ

קליפורניה היא אחת המדינות המגוונות בארצות הברית עם שילוב מרתק של טבע מפעים וערים ענקיות ומלאות עניין. מיערות הסקויה בצפון ועד סן דייגו בדרום, הנה כמה אתרים שלא כדאי להחמיץ בקליפורניה

 קליפורניה, במערב ארצות הברית, היא מדינה מגוונת להפליא, שמציעה שילוב מנצח של טבע פראי, ערים מסעירות, עיירות רומנטיות והמון אטרקציות לכל המשפחה. בטיול של שבועיים-חודש אפשר לראות בה יערות עבותים עם העצים הגבוהים בעולם, מפלי מים שוצפים, הגבוהים בצפון אמריקה, מדבריות צחיחים, חופים מבודדים ובתוליים, כרמים ועיירות יין רומנטיות, וגם את המטרופולין השני בגודלו בארצות הברית. הנה כמה אתרים נפלאים שמייצגים את המגוון המסחרר של קליפורניה, מצפון לדרום:

פארק רדווד
הפארק הלאומי רדוווד (Redwood National Park), ששוכן בצפון-מערב קליפורניה, הוא גן עדן לאוהבי טבע. הפארק מפורסם הודות ליערות הסקויה העצומים שבו, שהם הגבוהים ביותר בעולם כולו, ובהם היפריון שמתנשא לגובה 115 מטר. העצים בפארק עתיקים מאוד, ובהם כאלה שגילם עולה על 2,000 שנה. לצד עצי סקויה יש בפארק גם אשוחים ואשוחיות. אבל לא רק יערות יש בפארק רדווד, אלא גם חופים פראיים ונחלים צלולים. הפארק הוא גם ביתם של בעלי חים רבים, ובהם דובים שחורים, פומות, איילים וזאבי ערבות, וכן מינים רבים של ציפורים, כמו שקנאים חומים ועיטמים לבני ראש.


הפארק הלאומי רדווד, בו נמצאים כמה מהעצים הגבוהים בעולם

ארץ היין של קליפורניה – סונומה ועמק נאפה

כשמונים קילומטר מצפון לסן פרנסיסקו משתרעת ארץ היין של קליפורניה, שכוללת את עמק נאפה (Napa valley) ועמק סונומה (Sonoma valley), ובהם למעלה ממאה אלף דונם של כרמים ומאות יקבים. לצד טעימת יינות וסעודה במסעדות המשובחות של האזור, אפשר לטייל בין נופי הכרמים הפסטורליים של האזור ברגל, באופניים, במכונית, ברכבת היין שמציעה סיורי גורמה ואפילו בכדור פורח. אפשר גם לבקר בעיירות הקטנות והציוריות של העמקים, כמו סונומה, נאפה, סנט הלנה וקאליסטוגה, שמפורסמת במעיינות החמים ובגייזרים שלה.


כרמים בעמק נאפה

סן פרנסיסקו
סן פרנסיסקו, ששוכנת במיקום אידיאלי על 43 גבעות לחוף האוקיינוס השקט, נחשבת לאחת מהערים היפות ביותר בארה"ב, ואם יש לכם זמן להקדיש רק לעיר אחת בקליפורניה, כדאי שזו תהיה סן פרנסיסקו. יש פה כמה אתרים שאסור להחמיץ, כמו גשר שער הזהב, הגשר התלוי שנמתח מעל מפרץ סן פרנסיסקו, רחוב לומברד, שהוא הרחוב המפותל ביותר בעולם, פארק גשר שער הזהב, הריאה הירוקה הגדולה בעיר, רציף הדייגים שבו רובצים כלבי הים המפורסמים של העיר, האי אלקטרז ועוד. סן פרנסיסקו היא גם אחת הערים הליברליות ביותר בארה"ב, ומוקד משיכה לאמנים ואנשי רוח לצד תנועות מהפכניות ויוזמות ירוקות שונות ומשונות. כדי להתרשם מהמגוון האנושי של סן פרנסיסקו כדאי לבקר בשכונות העיר, ובהן הקסטרו – מעוזה של תרבות הגייז, הייט אשבורי בה התחילה מהפכת ילדי הפרחים, המישן הלטינית וצ'יינה טאון, שהיא הגדולה ביותר בעולם מחוץ לאסיה.


גשר שער הזהב, מהסמלים המוכרים ביותר של סן פרנסיסקו

כביש מס' 1

כביש מס' 1, ובעיקר החלק של הכביש שמקשר בין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס, נחשב בעיני רבים לאחת מדרכי הנוף היפות בעולם. לא במקרה הדרך הזו הפכה לאטרקציה בפני עצמה, ומטיילים רבים בוחרים לוותר על הכביש המהיר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו ובוחרים להקדיש לפחות שלושה ימים לדרך היפה הזו. בדרך תראו צוקים דרמטיים, מגדלורים, כלבי ים ומפרצים מבודדים, לצד עיירות ציוריות ומלאות קסם.

