תפריט עמוד

הפיצות הכי טובות בישראל

פיצה היא אחד המאכלים הפופולריים בעולם, וגם בישראל, אבל כל אחד אוהב את הפיצה שלו קצת אחרת: עם בצק דקיק ושברירי או בצק עבה ואוורירי, עם רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה או עם שלל תוספות שונות ומשונות. הנה כמה מהפיצות הכי טעימות בארץ

הפיצה, אחד המאכלים האהובים בעולם כולו, הומצאה באזור נאפולי בדרום איטליה כמאכל פשוט, מהיר וקל להכנה, זול ומשביע. הפיצה האיטלקית המקורית בנויה על בסיס של בצק דקיק שרודד ביד על ידי זריקתו באוויר, ועליו הונחו רוטב מעגבניות טריות, גבינת מוצרלה ועלי בזיליקום (ריחן), והכל נאפה לזמן קצר בתנור לבנים. הכי פשוט, ויש אומרים – הכי טעים. מהגרים איטלקים הביאו את הפיצה לארצות הברית, וזו אימצה בחום את המאכל הבצקי הטעים והוסיפה לו גרסאות משלה, בהן בצק עבה ואינספור תוספות דוגמת טונה, אנשובי, פלפלים, בשר טחון, תירס, זיתים שחורים או ירוקים ואפילו אננס. מארצות הברית התפשטה הגרסה המורכבת של הפיצה לרחבי העולם והתאקלמה היטב כמעט בכל קצוות תבל, כשבכל אזור נוסף לה מגע מקומי.


ארוחה קלה וטעימה: פיצה שזה עתה יצאה מהתנור בלוויית כוס יין אדום | הצילום באדיבות פיליפ פיצה צרפתית

אהבת הפיצה לא פסחה כמובן גם על ישראל, ואפשר למצוא כאן גרסאות שונות של פיצות, חלקן דומות למקור, עם בצק דק ופריך, אחרות מתגאות בבצק עבה ואוורירי. רוב הפיצות עגולות ונמכרות בשלמותן או במשולשים ("סלייסים"), אבל יש גם פיצות מלבניות שנמכרות לפי משקל. גם התוספות משתנות ממקום למקום, ועל פי ההעדפה האישית: יש מי שמעדיף לדבוק בגרסה הבסיסית של רוטב עגבניות ומוצרלה, אחרים מרגישים שכל המוסיף – כך ייטב.


הכי קרוב למקור האיטלקי – פיצה מרגריטה של P2 | צילום: מיכאל פיש

בהרכבת הרשימה של הפיצות הטעימות בארץ התבססנו בראש וראשונה על הטעם האישי שלנו, וכידוע – "על טעם ועל ריח אין להתווכח"… בנוסף, הקפדנו לבחור מקומות עצמאיים ולא רשתות גדולות דוגמת פיצה האט או פיצה דומינו'ס. ברשימה שלנו יש אמנם כאן כמה פיצריות שפתחו סניפים נוספים, אבל הן עדיין לא בגדר רשת של ממש. לפניכם בחירת המערכת, נשמח אם תוסיפו בתגובות לכתבה את המקומות החביבים עליכם.


פיצת ירקנים של אייסברג וולקנו לפני הכניסה לתנור

תל אביב והמרכז

אייסברג וולקנו, תל אביב

אייסברג וולקנו שבנמל תל אביב מציעה את השילוב האיטלקי המנצח – פיצה וגלידה. המקום נמצא בבעלותם של עפרה ואבי גנור, הבעלים של מנטה ריי, שחברו לגלידה אייסברג, שילוב שיכול לצאת ממנו רק טוב. הפיצות במקום דקיקות, טעימות להפליא ויצירתיות במיוחד, כמו פיצה שבה קרם ארטישוק מחליף את רוטב העגבניות המסורתי, או פיצה בתוספת גבינת גורגונזולה ותאנים, שמוגשת בקיץ. לקינוח אפשר להתענג על הגלידות הנפלאות של אייסברג. המיקום, בכיכר המזרקה, הופכת את אייסברג וולקנו לאידיאלית לארוחה משפחתית.
איפה? כיכר המזרקה, מאחורי האנגר 11, נמל תל אביב, טלפון: 03-6026000


