תפריט עמוד

ישראל היא מעצמת צימרים, ולא קל לבחור בצימר ראוי מתוך המבחר המסחרר. אם פעם פסגת האירוח היתה בקתת עץ עם ג'קוזי, הרי בשבשנים האחרונות הצימרים מתחרים ביניהם ברמת הפינוק, האבזור והפאר, כשכל צימר מנסה להיות מיוחד יותר ממשנהו. בחרנו כמה צימרים מיוחדים באמת ברחבי הארץ – אלו לא בהכרח הצימרים המפוארים ביותר, אלא כאלה ששוכנים במבנים יוצאי דופן או במיקומים לא שגרתיים, ומציעים למתארחים בהם חוויה ייחודית.

צימרבוס בעזוז

חוויה לא שגרתית במיוחד מצפה למי שיבחר להתארח בצימרבוס שביישוב עזוז שבנגב, לא רחוק מהגבול עם סיני. על ראש גבעה שמשקיפה לנוף מדברי פתוח ניצבים שלושה אוטובוסים שיצאו משימוש והוסבו לצימרים נעימים למשפחות ולזוגות. אוטובוס עירוני של דן הוסב לצימר לזוגות, ואילו אוטובוס דו מפרקי ואטובוס רחב ששימש להסעת נוסעים מהטרמינל ועד למטוס בנתב"ג הוסבו לצימרים משפחתיים. הצימרים המשפחתיים כוללים חדר שינה וחדר ילדים, מטבח מאובזר, מקלחת מעוטרת בעבודות פסיפס, וחדר משחקים לילדים ששוכן בתא הנהג המקורי. מחוץ לחדרים מרפסת עם צל כפות דקלים, פינת ישיבה וערסל מול הנוף המדברי.
טלפון: 052-5292715, אתר אינטרנט


פעם אוטובוס, היום צימר. הצימרבוס בעזוז | צילום: איל הירשפלד

בקתות בוץ במדבר, צוקים

היישוב הקהילתי צוקים, ששוכן בערבה התיכונה, הפך למעצמת צימרים, ובו כמה מתחמי אירוח שמציעים תיירות אקולוגית בנוף המדברי. מבין מתחמי האירוח של צוקים מעניין לציין שניים שמשתלבים במיוחד בנוף המדברי, עם בתים שבנויים מבוץ.

אחד מהם הוא ימי מדבר, הוותיק מבין מתחמי האירוח של היישוב, שבו 10 בקתות בוץ למשפחות ולזוגות. בכל בקתה פינת שינה, פינת ישיבה עם קמין עצים (בלילות החורף קר פה), מטבחון, שירותים אקולוגיים ומקלחת עם מים חמים. מחוץ לכל בקתה מעגל מדורה וערסל מול הנוף המדברי. לכל הבקתות משותפת בריכה המעוצבת כגב מים מדברי ומורכבת משלוש בריכות עגולות שזורמות אחת לשניה, שמהוות מקום מפלט קריר בימי הקיץ החמים. במקום מתקיימות סדנאות של בנייה באדמה וסדנאות אקולוגיות נוספות לכל המשפחה, ובערבים יש הופעות בחאן המקומי. מן המתחם ניתן לצאת לטיולים ברגל ובאופניים בנחל צופר.
טלפון:  052-6170028, אתר אינטרנט


בקתת בוץ בימי מדבר

האפשרות השנייה והיותר מפנקת היא מתחם הצימרים מדברא, שגם בו בקתות הבנויות מבוץ ומקש, חלקן מתאימות לזוגות וחלקן למשפחות. כל הבקתות שונות זו מזו אבל כולן פשוטות ומפנקות בו זמנית, ומאובזרות, בקמין, מערכת שמע ומטבח מצויד. חלק מהבקתות מאובזרות בג'קוזי זוגי, באמבט אבן או בהוט טאב, באחרות יש בצמוד לבקתה בריכת שחיה או בריכת שכשוך פרטית. מחוץ לכל בקתה יש פינת מדורה וערסל. לכל הבקתות משותפת סוכה רחבת ידיים עם מחצלות וכריות, ובה מזווה בשרות עצמי שמאפשר להכין ארוחות קלות. במקום תריסר זוגות אופניים שעומדים לרשות האורחים ומאפשרים לתור את הסביבה המדברית.
טלפון: 052-7010444, אתר אינטרנט


