תפריט עמוד

סקי באוסטריה – איפה כדאי לגלוש

עיירות סקי ציוריות, תנאי גלישה מצוינים, נופים אלפיניים מרהיבים וחיי לילה סוערים - יש לא מעט סיבות לכך שאוסטריה היא אחד מיעדי הסקי הפופולריים באירופה

אוסטריה היא אחד היעדים המובילים ביותר לחופשת סקי בהרי האלפים. מי שיגיע אליה ייהנה מכל העולמות – תנאי גלישה מצוינים, כפרים מקסימים ועיירות סקי ציוריות, נופים יפים ואפרה סקי מהטובים באירופה. ואחרי ששרפתם הרבה קלוריות בסקי, תוכלו להתענג על אחת מן העוגות האוסטריות המשובחות ללא רגשות אשמה.

בניגוד לצרפת השכנה, שם אתרי הסקי הם ברובם מודרניים ולא מצטיינים בקסם אלפיני, באוסטריה מרבית עיירות הסקי הן עיירות עתיקות, ציוריות ומלאות אווירה. בעיירות הסקי של אוסטריה לא הולכים לישון מוקדם, וזה עוד יתרון גדול שלהן. אוסטריה מפורסמת באפרה סקי המשובח שלה, ובשעות שאחרי הסקי הפאבים והמועדונים באתרי הסקי הומים בגולשים שמגיעים לשתות, לרקוד על השולחנות ולהתחמם אחרי הסקי. גם בשאר שעות היממה עיירות הסקי של אוסטריה, גם השקטות והשלוות שבהן, תוססות וגדושות בחנויות, בתי קפה ומסעדות.


עיירות הסקי של אוסטריה מצטיינות בקסם אלפיני ומציעות נופים מרהיבים

איפה כדאי לגלוש?

מתוך המבחר המסחרר, הנה כמה אתרי סקי מוצלחים במיוחד באוסטריה:

סן אנטון
אתר הסקי בסן אנטון (St. Anton) נחשב לאחד מהטובים באירופה, ויש לזה לא מעט סיבות. בראש ובראשונה – איכות הסקי והמסלולים המצוינים. אתר הסקי בסן אנטון מציע מבחר גדול של מסלולים וגישה לכל מרחב הסקי של ארלברג, שכולל גם את לך, צור וסנט. כריסטוף.

סיבה חשובה נוספת היא חיי הלילה. סן אנטון מפורסמת בחיי הלילה הסוערים שלה, שמתחילים אחרי שיורדים מהמסלולים. יש בעיירה ריכוז גבוה של פאבים, מועדונים בהם מתקיימות מסיבות פרועות, מסעדות ובתי קפה. למרות חיי הלילה התוססים, המרכז של סן אנטון שמר על אופיו הטירולי, עם בקתות עץ, ארכיטקטורה טיפוסית ורחוב ראשי ללא תנועת מכוניות שגדוש בחנויות ופאבים.


מאיירהופן, מאתרי הסקי הפופולריים באוסטריה

מאיירהופן
כמו בסן אנטון, גם במאיירהופן (Mayrhofen) שבעמק זילר אפשר ליהנות משילוב מושלם בין תנאי גלישה מצוינים ומגוון עצום של מסלולים לבין חיי לילה סוערים, שילוב שהופך את העיירה לאחת מהפופולריות באוסטריה. מהאתר יש גישה ל-630 קילומטר של מסלולים מצוינים לגולשים ברמות שונות, כולל מסלול לנועזים במיוחד – המסלול התלול ביותר באוסטריה. לצד אלה,
יש כאן סנופארקים מצוינים כך שגם חובבי הסנובורד יחוו פה שפע של ריגושים.

העיירה עצמה היא עיירה טירולית קסומה עם בתים עתיקים ואווירה מיוחדת. מדי שנה, במרץ/אפריל, מתקיים פה פסטיבל Snowbombing למוזיקה אלקטרונית, שמארח את טובי השמות בתחום, אבל גם בשאר העונה לא משעמם פה. יש בעיירה עשרות מסעדות לצד ברים ומועדונים עם אווירה  עליזה והמון אלכוהול. כמה מהמסיבות המעניינות ביותר מתקיימות ב-The White Lounge Ahorn, מלון קרח עם בר אופנתי.

זאלבך
זאלבאך (SaalBach) היא עיירת סקי תוססת שנהנית מגישה למרחב הסקי Skicircus, אחד ממרחבי הסקי המקושרים הגדולים באוסטריה, עם 200 קילומטר של מסלולים מצוינים לכל הרמות, ובעיקר לגולשים ברמה בינונית. גם גולשי סנובורד ייהנו פה מפארק סנובורד שבו חצי צינור ו-13 ק"מ של מסלולים.

כמו רבות מהעיירות באוסטריה, גם זאלבך היא עיירת סקי טירולית טיפוסית שלמרות אופייה הרומנטי היא גדושה בחנויות, מסעדות, פאבים ומועדונים ומציעה חיי לילה תוססים במיוחד.


עיירת הסקי זאלבך. למרות אופייה הרומנטי, היא גדושה במסעדות וחנויות

אננברג
אתר סקי נעים ובעל אופי משפחתי ורגוע יותר הוא אננברג (Annaberg). לצד נופים פנורמיים מרהיבים, יש פה מסלולים שמתאימים לכל הרמות, ממסלולים למתחילים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הסקי ועד למסלולים תלולים למתקדמים. יתרון נוסף של הסקי באננברג הוא היעדר צפיפות והיעדר תורים, מה שהופך את חווית הגלישה לנעימה במיוחד. האתר ידידותי למשפחות ויש בו בית ספר לסקי ומסלולים בהם הקטנטנים יכולים לגלוש בבטחה. אפשר ליהנות פה מהרבה פעילויות חורפיות מלהיבות כמו גלישה במזחלות, כולל בכאלה שרתומות לסוסים, טיולים בנעלי שלג או רחצה במעיינות החמים שבאזור. גם המיקום מצוין, בלב חבל זלצבורג, מה שמאפשר לקחת מדי פעם הפסקה מן הסקי ולצאת לטיולים באזור, ובמיוחד בלזצבורג היפהפייה. כפר הנופש הסמוך (ראו בהמשך) מתאים במיוחד למשפחות או לקבוצה של חברים שרוצים ליהנות מפעילויות אחרי הסקי ולהוזיל את עלויות החופשה.


הליכה בנעלי שלג באננברג. לצד סקי העיירה מציעה עוד הרבה פעילויות חורף מלהיבות


פוגן

אתר קטן ואינטימי נוסף הוא פוגן (Fugen) שנמצא בכניסה לעמק זילר בחבל טירול ומוקף בנופים יפים. אמנם פוגן היא עיירה קטנה, אבל היא קרובה מאוד למאיירהופן ומתחם הגלישה שלה משולב עם זילרטל. האתר מתאים במיוחד למשפחות, ולצד מסלולי סקי בכל הרמות יש בו מסלולי מזחלות ובתי ספר לסקי שבהם הילדים יוכלו ללמד את רזי הגלישה. בעיירה יש מלונות נעימים, מסעדות וגם כמה ברים ומועדונים, אם כי האווירה השלווה בהחלט נשמרת פה. אחרי הסקי אפשר לבלות באתר המרחצאות והספא שבעיירה, שמתאים לילדים ולמבוגרים כאחד.

איפה לישון?

כפר הנופש אננברג (Annaberg) ששוכן בעיירה הנושאת את אותו שם ומהווה בסיס מצוין לגלישה באתר הסקי דכשטיין ווסט אלפנדורף. באתר פזורות מאה וילות מהן נשקף נוף פנורמי להרים המושלגים. הווילות המרווחות בנות 5-3 חדרים וכוללות מטבח מאובזר, פינת אוכל, סלון ומרפסת. במתחם בריכה פנימית, סאונה וחדר משחקים.

מלון הדירות פוגנר הוף (Fuegner Hof) שבעיירה פוגן כולל דירות מרווחות שמתאימות ל-10-3 אורחים, בכולן חדרי שינה, סלון עם פינת אוכל ומטבח מאובזר. אוטובוס הסקי ממוקם במרחק 50 מטר מהדירות.

כפר הנופש שונבליק (Schonblick) נמצא בעיירה הציורית ראוריס (Rauris) בתחומו של פארק לאומי יפהפה, כ-30 ק"מ מהקרחון בקפרון ו-90 ק"מ מזלצבורג. המקום עצמו נמצא במרחק קצרצר ממרכז העיירה ומהרכבל והוא מוקף ביערות ומשקיף על נוף הרים מרהיב. כל הדירות חדשות ומאובזרות, ויש בהן חדרי שינה, סלון, פינת אוכל ומרפסת. במקום בריכה חיצונית ופנימית, חדר כושר, סאונה, חדר משחקים לילדים ועוד.

הצילומים בכתבה: שאטרסטוק, פליקר – Bob Martens

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.