פיצת תאוות הבשרים של אייסברג וולקנו

פיליפ פיצה צרפתית, תל אביב

פיליפ אטיאס נולד וגדל בצרפת, אבל את אהבת הבישול שלו הפנה דווקא למאכל איטלקי למהדרין והוא עושה זאת בהצלחה מרובה. את הפיצרייה הקטנה שהיתה לו בשוק הכרמל החליף למקום מרווח ונאה ברחוב קרליבך, סמוך למתחם האוכל התוסס של רחוב הארבעה התל אביבי. תפריט הפיצות גדול ומפתיע, עם נגיעות שיזכירו לכם את מוצאו של השף, כמו פיצת היער המכילה בנוסף לרוטב עגבניות ומוצרלה גם פטריות פורטבלו ושמפיניון וגבינת רוקפור. לנועזים מומלץ לנסות את פיצת הכל דבש עם גבינת עזים, מוצרלה, פקאן ודבש. בין הפיצות הבשריות תמצאו פיצה עם בייקון וחצילים ופיצה מקסיקנית עם מוצרלה, בצל, נקניקיות קצ'וריסו ומרגז ופלפלים קלויים. בסעיף הפיצות עם דגים תמצאו, לצד הטונה והאנשובי המוכרים, גם פיצה עם סלמון ופיצה עם פירות ים. אפשר ללוות את הפיצה בבירה מהחבית או בכוס יין.
איפה? קרליבך 20, תל אביב, סניף חדש נפתח לאחרונה ברחוב ירמיהו 52, תל אביב. אתר אינטרנט


הצרפתית הכי איטלקית שיש, היישר מהתנור של פיליפ פיצה צרפתית

הפיצה, תל אביב

השם אמנם מעיד על המנה המומלצת במסעדה הפשוטה והנעימה הזאת, אבל לצד הפיצות תוכלו למצוא כאן גם פוקצ'ות, פסטות וסלטים. כיוון שהתכנסנו למטרת מסוימת, נאמר שהפיצות טעימות מאוד, עשויות מחומרים איכותיים וטריים ונאפות בתנור לבנים. הפיצה הקלאסית כשמה כן היא – בצק דק ופריך ועליו רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום; פיצת הבית מכילה, בנוסף לרוטב עגבניות וגבינת מוצרלה, גם פטריות, פרמזן, שום ופטרוזיליה. יש גם פיצות מיוחדות, שאינן כוללות רוטב עגבניות או מוצרלה, ואפילו פיצה טבעונית עם פטריות, בצל, זוקיני, פלפל קלוי, ארטישוק, עגבנייה ועירית. מי שלא מצא את מבוקשו בתפריט, יכול להרכיב פיצה אישית עם מבחר של תוספות, בהן אורוגולה, זיתי קלמטה, טונה, אנשובי, פלפלים קלויים, חצילים ועוד.
איפה? רחוב בוגרשוב 51 (פינת פינסקר), תל אביב, טלפון: 03-5281077

טוני וספה, תל אביב והרצליה

מי שרגיל לפיצה עגולה יצטרך לעשות שינוי מנטלי, שכן בטוני וספה הפיצות נאפות בתבניות מלבניות גדולות, נחתכות לרצועות ונמכרות לפי משקל במחיר אחיד לכל התוספות. צורת ההגשה הזאת מאפשרת לטעום קצת מכל גרסה, להחליט איזו תוספת הכי טעימה לכם ולהתמקד בה. על בסיס של בצק דק אבל לא מאוד, תפוח משהו ואוורירי, מונחות תוספות דוגמת מוצרלה מעושנת ובייקון פריך, פפרוני, בצל ופיטריות, קישואים, עגבניות פטריות ואוגולה, גבינת פטה וחצילים ועוד ועוד. עם ההצלחה הגיעו סניפים נוספים, ונכון לכתיבת שורות אלו יש שלוש פיצריות בתל אביב ואחת בהרצליה. רק אל תצפו להתרווח בנוחות לצד שולחן בפיצרייה, הקונספט כאן פשוט – קונים והולכים. את הפיצה אפשר לאכול בבית, או על ספסל בשדרה… כל הסניפים פתוחים עד שעת לילה מאוחרת מאוד (חלקם ממש עד עלות השחר), אידיאלי למלא את הבטן אחרי בילוי לילי.