בין האתרים שפשוט אסור להחמיץ לאורך הכביש ניתן למנות את מגדלור צוק היונה (Pigeon Point), את שמורת פילי הים אניו נואבו ואת העיר המקסימה מונטריי, שנחשבת לאחת מהפנינים של קליפורניה, ובה גלריות, בוטיקים ייחודיים, בתי קפה ואחד מהאקווריומים הטובים בעולם. בהמשך הדרך כדי לעצור בעיירה הציורית כרמל שמרבית תושביה הם אמנים ושחקנים (המפורסם שבהם הוא קלינט איסטווד), בשמורת פוינט לובוס הפראית ובביג סור – רצועת חוף יפהפייה שתוארה על ידי הסופר רוברט לואיס סטיבנסון ("אי המטמון") כ"מפגש המרשים ביותר בעולם בין יבשה וים". בחלק האחרון של הדרך לפני לוס אנג'לס נמצאים מוקדי עניין נוספים כמו טירת הרסט הראוותנית ומפרץ מורו בו נמצא סלע מורו עצום המימדים, שמזדקר מן החוף לגובה 177 מטר.


ביג סור. "המפגש המרשים ביותר בעולם בין יבשה לים"

פארק יוסמיטי
פארק יוסמיטי (Yosemite) ששוכן בחלק המזרחי-מרכזי של קליפורניה, הוא מהפארקים הלאומיים המתויירים ביותר בארה"ב, ובמידה רבה של צדק. הפארק משתרע על שטח של 3,081 מ"ר, שכוללים צוקי גרניט עצומים, מפלם אדירים, חורשות סקויה ענקיות, נחלים ומגוון גדול של בעלי חיים, ובהם דובים שחורים, שונרים, שועלים, איילים ועוד.

מרבית התיירים בפארק מתרכזים בעמק יוסמיטי, בו נמצאים כמה מהאתרים המעניינים ביותר בפארק. כאן אפשר לראות גושי גרניט עצומים כמו אל קפיטן, גוש הגרניט הגדול ביותר בעולם, ו-Half Dome, שהוא גוש הגרניט הגבוה ביותר, שמתנשא לגובה 1,600 מטר. כאן אפשר לראות גם מפלים אדירים, כמו מפלי יוסמיטי, המפלים הגבוהים ביותר באמריקה הצפונית, שנופלים בשתי מדרגות מגובה של 739 מטר. אתר נוסף שאין להחמיצו בפארק הוא תצפית המנהרה (Tunnel View), נקודת תצפית עוצרת נשימה ממנה ניתן להשקיף על אל קפיטן, Half Dome, מפלי הכלה ועמק יוסמיטי הירוק.


מתצפית המנהרה בפארק יוסמיטי נשקף נוף נפלא של גושי גרניט, מפלים והעמק הירוק

עמק המוות
נופים שונים לחלוטין תמצאו בפארק הלאומי עמק המוות (Death Valley), שבדרום-מזרח קליפורניה, על הגבול עם נוואדה. לא רבים התיירים שמגיעים לפארק בעל השם הדרמטי הזה, שניתן לו בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים ששוררים בו. בקיץ, הטמפרטורות בפארק עשויות לחצות את ה-50 מעלות, והן מלוות ביובש קיצוני. עם זאת, מי שיגיע לפארק בחודשי החורף, ייהנה מנופים מדבריים מרהיבים של מכתשים געשיים, דיונות חול, סלעים צבעוניים, אגמי מלח ועוד. אחת מנקודות התצפית המרשימות ביותר בפארק היא Dante's View, ששוכנת בגובה 2,000 מטר ומציעה תצפית על העמק כולו. ביום בהיר אפשר לראות מפה את Badwater Basin, הנקודה הנמוכה ביותר בארה"ב, בגובה 86 מטר מתחת לפני הים, ואת הר ויטני (Mt. Whitney), הנקודה הגבוהה ביותר בארה"ב (לא כולל אלסקה), בגובה 4,421 מטר. נקודת תצפית נוספת שאין להחמיצה היא נקודת זבריצקי (Zabriskie Point), מרפסת תצפית שמשקיפה על סלעי גיר צהובים וזריחות ושקיעות מרהיבות.


מנקודת זבריצקי בעמק המוות אפשר לחזות בשקיעות מרהיבות במיוחד

 לוס אנג'לס
לוס אנג'לס, העיר השנייה בגודלה בארצות הברית, היא מטרופולין עצום עם אינספור מוקדי עניין ואטרקציות. מרבית התיירים בלוס אנג'לס מבלים את מרבית זמנם בהוליווד, שם הם מטיילים בשדרות הוליווד הנוצצות, בין כוכבי הברונזה שמוטבעים על המדרכות ומנציחים את השמות הגדולים של תעשיית הבידור, רואים את טביעות הידיים והרגליים של גדולי כוכבי הוליווד ברחבת התיאטרון הסיני, מתרשמים מבתי הקולנוע ההיסטוריים של העיר ומצלמים את שלט הוליווד המפורסם.