הוט טאב במדברא, מול הנוף המדברי

קולומבריום – צימרים במערות, שקף – המקום סגור

שפלת יהודה מכונה גם ארץ אלף המערות הודות לאלפי מערות שחבויות מתחת לפני השטח. מלהיב לטייל במערות הללו ומלהיב לא פחות לישון בהן. במושב שקף, נמצאות שתי מערות אירוח מקסימות ומפנקות במיוחד שחצבה משפחת ענו מתחת לאדמה, בחצר הבית. אחרי שתרדו בגרם המדרגות המפותל אל מתחת לאדמה תמצאו את עצמכם במערות רומנטיות במיוחד, שמכילות את כל הפינוקים – במת עץ שעליה מזרון עגול ורחב ידיים, מכונת אספרסו, מערכת קולנוע וגולת הכותרת – בור מים בקוטר שלושה מטרים שנמצא בחדר נפרד, עם ג'טים שעושים נעים בגוף, מפל מים ותאורה רומנטית. בסוויטת רוזמרין יש מקלחון זוגי עם שני ראשי מקלחת ענקיים וג'טים שיוצאים מהקיר, בסוויטת לבנדר יש אמבט מעץ טיק בורמזי. לכל סוויטה יש גינה פרטית שמשקיפה לגבעות ולכרמים.


קולומבריום. מערה רומנטית עם כל הפינוקים | צילום: עדי גלעד


בור המים בקולומבריום. במקום ג'קוזי | צילום: עדי גלעד

הטירה בכרם מהר"ל

אם תמיד חלמתם על אירוח בטירה אמיתית, הטירה בכרם מהר"ל תענה על הדרישה.  זהו לא סתם צימר מפואר, כי אם מבצר צלבני מהמאה ה-11 שעבר שימור ושיפוץ מקיף. המבצר שוכן במקום הגבוה ביותר בכרם מהר"ל, מול נוף מרהיב של עמק מהר"ל, הכרמל והים, וכיאה למבצר אמיתי, הוא מוקף בגן ירוק ומטופח עם באר מים וטווסים המסתובבים חופשי. בקומה העליונה יש שתי סוויטות לזוגות, עם אח עצים, אמבטיית פסיפס ומרפסת גג גדולה שמשקיפה לנוף מרהיב. בקומה התחתונה יש סוויטת גן שמתאימה למשפחות ובה יש גם מטבח גדול ומצויד.
טלפון: 04-9842704, אתר אינטרנט


הטירה בכרם מהר"ל. לילה רומנטי במבצר צלבני

חוות הנמורה

באירופה, האירוח בחוות חקלאיות, קרוב לטבע, הוא נפוץ מאוד ומהווה את אחת האפשרויות הנעימות ביותר לחופשה. בארץ יש רק מעט חוות אירוח, אחת מהן היא חוות הנמורה שלמרגלות הר מירון, חווה מבודדת המוקפת במטעי פרי ושטחי מרעה ומשקיפה לנופים מרהיבים של הר מירון וחורש ירוק, בלי שום בית באופק. בחווה יש עצי זית, כרמי גפנים מהם מייצרים יין משובח, גן ירק אורגני ועדר עיזים. במקום 6 בקתות המרוחקות זו מזו ואוהל מונגולי אחד שמתאים לאירוח קבוצות גדולות. חלק מהבקתות בנויות מעץ, אחרות מאבן וחלקן משילוב של השניים. בבקתות אין טלוויזיה אבל יש בהן ג'קוזי, קמין, מדף עם ספרי מופת וחצר עם ערסל, פינת מדורה וגינת צמחי תבלין. לבקתת האיקליפטוס ולבית היין צמוד גב מים פרטי שניתן לשכשך בו.
טלפון: 054-7553571, אתר אינטרנט


