תפריט עמוד

חופשות סקי משפחתיות בשווייץ

שווייץ היא מעצמת סקי של ממש, וככזאת היא מתאימה לא רק לגולשים בוגרים, אלא גם לילדים - עם שפע של פעילויות מהנות בשלג. ואחרי הסקי כל אחד מבני המשפחה ייצא עיסוקים מוצלחים בכפר הנופש ומחוצה לו

סקי נתפס כעיסוק שמתאים בעיקר למבוגרים, כאלה ששומרים על כושר גופני טוב, חובבים ספורט אתגרי ונהנים מטמפרטורות נמוכות במיוחד. אבל כמו שיודע כל מי שראה זאטוטים זבי חוטם מחליקים במקצועיות מרשימה באתרי סקי אירופאים – חופשת סקי יכולה להיות תענוג אמיתי גם לילדים, ודאי לילדים ישראלים שעבורם שלג מהווה חוויה יוצאת דופן ומהנה מאוד. ואם כבר חופשת סקי משפחתית, למה לא באלפים השוויצרים בכפרי נופש מאובזרים ומפנקים, שבהם יש שפע של פעילויות במשך היום וגם בערבים, אחרי הסקי.

וילאר, דרום-מערב שווייץ
וילאר (Villars) היא עיירה מקסימה במרחק כשעה וחצי נסיעה מז'נבה ומהאגם, שיושבת במעין אמפיתיאטרון טבעי בגובה 1300 מ' מעל פני הים, מוקפת בפסגות אדירות, בהן פסגת המון בלאן, הגבוהה ביותר ברכס האלפים. בתי העיירה הם בקתות עץ שוויצריות טיפוסיות, עם גגות משופעים, התושבים דוברי צרפתית (לעומת תושבי צפון שווייץ הדוברים גרמנית) והאווירה כאן שלווה, ידידותית ופחות מגונדרת מזו שבעיירות סקי אחרות. כיוון שבאזור יש כרמים רבים, היין המקומי (בעיקר הלבן) נפלא. במרחק לא רב מהעיירה נמצא הקרחון Glacier 3000 שממנו נשקפים נופים עוצרי נשימה של האלפים ויש בו שלל אטרקציות מהנות לכל המשפחה. וילאר קיבלה את "תו התקן למשפחות" השוויצרי, ציון הניתן ליעדים בשווייץ שמציעים אטרקציות לכל המשפחה, כולל מסלולי סקי לילדים, בתי ספר לסקי, מסלולי מזחלות, הליכה ופארק שלג עם מגוון אטרקציות.


וילאר בחורף. בעיירה ובסביבותיה יש שפע של פעילויות ואטרקציות למשפחות | צילום: Villars Tourisme

על אתר הסקי: כ-225 ק"מ של מסלולי סקי שמתאימים לגולשים בכל הרמות, ממתחילים ועד מתקדמים. חלוקת המסלולים: 73 ק"מ של מסלולים כחולים, 6 ק"מ של מסלולים אדומים, 25 ק"מ של מסלולים ירוקים, ו-15 ק"מ של מסלולים שחורים. גובה: 3,820-1,600 מ'. מרחק מהמסלולים: 400 מ' לרכבת הסקי הקרובה למתחילים, גונדולה למתקדמים 100 מ' מפתח המלון, גלישה בחזרה לפתח המלון.

פעילות נוספת: מעל 50 ק"מ של מסלולי הליכה בשלג, 1,500 מ' מסלולי מזחלות, נסיעה ברכב שלג, במרחק נסיעה לא גדול נמצא אתר הספא המצוין Levey Les Bains עם בריכות תרמיות מוקפות בנופים מושלגים.

אפרה סקי למבוגרים: 42 ברים ומסעדות, דיסקוטק, אולם קולנוע והופעות חיות.

פעילות לילדים לאחר הסקי:
באולינג, החלקה על הקרח, פעילות סקי בלילה, במרחק נסיעה קצר – פארק מים ענק Aquapark עם מגלשות מים ובריכות מחוממות.


גולשים במדרונות וילאר. באתר יש יותר מ-220 ק"מ של מסלולים לכל הרמות

טיולים באזור: מוזיאון המטרהורן, הכולל שחזור של הכפר העתיק צרמט ותיעוד של תולדות מטפסי ההרים שמתו בדרך לפסגת המטרהורן. עלייה ברכבל לפסגת הגורנרגרט, בגובה 3,089 מטר. בפסגה נמצאת מסעדה עם תצפית פנורנית על 29 פסגות אלפיניות בגובה 4,000 מטר עלייה ברכבלים אל פסגת המטרהורן בגובה 3,883 מטר, אל תצפית על פסגות האלפים של איטליה, צרפת ושווייץ. ניתן לשלב טיול הכולל ביקור במנהרת קרח עם פסלי קרח וארוחה במסעדה "הירוקה" הגבוהה ביותר בעולם הפועלת על אנרגיה סולארית ומים ממוחזרים.