פארק דיסנילנד קליפורניה אדוונצ'ר פארק. בלוס אנג'לס וסביבתה נמצאים כמה מפארקי השעשועים המובילים בארה"ב

גם מחוץ להוליווד יש ללוס אנג'לס המון מה להציע. חובבי האמנות, למשל, ייהנו מאוד במרכז גטי, המוזיאון המצוין שכולל אוסף מרשים של יצירות של גדולי האמנות המערבית מימי הביניים ועד לימינו. לחובבי החופים אסור להחמיץ את חוף וניס, אחד מהחופים הפופולריים בעיר, שלצד רצועת חוף ארוכה ויפה מציע טיילת ססגונית שגדושה בלהטוטנים, אמני רחוב, רוכבי אופניים ורולר בליידס, מפתחי שרירים ועוד. גם למשפחות יש ללוס אנג'לס הרבה מה להציע – בעיר ובסביבתה נמצאים כמה מפארקי השעשועים המובילים בארצות הברית, בהם דיסנילנד, הראשון מבין פארקי השעשועים של דיסני, אולפני יוניברסל, סיקס פלגס ואחרים.

סן דייגו
סן דייגו (San Diego), העיר הכי דרומית בקליפורניה, והשנייה בגודלה במדינה, היא עיר נעימה, ידידותית ושטופת שמש, שמושכת מבקרים רבים בשל האווירה הנעימה, החופים הזהובים שלה, ריכוז גבוה של מוזיאונים מצוינים ובעיקר – שפע של אטרקציות לכל המשפחה. האטרקציה מס' 1 של סן דייגו, היא גן החיות של העיר (San Diego Zoo), שנחשב לאחד הטובים בעולם, שבו מתגוררים כ-4,000 בעלי חיים מ-800 מינים שונים, כולל שלוש הכוכבות הבלתי המעורערות של הגן – הפנדות הענקיות.


פנדה בגן החיות של סן דייגו, ממוקדי המשיכה הבולטים של העיר

סן דייגו מציעה עוד כמה אטרקציות לכל המשפחה, כמו פארק עולם הים שבו יש תצוגות של בעלי חיים ימיים, מתקני שעשועים והופעות של דולפינים וכלבי ים. יש בעיר גם היצע גדול של מוזיאונים מצוינים, ובהם מוזיאון סן דייגו לאמנות, מוזיאון אמנות הצילום, מוזיאון התעופה והחלל ועוד, מרביתם מרוכזים בפארק בלבואה המקסים. למעוניינים בסיור עירוני, כדאי להגיע לרובע מנורות הגז, אזור הבילויים המוביל בעיר, או לפרבר לה הויה היוקרתי, שבו חופים יפים לצד מקומות בילוי ומסעדות מצוינות.

בתמונה הראשית: קו החוף הדרמטי מדרום לסן פרנסיסקו | צילום: Dillif, cc-by-sa 3.0

לקריאה נוספת:

טיול עם ילדים בקליפורניה 
טיול עם ילדים בקליפורניה
מערכת מסע אחר אונליין  
קליפורניה היא יעד קלאסי לטיול עם ילדים, עם תמהיל מנצח שיספק את כל בני המשפחה – ערים מדהימות ועיירות ציוריות, טבע פראי ופארקי שעשועים מהטובים בעולם. הצעה לטיול שכולל את כל הטוב של קליפורניה

 

לינה בקליפורניה 
מלונות בקליפורניה
רותם בר כהן וסימי שאואר  
ממלונות פאר של חמישה כוכבים ועד אוהל תחת אלפי כוכבים, קליפורניה מציעה מגוון מסחרר של מקומות לינה מכל הסוגים, בכל רמות המחירים ובנופים משתנים. הנה כמה הצעות למקומות מומלצים במיוחד


קליפורניה: דרכים צדדיות בין הכרמים 
קליפורניה: דרכים צדדיות בין הכרמים
שחר סמוחה  
כשיוצרי הסרט "דרכים צדדיות" מיקמו סרט מסע מהורהר באזור היין של קליפורניה, הם ידעו מה הם עושים. אין כמו יין לאוורור הרגשות. ובכל זאת אנחנו מציעים להשאיר את ההרהורים הנוגים בבית, לזרום עם הקלישאה ולצאת למסע רומנטי בין הכרמים

 


הצילומים בכתבה: פליקר – wolf4maxJames DaisaEvonnePeter GorgesDavid J LaportePedro SzekelyNathan RupertJason Short

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.