טוני וספה. פיצות בגרסה מלבנית | צילום: אורית פניני

איפה? כאמור, יש שלושה סניפים בתל אביב ואחד בהרצליה. סניף הבימה – שדרות רוטשילד 142 (ליד כיכר הבימה), תל אביב, טלפון: 03-6858888, סניף דיזינגוף – רחוב דיזנגוף 267, תל אביב, טלפון: 03-5460000, סניף אלנבי – אלנבי 118 (פינת רוטשילד), תל אביב, טלפון: 03-6133200, סניף הרצליה – רחוב שנקר 18, הרצליה, טלפון: 09-9577788

בזילי.קום פיצה, תל אביב

ההתחלה היתה צנועה: פיצרייה קטנה נפתחה לפני יותר מעשור ברחוב פלורנטין, בחנות הברגים הישנה של סבא אברהם. מלבד הפיצה הטעימה, להצלחת המקום תרמו גם האווירה המשוחררת והסלוגן שרמז על מצב רוחם של הסועדים: "אכלתי שפיץ קיבלתי בלבלה". השפיץ המדובר הוא שולי הפיצה (מה שנקרא בישראלית מדוברת "קראסט") הממולאים ברוטב ומעוטרים בשומשום.


פיצה בזילי.קום בשכונת פלורנטין התל אביבית. פיצה טעימה באווירה משוחררת

הבצק דק ופריך, השוליים, כאמור, תפוחים וממולאים, התוספות נעות מהגרסה הבסיסית (רוטב עגבניות, מוצרלה ובזיליקום) לגרסאות מורכבות יותר כמו תרד וגבינה מעושנת בפיצה פופאי או מטבל עגבניות, שום, בזיליקום וזיתים שחורים בפיצה טבעונית. ההצלחה הביאה בעקבותיה מעבר למקום גדול יותר בשכונת פלורנטין והניבה פתיחת סניף נוסף בצפון העיר, לטובת הבליינים באזור יהודה המכבי.
איפה? שני סניפים בתל אביב: רחוב אברבנאל 45 בשכונת פלורנטין, טלפון: 03-6812047; רחוב יהודה המכבי 53, טלפון: 03-6913399. אתר אינטרנט


השוליים הממולאים ברוטב ומעוטרים בסומסום הם סימן ההיכר של
פיצה של בזילי.קום

פיצה zaza, הוד השרון

עוד פיצה שנטשה את המגש העגול לטובת תבנית מאורכת, וגם כאן, כמו בטוני וספה, רצועות הפיצה נמכרות לפי משקל. בין תוספות שתמצאו כאן: פיטריות, פלפלים קלויים, אנטי פסטי, פפרוני ואפילו כרוב. יש גם פיצות לבנות, כלומר ללא רוטב עגבניות.
איפה? הבנים 14, הוד השרון, טלפון: 09-7424245

פיאנו פיאנו, כפר סבא

מסעדה איטלקית נעימה וחמימה שמציעה, לצד פסטות, אנטי פסטי ובשרים, גם פיצות מהטובות בארץ. הפיצות בפיאנו פיאנו, שנאפות בתנור עצי הדר, הן מהזן הדקיק והפריך, והן מגיעות במגוון שילובים מעניינים. לצד פיצה מרגריטה מצוינת מגישים בפיאנו פיאנו פיצות מעניינות נוספות, כמו קוקוריקו הפיקנטית שמגיעה עם אננס ונתחי עוף מוקפצים במחית צ'ילי, פיאנו בתוספת של בצל, בייקון, מחית כמהין וביצת עין או רומאנה, עם ארטישוק, ארוגולה, בצל סגול, פרמז'ן ושמן כמהין.
איפה? רחוב ויצמן 207, מתחם G, כפר סבא, טלפון: 09-7688778, אתר אינטרנט. בנוסף לסניף בכפר סבא, יש סניף נוסף במתחם G ביקנעם.