לינה: בווילאר כמה אפשרויות לינה, החל בהשכרת דירות וכלה במלונות כפריים. מומלץ במיוחד הוא מלון יורוטל ויקטוריה, מלון 4 כוכבים במרכז העיירה, שחזיתו פונה לרחוב הראשי. במלון שתי מסעדות, אחת מהן מסעדת שף מצוינת, בריכה מחוממת, חדר כושר, סאונה וחדר משחקים לילדים. מסלול גלישה יורד היישר לדלת המלון ובחורף פועל בחוץ בר קטן המציע יין חם במחיר זול במיוחד והוא מהווה נקודת מפגש נעימה לגולשים בסביבה. במלון יש חדר לציוד סקי ובסמוך לו חנות סקי.


מנוחת הגולש – אל מול נופים מפעימים בווילאר

הסליברג, מרכז שווייץ
אזור הסליברג (Hasliberg), שנמצא כחצי שעה מהעיירה אינטרלקן ושעה ורבע משדה התעופה של ציריך, מציע כפר נופש מוקף בנוף אלפיני מדהים, אתר סקי מושקע, ספא ושפע של פעילויות לילדים.

אתר הסקי: אתר הסקי מתאים מאוד למשפחות, עם 60 ק"מ של מסלולי סקי ורכבלים היוצאים מכפר הנופש עצמו (מה שנקרא סקי אין סקי אאוט) ומדריכים המפקחים על הילדים לאורך כל יום הפעילות. במקום יש בית ספר לסקי לילדים ולמבוגרים, ואזור פריסטייל מיוחד למשפחות. מרבית המסלולים הם אדומים וכחולים (אבל יש גם כמה מסלולים שחורים אתגריים) ויש אזורים סגורים לשיעורי סקי. בין ינואר למרץ בכל יום שישי יוצא מכאן רכבל ל- Mägisalp לסקי לילה (כלול בסקי פס).


משפחה גולשת בהסליברג

פעילות נוספת: 25 מסלולי הליכה בשלג ושפע של פעילויות בשלג, דוגמת מזחלות ועוד. באזור יש שפע של מסלולי טיולים, מוזיאונים, מסעדות וחנויות.

אפרה סקי למבוגרים: ברים, מתחם ספא עם מגוון גדול של טיפולים.

פעילות לילדים לאחר הסקי: החלקה על הקרח, מיני גולף, מרכז ספורט עם קיר טיפוס ומסלולי סקייטבורד, טניס, בריכת שחיה מחוממת, שולחנות ביליארד, טניס שולחן, אולמות משחקים, מגוון חוגים לילדים.


קטנטנים על מגלשים, בית הספר לסקי בהסליברג

לינה: הדירות בכפר הסקי מאובזרות וכוללות חדרי שינה, סלון עם פינת ישיבה, מטבח מאובזר, פינת אוכל ומרפסת עם פינת ישיבה. אפשר להזמין לדירה מיטת תינוק עם שידת החתלה, מעקה בטיחות למיטות הילדים, עגלות תינוק, ביגוד חם ועוד.

מורשאך, מרכז שווייץ
מורשאך (Morschach) היא עיירה יפהפייה שיושבת על מעין מרפסת גבוה מעל אגם לוצרן, מוקפת בפסגות מרשימות. העיירה נמצאת במרחק של כחצי שעה נסיעה מלוצרן ו-45 דקות מציריך. כפר הנופש הנמצא בעיירה ונקרא באותו השם פעיל לאורך כל השנה ומציע מגוון פעילויות חורף וסקי לכל המשפחה, לצד מתקני ספא, מסעדות מצוינות והרבה פעילויות לילדים. בשעות הבוקר ואחר הצהריים יוצא אוטובוס בכל חצי שעה מכפר הנופש לאתר הסקי ובחזרה.


אתר הסקי מורשאך במיקום מושלם מעל אגם לוצרן

אתר הסקי: אתר הסקי נמצא ממש בתוך הכפר וכולל מגוון מסלולים ברמות קושי שונות, רובם מתאימים לכל המשפחה, ובית ספר לסקי. באתר שבעה קילומטרים של מסלולים שחורים, כ-21 ק"מ של מסלולים אדומים ושבעה קילומטרים של מסלולים כחולים.

פעילות נוספת: טיולי הליכה בשלג בקבוצות, מצנחי רחיפה, סקי ממסוק, הליכה בגובה רב, החלקה על הקרח, סנובורד קייט (גלישה בסנובורד עם חיבור למצנח), מזחלות כלבים, מזחלות שלג.

אפרה סקי למבוגרים: חדר כושר, מתקני ספא, חדר ספינינג, מסעדות שונות (שוויצרית, ים תיכונית ואסייתית), בית קפה, חנויות עם תוצרת מקומית וסופרמרקט.


שיעור סקי לגולשים צעירים (מאוד) במורשאך

פעילות לילדים לאחר הסקי: בריכת שחייה מקורה, משחקי שולחן, מיני גולף ועוד.

טיולים באזור: הקרבה של האתר ללוצרן מאפשרת להגיע בקלות ובמהירות הן לאגם והן לעיר היפהפייה ששוכנת על גדותיו. כדאי מאוד לשוטט בסמטאות העיר העתיקה, לשוט באגם ולבקר במוזיאון התחבורה של לוצרן, הגדול מסוגו באירופה, עם מקבץ עצום של אלפי כלי תחבורה עתיקים וחדשים, סימולטורים ועוד. סמוך ללוצרן נמצאות שלוש פסגות מפורסמות שמציעות שלל פעילויות בשלג לכל המשפחה – טיטליס (Titlis) פילאטוס (Pilatus) וריגי (Rigi).


אתר ספא במורשאך. אין תענוג גדול מלשכשך במים החמימים כשמסביב הכל מושלג

לינה: כפר הנופש מכיל דירות מאובזרות עם חדרי שינה, סלון, מטבח, פינת אוכל ומרפסת. ניתן להזמין מיטת תינוק עם שידת החתלה, מעקה בטיחות למיטות ילדים, עגלות תינוק, ביגוד חם, צעצועים ושירותי בייביסיטר.

וילדהאוס, צפון-מזרח שווייץ
אתר הסקי וילדהאוס (Wildhaus) נמצא קצת יותר משעת נסיעה מציריך, בטוגנבורג (Toggenburg), מוקף בפסגות נישאות של הר סנטיס ושבע הפסגות המשוננות של רכס כורפירשטיין (
Churfirsten). אם תרגישו כאן כהיידי בת ההרים, אין פלא – הסופרת השוויצרית יוהנה ספירי מיקמה את בקתתו של הסב הקשיש של היידי בהרים האלה. כפר הנופש עצמו שוכן במרחק של שתי דקות לערך מהעלייה לרכבלים.

אתר הסקי: 17 רכבלים (פעם הרכבל הראשון המונע על ידי אנרגיה סולרית) שמובילים למסלולי הגלישה. באתר 60 ק"מ של מסלולי סקי – 39 ק"מ של מסלולים אדומים, 11 ק"מ של מסלולים כחולים, וחמישה ק"מ של מסלולים שחורים. כמו כן יש כאן מסלול מכשולים לגולשי סנובורד.


מזחלות שלג בוילדהאוס

פעילות נוספת: טיולי הליכה ורכיבה על סוסים.

אפרה סקי למבוגרים: מרכז ספא גדול, בתי קפה, ברים ומסעדות.

פעילות לילדים לאחר הסקי: בריכה מקורה ומחוממת, אזורי משחקים לילדים, שולחנות ביליארד וטניס שולחן. באזור כפר הנופש נמצא מרכז מבקרים של מפעל שוקולד, מוזיאון פולקלור, מוזיאון היידי בת ההרים, מחלבה שבה אפשר לראות איך עושים גבינות ועוד.

טיולים באזור: האתר נמצא בקנטון סן גאלן, וכדאי לנצל את החופשה לביקור בעיר היפה הנקראת באותו השם. מלבד הרובע העתיק היפה של סל גאלן, בתי הקפה והחנויות, כדאי מאוד לבקר בספרייה של המנזר (לצד הקתדרלה של העיר) שהוכרזה כאתר מורשת עולמית בזכות האוסף האדיר של ספרים וכתבי יד מאוירים מימי הביניים, אחד האוספים העשירים בעולם. עוד בסביבה, העיירה הציורית להפליא אפנצל, שבתיה המצוירים, הנחל שחוצה אותה והנוף הכפרי שמקיף אותה יוצרים תמונה מקסימה במיוחד.


טיול הליכה בשלג על רקע הפסגות המשוננות של רכס כורפירשטיין

לינה: בכפר הנופש יש דירת מאובזרות ומצוידות, הכוללות חדרי שינה, סלון, מרפסת או פטיו, מטבח מצויד עם תנור מקצועי, מכונת קפה ומדיח כלים ועוד. אפשר להזמין מיטת תינוק, שידת החתלה, עגלות תינוק, ציוד חם ושירות בייביסיטר לקטנטנים.

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...