בית האבן בחוות הנמורה. חווה מבודדת קרוב לטבע


בית היין בחוות הנמורה. נופי הר מירון נשקפים מחלונות הענק
ציור נוף, אמירים

צימרים באוהלים מונגוליים הם תופעה רווחת למדי במחוזותינו בשנים האחרונות, אבל הצימרים ציור נוף שבמושב אמירים מציעים הגדרה חדשה ומפנקת למושג אוהל. במקום שני אוהלים מונגוליים (יורט) מרווחים עם רצפת עץ ואינספור פינוקים: ג'קוזי זוגי ששקוע ברצפה, מערכת קולנוע ביתית, מטבחון מאובזר עם מכונת אספרסו, יין ובירות הם רק כמה מהם. חלונות גדולים מכניסים לתוך האוהל את נופי הכנרת והגליל התחתון. כשפותחים את יריעות היורט מגיעים לדק גדול ומקורה בחלקו, שבו בריכה פרטית וסביבה כורסאות ראטן ומיטת שיזוף.
טלפון: 054-7499232, אתר אינטרנט


ציור נוף. חלונות גדולים מכניסים לפנים היורט את נוף הכנרת


אוהל מונגולי עם בריכה פרטית

הטירות הנעות ברוח, נמרוד

ישנם צימרים שמתייחדים במבנה מיוחד, ואילו אחרים נהנים ממיקום יוצא דופן. הטירות הנעות הרוח שביישוב הזעיר נמרוד נהנות משני היתרונות הללו. נמרוד הוא היישוב היהודי הגבוה ביותר בארץ, והוא שוכן בגובה 1,100 מטר בפסגת הר קטע. את הנוף הדרמטי שיש פה לא תמצאו בשום מקום בארץ – פסגת הר החרמון, בריכת רם התכולה והרי הלבנון נשקפים מחלונות הענק של הסוויטות, ובחורף, כשהמקום מכוסה בשמיכה עבה של שלג, יפה פה במיוחד. במקום יש שלוש יחידות אירוח מרשימות במיוחד ומבודדות לחלוטין. סוויטת גג העולם היא מבנה עץ מתומן עם קיר חלונות מהרצפה ועד הגג, שמאובזרת בריהוט עתיק וג'קוזי ענק מול הנוף. גרם מדרגות לולייני מוביל אל גלריית השינה ובה מיטה השקועה בבמת עץ שסביבה חלונות ענק שמשקיפים לברכת רם. לסוויטת פעמון הגשם יש שני קירות של חלונות מהרצפה ועד התקרה (שמתנשאת לגובה 4.5 מטר), והיא מאובזרת בסלון עתיק ומיטת אפיריון השקועה בתוך במת עץ. בחצר הפרטית יש דק עץ ובו בקתת ג'קוזי פרטית עם חלונות ענק מול הנוף.


הטירות הנעות ברוח. קיר חלונות מהרצפה ועד התקרה מכניס את הנוף לתוך הסוויטה | צילום: דודי גורדון

גם לבקתת שומר האגם יש קיר חלונות, שמכניס פנימה את הנוף של ברכת רם. הבקתה יותר צנועה וצבעונית מהסוויטות, ויש בה במת זולה עם כריות ענק ותקרת זכוכית בשירותים ובמקלחת. הג'קוזי ניצב בחוץ, מתחת לכיפת השמיים, ולצידו ניצב ערסל שאפשר להתנדנד בו מול הנוף. בכל היחידות יש קמין ומערכת קולנוע ביתית, והן מצוידות בכל מה שצריך ויותר – סרטים, ספרים ודיסקים, מכונת אספרסו, חלוקים והרבה פינוקים קטנים כמו גבינות עיזים, יין, ויסקי, בירות, בראוניז ועוגיות. בצמוד נמצאת מסעדת קדרת המכשפה והחלבן, ששייכת לבעלי הצימר, כך שממש אין צורך לצאת מכאן.
טלפון: 053-7105510, אתר אינטרנט

מתחמי אירוח – המקומות הטובים בישראל

בתמונה הראשית: הטירה בכרם מהר"ל – צימר בטירה צלבנית מהמאה ה-11

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...