תפריט עמוד

דרכי הגעה לאתרי סקי באירופה

הכי קל ונוח להגיע לאתר הסקי שבו תבלו את החופשה שלכם ברכב, שעליו אפשר להעמיס את הציוד. המלצות לכמה אתרים מובילים באירופה והדרך הטובה ביותר להגיע אליהם, ויש גם טיפים לנהיגה בכבישים מושלגים

 

חופשת סקי שונה מחופשות אחרות, לא רק בשל מזג האוויר המושלג וסוג הפעילויות הנכללות בה, אלא גם בדרכי ההגעה אליה. מטיילים רבים, במיוחד ישראלים שאינם מורגלים בנהיגה בחורף האירופי, משתמשים ברכב בעיקר על מנת להגיע לאתרי הסקי באירופה מנקודת ההשכרה ובחזרה אליה, ופחות כדי לטייל במהלך החופשה בין אתרים שונים. גם אם שוכרים את מרבית ציוד הסקי בחו"ל, נסיעה לסקי כרוכה בלקיחת ציוד רב מהארץ, כגון בגדי חורף, מעילים וכדומה, ולכן מומלץ לשכור רכב גדול או רכב מסוג סטיישן. את הרכב השכור תוכלו לאסוף בשדה התעופה ולנסוע משם ישר לאתר הסקי. בסוף החופשה אפשר להחזיר את הרכב לנקודת ההשכרה המקורית ולטוס הביתה או להוסיף יום או יומיים בעיר הגדולה הסמוכה לשדה התעופה ולהחזיר שם את הרכב.

אבל לצד הקלות והנוחות, חשוב לדעת כמה דברים מראש על דרכי ההגעה לאתרי סקי ועל נהיגה בטוחה בכבישים מושלגים. כדי להקל עליכם, ליקטנו מידע על כמה אתרי סקי נבחרים באירופה, חלקם נחשבים לטובים מסוגם, אחרים פחות מוכרים, אבל מציעים אפשרויות גלישה טובות במחירים נוחים מאוד. ולבסוף, הוספנו כמה טיפים לנהיגה בחו"ל בחורף.


נהיגה אל אתר וסקי וממנו שונה מזו שבחופשה רגילה | צילום: Rachel Wente-Chaney, flickr

צרפת: לה פלאן
אתר הסקי לה פלאן (La Plagne), שנמצא באלפים הצרפתים, מתחבר עם אתר נוסף, לז ארק (Les Arcs) ליצירת מרחב סקי מהגדולים באירופה. לה פלאן, השוכן בגובה שבין 1,250 מ' ל-3,250 מ', יש 225 ק"מ של מדרונות מסומנים עם 134 מסלולים: 15 מסלולים שחורים, 30 מסלולים אדומים, 72 מסלולים כחולים ו-10 מסלולים ירוקים (למתחילים). אל המסלולים אפשר להגיע ברכבלים, גונדולות, רכבלי כיסאות ועוד. באתר יש גם סנו-פארקים לסנובורד ועבור מי שמחפש פעילויות נוספות מלבד סקי יש גלישה במזחלות שלג, טיפוס קרח, מצנחי רחיפה, טיולי הליכה בשלג ועוד. בכפרים מסביב יש מסעדות רבות, ברים ובתי קפה לשעות שאחרי הסקי (אפרה סקי).


לה פלאן, אחד האתרים הגדולים והטובים באלפים הצרפתים | צילום: Michael Steward, flickr

איך מגיעים? שוכרים את הרכב בז'נבה, שווייץ, מרחק כשעתיים וחצי נסיעה מאתר הסקי. חשוב לדעת שבשדה התעופה של ז'נבה יש שני צדדים – שוויצרי וצרפתי (הטיסות מישראל נוחתות בצד השוויצרי). בשווייץ חובה על פי חוק להחליף בכל חורף את הצמיגים בכל הרכבים, גם השכורים, לצמיגי חורף ולכן אם שכרתם את הרכב בצד השוויצרי, הוא יהיה מצויד בצמיגי חורף. השכרת רכב בצד הצרפתי זולה יותר, אבל צריך להזמין במיוחד צמיגי חורף וגם מבחר הרכבים שמתאימים לנסיעה לאתרי סקי מצומצם יותר.

צרפת-שוויץ: פורט דו סוליי
פורט דו סוליי (Portes du Soleil) הוא אחד מאתרי הסקי הגדולים בעולם, שמשתרע על פני 14 עמקים ברכס האלפים, משני צדי הגבול -בצרפת ובשווייץ. המרחב מורכב מ-12 אתרי סקי עם יותר מ-650 ק"מ של מדרונות מסומנים וכ-200 מעליות. אחד האתרים המוצלחים בפורט דו סוליי הוא האתר הצרפתי אבוריאז (Avoriaz), שנמצא בגובה 1,800 מ' ועל כן זוכה לכמויות יפות של שלג לאורך כל העונה.


המיקום הגבוה של אבוריאז מבטיח כמויות יפות של שלג לאורך כל העונה

העיירה כולה היא סקי אין-סקי אאוט, כלומר אפשר לגלוש ישירות מפתח המלון או הדירה. האתר מתאים מאוד לגולשים בינוניים ומתקדמים, עם אפשרויות אוף פיסט (גלישה מחוץ למסלול המסומן) מלהיבות. בנוסף, יש כאן כמה סנופארקים לפעלולי סנובורד, סנופארק לילדים ואפילו אחד שמתאים לקטנטנים. בעיירה מתניידים ברגל או במזחלות רתומות לסוסים ויש כאן שלל מקומות נעימים לשעות שאחרי הסקי.


מזחלת רתומה לסוס ומעלית כיסאות באבוריאז | הצילומים באדיבות אתר אבוריאז avoriaz.com

איך מגיעים? שדה התעופה הקרוב הוא ז'נבה, בשווייץ, שם משכירים את הרכב (ראו בקטע על לה פלאן לגבי שני צדי שדה התעופה, השוויצרי והצרפתי, והאפשרויות להשכרת רכב בכל אחד מהם). אבוריאז נמצא כשעה וחצי נסיעה משדה התעופה.

רומניה: פוינה בראשוב
משפחות עם ילדים וגולשים מתחילים, שרוצים לטעום מהחוויה במחיר שפוי, ימצאו את כל שחפצה נפשם בפויאנה בראשוב (Poiana Brasov), אתר הסקי המוביל ברומניה. עיירת הסקי נמצאת בגובה של 1,020 מ' ברכס הקרפטים, והגישה אליה עם רכב קלה מאוד. באתר, ששופץ ושודרג בשנים האחרונות בהשקעה כספית גדולה, יש כ-10 מסלולים לסקי וסנובורד, ושפע של מלונות נעימים בכל הרמות. הנופים המקסימים שמקיפים את המקום והקרבה לבראשוב, עיירה עתיקה יפהפייה, הופכים את המקום לאידיאלי לחופשת סקי קצרה, מתאבן מעורר תיאבון לחופשה ארוכה יותר בהמשך החורף.


פויאנה בראשוב, אידיאלי למשפחות ולגולשים מתחילים | הצילום באדיבות PoianaBrasov.com

איך מגיעים?
שוכרים את הרכב בבוקרשט, בירת רומניה, מרחק כשלוש שעות נסיעה לאתר הסקי. בתשלום נוסף אפשר להוסיף שרשראות שלג וצמיגי חורף.

בולגריה: בנסקו
עוד אתר מצוין למתחילים, שיאפשר לכם ליהנות מחופשת סקי במחירים נוחים. בנסקו (Bansko) ברכס הפירין שבדרום-מערב בולגריה נחשב לאחד האתרים המובילים במזרח אירופה. האתר מציע את מרחב הסקי הגדול ביותר בבולגריה, כ-70 ק"מ, עם מסלולים המתאימים לגולשים בכל הרמות. בנוסף, יש כאן גם סנופארק לגולשי סנובורד ואפשרויות אוף פיסט לגולשים מתקדמים. האתר שופץ ושופר בשנים האחרונות וכעת הוא מציע 14 מעליות. בנסקו אירח פעמיים תחרויות סקי של התאחדות הסקי העולמית FIS, הוכחה נוספת לאיכותו. בעיירה עצמה יש שפע של ברים ומסעדות, כולל מסעדות שמגישות אוכל בולגרי אותנטי – תענוג שלא כדאי לוותר עליו.


גולשים בבנסקו, אתר מצוין לגולשים מתחילים ולמחפשים חופשת סקי קצרה במחירים נוחים

איך מגיעים? שוכרים את הרכב בשדה התעופה של סופיה, בירת בולגריה – האתר נמצא כשעתיים וחצי נסיעה משם. יש אפשרות להוסיף שרשראות שלג וצמיגי חורף בתשלום.

צ'כיה: שפינדלרוב מלין
מיקומו הצפוני של שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn), האתר הגדול ביותר בצ'כיה, אחראי לכך שהוא זוכה לכמויות יפות של שלג לאורך כל העונה. אל 38 הק"מ של האתר הזה אפשר לצרף עוד 12 ק"מ של מתחם Herlikovicהמשמש כאזור האימונים של נבחרת צ'כיה. זהו מקום מצוין לגולשים מתחילים שכן לצד מגוון מסלולים ירוקים וכחולים, יש כאן גם את ביתה הספר לסקי הגדול והטוב ביותר במדינה, עם מדריכים דוברי אנגלית. גולשים מתקדמים ישמחו לגלות את המסלולים התחרותיים ואיזורי פריסטייל עם סנופארקים. ועם לא די בכל אלה, האתר עצמו נמצא בלב שמורת טבע יפה להפליא שמציעה נופים מדהימים.


אתר הסקי שפינדלרוב מלין נמצא בלבה של שמורת טבע יפהפייה | הצילום באדיבות Czech Tourism ©

אחרי יום של גלישה אפשר ליהנות מאפרה סקי (פעילויות שאחרי הסקי) מפותח עם שפע של ברים שבהם הבירה הצ'כית המצוינת נשפכת כמו מים, פינוקי ספא, רכיבה על טרטרוני שלג, גלישה במזחלות ועוד.

איך מגיעים? שוכרים את הרכב בשדה התעופה של פראג – האתר נמצא כשעתיים נסיעה משם. יש אפשרות להוסיף שרשראות שלג וצמיגי חורף בתשלום.


כיף משפחתי באתר הצ'כי שפינדלרוב מלין | הצילום באדיבות Czech Tourism ©

אנדורה: גרנד ואלירה

רכס הפירנאים, שעובר בשלוש מדינות – צרפת, ספרד ואנדורה – מציע כמה אתרי סקי, כשמרחב הגלישה הגדול ביותר נמצא באנדורה. גראן ואלירה (Grandvalira), מושך לנסיכות ההררית הזעירה המוני גולשים, שנהנים מאתר איכותי במחירים זולים יותר יחסים לאתרי הסקי שבאלפים. מרחב הגלישה כאן משתרע על פני שש עיירות, המחוברות זו לזו, עם 210 ק"מ של מסלולים ו-66 מעליות. יש כאן מסלולים בכל הרמות, עם לא פחות מ-55 מסלולים המתאימים לגולשים בינוניים ומתקדמים. בנוסף, במרחב הגלישה יש שלושה סנופארקים, בהם פארק שפתוח גם בלילה, ומסלולים מצוינים לגולשי סנובורד. אחרי הסקי אפשר להתפנק בספא, במסעדות ובברים, והעובדה שאנדורה אין מכס (כלומר מדינה שכולה דיוטי פרי אחד גדול…) מאפשרת לשלב שופינג מוצלח בחופשה.


בגרנד ואלירה יש מסלולים מצוינים לגולשי לסנובורד | הצילום באדיבות Visit Andorra ©

איך מגיעים? באנדורה אין שדה תעופה בינלאומי. את הרכב שוכרים בשדה התעופה של ברצלונה, שנמצא כשעתיים וחצי נסיעה מאנדורה. חשוב לוודא ששרשראות השלג כלולות במחיר ההשכרה או שניתן להוסיף אותן במקום. בקרוב יהיה גם טיסות ישירות מישראל ללרידה, הקרובה יותר לאתר הסקי, אך מגוון ומלאי הרכבים שם מצומצמים יותר, כמו גם הציוד המתאים לרכבים.

טיפים לנהיגה לחופשת סקי

צמיגי חורף (Winter Tires) מתאימים ובטוחים יותר לנסיעה בחורף ולכן כדאי להזמינם מראש. במדינות מסוימות, כמו אוסטריה ושווייץ, ובאזורי סקי במדינות אחרות, למשל בגרמניה, החוק מחייב לנסוע עם צמיגי חורף.

• כאשר מתכננים לנהוג בדרכים מושלגות, מומלץ להזמין מראש שרשראות שלג (Snow Chains), המשפרות את אחיזת הרכב בכביש מכוסה שלג. לפני שעוזבים את תחנת ההשכרה, יש לוודא שהשרשראות מתאימות לגודל הצמיג ושאופן הרכבתן ברור לכם. שימו לב שמכוניות "כבישטח" אינן זקוקות לשרשראות שלג.

• הזמינו מראש גגון לרכב (Ski Rack) עליו תוכלו להרכיב את המגלשיים. שימו לב: הגגון מיועד לשני זוגות מגלשיים בלבד. חברות ההשכרה אינן מציעות גגון לסנובורד. שימו לב:
יש חברות הגובות תשלום עבור השכרת ציוד נוסף כגון שרשראות שלג, גגונים וצמיגי חורף, ויש לכלול עלויות אלו בחישוב הכללי כאשר משווים בין מחירי ההשכרה השונים.

• לאורך הנסיעה, כמו גם במהלך הסקי כדאי להרכיב משקפי שמש על מנת שלא להסתנוור.

בכל נסיעה, גם אם מדובר בטיול קצר לכפר או לאתר סקי סמוך, כדאי לקחת טלפון סלולרי, בגדים חמים נוספים, מזון ושתייה לכל מקרה חירום.


טיפים נוספים לנהיגה בחו"ל בחורף תמצאו בכתבה הבאה:

טיול חורף - טיפים לנהיגה בטוחה
טיול חורף – טיפים לנהיגה בטוחה
כששוכרים רכב לחופשת החורף או הסקי יש להיערך מראש בצורה הטובה ביותר. הנה כמה המלצות שיהפכו את החופשה המושלגת לחוויה בטוחה ומהנה יותר

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.