ירושלים

פיצה צ'ילי, ירושלים

פיצרייה ירושלמית ותיקה, שירושלמים שאנחנו מכירים נשבעים שהפיצה שלה היא הטובה עלי אדמות. גם התל אביביים שבינינו, שמכורים לפיצות מאזור מישור החוף, מודים שאחרי בילוי לילי במתחם רחוב הלל, הבצק עבה, לרוטב נוסף צ'ילי (השם מחייב) והתוספות הטעימות שנערמות מעל – כל אלה עושים את העבודה. הפיצה המקסיקנית מכילה בשר טחון, פלפל קלוי, פלפל חריף ותירס; בפיצה הבלקנית תמצאו זיתים שחורים, גבינת עיזים ועגבניות שרי מתובלות; ופיצה נאפולי אמנם לא מזכירה את המקור, אבל השילוב של גבינת עיזים, בטטה בדבש ובצל ירוק מתגלה כמנצח.
איפה? רחוב הלל 28, ירושלים, טלפון: 02-625-4040, אתר אינטרנט


פיצה צ'ילי. אידיאלי אחרי בילוי במתחם רחוב הלל
פיצה P2, ירושלים ותל אביב

הפיצה עם השם שהכי קל להגיד והכי קשה להקליד – זה לא פי שתיים, אלא דווקא פיצה בריבוע… הפיצרייה הירושלמית הזאת (שיש לה גם שני סניפים בתל אביב) מהווה חגיגה אמיתית לאוהבי הבצק הדק והפריך, שעליו מונחים המוצרים הכי טריים שיש – פרוסות עגבנייה, עלי בזיליקום, גבינת מוצרלה טרייה וגבינת פרמזן. מה צריך יותר מזה? בעינינו דבר לא חסר. אולי תוספת של עלי ארוגולה או עלי תרד טריים. אם בכל זאת תרצו לערום על הפיצה שלכם תוספות נוספות, אפשר לבחור בין אווז מעושן, קבנוס חריף, פיטריות, בצל, ארטישוק, בייקון ועוד. בפיצה בריבוע מגישים גם פסטות טריות מתוצרת בית, מאפים איטלקיים דוגמת פוקצ'ה וקלזונה ואת הארוחה אפשר ללוות ביין או בבירה מהחבית או בפחית. לתוספת אותנטית במיוחד, שתו כוסית לימונצ'לו, ליקר הלימונים המפורסם של דרום איטליה.
איפה? קרן היסוד 36, ירושלים; בתל אביב – אבן גבירול 185; בן יהודה 89 (פינת גורדון). אתר אינטרנט


פיצה ביאנקה עם תפוחי אדמה, אווז ופלפלים קלויים של פיצה P2 | צילום: מיכאל פיש

איזור הצפון

טאנטי באצ'י, טבעון

מסעדה איטלקית קטנה ומצוינת, שמציעה מבחר של פסטות בעבודת יד ושפע של פיצות דקיקות וטעימות להפליא, עם תוספות לא שגרתיות. בין השאר תמצאו כאן פיצה ספוריטה עם ממרח שום אפוי, חצילים, צ'ילי ואורגנו, פיצת טאנט באצ'י עם תוספת של לבבות ארטישוק, עלי רוקט ושמן כמהין, וחובבי הפיצות הבשריות יתענגו על פיצה עם ראגו עגל. יש גם תפריט ילדים, שבסעיף הפיצות כולל פיצה מרגריטה אישית, כוס שתייה וכדור גלידה מתוצרת בית.
איפה? שקדים 35, קריית טבעון, טלפון: 04-9536779


פיצה עם חצילים קלויים ובזיליקום בטאנטי באצ'י
פיצה טראק, קיבוץ דפנה

אם אתם מטיילים בצפון, לא כדאי לפסוח על הפיצות הנהדרות של פיצה טראק, משאית הפיצה שהתמקמה בחצר של בית הקפה המקסים קוקיה בקיבוץ דפנה. הרעיון מקסים וגם הביצוע מוצלח – משאית מודל 68 הוסבה לפיצריה, שבה ניתן לקחת לדרך (וגם לשבת לאכול במקום, על השולחנות הצמודים או בדשא שמסביב) פיצות דקות וטעימות מאוד שנאפות בתנור לבנים איטלקי. גם כאן יש תוספות מעניינות כמו קונפי שום, לבבות ארטישוק וזוקיני מוקפץ. פיצה פופאי, עם רוטב תרד מוקפץ בשאלוט, רצועות גמבה, גבינת מוצרלה וקוביות פטה היתה מוצלחת במיוחד. מי שמעדיף בצק עבה ייהנה ממגוון גדול של פוקאצ'ות. את הפיצה אפשר ללוות בבירה בזלת של מבשלת הגולן.
איפה? קיבוץ דפנה, טלפון: 04-6945700

בתמונה הראשית: פיצה של פיצה צ'ילי הירושלמית

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו